Passat B8 - Fejl: ACC i display

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat B8 - Fejl: ACC i display

Indlæg af martinta » 15. jul 2020, 12:33

Hej

Nu har jeg gennem det sidste års tid døjet med at min Adaptive fartpilot har sit eget liv, jeg er klar over at fjern diagnosticering ikke er let, så jeg søger egentlig primært erfaringer.

Bilen har været på besøg hos VW horsens et par gange, inkl. i dag hvor de ikke kunne se noget og skal nu på en lægere ferie dernede d. 28 på ubestemt tid.

Fejlen eller fejlene som det måske også kan vise sig at være opstår typisk ved lav fart, og aldrig når fartpiloten er i brug - men typisk lige efter den er slået fra. Derfor oplever jeg det mest i bekørsel ala Aarhus og København.

Så det der sker er følgende frem mod et lyskryds deaktiverer jeg fartpilot for at begynde at bremse, kort derefter kommer den frem i displayet med assistent visningen og så står der i toppen "FEJL: ACC" som vist herunder.
Fejlvisning.JPG
Fejlvisning.JPG (58.51 KiB) Vist 528 gange
Herefter kan der i nogle tilfælde gå 10-20 sekunder så forsvinder fejlen igen, andre gange er den der til bilen bliver genstartet - jeg har ikke kunne finde en måde at fremprovokere det på, det kommer ud af ingenting og kan nogen gange ske 5-10 gange på en dag, og andre gange går der 1-2 uger hvor det ikke sker.

Hvis jeg går ind under bilstatus mens den har fejl viser den kun fejlen nede i bunden af skærmen, men registrer ellers ikke at der skulle være noget galt.
Fejlvisning - bilstatus.JPG
Fejlvisning - bilstatus.JPG (155.74 KiB) Vist 528 gange
Fra samme tidspunkt hvor billederne er fra tog jeg på daværende tidspunkt en film (holder stille på en p-plads, så her er det en af de gange hvor det krævede en genstart for fejlen at forsvinde).

https://youtu.be/-z87l-u0W8Q

Den har som nævnt tidligere været til "læge" med dette, men den er desværre ikke så flink at den skriver noget ned i nogen logs når den gør det. Så grundlaget for at finde fejlen må siges at være meget lille.

Så håber nogen her har set noget i samme stil.

Sidste gang skiftede de kameraet bag bakspejlet - aner ikke hvorfor, men det var vel et forsøg, og dette har ikke ahjulpet problemet.

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 57 times

Re: Passat B8 - Fejl: ACC i display

Indlæg af tvartou » 15. jul 2020, 12:58

Så det der sker er følgende frem mod et lyskryds deaktiverer jeg fartpilot for at begynde at bremse

Altså du deaktiverer fartpilot selv fysisk, inden du begynder at bremse?

Den vil jo slå fra i det øjeblik, du begynder at bremse. Hvad sker der, hvis det er den metode du bruger?

Sendt fra min SM-G981B med Tapatalk

These users thanked the author tvartou for the post:
BrianDS

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat B8 - Fejl: ACC i display

Indlæg af martinta » 15. jul 2020, 13:08

tvartou skrev:
15. jul 2020, 12:58
Så det der sker er følgende frem mod et lyskryds deaktiverer jeg fartpilot for at begynde at bremse

Altså du deaktiverer fartpilot selv fysisk, inden du begynder at bremse?

Den vil jo slå fra i det øjeblik, du begynder at bremse. Hvad sker der, hvis det er den metode du bruger?

Sendt fra min SM-G981B med Tapatalk
Samme resultat :-)

Er forskellige om jeg gør det ene eller det andet, kører jeg på landevejen i let trafik slår jeg fartpiloten fra et stykke inden så den bare triller. Andre gange primært i tættere trafik trykker jeg på bremsen som du selv foreslår.

Vil mene jeg har oplevet det uanset om jeg lod bremsen deaktivere eller manuelt slår den fra.

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Passat B8 - Fejl: ACC i display

Indlæg af kuno » 15. jul 2020, 13:19

jeg tror det er noget udefra kommende der gør det - min gør det også nogle gange - det er typist de samme steder - bl.a når jeg kører ind til Horsens hvor jeg kører gennem et par lyskryds og igennem Bredal

Ellers kommer denne fejl ikke - så jeg tror der er noget elektronik som genere den
ID.5 PRO Performance 2022

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat B8 - Fejl: ACC i display

Indlæg af martinta » 15. jul 2020, 13:30

kuno skrev:
15. jul 2020, 13:19
jeg tror det er noget udefra kommende der gør det - min gør det også nogle gange - det er typist de samme steder - bl.a når jeg kører ind til Horsens hvor jeg kører gennem et par lyskryds og igennem Bredal

Ellers kommer denne fejl ikke - så jeg tror der er noget elektronik som genere den
Faktisk ret interessant, for Horsens er også en af de byer hvor den er helt slem, det er dog næsten altid i krydset når man kommer fra horsens Vest ind mod byen.
2020-07-15_14-28-33.png
2020-07-15_14-28-33.png (1.36 MiB) Vist 508 gange
Kan bare ikke se noget i det kryds fra den retning der burde kunne genere. Det går ned af bakke, men ellers er der jo kun fortov og træer og ikke så meget andet frem til det kryds.

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Passat B8 - Fejl: ACC i display

Indlæg af kuno » 15. jul 2020, 13:43

min gør det når jeg kører af Vejlevej ind mod Horsens - nogle få gange - ellers oplever jeg det ikke udover i Bredal

og kun når ACC er frakoblet
ID.5 PRO Performance 2022

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Passat B8 - Fejl: ACC i display

Indlæg af i-s » 16. jul 2020, 11:24

Jeg har også klaget over denne fejl til VW. For mig sker det 3-4 gange i måneden og det er nøjagtig de samme steder.
Forklaringen var, at ACC er følsom overfor stråling fra f.eks tranformatorstationer og det sker faktisk også lige præcis når jeg kører forbi de skabe f.eks ved Bilka i Viborg.
For mig er det ligegyldig om ACC er on eller off når fejlen kommer.
Men lidt surt at de 2 ting ikke går sammen her i 2020.
/Søren.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Passat B8 - Fejl: ACC i display

Indlæg af superbeszzz » 16. jul 2020, 11:29

I min Audi, sker lignende jævnligt, når jeg kører ad motorring 4 ved sammenfletningskrydset med Frederikssundsmotorvejen. Det er et lille år siden jeg har været der sidst og lige så længe siden jeg har haft fejlen. Der må være noget, der bliver transmitteret på samme frekvens som ACC radaren opererer i, der driller systemet.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 57 times

Re: Passat B8 - Fejl: ACC i display

Indlæg af tvartou » 16. jul 2020, 13:20

Er der noget om at nogle lyskryds kan 'dirigeres' fra udrykningskøretøjer? Altså, så de i nogle (måske komplicerede) lyskryds kan lave grøn bølge?
Eller var der bare nogen der talte om dette på et tidspunkt..

Sendt fra min SM-G981B med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "El"