Highline-lowline komponenter

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
combola222
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. maj 2020, 13:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Highline-lowline komponenter

Indlæg af combola222 » 28. maj 2020, 13:34

Til nogle VW komponenter bliver der talt om Highline eller Lowline versioner. F.eks. om et barkkamera

http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=284747.0

Jeg forstiller mig, at en Highline komponent har flere funktioner/muligheder end et Lowline komponent, og at Highline komponenter er dyre end Lowline. Men hvordan finder man ud af, om man har en Highline eller Lowline komponent?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Highline-lowline komponenter

Indlæg af HansH » 28. maj 2020, 14:44

Det er der ikke et éntydigt svar på.

Hvis du kender partnummer på dimsen, så kan du være heldig at google dig frem til en oversigt i et forum, eller du kan smide det op og spørge om nogen ved hvad der er hvad.
I tilfældet bakkamera kan du ved at beskrive dets virkemåde afgøre om det er det ene eller det andet.
For "min generation" af Passat gælder at bakkamera Low har statiske linjer (altså de gule streger i billedet), hvor High har dynamiske drejelinjer, hvilket vil sige at de bøjer sig med styreudslaget sådan at kameraet viser hvor bagenden af bilen vil ramme med det styreudslag du har på rattet.
These users thanked the author HansH for the post:
combola222
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 644 times

Re: Highline-lowline komponenter

Indlæg af VWAU » 28. maj 2020, 16:27

Her er data for et Golf 7 lowline kamera:
Vedhæftede filer
low.jpg
low.jpg (17.69 KiB) Vist 226 gange
These users thanked the author VWAU for the post:
combola222

combola222
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. maj 2020, 13:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Highline-lowline komponenter

Indlæg af combola222 » 31. maj 2020, 09:23

Tak fro svar! Det er værdsat.

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at efterinstallere ACC i en VW T6.1. I den forbindelse skal ABS enheden være af en Highline version. Jeg har på nuværende tidspunkt en ABS enhed med partnummeret: 7LB 614 517 A.

Desværre skulle den installerede ABS enhed være Lowline. Passer det? Og hvordan finder man ud af hvad partnummer en egnet Highline ABS enhed skal have?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Highline-lowline komponenter

Indlæg af HansH » 31. maj 2020, 09:31

Nu skal jeg forsøge ikke at være for meget lyseslukker...

Den eftermontering du ønsker dig, er ikke en simpel eftermontering. (Jeg kender selvf ikke din baggrund).
Der indgår en del komponenter i en ACC-eftermontering.
På nutidens biler er det ikke så let bare at udskifte en stump, som det var for år tilbage.
Der snakkes om SWAP, component protection og alt mulig andet guf, som altsammen ligger hindringer i vejen for dig.
Dernæst er lige præcis ABS blokken historisk set en af de mere tricky komponenter at udskifte, da man ikke bare kan flytte kodningen fra den gamle over.

Mit råd til dig vil være at hente et tilbud på den opgave hos en af de erfarne eftermonteringsfirmaer, som kan det.
Da din geografiske placering siger Nordsjælland, vil jeg foreslå firmaet Cartrends i Rødovre. De har en hjemmeside og du kan finde dem på facebook, og indehaveren er bruger herinde (brugernavn=watcher). Du kan evt kontakte ham via vores besked-system.

Det lykkedes nok ikke særlig godt.. det med ikke at være lyseslukker.. :cry:
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "El"