Pwatch i sportsvan

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Pwatch i sportsvan

Indlæg af Mathiasen » 22. mar 2018, 14:08

Jeg har fået en fin Sportsvan, og jeg kender mig selv godt nok til at jeg tit glemmer at stille P-skiven :roll:

Jeg har en ny P-watch FS02 jeg gerne vil have sat i. Har haft P-watch i min forrige bil og i konens Fiat 500 og de har aldrig svigtet :)

Har I mon en fremgangsmåde til hvordan jeg får kablet trukket oppe fra ruden, ned bag instumentbordet over til sikringerne? Umiddelbart virker alt pisse godt sat sammen og jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal afmontere osv.. :|


Mvh Rasmus
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 369 times
Been thanked: 170 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af Syndicate » 22. mar 2018, 15:12

Du overvejer ikke at købe en ny med batteri?
Jeg ved godt at det er en udskrivning, men man sparer bøvlet med at trække kabel.

Jeg har batteriversionen i begge vores biler.
De fungerer til UG, og holder batteri i "årevis".
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af asej » 22. mar 2018, 15:17

Jeg installerede sådan en fætter i min tidligere octavia. Godt nok noget bøvl at rode med, jeg gjorde det dog uden at skulle skille noget ad (bortset fra at radioen skulle ud), ledningen kunne føres ned via A-stolpen og ind bag et panel - dog kunne en lille stump ledning ses når døren var åben, hvilket jeg valgte at leve med. Jeg kunne nå ledningen nedenfra under handskerummet og føre den om bag radioen og tilslutte den dér. Det mest irriterende var at P-watchen en sjælden gang kunne gå i en f***-mode hvor den ifølge manualen kun kan reddes ved at tage strømmen, hvilket er ret bøvlet hvis man har gemt ledningen for langt væk.

Er nu gået over til en af de ledningsfri skiver og skifter aldrig tilbage!
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

Brugeravatar
Mads H
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 15. mar 2015, 21:46
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tjæreborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 65 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af Mads H » 22. mar 2018, 15:19

+1 på modellerne med batteri. Har haft en Park MINI i en del år efterhånden og det spiller bare. Er på tilbud i Thansen til 249,- pt.
2017 Golf 7 SV 1.4TSI DSG7 R-Line+
1993 Corrado VR6

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af claussor » 22. mar 2018, 19:32

+1 på batteri. Thansen har endda en model til 100,-

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af Mathiasen » 23. mar 2018, 07:09

Ja det vil helt sikkert være det nemmeste, men har også prøvet at få en bøde fordi skiven løb tør for batteri mens bilen holdt parkeret. Jaja.. hav et batteri i handskerummet :-) men vil hellere bøvle meget en gang end at bøvle mindre flere gange :-) fit and forget. Og jeg ved konen ikke tjekker om der er batteri på den.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af claussor » 23. mar 2018, 07:16

De plejer nu at hyle et godt at stykke tid når batteri er tæt på at være fladt:)

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af jansom » 23. mar 2018, 07:23

Der kommer altid en advarsel i god tid om at batteriet er ved at være dødt. Det sker ikke bare pludseligt uden advarsel.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af Passatg 3c » 23. mar 2018, 08:45

Der findes også en Solar model, den holder næsten uendeligt. Jeg troede slet ikke man kunne købe de store "grimme" med ledning mere ;-)
Vores Park Lite kører på tredje år, uden batteriskifte.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

danielvagn
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 27. dec 2010, 22:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hørsholm
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af danielvagn » 24. mar 2018, 07:30

claussor skrev:+1 på batteri. Thansen har endda en model til 100,-
Jeg blev gjort opmærksom (hos Thansen) at den billige til 100kr, ikke er helt automatisk, der skal man trykke på en knap når man parkere, hvilket giver rigtig god mulighed for at glemme det, ekspedienten sagde at han helst ikke ville sælge dem, og anbefalede derfor den til 249kr, den model har jeg haft i flere biler og det fungerer.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

Skoda Superb Combi 2,0 TDI 190 2017
Skoda Fabia 1,2 TSI 2011

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af claussor » 24. mar 2018, 08:03

danielvagn skrev:
24. mar 2018, 07:30
claussor skrev:+1 på batteri. Thansen har endda en model til 100,-
Jeg blev gjort opmærksom (hos Thansen) at den billige til 100kr, ikke er helt automatisk, der skal man trykke på en knap når man parkere, hvilket giver rigtig god mulighed for at glemme det, ekspedienten sagde at han helst ikke ville sælge dem, og anbefalede derfor den til 249kr, den model har jeg haft i flere biler og det fungerer.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Det lyder som en molbohistorie. https://www.thansen.dk/product.asp?n=-4 ... -244599306
Mon ikke det bare er Kina udgaven af de dyre.

danielvagn
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 27. dec 2010, 22:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hørsholm
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af danielvagn » 24. mar 2018, 08:23

claussor skrev:
danielvagn skrev:
24. mar 2018, 07:30
claussor skrev:+1 på batteri. Thansen har endda en model til 100,-
Jeg blev gjort opmærksom (hos Thansen) at den billige til 100kr, ikke er helt automatisk, der skal man trykke på en knap når man parkere, hvilket giver rigtig god mulighed for at glemme det, ekspedienten sagde at han helst ikke ville sælge dem, og anbefalede derfor den til 249kr, den model har jeg haft i flere biler og det fungerer.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Det lyder som en molbohistorie. https://www.thansen.dk/product.asp?n=-4 ... -244599306
Mon ikke det bare er Kina udgaven af de dyre.
Jeg ved det ikke, det er ved at være lidt tid siden, men bare for man er opmærksom på det når man køber.

Der står ikke at det er en automatisk, men bare elektronisk.
Evt husk og spørg ved køb.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

Skoda Superb Combi 2,0 TDI 190 2017
Skoda Fabia 1,2 TSI 2011

Brugeravatar
mbirkely
Medlem
Indlæg: 600
Tilmeldt: 30. jul 2008, 17:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gerding
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af mbirkely » 24. mar 2018, 08:24

claussor skrev:
danielvagn skrev:
24. mar 2018, 07:30
claussor skrev:+1 på batteri. Thansen har endda en model til 100,-
Jeg blev gjort opmærksom (hos Thansen) at den billige til 100kr, ikke er helt automatisk, der skal man trykke på en knap når man parkere, hvilket giver rigtig god mulighed for at glemme det, ekspedienten sagde at han helst ikke ville sælge dem, og anbefalede derfor den til 249kr, den model har jeg haft i flere biler og det fungerer.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Det lyder som en molbohistorie. https://www.thansen.dk/product.asp?n=-4 ... -244599306
Mon ikke det bare er Kina udgaven af de dyre.
Eller også et vellykket forsøg på at sælge noget dyrere som de tjener flere penge på!

Klip fra brugsvejledningen:

NANOPARKS FUNKTIONSBESKRIVELSE
Under kørsel vil NANOPARK vise symbolet --:-- i displayet. NANOPARK registrerer, når bilen ikke
mere er i bevægelse, og efter 30 sekunders stilstand, vil NANOPARK vise den aktuelle tid i 5
sek., hvorefter der fremkommer et P i venstre hjørne og NANOPARK stiller automatisk uret frem til nærmeste kvarter. F.eks. ved ankomst 13:02 stiller NANOPARK sig på 13:15.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
/Morten Birkely

[Solgt] Skoda Octavia 1,6 TDi Ambiente Combi, 2012, http://www.bilgalleri.dk/galleri/billed ... e-combi-fl
[Solgt] Skoda Fabia 1,4 16V 101 Comfort Combi 5d, 2002
[Solgt] Skoda Octavia 1,9 TDi Ambiente Combi 5d, 2007, http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.asp ... ipc=678360
[Solgt] Seat Leon 1,9 TDi Stylance SportUp, 2006

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af Madmax » 24. mar 2018, 08:33

danielvagn skrev:
claussor skrev:
danielvagn skrev:
24. mar 2018, 07:30
Jeg blev gjort opmærksom (hos Thansen) at den billige til 100kr, ikke er helt automatisk, der skal man trykke på en knap når man parkere, hvilket giver rigtig god mulighed for at glemme det, ekspedienten sagde at han helst ikke ville sælge dem, og anbefalede derfor den til 249kr, den model har jeg haft i flere biler og det fungerer.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Det lyder som en molbohistorie. https://www.thansen.dk/product.asp?n=-4 ... -244599306
Mon ikke det bare er Kina udgaven af de dyre.
Jeg ved det ikke, det er ved at være lidt tid siden, men bare for man er opmærksom på det når man køber.

Der står ikke at det er en automatisk, men bare elektronisk.
Evt husk og spørg ved køb.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

Jeg har haft den p-Skive i min biler i over 2 år. Den virker upåklageligt; og stiller sig selv. Ikke engang sommer/vintertid skal indstilles. Nu løb min tør efter jeg havde været væk en uge, så jeg ved ikke om den giver lyd hvis den er ved at løbe tør for strøm.


Sent from my iPad using Tapatalk

danielvagn
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 27. dec 2010, 22:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hørsholm
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af danielvagn » 24. mar 2018, 08:52

Pablo skrev:
danielvagn skrev:
claussor skrev: Det lyder som en molbohistorie. https://www.thansen.dk/product.asp?n=-4 ... -244599306
Mon ikke det bare er Kina udgaven af de dyre.
Jeg ved det ikke, det er ved at være lidt tid siden, men bare for man er opmærksom på det når man køber.

Der står ikke at det er en automatisk, men bare elektronisk.
Evt husk og spørg ved køb.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

Jeg har haft den p-Skive i min biler i over 2 år. Den virker upåklageligt; og stiller sig selv. Ikke engang sommer/vintertid skal indstilles. Nu løb min tør efter jeg havde været væk en uge, så jeg ved ikke om den giver lyd hvis den er ved at løbe tør for strøm.


Sent from my iPad using Tapatalk
Så må det enten være en røver historie jeg fik, eller en anden model.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

Skoda Superb Combi 2,0 TDI 190 2017
Skoda Fabia 1,2 TSI 2011

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af Kinojserguru » 24. mar 2018, 10:32

Jeg har en FS01 i min Seat, jeg tror den har siddet der i mindst 10 år, der har ALDRIG været bøvl med den overhovedet, den er lidt bøvlet at få trukket ledninger til, men det er jo kun 1x, men de er jo ret tynde så kræver ikke særlig meget plads.
I min G7 har jeg en Park One af den gamle model med et stort batterier, batteriet holdt ca, 3 år første gang, men da det er den gamle model, er batteriet ret bøvlet at skifte hvis ikke man vil ofte nye klæbepuder :-) ( Det skal skubbes ud/ind fra siden i stedet bagfra som på de nye )
For mig som har bil i flere år, kan jeg bedst lide ledningsmodellen :-) - det er noget med - monter og glem alt om den, det der batteri noget skal man jo gå at holde øje med om virker hele tiden :-)
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

DrDice
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 17. jun 2008, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rødekro
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af DrDice » 24. mar 2018, 14:06

Kinojserguru skrev:Jeg har en FS01 i min Seat, jeg tror den har siddet der i mindst 10 år, der har ALDRIG været bøvl med den overhovedet, den er lidt bøvlet at få trukket ledninger til, men det er jo kun 1x, men de er jo ret tynde så kræver ikke særlig meget plads.
I min G7 har jeg en Park One af den gamle model med et stort batterier, batteriet holdt ca, 3 år første gang, men da det er den gamle model, er batteriet ret bøvlet at skifte hvis ikke man vil ofte nye klæbepuder :-) ( Det skal skubbes ud/ind fra siden i stedet bagfra som på de nye )
For mig som har bil i flere år, kan jeg bedst lide ledningsmodellen :-) - det er noget med - monter og glem alt om den, det der batteri noget skal man jo gå at holde øje med om virker hele tiden :-)
Du skal jo alligevel kigge på p skiven når bilen er parkeret, om den er stillet korrekt så om du skal kigge efter et klokkeslæt, eller at den indikere at der snart skal skiftes batteri, går vel ud på et?


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Vento 1.8 GL - Because size DOES matters :)

DrDice
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 17. jun 2008, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rødekro
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af DrDice » 24. mar 2018, 14:11

Mathiasen skrev:Jeg har fået en fin Sportsvan, og jeg kender mig selv godt nok til at jeg tit glemmer at stille P-skiven :roll:

Jeg har en ny P-watch FS02 jeg gerne vil have sat i. Har haft P-watch i min forrige bil og i konens Fiat 500 og de har aldrig svigtet :)

Har I mon en fremgangsmåde til hvordan jeg får kablet trukket oppe fra ruden, ned bag instumentbordet over til sikringerne? Umiddelbart virker alt pisse godt sat sammen og jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal afmontere osv.. :|


Mvh Rasmus
Min gamle p watch monterede jeg bag radioen. Der burde være alle 3 ledninger du har brug for


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author DrDice for the post:
Mathiasen
VW Vento 1.8 GL - Because size DOES matters :)

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Pwatch i sportsvan

Indlæg af asej » 25. mar 2018, 20:37

DrDice skrev:
24. mar 2018, 14:06

Du skal jo alligevel kigge på p skiven når bilen er parkeret, om den er stillet korrekt så om du skal kigge efter et klokkeslæt, eller at den indikere at der snart skal skiftes batteri, går vel ud på et?
Ingen tvivl om at det er det mest fornuftige at gøre, men jeg tror ikke du skal forvente at særlig mange checker at den rent faktisk er stillet korrekt når de parkerer, det er jo netop derfor mange køber sådan en, så kan man være doven og bare lade den være.
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

Besvar

Tilbage til "El"