Automatisk lys i tilfælde af regnvjer?

Alt vedr. el og elektriske dele
MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Automatisk lys i tilfælde af regnvjer?

Indlæg af MikkelVitus » 16. sep 2018, 21:22

ac242 skrev:
13. sep 2018, 16:07
på fruens Fabia er der ikke autolys på visker fandt jeg ud af forleden, og ydermere så er regn sensor af en billig type da den kun reagerer på regn. der er ikke en følsomheds sensor så den visker ikke hurtigere jo mere det regner. skyde dutten oppe på armen kan kun ændre hvor hurtigt interval er. det syntes jeg godtnok er en ringe løsning :roll:

og til dem der syntes det er for dårligt det ikke virker ved opstart af bil, tror jeg i bliver rimelig glad for den sikkerhed ved den ikke gør det.
tænk på til vinter og viskerbladene er frosset fast til ruden eller der er så meget sne at de ikke kan kører. enten ødelægger man viskermotor eller viskerblade. der er sku tænkt over det ;)
Ja det har du da fuldstændig ret i, altså det med at man skal være glad for den ikke starter med det samme, hvis nu viskere er frosset fast, det havde jeg slet ikke tænkt på.

Med hensyn til det du nævner med at det er en billig type regnsensor, der kun sætter en fast intervalfunktion igang, det tror jeg altså ikke. Hvis der sidder en regnsensor, så tror jeg altså også den må regulere efter hvor meget vand der kommer på ruden? Har du prøvet at ha den stående i rengsensor, og så splaske noget vand på ruden ? Begynder den så at køre fast interval, altså at intervalviske med 4-5 sekunder imellem ? Hvor lang tid bliver den ved med det, med bare et splask vand på ruden ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Automatisk lys i tilfælde af regnvjer?

Indlæg af 9had » 19. sep 2018, 07:24

Min kører alt afhængig hvor meget regn der er. Hvis det pisser ned, så kører den på fuld skrue. Og hvis der er nogle få dråber så visker den en gang indtil der er nok dråber igen for at registere dem.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Besvar

Tilbage til "El"