kø assist i Seat

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

kø assist i Seat

Indlæg af MBM1000 » 20. jun 2018, 14:03

Mine Seat Ateca har en kørepakke som skulle indeholde kø assist.
Men hvordan adskiller ACC sig fra kø assist?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: kø assist i Seat

Indlæg af DJ_Gran » 20. jun 2018, 20:30

MBM1000 skrev:Mine Seat Ateca har en kørepakke som skulle indeholde kø assist.
Men hvordan adskiller ACC sig fra kø assist?
Øhh? Du skal have acc for at kunne bruge kø assistent?
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: kø assist i Seat

Indlæg af kreativ » 20. jun 2018, 21:17

MBM1000 skrev:
20. jun 2018, 14:03
Mine Seat Ateca har en kørepakke som skulle indeholde kø assist.
Men hvordan adskiller ACC sig fra kø assist?
Jeg formoder bilen har Lane Assist, i forbindelse med at Lane Assist og ACC er aktiv skal du sætte flueben i adaptiv vognbaneføring inde i car menuen hvorefter kø assistent er aktiv
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: kø assist i Seat

Indlæg af MBM1000 » 20. jun 2018, 21:36

Jamen alt det er jeg med på.
Men er adaptiv cruise control (ACC) ikke funktionen at bilen tilpssser sin hastighed automatisk i forhold til foranliggende bil og om der er kø eller ej har vel ingen betydning?

Mit spørgsmål går på hvad er og i hvilke situationer fungerer en kø assist?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: kø assist i Seat

Indlæg af Charlimike » 21. jun 2018, 01:37

At den kan styre bilen til 0 kmt og styre igangsætning mm.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: kø assist i Seat

Indlæg af MBM1000 » 21. jun 2018, 05:50

Charlimike skrev:
21. jun 2018, 01:37
At den kan styre bilen til 0 kmt og styre igangsætning mm.
Ved hvilken hastighed virker ACC ikke mere?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Madz
Nyt medlem
Indlæg: 392
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:08
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: kø assist i Seat

Indlæg af Madz » 21. jun 2018, 06:36

I min passat virker det på følgende måde og det er sikkert også på samme måde i din.
for at kø assist skal virke kræver det 2 ting.
Først skal ACC være slået til over 60 km/t og den skal kunne se striberne på vejen altså lane assist (på seat sprog Vognbane Assistent) skal være aktiv (grøn vognbane symbol) hvis du så køre i kø hjælper den med at holde bilen inden for striberne og hvis vejen drejer lidt så styre den bilen og det var det som kø assist gør.
altså det er "bare" lane assist som virker fra 0-60 km/t forudsat ACC er slået til..
Den sætter ikke selv igang hvis man holder i kø mere end et par sec. så skal du stadig selv trykke på RES knappen eller trykke på speederen.
2021 Golf Variant Style 1.5 eTSI DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI DSG

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: kø assist i Seat

Indlæg af MBM1000 » 21. jun 2018, 07:34

Madz skrev:
21. jun 2018, 06:36
I min passat virker det på følgende måde og det er sikkert også på samme måde i din.
for at kø assist skal virke kræver det 2 ting.
Først skal ACC være slået til over 60 km/t og den skal kunne se striberne på vejen altså lane assist (på seat sprog Vognbane Assistent) skal være aktiv (grøn vognbane symbol) hvis du så køre i kø hjælper den med at holde bilen inden for striberne og hvis vejen drejer lidt så styre den bilen og det var det som kø assist gør.
altså det er "bare" lane assist som virker fra 0-60 km/t forudsat ACC er slået til..
Den sætter ikke selv igang hvis man holder i kø mere end et par sec. så skal du stadig selv trykke på RES knappen eller trykke på speederen.
Lyder godt nok som en underlig feature.
Så prøver at at omformulere mit spørgsmål:
Biler med ACC men UDEN vognbane og kø assist hvor langt ned i hastighed kan de selv justerer afstanden til forankørende bil?
Og når du siger at ACC skal være slået til over 60 km/t. Hvad hvis man kører bykørsel og har ACC sat til 50 km/t ?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Madz
Nyt medlem
Indlæg: 392
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:08
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: kø assist i Seat

Indlæg af Madz » 21. jun 2018, 08:18

MBM1000 skrev:
21. jun 2018, 07:34
Lyder godt nok som en underlig feature.
Så prøver at at omformulere mit spørgsmål:
Biler med ACC men UDEN vognbane og kø assist hvor langt ned i hastighed kan de selv justerer afstanden til forankørende bil?
Og når du siger at ACC skal være slået til over 60 km/t. Hvad hvis man kører bykørsel og har ACC sat til 50 km/t ?
ACC virker ned til 0 km/t det eneste kø assist gør er at holde bilen inden for striberne.

kø assist er bare en udvidelse til lane assist. så den virker under 60 km/t

du kan fint sætte ACC til 50 km/t men så er det ikke altid den vil få lane assist med, men hvis du først har haft den sat til 60 km/t og du får det grønne vognbane symbol kan du godt sætte den ned til 50 km/t eller håbe den forankørende køre 50 km/t :mrgreen: for så tilpasser ACC jo selv ned til 50 km/t :D
2021 Golf Variant Style 1.5 eTSI DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI DSG

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: kø assist i Seat

Indlæg af hodel » 21. jun 2018, 08:28

MBM1000 skrev:
21. jun 2018, 05:50
Ved hvilken hastighed virker ACC ikke mere?
Hvis du har DSG, styrer ACC ned til 0 km/t, med manuel gear er mindste hastighed vist 30 km/t.

Jeg har ikke kø assist, så der må en anden på banen, men i min nye Polo GTI er ACC lidt anderledes end i min gamle GT (begge med DSG).

I begge tilfælde kan den bremse bilen ned til 0 km/t og holde bremsetrykket i 2-3 sekunder, hvorefter den slipper bremsetrykket dvs. man skal selv holde bremsetrykket derfra.
I GT'en slog ACC fra når man trykkede på bremsen, og man skulle derfor slippe bremsen og trykke 'RES' for at fortsætte, hvorimod i GTI'en er ACC stadigvæk aktiv selvom jeg træder på bremsen. Dvs. jeg skal bare slippe bremsen, og så kører den selv igen - det er sgu meget smart og lidt en mellemting mellem det gamle og køassist (udover at jeg stadigvæk ikke har laneassist :) )
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: kø assist i Seat

Indlæg af MBM1000 » 21. jun 2018, 08:30

ok så tror jeg jeg har forstået det :D Tak for hjælpen.

Jeg havde bare forstået ordet kø assist som værende noget andet end en vognbane assist.
Personligt synes jeg vognbane assistenten er ubrugelig og har slået den fra. Men havde så læst at den skulle være aktiv for at få kø assist.. Som jeg jo troede havde noget med tilpasning af hastighed til foranliggende bil. jo jo forvirringen var total :o

Ens bil skal da være helt skæv i styringen hvis der skulle være behov for at holde bilen i sin bane med vognbane assistent ved 5-10 km/t . Vel om mærke i under 10-15 sek. eller hvor kort tid vognbane assistent nu kun fungerer i.

Men igen tak for svaret jeg kører uden vognbane og kø assistent slået til, men nyder stadig ACC i kø kørsel.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Besvar

Tilbage til "El"