DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
tdn
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 20. maj 2016, 16:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af tdn » 17. jun 2017, 08:50

Så fik jeg kopi af faktura, den kobling er sat er en 142 så vidt jeg kan se:

0AM 198 142 G

tdn
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 20. maj 2016, 16:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af tdn » 18. jun 2017, 18:36

Underligt efter koblingsskift kører den markant længere på literen. Før var det kun lykkedes at få den over 20 km/L på forbrugsmåleren ganske få gange og nu kører den fint 20-21 km/L ved landevejshastighed med klima tændt. Vil tro den går 1,5-2 km/L længere pr liter nu ???


Sent from my iPad using Tapatalk

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 18. jun 2017, 18:57

Billede

Kan det passe at min O3 fra -14 skiftet i nov -15 har koblingsnummer 140 L ?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 18. jun 2017, 19:21

BilledepBillede

Første jeg fik skiftet i februar hed åbenbart S til sidst og nu hedder den F Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 18. jun 2017, 20:00

Hvordan følte i problemet i starten?? Efter den store grundindstilling af min 1.2 tsi.. så gik den fint i tre dage, nu brummer den periodisk og skifter igen hårdt i gear efter min smag, især ved bykørsel, syntes også den har lidt udfald på gassen.. ikke meget, men også i perioder.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 18. jun 2017, 20:25

King_Neumann skrev:Hvordan følte i problemet i starten?? Efter den store grundindstilling af min 1.2 tsi.. så gik den fint i tre dage, nu brummer den periodisk og skifter igen hårdt i gear efter min smag, især ved bykørsel, syntes også den har lidt udfald på gassen.. ikke meget, men også i perioder.
Det er ikke udfald på gassen som sådan.. Det er koblingen der glider fordi hydrauliktryk bliver for lavt. Så bliver der lige en pause i acceleration indtil trykket er hævet igen. Det er da muligt at gassen også bliver taget lidt af kortvarigt, men det er så som reaktion på den glidende kobling.
Har lige haft en Golf 7 1.2 DQ200 i en lille uge som lejebil. 23000 km på tælleren. Endnu én til statistikken. Tror desværre at der kører rigtigt mange hvor ejeren ikke er opmærksom på dette. Men ifølge VAG er det jo ikke en fejl...

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 18. jun 2017, 20:28

kGlerup skrev:
King_Neumann skrev:Hvordan følte i problemet i starten?? Efter den store grundindstilling af min 1.2 tsi.. så gik den fint i tre dage, nu brummer den periodisk og skifter igen hårdt i gear efter min smag, især ved bykørsel, syntes også den har lidt udfald på gassen.. ikke meget, men også i perioder.
Det er ikke udfald på gassen som sådan.. Det er koblingen der glider fordi hydrauliktryk bliver for lavt. Så bliver der lige en pause i acceleration indtil trykket er hævet igen. Det er da muligt at gassen også bliver taget lidt af kortvarigt, men det er så som reaktion på den glidende kobling.
Har lige haft en Golf 7 1.2 DQ200 i en lille uge som lejebil. 23000 km på tælleren. Endnu én til statistikken. Tror desværre at der kører rigtigt mange hvor ejeren ikke er opmærksom på dette. Men ifølge VAG er det jo ikke en fejl...
Men netop fordi der trods alt er så mange med samme fejl, er det med er vink fra den store VAG tryllestav, blevet til en egenskab ved DQ200 drivlinierne..
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 19. jun 2017, 22:09

Bekymrende når sælgeren hos VW lover at fejl er udbedret 4/16:-(

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 20. jun 2017, 05:57

King_Neumann skrev:Bekymrende når sælgeren hos VW lover at fejl er udbedret 4/16:-(
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg ville i hvert fald IKKE købe et produkt, som jeg på forhånd havde læst og hørt skulle have en alvorlig 'egenskab', med mindre jeg havde så meget tillid til sælgeren, at han kunne få mig overbevist om, at produktet er blevet rettet, og nu er i orden - altså, hvis sælgeren ikke får overbevist køber om at fejlen er rettet i forhold til tidligere, er der nok ikke mange solgte DQ200!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 20. jun 2017, 06:37

kGlerup skrev: Tror desværre at der kører rigtigt mange hvor ejeren ikke er opmærksom på dette. Men ifølge VAG er det jo ikke en fejl...
Det er nok en blanding af dem der ikke er opmærksomme på det og så dem der ikke orker at tage en nyttesløs kamp med VW...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. jun 2017, 15:47

Kristian_H skrev:
King_Neumann skrev:Bekymrende når sælgeren hos VW lover at fejl er udbedret 4/16:-(
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg ville i hvert fald IKKE købe et produkt, som jeg på forhånd havde læst og hørt skulle have en alvorlig 'egenskab', med mindre jeg havde så meget tillid til sælgeren, at han kunne få mig overbevist om, at produktet er blevet rettet, og nu er i orden - altså, hvis sælgeren ikke får overbevist køber om at fejlen er rettet i forhold til tidligere, er der nok ikke mange solgte DQ200!
Kan kun sige, at det var sælgeren meget overbevisende omkring, for havde nu hørt om det, samt kæder der blev slappe. Men når nu bilen føles rigtig godt kørende og gear som skiftede perfekt, og så ca 1000-1500 km efter begynder at ændre sig er da en total bet- indrømmet. Men sælgeren var jo meget overbevisende samt forklarede om yderligere kulance op til 5 år efter købet.. men nu står den igen hos VW, får den i morgen igen. Den skal køre snorelige fremover, ellers kan jeg stille mig op i køen af kunder, som aldrig rører et VW produkt mere.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 22. jun 2017, 19:39

ALLE VW sælgere siger de alllllllllllllllllldrig har hørt om problemet, eller at det er løst. TRO ikke PÅ DET. Lad det være en advarsel for alle DSG købere der læser denne tråd. De VED INTET om det, eller nægter at indrømme det.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 22. jun 2017, 21:44

claussor skrev:ALLE VW sælgere siger de alllllllllllllllllldrig har hørt om problemet, eller at det er løst. TRO ikke PÅ DET. Lad det være en advarsel for alle DSG købere der læser denne tråd. De VED INTET om det, eller nægter at indrømme det.
Lige det kan jeg bekræfte fra tre forskellige VW/Skoda sælgere. De kigger på én som om man er faldet ned fra månen og landet på benene. Jeg opfordrede én til at køre en tur i hans demo Golf når den var kold, men det så han ingen grund til.
Jeg tror desværre de er instrueret i at spille uvidende om det her problem, hvilket jeg egentlig godt kan se logikken i. Førerbunkeren ved at der er et problem der ikke kan løses uden heftige omkostninger. De vælger at kalde det "seriestandard" og negligerer det. Sælgerne får besked på at spille dumme, da de selvfølgelig ikke kan sælge biler med et uløseligt problem...

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 23. jun 2017, 05:09

kGlerup skrev:
claussor skrev:ALLE VW sælgere siger de alllllllllllllllllldrig har hørt om problemet, eller at det er løst. TRO ikke PÅ DET. Lad det være en advarsel for alle DSG købere der læser denne tråd. De VED INTET om det, eller nægter at indrømme det.
Lige det kan jeg bekræfte fra tre forskellige VW/Skoda sælgere. De kigger på én som om man er faldet ned fra månen og landet på benene. Jeg opfordrede én til at køre en tur i hans demo Golf når den var kold, men det så han ingen grund til.
Jeg tror desværre de er instrueret i at spille uvidende om det her problem, hvilket jeg egentlig godt kan se logikken i. Førerbunkeren ved at der er et problem der ikke kan løses uden heftige omkostninger. De vælger at kalde det "seriestandard" og negligerer det. Sælgerne får besked på at spille dumme, da de selvfølgelig ikke kan sælge biler med et uløseligt problem...
Well said - BUM!!! Billede Billede
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 23. jun 2017, 07:17

Er så glad for at min er leaset :)

Er jeg glad for bilen ? Ja
Er jeg glad for gearkassen= NEJ!
Kan det ødelægge min dag? Næææh...
Er jeg forundret og skuffet over VW? I den grad
Kunne jeg finde på at købe en VW en anden gang? Aldrig
Kunne jeg finde på at lease en VW en anden gang? Sjovt nok ja hvis jeg kan slippe for Q200
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 23. jun 2017, 07:22

Kan ikke huske om jeg har postet den mail jeg fik fra importøren, men her er den:

Hej Morten.

Som svar på din henvendelse er vi blevet oplyst at de hos ŠKODA i Gladsaxe har undersøgt din bil, og at der her ikke er blevet konstateret en mangel ved gearkassen.

Bilens gearkasse opfører sig som den er designet til, og værkstedet hverken kan eller må påbegynde reparationer, da adfærden ifølge forskrifterne fra fabrikken ikke kan ændres.

Vi kan derfor ikke være behjælpelige i din sag, og betragter med dette svar sagen som værende afsluttet.

Denne mail er sendt med kopi til ŠKODA i Gladsaxe.

Med venlig hilsen / Kind regards

Skandinavisk Motor Co.

Ann Løwén
Kundeservice
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

CJ2110
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af CJ2110 » 23. jun 2017, 07:34

Da jeg købte min A3 spurgte jeg sælgeren omkring gearkassen og hans svar var......Citat: "Det er jo nøjagtig samme gearkasse som i R8'eren derovre, og den skifter bare som en drøm og der er aldrig problemer"
Jeg tænkte der ikke var grund til at grave videre i det :lol:
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 23. jun 2017, 08:07

Janke skrev: værkstedet hverken kan eller må påbegynde reparationer, da adfærden ifølge forskrifterne fra fabrikken ikke kan ændres.
Hvis bilen er under to år, så tag sagen direkte med hvor den er købt - for det er ikke en sag mellem dig og skoda danmark, men mellem dig og dem der har solgt bilen.
De kan ikke løbe fra noget som helst, fordi importøren vasker hænder ;-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 23. jun 2017, 10:07

Peder skrev:
Janke skrev: værkstedet hverken kan eller må påbegynde reparationer, da adfærden ifølge forskrifterne fra fabrikken ikke kan ændres.
Hvis bilen er under to år, så tag sagen direkte med hvor den er købt - for det er ikke en sag mellem dig og skoda danmark, men mellem dig og dem der har solgt bilen.
De kan ikke løbe fra noget som helst, fordi importøren vasker hænder ;-)
De vil netop henvise til importørens melding om at gearkassen virker som den skal.
Så står du alene og skal få forhandleren med på en løsning der kan hjælpe dig. Held og lykke med det, selv med FDM i baghånden..

Tiis
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hedehusene
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Tiis » 23. jun 2017, 14:00

Bilmagasinet juli 2017 side 95.
Mini test af golf 1,6 tdi dsg !!!
"Dsg-gearet opføre sig nogle gange lidt mærkeligt. Det var som om, den begyndte at file unødigt på koblingen."

Mvh. Martin
Mvh. Martin

Audi A6 Avant 2008

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 23. jun 2017, 14:53

Kan man ikke få BM herind og kigge på tråden - det lader til de selv har opdaget problemet ubevidst. Jeg ved ikke hvor mange penge VAG bruger på BM om året i reklame, men det kunne da være sjovt at få det i et blad. Og ja... jeg vil elske at lynche VAG op har nul respekt for det firma, desværre er bilerne stadig dejlige :)

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 26. jun 2017, 10:42

9000 km.. ny gearkasse!! Dårlige lejer i dsg gearkassen, 7 hele dage på værksted, i alt 11 besøg siden køb for 2 måneder siden! Nu afventer vi så lige importørens melding om de må skifte til en ny og nok ikke bedre gearkasse.. men kan jo håbe at det hele ender med tilbagekøb, eller noget:-(

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 26. jun 2017, 10:52

King_Neumann skrev:9000 km.. ny gearkasse!! Dårlige lejer i dsg gearkassen, 7 hele dage på værksted, i alt 11 besøg siden køb for 2 måneder siden! Nu afventer vi så lige importørens melding om de må skifte til en ny og nok ikke bedre gearkasse.. men kan jo håbe at det hele ender med tilbagekøb, eller noget:-(
Surt, men dette topic drejer sig om glidende koblinger. Dårlige lejer er jo en noget anden snak.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 26. jun 2017, 11:33

Sace skrev:
King_Neumann skrev:9000 km.. ny gearkasse!! Dårlige lejer i dsg gearkassen, 7 hele dage på værksted, i alt 11 besøg siden køb for 2 måneder siden! Nu afventer vi så lige importørens melding om de må skifte til en ny og nok ikke bedre gearkasse.. men kan jo håbe at det hele ender med tilbagekøb, eller noget:-(
Surt, men dette topic drejer sig om glidende koblinger. Dårlige lejer er jo en noget anden snak.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 26. jun 2017, 11:37

Aner slet ikke hvad der er op eller ned.. men min skifter jo også mærkeligt og usammenhængende skift.. og nu fået melding om at støjen er dårlige lejer.. alt i alt, køber aldrig en VW igen.. især ikke når værkstedet ganske udemærket kender til problematikkerne, men lader som om at det er helt "nyt" for dem:-(

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af cshp » 9. jul 2017, 20:39

Føler lidt det er en form for russisk roulette, men jeg vover pelsen alligevel. Jeg har i dag været ude og prøvekøre en Skoda med DSG7 gearkasse der aldrig har voldt problemer. Den er fra 2012 med benz motor der snart runder 130000km. Bør jeg være overordentlig bekymret for at købe bilen og når jeg skal prøve den endnu engang om et par dage på en noget længere strækning, hvordan tester/sikrer jeg mig at den ikke har de berømte fejl og vil der fremgå nogen steder i enten bilen eller servicebog at den er med DQ200 kasse?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 9. jul 2017, 20:50

Kør den manuelt og prøv at lade den trække i 3. gear med fuld gas fra 1500 rpm og hold øje med om omdrejningstælleren bevæger sig i ryk
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 9. jul 2017, 21:50

GranTurismo skrev:Kør den manuelt og prøv at lade den trække i 3. gear med fuld gas fra 1500 rpm og hold øje med om omdrejningstælleren bevæger sig i ryk
Plus: Accelerer meget roligt på landevej eller kør med f.eks. 80 km/t op ad en svag/mellem stigning. Hvis den laver noget der virker som små udsættere, så er der også problemer.. (undskyld: Seriestandard)

cshp
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af cshp » 10. jul 2017, 07:13

Hehe seriestandard :lol:
Trist det skal være sådan, for det kører dælme ellers godt - når det endelig kører.
Det vil vel være fuldstændig forkert at hænge sin hat på udsagnet om at, hvis den skifter perfekt uden problemer ud fra det som i skriver jeg skal tjekke, så bliver der aldrig probs? Koblingen kan vel blive slidt og styreenheden defekt.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bopjensen » 10. jul 2017, 07:36

Hvis den du kigger på er fra 2012 så er der vidst ikke problemer.
Som jeg husker tråden så er det kommet med ny sw i sommeren 2015.
Omvendt vil jeg sige til dit spørgsmål om du skal købe bilen... FOR H..... DA NEJ!!
Jeg skal godt nok aldrig eje en DSG7.

Besvar

Tilbage til "Transmission"