Side 1 af 1

Frakobling af airbag passat 3b

: 7. jul 2018, 09:22
af svan
Er det muligt at frakoble passager airbag på min passat via vcds, der sidder jo ikke en normal knap som på nyere biler, den er fra slut 2000 så må være en af de sidste.

Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 7. jul 2018, 10:29
af erlingvj
Nej, men du kan sætte en modstand på 2,5 ohm ind i stedet for airbaggen, så er den deaktiveret og der kommer ingen fejlmeddelelser.
Der er 3 ledninger. Den brune er stel. De to andre forbindes med modstanden.
Tag minuspolen af 2 min. før du går i gang og tag fat i karrosseriet for at aflade evt. statisk elektricitet - gælder specielt for dem der går i tøj af kunstige materialer.

Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 7. jul 2018, 10:44
af Allanxx
Det er da muligt i VCDS, men om den reelt bliver koblet fra ved jeg ikke.
Airbaglampen blinker også anderledes, men går stadig ud.
erlingvj skrev:
7. jul 2018, 10:29
Nej, men du kan sætte en modstand på 2,5 ohm ind i stedet for airbaggen, så er den deaktiveret og der kommer ingen fejlmeddelelser.
Der er 3 ledninger. Den brune er stel. De to andre forbindes med modstanden.
Tag minuspolen af 2 min. før du går i gang og tag fat i karrosseriet for at aflade evt. statisk elektricitet - gælder specielt for dem der går i tøj af kunstige materialer.

Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 7. jul 2018, 22:10
af svan
Jeg skal bruge en autoriseret løsning da vi ind imellem har behov for at have en femårig på forsædet, kender godt løsningen med modstande osv, men den er Peter betjent ikke så glad for
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 8. jul 2018, 05:53
af erlingvj
Der findes ikke en autoriseret løsning.
Recaro har anvendt metoden med en modstand i årevis til frakobling af airbags - med godkendelse fra KBA.
Jeg har haft flere biler med eftermonterede Recaro-sæder / deaktiverede airbags. Det har aldrig givet problemer ved syn.
En deaktivering af en passager-airbag med en modstand har de ikke en jordisk chance for at opdage.
Da Audi lancerede de første biler med airbags var 1 airbag standard og en passager-airbag var tilkøb. Styreenhed og ledningsnet var ens på de to varianter. På biler med 1 airbag var der indskudt en modstand på 2.5 ohm, så Audi har også anvendt "metoden" for mange år siden.

Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 8. jul 2018, 07:30
af svan
erlingvj skrev:Der findes ikke en autoriseret løsning.
Recaro har anvendt metoden med en modstand i årevis til frakobling af airbags - med godkendelse fra KBA.
Jeg har haft flere biler med eftermonterede Recaro-sæder / deaktiverede airbags. Det har aldrig givet problemer ved syn.
En deaktivering af en passager-airbag med en modstand har de ikke en jordisk chance for at opdage.
Da Audi lancerede de første biler med airbags var 1 airbag standard og en passager-airbag var tilkøb. Styreenhed og ledningsnet var ens på de to varianter. På biler med 1 airbag var der indskudt en modstand på 2.5 ohm, så Audi har også anvendt "metoden" for mange år siden.
Men det er faktisk modsat problemstilling, jeg har behov for at kunne bevise at airbag'en er deaktiveret i tilfælde af at jeg bliver stoppet med et barn på forsædet, giver det mening?
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 8. jul 2018, 07:41
af Nicolaisen
Stikket skal pilles af airbagen. Og så frakobles via kodning med VCDS.
Så vil den blinke 5 gange i airbag lampe for "kvittering"

Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 8. jul 2018, 11:48
af GaSelle
En 5-årig sidder da ikke i bagudvendt autostol, så hvorfor vil du koble den fra?

Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 8. jul 2018, 14:03
af svan
GaSelle skrev:En 5-årig sidder da ikke i bagudvendt autostol, så hvorfor vil du koble den fra?
Fordi anbefalingerne hedder fra 140 cm og op ved placering ved airbag, og så høj er hun ikke endnu, det er niecen vi taler om her, udover det, kunne det være en fordel at fruen kunne komme om på bagsædet og sidde på længere ture, vi har en pige på 3 og en på 5 uger, og begge stole fylder så meget at jeg skal relativt langt frem, og da jeg har lange ben sidder jeg elendigt, vi har bla et vennepar 3 timers kørsel væk, og så langt kan jeg ikke køre med benene oppe om ørerne, der kunne det være rart at kunne sætte en af dem foran.
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 10. jul 2018, 03:09
af erlingvj
svan skrev:
8. jul 2018, 07:30
erlingvj skrev:Der findes ikke en autoriseret løsning.
Recaro har anvendt metoden med en modstand i årevis til frakobling af airbags - med godkendelse fra KBA.
Jeg har haft flere biler med eftermonterede Recaro-sæder / deaktiverede airbags. Det har aldrig givet problemer ved syn.
En deaktivering af en passager-airbag med en modstand har de ikke en jordisk chance for at opdage.
Da Audi lancerede de første biler med airbags var 1 airbag standard og en passager-airbag var tilkøb. Styreenhed og ledningsnet var ens på de to varianter. På biler med 1 airbag var der indskudt en modstand på 2.5 ohm, så Audi har også anvendt "metoden" for mange år siden.
Men det er faktisk modsat problemstilling, jeg har behov for at kunne bevise at kairbag'en er deaktiveret i tilfælde af at jeg bliver stoppet med et barn på forsædet, giver det mening?
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Det har du ikke pligt til at bevise ifølge Færdselsloven eller andre bestemmelser.
Kodning med VCDS er ikke noget der anvendes af autoriserede værksteder.
Når Audi anvende en modstand på 2.5 ohm er det den mest rigtige metode i min verden. Audi's ingeniører har nok tænkt lidt over hvad de gør.
Vil førerairbaggen blive udløst hvis stikket er afbrudt ved passagerairbaggen og kredsløbet står åbent?

Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 10. jul 2018, 12:58
af GaSelle
Det er vel kun ved en bagudvendt autostol at den SKAL være deaktiveret. Det andet er vel kun anbefalinger.

Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 10. jul 2018, 17:54
af svan
erlingvj skrev:
svan skrev:
8. jul 2018, 07:30
erlingvj skrev:Der findes ikke en autoriseret løsning.
Recaro har anvendt metoden med en modstand i årevis til frakobling af airbags - med godkendelse fra KBA.
Jeg har haft flere biler med eftermonterede Recaro-sæder / deaktiverede airbags. Det har aldrig givet problemer ved syn.
En deaktivering af en passager-airbag med en modstand har de ikke en jordisk chance for at opdage.
Da Audi lancerede de første biler med airbags var 1 airbag standard og en passager-airbag var tilkøb. Styreenhed og ledningsnet var ens på de to varianter. På biler med 1 airbag var der indskudt en modstand på 2.5 ohm, så Audi har også anvendt "metoden" for mange år siden.
Men det er faktisk modsat problemstilling, jeg har behov for at kunne bevise at kairbag'en er deaktiveret i tilfælde af at jeg bliver stoppet med et barn på forsædet, giver det mening?
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Det har du ikke pligt til at bevise ifølge Færdselsloven eller andre bestemmelser.
Kodning med VCDS er ikke noget der anvendes af autoriserede værksteder.
Når Audi anvende en modstand på 2.5 ohm er det den mest rigtige metode i min verden. Audi's ingeniører har nok tænkt lidt over hvad de gør.
Vil førerairbaggen blive udløst hvis stikket er afbrudt ved passagerairbaggen og kredsløbet står åbent?
På den anden side, hvorfor lave et punkt i menuen hvor den kan deaktiveres

https://youtu.be/TU44zHiOGtY


Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Re: Frakobling af airbag passat 3b

: 10. jul 2018, 17:55
af svan
Fandt klippet, men har ikke fået prøvet det
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk