Eftermonteret træk.

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Draxholm
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10. maj 2013, 08:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Eftermonteret træk.

Indlæg af Draxholm » 16. jul 2018, 08:51

Hej alle er der nogen der kan og vil gøre mig klogere! :P :idea:
Jeg har fået efter monteret et Westfalia træk på min Skoda octavia ll combi, elegance 1,9 TDI fra 2006, med ESP og parkeringsassistent. Jeg blev lovet af værkstedet at det ville blive kodet, men jeg er i tvivl om hvad der er galt, hvis der er noget galt. :roll:
Værkstedet har ferielukket så jeg kan tidligst tale med dem om en uge. I den uge vil jeg gerne finde ud af om der er noget jeg har misforstået så jeg ved om der er noget at klage over. :evil:
Jeg havde forventet at parkeringsassistenten ville være ude af drift når jeg bakkede med traileren, men det er den ikke. I grunden ved jeg ikke hvad jeg skal forvente af ændringer når den er kodet til træk.????
Jeg fik herefter testet med vcds, hvor det viste sig at der ikke var sat flueben i felt 69 på canbus listen(så kan den vel ikke være kodet). Efter at have sat hak der kunne testeren ikke få forbindelse til trækket, det kunne den heller ikke før! Der var ingen fejlmeldinger om trækket ved fejlsøgning. :ugeek:
Spørgsmål: er der kun tale om en kodningsfejl eller mangel, eller værre, er der ikke trukket ledninger til canbussen, eller mangler der et hak et eller andet sted i kodningen som kan gøre trækket synligt? Skal jeg have en særlig adapter fra 13 til 7 polet trailerstik der kan fortælle systemet, at nu er der trailer på, har i øjeblikket en med syv ben i begge ender skal der være flere?????? :?:

Besvar

Tilbage til "El"