Afladning på Seat leon cupra 1p 2.0 tfsi

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
foged94
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30. apr 2019, 14:41
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Afladning på Seat leon cupra 1p 2.0 tfsi

Indlæg af foged94 » 9. maj 2019, 19:29

Hey derude, jeg har en Seat leon cupra 1p 2.0 tfsi fra 2008, som jeg har haft i ca. 9 måneders tid, de første 5 måneder var der ikke noget, men fra den ene dag til den anden, mistede den strømmen, jeg skiftet batteriet men det var ikke det. Så den aflader, og aflader meget holder bilen stille er den død inden for 1 til 1,5 dage, så det er lidt træls. Jeg afmonteret en fusker alarm som sad på bilen, men det var ikke det jeg prøvede at slå anlægget fra (sub - forstærker), men heller ikke det. Så målte jeg afladning igennem ved at tage stel polen af, også måle på stel polen på batteriet også op på stel ledningen fra bilen, så man målte igennem den - men heller ikke der synes jeg der var noget unormal afladning.
Bilen drillet et par dage med oplåsning samt låsning af døre os bagklap på bil, men jeg synes det blev ok igen. Jeg hørte fra en jeg kendte, at han havde lavet en seat altea engang, som også afladet men det kunne hellere ikke måles, da det var dørstyreenhederne i fordørene, som kun på nogle tispunkter stjal strøm da de var i udu. Så jeg prøvede at tage sikringen til dørstyreenhed, der er kun 1 der sad, dørene låste stadigvæk, men heller ikke her var problemet...
Så derfor er mit spørgsmål til jer kloge hoveder, har i nogle ideer? samt er der nogle andre der har oplevet lign. og som har en løsning jeg kunne prøve, eller kan skyde på hvad det er?
Den har fejl (lyser lamperne) på abs, esp, dæktrykssensor, og rattet (tandstang) samt den har lagt fejlkode P3193, men det burde vel ikke have noget at gøre med afladningen, når den holder slukket?

håber i kan hjælpe, jer skønne mennesker!

Ace
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 4. aug 2009, 07:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afladning på Seat leon cupra 1p 2.0 tfsi

Indlæg af Ace » 15. maj 2019, 12:05

jeg har før prøvet at de aflader natten over
og det kan være det modul der sidder i højre bagskærm til anghænger trækket som der er kommet vand i
hvis du har træk på så ville jeg starte med at kikker der ..
mvh Tage

rasmuzzen
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 3. dec 2009, 11:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Afladning på Seat leon cupra 1p 2.0 tfsi

Indlæg af rasmuzzen » 16. maj 2019, 09:51

Ja, du gør det rigtige mht. det med ampereforbruget. Hvis jeg levede af fejlsøgning, ville jeg bygget et lille kredsløb er gav lyd fra sig ved forbrug over en grænse, så man har en chance.

Jeg tænker ikke du rammer "hovedet på sømmet" uden du ser det pludselige strømforbrug, og så begynder du at trække sikringer een efter een indtil forbruget forsvinder. Periodiske fejl er noget djævelskab. Du får sikkert en airbag fejl hvis du trækker sikringer til dem. Det plejer at være ensretter i generator der laver dræn, men det plejer ikke at være periodisk.

Hvad er dit tomgangs forbrug, uden loftlys osv.

MVH

Besvar

Tilbage til "El"