Viskere og sprinkler virker ikke

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
arne1970
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. maj 2018, 09:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Viskere og sprinkler virker ikke

Indlæg af arne1970 » 1. maj 2018, 10:02

Hej folkens!

Jeg har en Golf 4 2.0 fra 2000. For en uges tid siden stoppede bagrudeviskeren pludseligt med at virke. Sprinkler virkede stadig. I går virkede viskerne foran heller ikke mere samtidig med at begge sprinklere også er døde. Jeg har tjekket alle sikringer og udskiftet viskerrelæet, da jeg mistænkte det, dog uden held. Det skal dertil siges at jeg i mellemtiden har demonteret en eftermonteret Cobra alarm fra tidligere ejer og efterfølgende ryddet lidt op i den ormegård der var bag sikringsboksen. Har dog ikke bare klippet umotiveret løs, men jeg kan jo have overset noget?
Jeg overvejer at udskifte viskerarmen men gider heller ikke bare udskifte i blinde :-)

Nogle gode forslag eller løsningsmuligheder?

arne1970
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. maj 2018, 09:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Viskere og sprinkler virker ikke

Indlæg af arne1970 » 6. maj 2018, 01:26

En lille opdatering.. Jeg har udskiftet viskerarmen og bundstykket dog uden held. Næste skridt er en autoelektriker.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Viskere og sprinkler virker ikke

Indlæg af ph » 6. maj 2018, 02:50

kommer der strøm til viskerarm?
-II- relæ?

Hvordan har du tjekket sikringer?
kigget på dem eller målt at der er strøm på stikben på begge sider af sikring eller målt gennemgang på stikben i sikringsboks?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "El"