VW T5 2.5 TDI , 8/2004 instrumentbelysn. varierer i styrke

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW T5 2.5 TDI , 8/2004 instrumentbelysn. varierer i styrke

Indlæg af buddalight » 27. nov 2012, 16:32

Mit instrumentlys og lys i radio kan reguleres med en drejeknap, hvilket fungerer fint. Her den anden dag opdagede jeg, at lyset i instrumentpanel (MFA display - rødt lys) og knapperne i radioen (Blåt lys) varierer i styrke. Det blinker ikke, men varierer hurtigt op og ned i styrke. Fik to nye batterier i februar 2011 og fik idag hos VW (uden beregning) chekket at generator lader som den skal ???? Mærkeligt - og det gør ingen forskel om bilen kører i tomgang eller om jeg træder på speederen. Godt nok er det snart december - meeen - ikke så fedt at kigge på :roll: Nogen der har erfaring med den slags "julelys" :shock:

Skal lige nævne, at når jeg aktiverer de elektriske rudehejs går lyset i forlygter kortvarrigt ned i styrke (I ca. 1 sekund). Og for en måneds tid siden, da jeg skulle ud og køre, drejede jeg tændingsnøglen og pludselig var der ikke lys i klimadisplay, intet instrumentlys, ingen blæser, ingen blinklysindikater når jeg blinkede (Indvendigt - men udvendigt virkede blinklyset) og elruder virkede heller ikke. Jeg tog alle sikringer ud en ad gangen og satte dem i igen, hvorefter det hele pludselig virkede fint igen :o Kan ovennævnte varierende lysstyrke mon have noget med dette at gøre :?:

Bassen Auto
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 2. feb 2011, 15:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: AutoXperten
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW T5 2.5 TDI , 8/2004 instrumentbelysn. varierer i styr

Indlæg af Bassen Auto » 27. nov 2012, 20:38

Den variende lysstyrke kan muligvis være scroll knappen til at justere styrken med, jeg har skiftet et par stykker af dem. Jeg syntes dog at de andre symptomer lyder til at din centralelektrik er ved at stå af men prøv lige og få læst fejl ud på den. ;)

buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW T5 2.5 TDI , 8/2004 instrumentbelysn. varierer i styr

Indlæg af buddalight » 27. nov 2012, 21:05

Bassen Auto skrev:Den variende lysstyrke kan muligvis være scroll knappen til at justere styrken med, jeg har skiftet et par stykker af dem. Jeg syntes dog at de andre symptomer lyder til at din centralelektrik er ved at stå af men prøv lige og få læst fejl ud på den. ;)
Tusind tak for indput :D Det med centralelektrik - er det en styreboks eller hvordan :shock:

Besvar

Tilbage til "El"