Eftermontering på VW Touran

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Sigmatic
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. jul 2019, 19:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Eftermontering på VW Touran

Indlæg af Sigmatic » 16. jul 2019, 18:31

Hey VAG Folkens! :)

Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil have 2 ting lavet på min bil, og jeg synes ikke jeg har kunne finde frem til en holdbar løsning, ellers også er jeg ikke en youtube guru hvad ang. film om biler endnu :)

Men ...

1. Eftermontering af LED i lygterne / udskift af disse, er det lovligt, så den får den fine blå/hvide stribe,
1a. Evt. må man eftermontere dem der sidder nede ved tågelygterne, eller er det ulovligt?

2. Eftermontering af temp. måler til udendørs måler - How to? - eller rettere, findes der nogle der er gode, og hvor skal jeg placere føleren, så den ikke får indvirkning fra varmen ved motoren, eller dækene?

Håber der er nogle der kan hjælpe? :D

Hilsen
Kenneth

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Eftermontering på VW Touran

Indlæg af GaSelle » 16. jul 2019, 18:44

Sigmatic skrev:
16. jul 2019, 18:31
Hey VAG Folkens! :)

Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil have 2 ting lavet på min bil, og jeg synes ikke jeg har kunne finde frem til en holdbar løsning, ellers også er jeg ikke en youtube guru hvad ang. film om biler endnu :)

Men ...

1. Eftermontering af LED i lygterne / udskift af disse, er det lovligt, så den får den fine blå/hvide stribe,
1a. Evt. må man eftermontere dem der sidder nede ved tågelygterne, eller er det ulovligt?

2. Eftermontering af temp. måler til udendørs måler - How to? - eller rettere, findes der nogle der er gode, og hvor skal jeg placere føleren, så den ikke får indvirkning fra varmen ved motoren, eller dækene?

Håber der er nogle der kan hjælpe? :D

Hilsen
Kenneth
Brugerne ‘kreativ’ i Horsens, ‘DJ Gran’ i Aalborg eller ‘Watcher’ i Rødovre burde kunne klare lygterne.

Temperaturmåleren har din bil standard.

Jeg går ud fra, det er en ny(ere) Touran.

Sigmatic
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 6. jul 2019, 19:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Eftermontering på VW Touran

Indlæg af Sigmatic » 16. jul 2019, 18:48

Hi GaSelle,

Nah, det er en Touran T1, 2003, og den har det gamle dashboard, hvor temp. måler ikke er, og den viser heller ikke KM/L det savner jeg en del, men det sidste kan gøres via LIVE OBD2.

Eller kan dette dashboard skiftes ud, og derved få disse muligheder?

Besvar

Tilbage til "El"