Kobler IKKE helt fra ved skift fra 1-2. gear - ved lav fart i første kobler ikke helt fra før hastighed når 10 km/t

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
ditlev78
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. okt 2011, 10:34
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Kobler IKKE helt fra ved skift fra 1-2. gear - ved lav fart i første kobler ikke helt fra før hastighed når 10 km/t

Indlæg af ditlev78 » 21. jan 2018, 22:38

Kære eksperter.

Jeg har brug for jeres hjælp.

Min bil, en Passat CC 2008 2.0 TDI 140 HK. km 200000.
Problemet: Nogle gange, ikke altid men ret ofte er skift fra 1. til 2. gear abnormt trægt - det kan også forekomme i 2. til 3. gear skiftet.
Symptomer: Ved almindelig acceleration væk fra et kryds trædes kobling ned, speeder slippes blidt og der skal skiftes fra 1. til 2. gear - nogle gange er der direkte modstand fra gearskiftet... venter jeg lidt og påfører middeltryk på gearstangen "slipper" modstanden efter 1-2 sekunder og der kan skiftes til 2. gear. Jeg kan også skifte ved at bruge lidt vold. Det føles som om koblingen IKKE frakobler helt.
Symptom 2: Ved igangsætning lader jeg bilen blive i 1. gear (kørsel på p-plads mens man prøver at finde en ledig plads fx. eller ved kørsel), før standsning trædes koblingen helt ned og speeder slippes. Der føles en TYDELIG "motorbremsning" - altså koblingen kobler ikke helt fra. Når hastigheden daler til ca 10 km/t så "slipper" motorbremsningen og det føles da som om koblingen nu frakobler helt. Problemet/symptomet kommer ikke hver gang, men ret ofte.

Bud på hvad der er galt?

Er det for lidt gearkasseolie?
Er det slavecylinder til koblingen?
Er det hovedcylinderen til koblingen?
Er det udrykkerleje?
Er det koblingen?
Er det svinghjulet?
Er det gearkassen?

Jeg håber inderligt på gode råd og ideer før jeg køber alt for stort ind.

På forhånd tak.

Jacob

Besvar

Tilbage til "Transmission"