Kessy i bagdørene

Alt vedr. el og elektriske dele
Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Kessy i bagdørene

Indlæg af diskoboy » 13. apr 2018, 21:06

HansH skrev:
diskoboy skrev:
13. apr 2018, 20:33
Både Passat B7 og B8 har antenner ude i dørene. Det var faktisk mit gæt at B8'eren ikke havde det.
Så skal vi bare lige være enige om hvad vi kalder "antenner".

Når jeg siger "antenne", så mener jeg den enhed der snakker med nøglens transponder og siger om du har lov til at låse bilen op eller ej.
Det der sidder ude i håndtagene, som blot mærker om man rører ved dem, er jo ikke den enhed der afgør om du MÅ låse op. Det er i min bog blot en berøringssensor.

Mener du, at der ude i dørene på en Passat B7/B8 sidder den enhed som snakker med nøglens transponder ?
For der mener jeg at de billeder jeg postede fra ETKA tydeligt viser hvor "antennerne" sidder.
Tjaa.. jeg siger bare at der også er antenner i dørhåndtagene. Alle sammen - både dem i håndtagene og de ‘rigtige’ - er vel med til at registere om nøglen er i nærheden.

Om der er forskel på antennerne ved jeg ikke.

Hvis man - mod alt forventning - kun monterede 2 af de 4 ledninger ville mit bud være at nøglen skulle være i nærheden af fordørene mens man rørte håndtaget bag for at åbne døren da disse antenner er med til at registere om nøglen er tæt på (inden for rækkevidde)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Kessy i bagdørene

Indlæg af diskoboy » 13. apr 2018, 21:10

Mester-C skrev:Min A6 C7 fra 2014 har start af motor selvom nøglen ligger i lommen og har de felter i samtlige dørhåndtag... men funktionen virker ikke.... da jeg ikke har købt bilen fra ny, aner jeg ikke om det var noget man skulle tilvælge og om min så evt mangler dette ? Eller er det noget man kan kode sig ud af ?
Alle Audi håndtag (ved ikke med A3, men ellers næsten alle) ser sådan er ud:

Billede

Desværre er mange af dem gabende tomme:

Billede

Dvs de indeholder bare en plastik pind i stedet for selve antennen/sensor

Det tager ikke mange minutter at pille håndtaget ud for at se om der sidder sensor i..
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Kessy i bagdørene

Indlæg af HansH » 13. apr 2018, 21:17

diskoboy skrev:
13. apr 2018, 21:06
Tjaa.. jeg siger bare at der også er antenner i dørhåndtagene. Alle sammen - både dem i håndtagene og de ‘rigtige’ - er vel med til at registere om nøglen er i nærheden.
OK. Beats me..
Jeg var af den opfattelse, at det udelukkende er berøringssensorer i håndtagene.
Men du kan meget vel have ret :)

Hvis nogen af dem der laver hackerudstyr til at stjæle KESSY biler læser med her, så kan de nok svare på det :D
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Kessy i bagdørene

Indlæg af diskoboy » 13. apr 2018, 21:30

Ha ha ja :) Går de hen til ejerens hus med en mega stor antenne for at lære nøglen at kende og derefter hen til bilen for at den tror nøglen er i nærheden ?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Kessy i bagdørene

Indlæg af TorbenRasmussen » 13. apr 2018, 21:33

Gogl “relay hack”. Man opsætter blot en trådløs bro fra nøgle til bil vha en sender og en modtager, så bilen tror nøglen er i nærheden. Men det er total off topic.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Kessy i bagdørene

Indlæg af Mester-C » 13. apr 2018, 21:51

diskoboy skrev:
13. apr 2018, 21:10
Mester-C skrev:Min A6 C7 fra 2014 har start af motor selvom nøglen ligger i lommen og har de felter i samtlige dørhåndtag... men funktionen virker ikke.... da jeg ikke har købt bilen fra ny, aner jeg ikke om det var noget man skulle tilvælge og om min så evt mangler dette ? Eller er det noget man kan kode sig ud af ?
Alle Audi håndtag (ved ikke med A3, men ellers næsten alle) ser sådan er ud:

Billede

Desværre er mange af dem gabende tomme:

Billede

Dvs de indeholder bare en plastik pind i stedet for selve antennen/sensor

Det tager ikke mange minutter at pille håndtaget ud for at se om der sidder sensor i..
Ja det er da muligt håndtaget bare er tomt så.... kan man eftermontere de manglende enheder, eller er det noget værre bøvl (som i mange tusinde kroner på et værksted, når man ikke selv er så teknisk begavet på det område) ? :)
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Kessy i bagdørene

Indlæg af diskoboy » 13. apr 2018, 21:58

På Audi er det ikke så slemt... men selvfølglig tager det lidt tid med 4 håndtag og mange ledninger.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kessy i bagdørene

Indlæg af AU-R8 » 13. apr 2018, 21:59

Mester-C skrev:
13. apr 2018, 20:56
Min A6 C7 fra 2014 har start af motor selvom nøglen ligger i lommen og har de felter i samtlige dørhåndtag... men funktionen virker ikke.... da jeg ikke har købt bilen fra ny, aner jeg ikke om det var noget man skulle tilvælge og om min så evt mangler dette ? Eller er det noget man kan kode sig ud af ?
Den årgang A6 har nøglefri start, men nøglefri adgang er ekstra.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Kessy i bagdørene

Indlæg af HenrikH29 » 13. apr 2018, 23:57

Sådan gøres det: https://www.youtube.com/watch?v=bR8RrmEizVg

En "boks" opfanger nøglens signal og sender den videre til en anden "boks", der holdes tæt ved bilen. Og vupti så kører tyvene afsted med bilen. Eneste problem, er så snart de stopper bilen, kan de ikke starte den igen, da de er "kommet væk" fra den oprindelige nøgle. Men på det tidspunkt holder de sikkert allerede i en garage og er ved at cracke beskyttelsen.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Kessy i bagdørene

Indlæg af pwh » 18. okt 2018, 12:16

Jeg har netop fået en Touran, som selvfølgelig er bestilt med kessy/nøglefri betjening. Det havde jeg også i min Passat B8, hvor det som beskrevet virker på alle fire døre + bagklap. Hel fantastisk, og ganske uundværligt :-)

Jeg er ved at blive fuldstændig åndssvag over at jeg kun kan åbne på fordøre/bagklap.
9 ud af 10 gange jeg skal ud og køre har jeg enten et barn (på armen), computertaske eller indkøbspose der skal ind på bagsædet som det første. Det er fuldstændig stupidt at VW har sparet sensorer i de bagerste håndtag...

Er der en der med succes har monteret kessy håndtag, eller blot sensorer, i bagdørene på en VAG bil som kun er født med sensorer i forreste håndtag/bagklap?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Senest rettet af pwh 18. okt 2018, 12:16, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Kessy i bagdørene

Indlæg af diskoboy » 18. okt 2018, 12:26

Ja da :) virker fint i en Touran

Samme håndtag som bruges foran kan sagtens monteres i bagdørene. Der skal trækkes 3 ledninger fra hvert håndtag ind i styremodulet der sidder ca. over gaspedalen
These users thanked the author diskoboy for the post:
DanielB12
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "El"