Dørbelysning Audi A4 b8 - Virker ikke i føreside

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Dørbelysning Audi A4 b8 - Virker ikke i føreside

Indlæg af DennisMoller » 15. mar 2018, 08:38

Hej!

Min audi er født med lys under dørene når de åbnes. Jeg var igår ved at skfite alle pærene til LED og opdagede at det ikke virkede i føredøren. Jeg troede bare det var pæren, og havde ikke tjekket det pga af skift til LED.

Men det virker ikke i føresiden, og jeg kan heller ikke måle nogen spænding i stikket. Kan det være slået fra? Eller hvor bør jeg kigger efter brud på ledningen hvis dette er tilfældet? Er det som i gamle dage altid i overgangen mellem dør og karosse? :)

Håber på at der er nogen der har haft lignende problem og har en løsning inden jeg stripper hele bilen :D
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Dørbelysning Audi A4 b8 - Virker ikke i føreside

Indlæg af diskoboy » 15. mar 2018, 09:23

Det kan være kodet fra, men hvorfor skulle "man" have gjort det ?

En ledning kan være knækket. Stikket fra lamperne er tilsluttet et 32 polet stik inde i døren til dørmodulet.
Hvis du tager beklædningen af kan du se modulet.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Dørbelysning Audi A4 b8 - Virker ikke i føreside

Indlæg af DennisMoller » 15. mar 2018, 10:26

diskoboy skrev:
15. mar 2018, 09:23
Det kan være kodet fra, men hvorfor skulle "man" have gjort det ?

En ledning kan være knækket. Stikket fra lamperne er tilsluttet et 32 polet stik inde i døren til dørmodulet.
Hvis du tager beklædningen af kan du se modulet.
Tak for svar!
Så du mener at der er i selve døren ledningen er knækket? og ikke i overgangen til døren? Det er vel kun der ledningerne "bevæger sig" så der er fare for at de knækker? :)
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dørbelysning Audi A4 b8 - Virker ikke i føreside

Indlæg af HansH » 15. mar 2018, 10:34

DennisMoller skrev:
15. mar 2018, 10:26
diskoboy skrev:
15. mar 2018, 09:23
Det kan være kodet fra, men hvorfor skulle "man" have gjort det ?

En ledning kan være knækket. Stikket fra lamperne er tilsluttet et 32 polet stik inde i døren til dørmodulet.
Hvis du tager beklædningen af kan du se modulet.
Tak for svar!
Så du mener at der er i selve døren ledningen er knækket? og ikke i overgangen til døren? Det er vel kun der ledningerne "bevæger sig" så der er fare for at de knækker? :)
Det burde ikke give så meget mening at kigge efter knækket ledning i døroverføringen.
Indstigningslyset forsynes direkte fra dørstyringsmodulet.
Sagt på en anden måde: ledningen fra indstigningslampen ender oppe i dørmodulet.

Dørmodulet får sin generelle forsyning ind gennem ledninger i døroverføringen, men hvis noget er knækket dér, så bør der være andre ting der heller ikke virker.
Så jeg er enig med Claus - hvis det KUN er indstigningslyset der ikke virker, så skal fejlsøgning koncentreres lokalt i selve døren.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Dørbelysning Audi A4 b8 - Virker ikke i føreside

Indlæg af DennisMoller » 15. mar 2018, 10:45

HansH skrev:
15. mar 2018, 10:34
DennisMoller skrev:
15. mar 2018, 10:26
diskoboy skrev:
15. mar 2018, 09:23
Det kan være kodet fra, men hvorfor skulle "man" have gjort det ?

En ledning kan være knækket. Stikket fra lamperne er tilsluttet et 32 polet stik inde i døren til dørmodulet.
Hvis du tager beklædningen af kan du se modulet.
Tak for svar!
Så du mener at der er i selve døren ledningen er knækket? og ikke i overgangen til døren? Det er vel kun der ledningerne "bevæger sig" så der er fare for at de knækker? :)
Det burde ikke give så meget mening at kigge efter knækket ledning i døroverføringen.
Indstigningslyset forsynes direkte fra dørstyringsmodulet.
Sagt på en anden måde: ledningen fra indstigningslampen ender oppe i dørmodulet.

Dørmodulet får sin generelle forsyning ind gennem ledninger i døroverføringen, men hvis noget er knækket dér, så bør der være andre ting der heller ikke virker.
Så jeg er enig med Claus - hvis det KUN er indstigningslyset der ikke virker, så skal fejlsøgning koncentreres lokalt i selve døren.
Det giver mening! Tak for svar. Jeg må have dørbeklædningen af og fejlsøge noget mere :)
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dørbelysning Audi A4 b8 - Virker ikke i føreside

Indlæg af HansH » 15. mar 2018, 10:47

DennisMoller skrev:
15. mar 2018, 10:45
Det giver mening! Tak for svar. Jeg må have dørbeklædningen af og fejlsøge noget mere :)
Hvis du har adgang til VCDS, så ville jeg plukke den 'lavthængende frugt' og lige tjekke at kodning er OK - dvs at indstigningslys er kodet til i den dør.
Det kodes individuelt for hver enkelt dør.
Jeg er igen enig med Claus - det ville ikke give meget mening hvorfor det lige skulle være blevet kodet fra i førerdøren, men man ved jo aldrig...

Det ville jeg i hvert fald lige kontrollere inden jeg gik til step 2) med at pille dørbeklædning af :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

DennisMoller
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Dørbelysning Audi A4 b8 - Virker ikke i føreside

Indlæg af DennisMoller » 15. mar 2018, 11:27

HansH skrev:
15. mar 2018, 10:47
DennisMoller skrev:
15. mar 2018, 10:45
Det giver mening! Tak for svar. Jeg må have dørbeklædningen af og fejlsøge noget mere :)
Hvis du har adgang til VCDS, så ville jeg plukke den 'lavthængende frugt' og lige tjekke at kodning er OK - dvs at indstigningslys er kodet til i den dør.
Det kodes individuelt for hver enkelt dør.
Jeg er igen enig med Claus - det ville ikke give meget mening hvorfor det lige skulle være blevet kodet fra i førerdøren, men man ved jo aldrig...

Det ville jeg i hvert fald lige kontrollere inden jeg gik til step 2) med at pille dørbeklædning af :)
Jeg har desværre ikke selv VCDS, men mon ikke jeg kan komme i nærheden af en på et tidspunkt :)
Det ville jo være langt den nemmeste løsning, men jeg kan ikke huske om det har virket mens jeg har haft bilen, og bare givet pæren skylden. Så det er muligt, men nok ikke sandsynligt.
Nu: Audi A4 Avant 1,8 TFSI Aut. S-Line. Tidligere: Scirocco 2,0 TSI DSG

Besvar

Tilbage til "El"