Webasto sms start

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Brugeravatar
GRANFRANZ
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. aug 2009, 18:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Webasto sms start

Indlæg af GRANFRANZ » 4. jan 2011, 20:54

Jeg har et eftermonteret webasto termotop c fyr i min altea, sammen med en T91 fjernbetjening.. som sådan set virker fint, men kunne godt have mulighed for at kunne tænde fyret på lang afstand når man skal hjem fra arbejde..
Den løsning webasto tilbyder er simpelhen for dyr, og har været ved at se på andre alternativer. f.eks
http://www.lautronic-online.dk/product.asp?product=9228
Men hvad besked skal sådan et fyr have, skal der bare en +12v ind på et ben på fyret og så køre det eller hvordan hænger det sammen!
Hvis dette er tilfældet kan man vel nemt selv lave en styring?
Skoda SuperB 2014, 2,0TDI DSG - 170HK

Brugeravatar
ApFolmer
Medlem
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Webasto sms start

Indlæg af ApFolmer » 4. jan 2011, 22:23

jeg er lige med på en lytter :)

det lyder spændende ;)
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***

fschlage
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 10. aug 2008, 16:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto sms start

Indlæg af fschlage » 4. jan 2011, 23:24

GRANFRANZ skrev:Jeg har et eftermonteret webasto termotop c fyr i min altea, sammen med en T91 fjernbetjening.. som sådan set virker fint, men kunne godt have mulighed for at kunne tænde fyret på lang afstand når man skal hjem fra arbejde..
Den løsning webasto tilbyder er simpelhen for dyr, og har været ved at se på andre alternativer. f.eks
http://www.lautronic-online.dk/product.asp?product=9228
Men hvad besked skal sådan et fyr have, skal der bare en +12v ind på et ben på fyret og så køre det eller hvordan hænger det sammen!
Hvis dette er tilfældet kan man vel nemt selv lave en styring?
Der er denne her;
http://www.danhag.de/index.php?z0=8&z1=2&sprache=de

eller gør-det-selv løsningen (kræver du har ur);
http://www.motor-talk.de/blogs/slindi-s ... 56704.html

Men det ser ud til at du har rat at der bare skal smides +12 på et af benene. Se mere på link 1 (Der er dog også nogle der bruger W-bus, kan ikke helt finde ud af hvilke fyr.)

Jeg vælger link 1 løsningen, da det der med mobil tlf. og ladere i bilen i frost ikke virker... har prøvet det for 3-4 år siden.

Mvh. Flemming

Brugeravatar
GRANFRANZ
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. aug 2009, 18:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Webasto sms start

Indlæg af GRANFRANZ » 5. jan 2011, 06:50

Ja flemming har også været ved at se på den du linker til, men som sagt hvis den kun skal bruge 12v kan det jo laves noget billiger end det fra link 1..
Det med wbus, skulle vist kun være hvis det er orginalt monteret og derfor bliver styret af can bus, gør et eftermonteret ikke..
Men kunne være fint hvis der var nogle der kunne bekræfte om det bare er en +12v der skal til for at få fyret til at køre, og vil fyret så bare køre så lang tid der er spænding på det ben, og så gå i cooldown når spændingen forsvinder?
Skoda SuperB 2014, 2,0TDI DSG - 170HK

fschlage
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 10. aug 2008, 16:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto sms start

Indlæg af fschlage » 23. jan 2011, 06:07

Jeg er næsten overbevist om at det er +12 v, der styrer mit TT C, men går ud og måler i morgen, når jeg alligevel skal prøve at tilslutte min gsm styring.

Brugeravatar
GRANFRANZ
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. aug 2009, 18:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Webasto sms start

Indlæg af GRANFRANZ » 23. jan 2011, 09:45

fschlage skrev:Jeg er næsten overbevist om at det er +12 v, der styrer mit TT C, men går ud og måler i morgen, når jeg alligevel skal prøve at tilslutte min gsm styring.
Yep har fundet ud af mit er +12v styret, går og venter på jeg får et gsm modul hjem fra tyskland, jeg har T91 fjernbetjening i min og i ledningsnettet til det er der et stik hvis man også vil have timer, det er så bare den røde og sorte ledning i det stik der skal sluttes så køre fyret så lang tid de er sluttet..
Så det skulle være til at finde ud af !
Skoda SuperB 2014, 2,0TDI DSG - 170HK

fschlage
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 10. aug 2008, 16:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto sms start

Indlæg af fschlage » 23. jan 2011, 23:42

Har fået mit danhag at virke nu, men hov jeg troede jeg også kunne tænde og slukke med sms, men det ser det ikke ud til at kunne?
Har skrevet til danhag, for lige at høre om det kan være rigtigt.

Brugeravatar
GRANFRANZ
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. aug 2009, 18:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Webasto sms start

Indlæg af GRANFRANZ » 24. jan 2011, 06:40

fschlage skrev:Har fået mit danhag at virke nu, men hov jeg troede jeg også kunne tænde og slukke med sms, men det ser det ikke ud til at kunne?
Har skrevet til danhag, for lige at høre om det kan være rigtigt.
Som jeg har læst det fra deres hjemmeside virker det kun ved at ringe til den, webasto har også 2 moduler et telemodul og et sms modul..
Jeg kan fint leve med at man skal ringe op til det, så får man også svar med det samme om det slår igang!
Skoda SuperB 2014, 2,0TDI DSG - 170HK

fschlage
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 10. aug 2008, 16:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto sms start

Indlæg af fschlage » 24. jan 2011, 10:53

GRANFRANZ skrev:
fschlage skrev:Har fået mit danhag at virke nu, men hov jeg troede jeg også kunne tænde og slukke med sms, men det ser det ikke ud til at kunne?
Har skrevet til danhag, for lige at høre om det kan være rigtigt.
Som jeg har læst det fra deres hjemmeside virker det kun ved at ringe til den, webasto har også 2 moduler et telemodul og et sms modul..
Jeg kan fint leve med at man skal ringe op til det, så får man også svar med det samme om det slår igang!
Jeg ville hellere skrotte min timer, og bruge et sms program til at automatisere min start af fyr, så kan jeg også slukke det nemmere.

Brugeravatar
GRANFRANZ
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. aug 2009, 18:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Webasto sms start

Indlæg af GRANFRANZ » 24. jan 2011, 16:52

Jeg har ikke timer i min, har kun T91 fjernbetjening.. Så har ikke prøvet at bruge timer, men kan ikke se det smarte i det, kommer tilbage til bilen på forskellige tidspunkter hver dag så kan ikke se en timer ville være en god ide for mig !
Skoda SuperB 2014, 2,0TDI DSG - 170HK

Besvar

Tilbage til "El"