Fejl på infodisplay FIS Audi A4 B6 2002

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
nexium
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 2. maj 2018, 09:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fejl på infodisplay FIS Audi A4 B6 2002

Indlæg af nexium » 2. maj 2018, 09:53

Kære alle bil-kloge mennesker

Jeg har købt min første Audi, som er en 'ny' gammel Audi A4 Avant 2.0 B6 fra 2002, og er egentligt ganske velholdt. Har fuld servicebog og kørt 190.000 km indtil nu. Har kun været hos én familie indtil jeg købte den.

Jeg havde den til service i går hos en mekaniker i hovedstadsområdet, hvor den fik skiftet olie, tændrør, bremsevæske og AC-service. (Pris ca. 3200 kr. Er det en ok pris? )

På vej hjem fra mekanikeren begyndte infodisplayet /FIS mellem omdrejningstælleren og speedometeret at blinke / gå ud /gå i sort helt sporadisk (se link til mine mobiloptagelse på youtube nedenfor). Det er ikke noget jeg har oplevet før i den tid jeg har haft bilen.
Jeg tænker at det er lidt påfaldende, at jeg afleverer en bil med fungerende info-display, og modtager en med et infodisplay som tydeligvis er i stykker.
Det er ret vigtigt at det fungerer korrekt, da advarselslamper som olie-lampen, bremse-lamper lyser op her.

(Kan desværre ikke fjerne lyden på videoerne - gode råd til hvordan modtages gerne)
Link 1, kører tur: https://youtu.be/D28Igq0qNII
Link 2, holder i tomgang: https://youtu.be/DwSdUIjKgzw

MEN mit spørgsmål til jer er, om det kan være sandsynligt at mekanikerne har rodet med noget elektronik så displayet er gået i stykker (ud fra ovenstående beskrivelse af service)? Eller, som mekanikerne selv siger efter jeg ringede til dem, at det nok bare er uheldig timing, og fejlen alligevel ville komme da bilen er gammel..
De sagde, at de gerne ville fejlsøge den, men at jeg selv skulle betale hvis ikke de havde lavet fejlen. Der føler jeg, at bevisbyrden fra min side er ret svær at opretholde, da jeg jo ikke var tilstede under servicet, og derfor ikke ved hvad de har rodet med.

Så:
1: Finder I det sandsynligt at fejlen pludselig opstår tilfældigt efter den har været hos mekaniker?
2: Er det noget som kan laves? Eller skal hele instrumentpanelet udskiftes? Og er det dyrt?
3: Er det en kendt fejl hos A4 B6 ?

Mvh

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Fejl på infodisplay FIS Audi A4 B6 2002

Indlæg af wahlstrom » 2. maj 2018, 19:46

Tester på og få læst fejlkoder på instrument...
Kan være løs forbindelse..
Kan være den skal byt til “nyt”

Har aldrig oplevet det på min, har så stor FIS
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

nexium
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 2. maj 2018, 09:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fejl på infodisplay FIS Audi A4 B6 2002

Indlæg af nexium » 10. jul 2018, 22:28

Nå, har nu levet uden fungerende FIS i et stykke tid, og det er begyndt at irritere mig tilstrækkeligt til at jeg overvejer at få det lavet.

Har Google en del om det, og det lader til at være et velkendt problem at lcd-displayet i fis instrumentet går død, og skal skiftes.

Nogle guider til at man skiller hele instrumentpanelet ad og skifter displayet. Reservedel display koster dog i omegnen af 5-700 kr, og et hugger instrumentpanel koster Ca 6-700 kr.
Så jeg er ude i et nyt hugger instrumentpanel.

Er der nogen som har erfaring med at skifte sådan et?
Man skal ved kode startspærren om? Skal man kende bilens PIN for at kunne det via vcds?
Kan man rette det nyt instrument så kilometerne passer med det gamle?

Besvar

Tilbage til "El"