Generator / batteri problem - Sharan 2014?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 27. dec 2010, 23:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Generator / batteri problem - Sharan 2014?
Hej Venner,
Jeg har fået et problem med min Sharan 2.0 TDI, DSG fra 2014. Under kørsel i forgårs lyste batterisymbolet pludselig og næste gang den skulle startes kunne den ikke.
Jeg gav strøm 3 gange og fik motoren i gang alle 3 gange, men hver gang tabte den strøm, når jeg tog donor-batteriet fra. Jeg tænkte generator. Den stod stille en time, så kom vejhjælp, de satte strøm til og motoren startede igen - de målte 14.5V - dvs. han mente at min generator stadig var i orden.
Bil computeren måler jo hele tiden på batteriets tilstand i denne nyere type bil, så jeg tænkte, om den måske kunne finde på at slå generatoren fra for at beskytte et dårligt batteri? Jeg opladede batteriet natten over.
I går morges kørte jeg så til arbejde - batterisymbolet kom på under kørsel i få minutter og slukkede så igen. Efter arbejde kunne den tænde, men på vej hjem kom symbolet på igen. Og da jeg kom hjem målte jeg 12.2V med motoren kørende.
Jeg skiftede batteri til et nyt, programmerede dette med VCDS. Bilen startede fint, og jeg kørte til arbejde. Kort efter start tændte og slukkede batterisymbolet igen (var der ca 1 min)- jeg målte derefter spænding 14.6V .... da jeg havde kørt ca. 45 min uden batterisymbol målte jeg igen spænding: 14.6V....
What to do? Er min generator ved at give op?
Jeg har fået et problem med min Sharan 2.0 TDI, DSG fra 2014. Under kørsel i forgårs lyste batterisymbolet pludselig og næste gang den skulle startes kunne den ikke.
Jeg gav strøm 3 gange og fik motoren i gang alle 3 gange, men hver gang tabte den strøm, når jeg tog donor-batteriet fra. Jeg tænkte generator. Den stod stille en time, så kom vejhjælp, de satte strøm til og motoren startede igen - de målte 14.5V - dvs. han mente at min generator stadig var i orden.
Bil computeren måler jo hele tiden på batteriets tilstand i denne nyere type bil, så jeg tænkte, om den måske kunne finde på at slå generatoren fra for at beskytte et dårligt batteri? Jeg opladede batteriet natten over.
I går morges kørte jeg så til arbejde - batterisymbolet kom på under kørsel i få minutter og slukkede så igen. Efter arbejde kunne den tænde, men på vej hjem kom symbolet på igen. Og da jeg kom hjem målte jeg 12.2V med motoren kørende.
Jeg skiftede batteri til et nyt, programmerede dette med VCDS. Bilen startede fint, og jeg kørte til arbejde. Kort efter start tændte og slukkede batterisymbolet igen (var der ca 1 min)- jeg målte derefter spænding 14.6V .... da jeg havde kørt ca. 45 min uden batterisymbol målte jeg igen spænding: 14.6V....
What to do? Er min generator ved at give op?
Senest rettet af HejDu 25. jan 2018, 22:26, rettet i alt 1 gang.
Sharan 2,0 TDI CR, DSG 2014, Landberg optimeret @cartrends
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Generator / batteri problem?
Da problemet kommer og går kunne det jo være en løs forbindelse eller halvknækket ledning til generatoren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 27. dec 2010, 23:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Generator / batteri problem?
Tak for svaret. Nogen gode råd til at fejlfinde? Løse forbindelser er i mine øjne generelt lidt svære....
I dag begyndte den at lyse med batteri de sidste 10 minutters kørsel fra arbejde og blev ved med at være tændt:
VCDS giver disse fejl, kan det være mekanisk/spændingsregulatoren på selv generatoren:
I dag begyndte den at lyse med batteri de sidste 10 minutters kørsel fra arbejde og blev ved med at være tændt:
VCDS giver disse fejl, kan det være mekanisk/spændingsregulatoren på selv generatoren:
Kode: Vælg alt
Address 61: Battery Regul. Labels: 1K0-907-534.clb
Control Module Part Number: 7N0 907 534 HW: 7N0 907 530 AM
Component and/or Version: Batt.regelung H55 1653
Software Coding: 030F7859
Work Shop Code: WSC 00020 790 12345
VCID: 71EE0E86A8325AC916-8024
2 Faults Found:
02252 - Generator
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 214
Mileage: 302417 km
Time Indication: 0
Date: 2037.14.18
Time: 16:45:22
02252 - Generator
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 214
Mileage: 302417 km
Time Indication: 0
Date: 2037.14.18
Time: 16:45:22
Sharan 2,0 TDI CR, DSG 2014, Landberg optimeret @cartrends
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 27. dec 2010, 23:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Generator / batteri problem?
Lavede også lige et par VCDS aflæsninger af generatoren mens den kørte, men mens jeg med voltmeter ikke kunne måle andet end 12V over batteriet:
Sharan 2,0 TDI CR, DSG 2014, Landberg optimeret @cartrends
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Generator / batteri problem?
Det kunne jo godt være kulholder/spændingsregulator. Skil det ad og se på det.
Hvor mange km. har bilen kørt?
Hvor mange km. har bilen kørt?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 27. dec 2010, 23:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Generator / batteri problem?
300,000 - frikørt taxa
Tak for forslag.
Tak for forslag.
Sharan 2,0 TDI CR, DSG 2014, Landberg optimeret @cartrends
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 27. sep 2011, 17:56
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 38 times
Re: Generator / batteri problem?
Dårligt stelkabel?
Benny
Benny
VW Polo highline 115 HK DSG 2018 med lidt ekstra...
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 27. dec 2010, 23:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Generator / batteri problem?
Blackfinger skrev: ↑19. jan 2018, 18:56Det kunne jo godt være kulholder/spændingsregulator. Skil det ad og se på det.
Tak for forslag, jeg vil tjekke i dag. Er der typiske steder, hvor jeg skal tjekke stelforbindelser?
Sharan 2,0 TDI CR, DSG 2014, Landberg optimeret @cartrends
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 27. dec 2010, 23:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Generator / batteri problem?
Så fik jeg målt over de forskellige steder, jeg kunne ingen ir eller noget og umiddelbart fine forbindelser med multimeter.
Jeg startede bilen og kørte en VCDS scope test, med motoren kørende viste den 12V og -29A. Dvs at der blev trukket på batteri, og at generatoren ikke gav noget.
Jeg prøvede derefter at rokke i ledninger på generatoren, men ingen påvirkning af kurven stadig stabil 12V. Derefter bankede jeg forsigtigt på generatoren med en hammer - og da jeg slog på regulatoren skete der noget sjovt. Lyden ændrede sig og i scopet kunne jeg se, at bilen nu havde 14V på og generede A stod stabilt i 10 min derefter.
Peger dette ikke på kul der sidder fast eller lign i regulatoren?
Jeg startede bilen og kørte en VCDS scope test, med motoren kørende viste den 12V og -29A. Dvs at der blev trukket på batteri, og at generatoren ikke gav noget.
Jeg prøvede derefter at rokke i ledninger på generatoren, men ingen påvirkning af kurven stadig stabil 12V. Derefter bankede jeg forsigtigt på generatoren med en hammer - og da jeg slog på regulatoren skete der noget sjovt. Lyden ændrede sig og i scopet kunne jeg se, at bilen nu havde 14V på og generede A stod stabilt i 10 min derefter.
Peger dette ikke på kul der sidder fast eller lign i regulatoren?
Sharan 2,0 TDI CR, DSG 2014, Landberg optimeret @cartrends
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Generator / batteri problem?
Tag regulatoren ud og få svar. Er generatoren slidt i lejer og friløb, så vurder om det ikke er bedre med en ombytter.HejDu skrev: ↑20. jan 2018, 11:00Så fik jeg målt over de forskellige steder, jeg kunne ingen ir eller noget og umiddelbart fine forbindelser med multimeter.
Jeg startede bilen og kørte en VCDS scope test, med motoren kørende viste den 12V og -29A. Dvs at der blev trukket på batteri, og at generatoren ikke gav noget.
Jeg prøvede derefter at rokke i ledninger på generatoren, men ingen påvirkning af kurven stadig stabil 12V. Derefter bankede jeg forsigtigt på generatoren med en hammer - og da jeg slog på regulatoren skete der noget sjovt. Lyden ændrede sig og i scopet kunne jeg se, at bilen nu havde 14V på og generede A stod stabilt i 10 min derefter.
Peger dette ikke på kul der sidder fast eller lign i regulatoren?
Kan godt lide din systematiske tilgang til problemet med VCDS. + på det.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 28. sep 2009, 09:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Generator / batteri problem?
Det er “sjovt”
Jeg har næsten samme problem på min 2014 Sharan 2,0 TDI (CFFA) DSG, der har kørt 295.000.
Min hustru kunne en dag i november ikke starte bilen og til sidst i forsøgene kom den med en “engine Oil pressure fail”. Så kom den på fejeblad til VW Birkerød (turde ikke køre med den med den fejlmeddelelse). De endte med ikke nøjagtigt at kunne diagnostisere problemet, men skiftede batteriet og så startede den igen. Det holdt dog kun 5 dage, så måtte den retur på værkstedet. Stadig ingen eksakt diagnose, men de skiftede startmotoren. I den forbindelse havde de også et apparat på den natten over, som skulle vise om der var strømtyve, men det var der ikke. Så kørte den fint en måneds tid, men nu er den begyndt ikke at ville starte igen. Og jeg gider ikke køre den til VW Birkerød igen, da de tilsyneladende bare skifter dele i håb om at de rammer den rigtige.
Engine Oil pressure fail er i øvrigt en følge fejl af at der køres så længe på starteren uden at motoren går i gang. Starteren kan ikke selv generere tilstrækkeligt olietryk og til sidst advarer systemet så herom.
Jeg har ikke på noget tidspunkt set et lysende batterisymbol eller ladelampe, mens bilen har kørt. Jeg har heller ikke oplevet at bilen er gået ud mens den kørte eller stod i tomgang.
Jeg har desværre ikke VCDS. Men jeg har også været igang med voltmeteret. Når bilen har haft lader på og er fuldt opladet viser det 12,7 volt. Det gjorte det fx søndag morgen. Her til aften viser det kun 12,05 volt. Bilen har ikke kørt i dag, men kørte ca. 80 km i løbet af søndagen. Jeg har alle gange kunnet målet 14,7 volt over batteriet, når motoren kører, hvilket med min begrænsede viden betyder at generatoren lader?
Nogle gange kan det tage en 3-4 startforsøg af 5-10 sekunders varighed før bilen til sidst kommer i gang. Det mærkelige her er at bilen starter med det samme (helt normalt), hvis jeg slukker motoren ca. 20 sekunder efter den endelig kom i gang og starter den igen.
Spørgsmål:
-kan generatoren godt være defekt selvom den viser 14,7 volt på batteriet, når motoren kører? (Min far mener i øvrigt at 14,7 volt er for høj en ladespænding - den burde ikke være mere end 14,2)?
-er det nemt at komme til at skifte laderelæ/kul på Sharanen? (Kan det gøres oppefra?)
-har du fået lavet din Sharan?
-har andre erfaringer med hvad levetiden på en “VW” generator er? - kan set passe de generelt står af ved 300.000 km?
På forhånd mange tak
Jeg har næsten samme problem på min 2014 Sharan 2,0 TDI (CFFA) DSG, der har kørt 295.000.
Min hustru kunne en dag i november ikke starte bilen og til sidst i forsøgene kom den med en “engine Oil pressure fail”. Så kom den på fejeblad til VW Birkerød (turde ikke køre med den med den fejlmeddelelse). De endte med ikke nøjagtigt at kunne diagnostisere problemet, men skiftede batteriet og så startede den igen. Det holdt dog kun 5 dage, så måtte den retur på værkstedet. Stadig ingen eksakt diagnose, men de skiftede startmotoren. I den forbindelse havde de også et apparat på den natten over, som skulle vise om der var strømtyve, men det var der ikke. Så kørte den fint en måneds tid, men nu er den begyndt ikke at ville starte igen. Og jeg gider ikke køre den til VW Birkerød igen, da de tilsyneladende bare skifter dele i håb om at de rammer den rigtige.
Engine Oil pressure fail er i øvrigt en følge fejl af at der køres så længe på starteren uden at motoren går i gang. Starteren kan ikke selv generere tilstrækkeligt olietryk og til sidst advarer systemet så herom.
Jeg har ikke på noget tidspunkt set et lysende batterisymbol eller ladelampe, mens bilen har kørt. Jeg har heller ikke oplevet at bilen er gået ud mens den kørte eller stod i tomgang.
Jeg har desværre ikke VCDS. Men jeg har også været igang med voltmeteret. Når bilen har haft lader på og er fuldt opladet viser det 12,7 volt. Det gjorte det fx søndag morgen. Her til aften viser det kun 12,05 volt. Bilen har ikke kørt i dag, men kørte ca. 80 km i løbet af søndagen. Jeg har alle gange kunnet målet 14,7 volt over batteriet, når motoren kører, hvilket med min begrænsede viden betyder at generatoren lader?
Nogle gange kan det tage en 3-4 startforsøg af 5-10 sekunders varighed før bilen til sidst kommer i gang. Det mærkelige her er at bilen starter med det samme (helt normalt), hvis jeg slukker motoren ca. 20 sekunder efter den endelig kom i gang og starter den igen.
Spørgsmål:
-kan generatoren godt være defekt selvom den viser 14,7 volt på batteriet, når motoren kører? (Min far mener i øvrigt at 14,7 volt er for høj en ladespænding - den burde ikke være mere end 14,2)?
-er det nemt at komme til at skifte laderelæ/kul på Sharanen? (Kan det gøres oppefra?)
-har du fået lavet din Sharan?
-har andre erfaringer med hvad levetiden på en “VW” generator er? - kan set passe de generelt står af ved 300.000 km?
På forhånd mange tak
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: Generator / batteri problem?
Det kan godt passe at generatoren star af efter 300000 km. Den kan endna stå af tidligere. Det er faktisk en success hvis de holder til 300000 km. Ombytningsgeneratorer er noget lort. De holder ikke til ret meget. Det er bedre at købe en helt ny hos Thansen end en ombytter en som er "original". Taler af min egen erfaring.
-
- Medlem
- Indlæg: 750
- Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 121 times
Re: Generator / batteri problem?
14,2 volt er den rette ladespænding - for en bil der kører i timevis ved 25 grader.
14,7 er fint til et AGM-batteri i en bil der kører i Danmark
14,7 er fint til et AGM-batteri i en bil der kører i Danmark
-
- Medlem
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: Generator / batteri problem?
For alle dele på en nyere bil er designlevetiden 250.000km eller 10 år....
Så EOL på generatoren ved 300.000km er vist spot on...
Så EOL på generatoren ved 300.000km er vist spot on...
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 27. dec 2010, 23:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Generator / batteri problem?
Tak for din historie,Serupkri skrev: ↑22. jan 2018, 21:36
Spørgsmål:
-kan generatoren godt være defekt selvom den viser 14,7 volt på batteriet, når motoren kører? (Min far mener i øvrigt at 14,7 volt er for høj en ladespænding - den burde ikke være mere end 14,2)?
-er det nemt at komme til at skifte laderelæ/kul på Sharanen? (Kan det gøres oppefra?)
-har du fået lavet din Sharan?
-har andre erfaringer med hvad levetiden på en “VW” generator er? - kan set passe de generelt står af ved 300.000 km?
På forhånd mange tak
Bilen holder indtil videre i carporten, mens jeg venter på en ny spændingsregulator. Jeg håber på, at jeg kan afmontere den gamle uden at skulle afmontere hele generatoren, det er lidt bøvlet på Sharanen, da der ikke er meget plads. Der er krydsende slanger overalt. Jeg tænker dog at jeg burde kunne afmontere den gamle regulator og sætte den nye på uden al for meget ballade oppefra, måske bliver jeg nødt til at afmontere eller flytte lidt slanger.
Måske er det hele generatoren, der fejler, men det vil tiden (og mit eksperiment) vise - jeg synes, det taler for slidte/fastsiddende kul, at jeg kan få generatoren igang ved at banke på regulatoren. Min gamle Touran havde gået 460.000 uden generatorproblemer.
Jeg kender ikke lige til det med spændingens størrelse på 14.6-7, men det kan godt være det har noget med typen af batteri at gøre, da jeg monterede nyt start-stop batteri var det af AGM typen i modsætning til det gamle som var en anden type. Dette sørgede jeg for at kode med VCDS, der har ret mange batteridetaljer.
Jeg venter med spænding på min regulator. Og skal nok opdatere bagefter.
Sharan 2,0 TDI CR, DSG 2014, Landberg optimeret @cartrends
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Generator / batteri problem?
Bosch generatoren holder betydeligt længere end Valeo mener også kulsættene er forskellige
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 28. sep 2009, 09:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Generator / batteri problem?
Tak for svarene alle sammen.
Jeg fik en sen aftentime i lommelygtens skær set på generatorplaceringen og helt enig i at det ligner et lorteabejde, hvis hele generatoren skal afmonteres. Til gengæld også enig i at man måske har plads nok til at kunne skifte laderelæet uden for meget demontering.
Hvor fandt du reservedelsnummeret på laderelæet? - Og hvad er det?
Jeg skal selvfølgelig kontrollere til min egen bil. På ETKA er der bare 17 potentielle generatorer, som bilen kan være leveret med, så det hjælper ikke at bestille noget ud fra ETKA.
På forhånd tak.
Jeg fik en sen aftentime i lommelygtens skær set på generatorplaceringen og helt enig i at det ligner et lorteabejde, hvis hele generatoren skal afmonteres. Til gengæld også enig i at man måske har plads nok til at kunne skifte laderelæet uden for meget demontering.
Hvor fandt du reservedelsnummeret på laderelæet? - Og hvad er det?
Jeg skal selvfølgelig kontrollere til min egen bil. På ETKA er der bare 17 potentielle generatorer, som bilen kan være leveret med, så det hjælper ikke at bestille noget ud fra ETKA.
På forhånd tak.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 27. dec 2010, 23:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Generator / batteri problem - Sharan 2014?
Så fik jeg skiftet generatorens spændingsregulator uden at afmontere. Det var det værste arbejde jeg til dato har udført på bilen, der var simpelthen ikke plads nok, og alle skruer i generatoren til montering af regulatoren sad fast og var meget svære at komme til. Jeg brugte hele eftermiddagen i går på opgaven, men fik det i sidste ende monteret. Hvis du kaster dig over det er min klare anbefaling at fjerne den store slange inkl rør (sidder med 2 bolte og et spændebånd) lige under indsugningen, det vil give dig en anelse bedre plads.
Min generator var en 180A Bosch - 03L903024F - den bruger spændingsregulatoren 0272220855, den fandt jeg hos bildele-online til 254kr.
På min korte prøvetur har der ingen lamper lyst i panelet, så den ser ud til at lade. Fingers crossed for at det holder.
Kullene var helt færdige - ny vs gammel - det underste kul der ikke ses på billedet var endnu mindre:
Min generator var en 180A Bosch - 03L903024F - den bruger spændingsregulatoren 0272220855, den fandt jeg hos bildele-online til 254kr.
På min korte prøvetur har der ingen lamper lyst i panelet, så den ser ud til at lade. Fingers crossed for at det holder.
Kullene var helt færdige - ny vs gammel - det underste kul der ikke ses på billedet var endnu mindre:
Sharan 2,0 TDI CR, DSG 2014, Landberg optimeret @cartrends
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 27. dec 2010, 23:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Generator / batteri problem - Sharan 2014?
Det ser sørme ud til at problemet er løst. Ingen problemer siden, og perfekt opladning.
Tak for al hjælpen og de gode råd.
Tak for al hjælpen og de gode råd.
Sharan 2,0 TDI CR, DSG 2014, Landberg optimeret @cartrends
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
Lupo 3L, 1,2 TDI, 2001
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 28. sep 2009, 09:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Generator / batteri problem - Sharan 2014?
Tak for reservedelsnumre og billede. Og godt at du fandt en billig (men ej nem) løsning.
Min generator har samme nummer. Men jeg kan ikke finde 0272220855 hos bildele-online.dk.
Hed den du bestilte noget andet på hjemmesiden? - Nummeret kommer ikke frem - hverken når jeg søger på nummerplade eller bare fritekst. Jeg kan finde andre Bosch laderelæer - fx med 831 i enden, men ikke 855.
Min generator har samme nummer. Men jeg kan ikke finde 0272220855 hos bildele-online.dk.
Hed den du bestilte noget andet på hjemmesiden? - Nummeret kommer ikke frem - hverken når jeg søger på nummerplade eller bare fritekst. Jeg kan finde andre Bosch laderelæer - fx med 831 i enden, men ikke 855.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: Generator / batteri problem - Sharan 2014?
Her
https://www.autodoc.dk/bosch/7610666
Eller lidt billigere på ebay
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 5&_sacat=0
https://www.autodoc.dk/bosch/7610666
Eller lidt billigere på ebay
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 5&_sacat=0