El fejl efter montering af anhængertræk på vw passat 3c

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Elfreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 13. okt 2013, 09:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

El fejl efter montering af anhængertræk på vw passat 3c

Indlæg af Elfreak » 10. okt 2014, 14:27

Hej Kloge hoveder.

Efter montering af et fast westfalia anhængertræk med dertilhørende styreboks har jeg fået lidt problemer.

Periodisk slukker lyset i radioen og betjeningsknapperne i dørene. En kollega med VAG tester har været inde og tilføje trækket i opsætningen, så ingen problemer her. Jeg har dobbelttjekket el fortrådningen, så alt skulle være efter bogen her. Med testeren fremkommer der en fejlkode der hedder 02195 - Lyskontakter og instrumenter (E20) 009 - Afbrydelse/kortslutning til stel - periodisk.

Fejlen opstår jævnligt, og er uafhængig af om jeg har noget koblet på krogen eller ej.Jeg har hørt rygter om at der har været problemer med de uoriginale styrebokse til trækket. er der nogle der har lignende erfaringer ?

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: El fejl efter montering af anhængertræk på vw passat 3c

Indlæg af diskoboy » 10. okt 2014, 15:06

Hvor har I tilsluttet trækket?

Sikker på at den lille af de 3 ledninger ikke er tilsluttet et forkert sted?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Elfreak
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 13. okt 2013, 09:11
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: El fejl efter montering af anhængertræk på vw passat 3c

Indlæg af Elfreak » 10. okt 2014, 15:42

Styreboksen er monteret under sidebeklædning i bagagerum, og ledninger er ført frem til multi stikkene oppe under instrument bordet. Nu var det helt tilbage i foråret jeg lavede montagen, men jeg mener at der også blev tilføjet 2 ekstra sikringer i sikringsboksen. Jeg har tjekket forbindelserne tidligere, men gør det en ekstra gang igen

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: El fejl efter montering af anhængertræk på vw passat 3c

Indlæg af diskoboy » 10. okt 2014, 16:24

De 2 store stik skal monteres i sikring C 28 og 38
Den lille ledning skal monteres i sikring C 6

Ovenstående er fra en 2007 model.

På en 2009 er det følgende:
Sikring 23 / 25 (de 2 store ledninger)
Sikring 4 (den lille ledning)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Kristoffer 1987
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. maj 2020, 12:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: El fejl efter montering af anhængertræk på vw passat 3c

Indlæg af Kristoffer 1987 » 17. maj 2020, 13:18

Hej... Jeg har selv problemer med anhænger stikket på en VW PASSAT C3 med et Westfalia træk og ledningsnet


Det har virker da vi købet bilen men lige pludselig var der kun lys i højre kører lys.

Hvis jeg måler i stikket ved anhænger trækket så springer spænding mellem 1 volt og 6 volt i alle benene😳

Håber der er nogle der kan hjælpe mig videre 🙌

Besvar

Tilbage til "El"