2006 Passat 2.0 TDI 140 hk dsg6 - N217, kortslutning sikringsboks
: 24. jun 2020, 21:39
Passat 3c hig DSG 2007
Fik fejlkoder på n217 var defekt og den er skiftet
Fik også strøm afbrudt /kortslutning magnetventil n217
men kan ikke slette fejlen med vcds (ja original vcds) jeg har så senere konstateret at de to + og 2- er der kortslutning imellem
så jeg skiftede stik og ledninger til gearkassen originalt fra ftz. For at konstatere at der stadig er kortslutning i 3-4 sek og så forsvinder det lidt for at komme tilbage igen . Jeg hat skåret ledningsisulerings stoftape af og kan ikke finde nogle brud på den røde med gul streg og heller ikke de brune stel som bliver samlet til 1 dette gælder også de røde/gule .
Men hvorfor er der kortslutning i 3-4 sek og ikke længere end det ad gangen ?.
Når jeg piller sikringsboksen af er der ingen kortslutning , så umiddelbart mistænker jeg sikringsboksen .
Er der nogen kendte fejl i dem?
Kan ikke finde et diagram på sikringsboksen
part nr.5369-2777 der er ingen batteri på bilen og dsg gearkassen er forsøgt kalibreret men stopper selv ved [060] og bilen skifter gear ved gearolie temperatur under 30 grader .
Slukker man bilen når temperaturen er over 40 grader går den i nødprogram så kun 2 gear virker til den er kold igen .
Er der nogen der kan hjælpe med hvorfor der er 2-3 sek. kortslutning imellem den rød/gul og stel som forsvinder i nogle til og vender tilbage
Er der noget jeg har overset/ikke har tænkt på?
Er der nogen der kender til lignende så er alt hjælp velkommen
Fik fejlkoder på n217 var defekt og den er skiftet
Fik også strøm afbrudt /kortslutning magnetventil n217
men kan ikke slette fejlen med vcds (ja original vcds) jeg har så senere konstateret at de to + og 2- er der kortslutning imellem
så jeg skiftede stik og ledninger til gearkassen originalt fra ftz. For at konstatere at der stadig er kortslutning i 3-4 sek og så forsvinder det lidt for at komme tilbage igen . Jeg hat skåret ledningsisulerings stoftape af og kan ikke finde nogle brud på den røde med gul streg og heller ikke de brune stel som bliver samlet til 1 dette gælder også de røde/gule .
Men hvorfor er der kortslutning i 3-4 sek og ikke længere end det ad gangen ?.
Når jeg piller sikringsboksen af er der ingen kortslutning , så umiddelbart mistænker jeg sikringsboksen .
Er der nogen kendte fejl i dem?
Kan ikke finde et diagram på sikringsboksen
part nr.5369-2777 der er ingen batteri på bilen og dsg gearkassen er forsøgt kalibreret men stopper selv ved [060] og bilen skifter gear ved gearolie temperatur under 30 grader .
Slukker man bilen når temperaturen er over 40 grader går den i nødprogram så kun 2 gear virker til den er kold igen .
Er der nogen der kan hjælpe med hvorfor der er 2-3 sek. kortslutning imellem den rød/gul og stel som forsvinder i nogle til og vender tilbage
Er der noget jeg har overset/ikke har tænkt på?
Er der nogen der kender til lignende så er alt hjælp velkommen