Audi Q5 fejl på Adaptive light mv

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Audi Q5 fejl på Adaptive light mv

Indlæg af HenrikH29 » 22. feb 2018, 18:20

Log af fejl 220218.txt
(10.28 KiB) Downloadet 39 gange
Efter en køretur i søndags fik jeg mandag morgen fejlkoden Audi Adaptive Light : Defective.

Kørte stille igennem en større vandpyt, så mistænker noget vand i ved sensorer til nivelleringssystemet til lygterne. Alt lys virker som de skal, kurve lys mv. Og XENON lygterne kører også op og ned som de plejer ved start af bil.

Har udlæst vedhæftede fejlkoder, hvor der meldes om kortslutning til stel på sensorer mv. Tidspunktet passer med at det kan være turen gennem vandpytten dagen før. Skal jeg bare prøve at slette fejlkoderne ?

Der er nogle andre fejl også, men dem tror jeg kender årsagen til bortset fra den første "Funktionsbegrænsning på grund af modtaget fejlværdi".

Hvad siger i til fejlene (også til at slette fejlkoder og se, hvad den så melder)?

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Audi Q5 fejl på Adaptive light mv

Indlæg af Watcher » 22. feb 2018, 20:03

Sjovt du har en fejl ved frikoblingskode i din 5F når der er brugt orig audi software

Hvis du kan slette fejlen på lygterne og de ikke kommer igen så virker det jo.. der sidder vandtætte pakninger ved de stik nede til sensor så der burde ikke kunne komme noget vand ind i dem, og det pudsigt begge sensor melder forsyningsfejl


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Audi Q5 fejl på Adaptive light mv

Indlæg af HenrikH29 » 22. feb 2018, 20:32

Watcher skrev:
22. feb 2018, 20:03
Sjovt du har en fejl ved frikoblingskode i din 5F når der er brugt orig audi software BilledeBillede

Hvis du kan slette fejlen på lygterne og de ikke kommer igen så virker det jo.. der sidder vandtætte pakninger ved de stik nede til sensor så der burde ikke kunne komme noget vand ind i dem, og det pudsigt begge sensor melder forsyningsfejl


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm. I vejledningen til opdateringen var sidste afsnit, at man (hvis man har adgang til en VAS-tester) skulle registrere opdateringen hos Audi med SVM koden. Han skulle ved købet også bruge bilens VIN nummer, vel for at kode et eller andet. Men det kan sikkert også hackes. Overbevisende kopi i så fald, jeg troede sgu på det :shock:

Nå never mind.. det er vand gennem åen - og måske også vand i sensorerne :lol:

Der sidder en kappe over sensoren, som du skriver, men ved senspren bag ser den lidt "løs" ud. Kan godt forestille mig, at der kunne komme vand ind der. Men det var jo ikke sådan at de stod under vand, så stor var "pytten" heller ikke :lol:

Ja underligt, at begge melder fejl - og det med fejl på forsyningsspændingen, er måske også relateret til sensorer ?

De 2 "arme" som sensoren måler på sidder fint fast. Har Googlet, at de også kunne gå ud af deres holder, men det er ikke tilfældet.
Senest rettet af HenrikH29 22. feb 2018, 20:55, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Audi Q5 fejl på Adaptive light mv

Indlæg af HenrikH29 » 23. feb 2018, 19:41

Nulstillede fejlkoder i dag med VCDS. Fejlen forsvandt ikke, men jeg blev da af med fejlen vedr. tankdækslet :D .

Alt lys virker. Det kører op/ned når bil startes, kurvelys virker, aut. nedsblænding virker. Sikringer checket, de er også OK. Sensorarme ved for og baghjul sidder fint fast (er ikke hoppet af).

Skal lige have checket for løs forbindelse/stik ved sensorer og styreboks. Nogen der ved, hvor styreboksen til det adaptive lys sidder. Skulle vist være bag haskerummet.

Hvis forbindelser også er OK så er kan det være defekt styreboks :?

- og så bliver det værkstedet, der må tage over.....

PS kommer lige i tanke om, at jeg havde en CTEK MSX10 (i AGM mode, bilen har start/stop og derfor AGM batteri) lader på for lige at toppe batteriet op et par dage før fejlen opstod. Kan det have nogen betydning ?

Besvar

Tilbage til "El"