Side 1 af 1

Batteri aflader.

: 18. maj 2018, 23:03
af Henrik Halm
Hej.
Jeg har et problem med min vw touran 1.6 tdi fra 2016. Den har fået skiftet batteri 2 gange. Den aflader batteriet, det var helt galt da jeg havde monteret min vw app. Modulet er taget fra nu. Den kan godt starte, nu hvor det er blevet varmere.
Jeg har monteret en ctek sense batteri logger. Den viser at 2 gange på 1.5 mdr. Er den gået ned på 60-70 % batteri spænding. Det sker i i ca 20 min. Normalt er spændingen på 95-100 %. Håber nogen har forslag til hvad der kan bruge så meget strøm

Re: Batteri aflader.

: 19. maj 2018, 06:40
af HHKP
har den alarm system ?

Re: Batteri aflader.

: 19. maj 2018, 15:39
af Henrik Halm
Nej det har den ikke.
Her er billedet fra app.en

Re: Batteri aflader.

: 19. maj 2018, 21:07
af ejensen
Det er da et hæftigt forbrug på så kort tid. Det svarer ca. til 40 - 50 amp i de ca. 15 - 20 min. Det er da da vist ikke så meget der kan trække uden at en sikring eller ledningsnettet vil brænde over. Men en generator eller starter er vel de to eneste unit der kan trække så meget (måske også ESP-en).

Her ellers lige læst om en der også havde en strømtyv. Det var generatoren.

Re: Batteri aflader.

: 19. maj 2018, 21:37
af Henrik Halm
Det kunne godt være generator eller starter. Det er bare mystisk at det ikke kommer oftere. Her er den anden måling

Re: Batteri aflader.

: 19. maj 2018, 21:42
af Henrik Halm
Eller sådan her. Det er hele tiden jeg har haft loggeren.

Re: Batteri aflader.

: 19. maj 2018, 21:48
af jcn
Er den parkeret/kold når det sker?
Jeg er ikke helt spids på, hvad den egentlig gør ved regenerering af partikelfilteret, men vores tilsvarende Touran står længe og larmer heftigt fra blæsere mv. hvis man parkerer den midt i regenereringen (...det er i hvert tilfælde min tolkning af situationen når det sker).

Andre er givet vis klogere end jeg. Men med “et par gange om måneden” tænkte jeg bare at det kunne være sådan noget.

Mvh
Jens Christian

Re: Batteri aflader.

: 20. maj 2018, 04:09
af Henrik Halm
Det kan godt være det. Men vi vil prøve at at holde øje med det næste gang.
Jeg synes bare ikke det burde være det.
Vores kører også en gang i mellem med blæseren, jeg mener bare ikke at det er mere end 5-7 min.
Men jeg ved heller ikke om blæseren kan bruge så meget strøm eller der er andet der kører.

Det ser ud til at den bruger strøm i 20 min.
Mvh. Henrik

Re: Batteri aflader.

: 20. maj 2018, 07:03
af mojo
Det er vel ikke sådan at den har brødrister varmelegeme som tilskudsvarmer,som evt slår til ved en fejl.

Re: Batteri aflader.

: 20. maj 2018, 07:38
af Henrik Halm
Det kan også godt være.
I nat er den gået ned på 86 procent.
Spørgsmålet er hvordan jeg kommer videre når vw værkstedet ikke vil se bilen.

Re: Batteri aflader.

: 20. maj 2018, 08:18
af mojo
Kunne du nu låne et termografi kamera eller købe et termometer af dem som man bare peger med en laser, ca 125 jem og fix.
Så kan du måske se hvor varmen er opstået på bilen efter et strøm drop. Eller afmontere sikring til brødrister.

Re: Batteri aflader.

: 20. maj 2018, 08:52
af MarcWinther
Du har en tråd magen til kørende, tilbage fra marts viewtopic.php?f=72&t=137740

Re: Batteri aflader.

: 20. maj 2018, 09:03
af AU-R8
Kan bilen slet ikke starte ind imellem ?

Re: Batteri aflader.

: 20. maj 2018, 09:37
af Henrik Halm
Hej.
Jeg ved godt at jeg har startet en ny tråd.
Jeg prøvede at besvare min egen tråd 4 gange uden held. Den loggede ud hver gang. Så oprettede jeg en ny.
Beklager 🙁

I dag var den langsom til at starte.

Re: Batteri aflader.

: 20. maj 2018, 12:46
af HamSjelv
En VCDS-log, som den ser ud idag, kunne være interessant at se...

Hvad er hvilestrømmen på startbatteriet, målt på den gammeldags måde (milliamperemeter i serie med en batteripol)?

Vand i elstik til trailer er kendt for kan aflade startbatteriet (CAN-noder går ikke i dvale)..

Re: Batteri aflader.

: 21. maj 2018, 06:59
af Henrik Halm
Jeg ved snart ikke hvordan jeg kommer videre. Mit vw værksted vil først se bilen, når den ikke kan starte helt.
VW Danmark vil gerne sende mig til en anden forhandler for at de kan fejlfinde på bilen.
Men jeg skal selv betale, hvis ikke de finder noget. Det synes jeg er irriterende at jeg selv skal betale, når det er opdaget inden garantien udløb.
Sidste forsøg er at kontakte den autoriseret forhandler jeg købte bilen af da jeg har 24 mdr. Reklamations ret. De mener at det burde være dem der startede på fejlen, der skal lave det. Men jeg tror FDM overtager sagen.

Nu har vi haft 2 vw touran på næsten 4 år.
Det bliver lidt dyrt at skifte igen.
Der har været fejl på begge biler, som de ikke har kunne finde. Men enten er de inkompetente eller også vil de ikke fortælle alt hvad de ved. Jeg har lært en masse om bilen herinde og også fundet ud af problemerne med min vw modulet. Mit værksteds eneste svar var at de aldrig har haft problemer med det. Selv om de har fået mail fra dem der udvikler app.en og jeg har spurgt til om det kunne være det. Så afviste de det.
De har endnu ikke undskyldt/beklaget det selv om de har lavet denne fejl.

Bilen kan starte nu efter jeg har demonteret min vw modulet. Men den er lidt langsom til at starte ind i mellem.

Angående måling af strøm forbruget. Så er jeg bange for at der sker noget, hvis polerne ryger af. Er der en måde jeg undgå det på.
Jeg vil være træt af at de kan sige at jeg har lavet noget galt.

Jeg har en obd eleven, den skriver at den ikke kan finde nox sensor. Men jeg tror ikke den kan lave en dybere log.

Mvh. Henrik

Re: Batteri aflader.

: 21. maj 2018, 09:44
af Blackfinger
Hvis du er så letsindig at tage polerne af så kommer du til at indstille uret ;)

Re: Batteri aflader.

: 21. maj 2018, 13:39
af Henrik Halm
Super. Så må jeg måle på bilen i morgen, når jeg får et amperemeter med hjem fra arbejde. Spørgsmålet er hvordan kommer jeg videre, jeg ved har et overforbrug. Hvordan finder jeg selv det.

Re: Batteri aflader.

: 21. maj 2018, 16:14
af HamSjelv
Er der noget eftermonteret udstyr på vognen?

Altså noget der er eftermonteret efter den har forladt VW-fabrikkerne?

Anhængertræk? Dash-cam, oplader i cigarstikket, GPS, uoriginal radio, inverter, audioforstærker, .....?


Hvis ja til noget af det, så pil det fra...

Re: Batteri aflader.

: 21. maj 2018, 20:26
af Henrik Halm
Det eneste jeg har monteret, er anhængertræk. Kan jeg bare tage sikringen ud til den. Virker de efter monterede anhængertræk ikke.
Vi har haft problemer med det lyset på campingvognen 2 gange. Der var også problemer med lyset til anhængertræk den sidste touran.
Monteret samme sted.
Kan de ikke finde ud af det.

Re: Batteri aflader.

: 21. maj 2018, 21:12
af MarcWinther
Henrik, se mit indlæg omkring måling af strømforbrug på en bil http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=22&t=138276

I mit tilfælde en MB, men det er princippet du skal bruge. Youtube har en masse gode videoer omkring det. Jeg er blevet vældig god ud i brugen af multimeter :) Ret sjovt og nemt faktisk. Jeg har bare en billig HN-model, men fungerer rigtig fint til basale ting.

Re: Batteri aflader.

: 24. maj 2018, 21:41
af Henrik Halm
Hej. Jeg har lige været hos vw værkstedet og vist dem billeder af strømforbruget. De vil ikke udtale sig om hvad ctec loggeren måler. Men de mener ikke at den kan bruges til noget. Han synes det ser mærkeligt ud at den falder så drastisk. Men at han jo ikke kan vide hvornår det kommer igen. Vw Danmark vil betale mere siger han, men han vil gerne sætte obd testeren på. Men det hjælper ikke rigtigt noget, tror jeg. Hvis jeg begynder at rode med, er det på eget ansvar. Så jeg kan ikke komme videre, de siger at de selvfølgelig nok skal dække det, hvis har noget med batteriet at gøre. Det må jeg gøre eller sælge den møgbil. Utrolig god service. 😤😤
Tak for mange gode input og forslag.
Jeg kan bare ikke komme videre

Re: Batteri aflader.

: 30. maj 2018, 15:29
af polo59529
Har du fået udskiftet den fabriks monterede radio ???
Polobjørn

Re: Batteri aflader.

: 30. maj 2018, 15:35
af Henrik Halm
Ja. Den er også skiftet marts.
Jeg tror det er noget stort der bruger strøm.
Enten aux heater, gløderør eller noget andet kraftigt.
Når den kører med blæseren laver det ikke noget særligt.
Hilsen Henrik

Re: Batteri aflader.

: 1. jun 2018, 08:08
af BCBC
Lån et termokamera og evt. en Fluke eller lignende der kan logge spændingen med alarm. Så når spændingen falder og alarmen lyder så går du i gang med termokamera på diverse sikringer, og el-dele mm. Brug gerne et amperemetre også. Dette uden din oplader så du er sikker på den ikke blander sig. Er der monteret noget ekstra udstyr? Så start fejlsøgningen her. I det hele taget, er det en god ide at termografere den, noget må blive varmt når den trækker så mange ampere. En generator der er defekt kan aflade et batteri f.eks.

Re: Batteri aflader.

: 4. jun 2018, 19:08
af Henrik Halm
Hej.
Jeg har ledt helt vildt efter måleapparater. Jeg ved ikke rigtigt hvad det skal være for et måleapparate. Den skal jo være online, så den kan give besked.
Jeg forstår simpelthen ikke at vw ikke har en logger til sådan noget.
Kia har en tester der logger alt i sådan situation i 14 dage f.eks. Den booker værkstedet bare.

Jeg prøver at gå på jagt med termografi kamera.

Re: Batteri aflader.

: 4. jun 2018, 19:37
af mojo
Som jeg foreslog tidligere.
Det er da et forsøg værd.
https://www.jemogfix.dk/infraroedt-term ... 6/9034216/

Re: Batteri aflader.

: 4. jun 2018, 19:42
af Henrik Halm
Sådan en har jeg, bare en fluke.
Jeg har bare svært ved finde noget der bliver varmt. Det er jo sjældent det kommer. Jeg leder videre.