Bedste metode til at samle can-ledninger?

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 47 times

Bedste metode til at samle can-ledninger?

Indlæg af ChristianK » 9. aug 2018, 17:50

Hey,
Jeg har et problem på min bil, efter jeg har haft fat i min drivlinje Can H/L til eftermontering af HBA.


Startede med at lodde min can ledninger fra spejlet på can ledninger helt nede ved gatewayen da det var nemmest når instrumentbordet var ude af bilen. Men så startede den med at bøvle og tabte nogle gange forbindelsen så alt hvad der styres af drivlinje can meldte fejl.

Kunne godt starte bilen dagen efter og så virkede det fint igen, havde dog stadigvæk ESP og airbag lampe i speedometeret indtil jeg slettede fejl med VCDS.


Jeg har nu prøvet at sætte et 2 pin stik i og klippet lodningen væk da jeg tænkte måske det var den som lavede problemer.. Så i "hun" enden har jeg bilens orignale Can H/L og i "han" enden har jeg ledninger til spejl samt ledninger til gatewayen siddende, det har nu fungeret i en 1 uges tid uden problemer. Så tænkte det var løsningen, men i dag har den så meldt fejl igen.

Ledninger er snoede som de skal og alt, synes det underligt det kan komme og gå lidt som det lyster?


Så hvordan samler eksperterne herinde Can ledninger når der skal tilføjes noget ekstra i jeres biler? Det begynder at være irriterende problem for mig, som gerne skal være iorden.

--------
Et andet problem består i at jeg snart ikke kan nå mere af original ledninger der går til gatewayen, så næste løsning skal være noget der virker hehe :D

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Bedste metode til at samle can-ledninger?

Indlæg af Watcher » 9. aug 2018, 18:06

Vi lodder alt og har aldrig oplevet de problemer der..

Måske du har mast et stik i bcm eller så noget så pins er bukket og kortslutter?


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 47 times

Re: Bedste metode til at samle can-ledninger?

Indlæg af ChristianK » 13. aug 2018, 16:31

Watcher skrev:
9. aug 2018, 18:06
Vi lodder alt og har aldrig oplevet de problemer der..

Måske du har mast et stik i bcm eller så noget så pins er bukket og kortslutter?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg prøvede at gennemgå alle "ender" til drivlinje can jeg har haft rodet med i forbindelse af eftermontering af BCM og fjernlysassistent.

Fejlen har været væk nu i nogle dage, men så kom den frem i dag - intet er anderledes end hvad der har været gjort de andre dage.


Kan det være fordi jeg har en lodning siddende lidt oppe af ledningen til gatewayen? Ved ikke om det har noget at sige lodningen ikke sidder så tæt på ledningsenden som muligt?



Det dælma irriterende problem da

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Bedste metode til at samle can-ledninger?

Indlæg af carstenhjorth » 13. aug 2018, 16:47

Jeg tror ikke det er dit problem, arbejder til dagligt med en del hardware der kommunikerer med en 485 bus der ligner can en del og det er altså ikke sart, nok også derfor det er valgt til biler. Tror dit problem ligger i en dårlig konnektor, ved ikke om du selv har crimpet eller købt ledningerne færdigt men det er tit her problemerne ligger, træk pænt hårdt i ledningen hvis den er crimpet forkert ryger den ud, f.eks kan ledningen være skubbet for langt ind i terminalen så den trykker på isoleringen i den sidste del af terminalen og derfor næsten klipper ledningen over.

Bare et par tanker herfra...
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 47 times

Re: Bedste metode til at samle can-ledninger?

Indlæg af ChristianK » 13. aug 2018, 17:24

carstenhjorth skrev:
13. aug 2018, 16:47
Jeg tror ikke det er dit problem, arbejder til dagligt med en del hardware der kommunikerer med en 485 bus der ligner can en del og det er altså ikke sart, nok også derfor det er valgt til biler. Tror dit problem ligger i en dårlig konnektor, ved ikke om du selv har crimpet eller købt ledningerne færdigt men det er tit her problemerne ligger, træk pænt hårdt i ledningen hvis den er crimpet forkert ryger den ud, f.eks kan ledningen være skubbet for langt ind i terminalen så den trykker på isoleringen i den sidste del af terminalen og derfor næsten klipper ledningen over.

Bare et par tanker herfra...
Jeps har selv smidt terminaler på nogle af enderne, synes jeg trak i dem... Må give dem et lidt hårdere ryk, og så se om dette er noget giver udfaldet på en dårlig terminal et sted.

Bruger ellers en god Molex tang til at klemme med :)

Besvar

Tilbage til "El"