Skoda Superb 3T5 lyser i advarselslamper

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Skoda Superb 3T5 lyser i advarselslamper

Indlæg af cshp » 13. jun 2018, 07:08

Min vogn har fået en mani med at lyse i hhv. dæktrykskontrol, ESP og den gule trekant med "!-tegnet" i. Det er i perioder og kan ske når bilen startes om morgenen, lige så vel som når du kører ud af lige vej. De slukker selv igen hvis der er fuld styreudslag eller kørsel på fx grusvej. Jeg har ikke haft en tester på endnu, for den fortæller næppe noget når der ingen fejl er, men hvor mener I jeg bør starte med at fejlsøge?

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: Skoda Superb 3T5 lyser i advarselslamper

Indlæg af Torslunde » 16. jun 2018, 17:38

Siden eksperterne ikke har svaret endnu, er mit amatørbud:
Prøv at søge på abs sensor, da begge fejl kan være relateret til det.

Først ville jeg dog tjekken om batteriet er udslidt, eller om der er dårlige forbindelser- særligt stelforbindelser.

Måske ville det hjælpe, hvis du skrev lidt mere om modellen, og hvor gammel bilen er :)
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Skoda Superb 3T5 lyser i advarselslamper

Indlæg af cshp » 16. jun 2018, 20:38

Jeg har søgt lidt på nettet og det ser ud til at man skal søge omkring noget ABS halløj som du er inde på.
Bilen er fra 2011 med en tsi motor. Jeg har indtil for nyligt døjet med en løs ankerplade og ved rep at denne så jeg den har gnavet lidt i ABS ringen hvilket godt kan være årsagen. Men i og med det er periodisk og det nu er flere dage siden sidst lamperne lyste, så er fejlsøgning lidt svært.

Besvar

Tilbage til "El"