DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Alt vedr. gear, kobling mv.
lamia
Nyt medlem
Indlæg: 247
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af lamia » 25. feb 2019, 08:26

HansH skrev:
25. feb 2019, 07:27
lamia skrev:
24. feb 2019, 22:56
MikkelVitus skrev:
24. feb 2019, 20:16
Der var én i tråden der nævnte at software bliver udlæst og sendt til Holland og modificeret. Det betvivler jeg stærkt. Derimod findes der softwareversioner der passer til DSG7 med de motorkombinationer der nu findes.
Og jo gearkassen bliver udlæst hvor Data bliver sendt med mail til Holland, hvor de skædersyr en en fil til bilen jf orginal software på gearkassen, idet der er forskel på hvilken motor/gearkombination det er
Nu skal jeg selvfølgelig ikke kunne kloge mig på præcis hvad TVS gør...

Du har sikkert ret i at det primært er for at

Men Landberg har jo samme koncept med deres uTune II device.
Der er processen også at man udlæser fil fra sin ECU, mailer til Thomas, hvorefter han mailer tuningsfil tilbage, som man så flasher i ECU'en.

Denne proces har ikke noget med individualisering af tuningsimaget at gøre.
Det tjener - som jeg forstår det - udelukkende til at "gifte" tuningsfilen med bilens stelnummer, således at den ikke kan anvendes i andre biler.
Dvs det eneste Thomas bruger fra den fil man udlæser i step 1) og sender op til ham, er reelt bilens stelnr.
Det tuningsimage man får tilbage er en hyldevare fil hvad angår tuningsparametre - blot er den nu "gift" med bilen.
Du har ret i at det i mange tilfælde er hyldevare, og at filen bliver låst til bilen.
Hos Tvs er det muligt at bestille individuelle ønsker ifh til gearskift og andre parametre, som gør at filen evt kan laves efter kundens seperate ønsker. Hvilket sikkert også gør sig gældende ved chptuning.nu og andre tuningsfirmaer.
Endvidere er det klart meldt ud fra TVS at hvis min bil har været til service og fået opdateret sofware på gearkassen i anden henseende så skal gearkassen igen udlæses og sendes til TVS da der er risiko for at bilen går i sort hvis jeg ligger den fil på som jeg allerede har. Dette gør de dog uden beregning hvis det er tilfældet.
These users thanked the author lamia for the post (total 2):
Sunnyhavsgaard
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )

havsgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af havsgaard » 2. apr 2019, 12:31

Lige for at følge op på TVS, stage2+, nu da jeg har kørt med det et stykke tid - ca. 1500km.

Det jeg skulle sende til TVS, var ikke som sådan en fil, det var mere en udlæsning af nogen parametre, software versioner og lign - altså ren tekst. Det er åbenbart kun i specielle tilfælde, at man skal udlæse hele softwaren og sende til dem.

Selve det er ilægge softwaren gik meget godt, man skal bare lige forberede sig på at det hele bimler og bamler i instrumentbrættet når det står på.

Hvordan er det at køre med:
1. Skiftepunkterne er forbedret markant, i alle modes som E, D, S´
2. Måden der bliver skiftet på er forbedret, ved ikke helt hvordan det skal beskrives, men virker ikke helt så kontant som tidligere, så man får ikke den der næsten metalliske lyd som var tilfældet tidligere.
2. Elimineret glid i koblingen - i langt de fleste tilfælde.

Alt i alt - er det en meget bedre oplevelse at køre i bilen nu - så langt så godt.

Er det en mirakelkur? - Nej så langt vil jeg ikke gå at kalde det.

- Der er stadig situationer fra kold af, hvis man sætter belastning på og accelerere meget frisk, at man kan ramme et punkt, hvor der forekommer slip, men virker som om at softwaren 'fanger' det ret hurtigt, så det er dog kun i et øjeblik. Jeg har sidenhen være i kontakt med TVS omkring dette, og de meldte tilbage, at hvis man har kørt så lang tid som jeg har gjort, uden at få noget gjort ved det, ~15.000km - så kan slid på koblingen være så udpræget, at TVS software ikke kan kompensere for dette, hvilket er grunden til at jeg stadig oplever det i få tilfælde. I det mindste er det ikke mange tilfælde.

- Skiftet fra 1-2 kan virke meget elastik-agtigt, når gearkassen er helt kold - som sådan ok, men man skal lige være opmærksom på det.

Jeg er som sådan ret tilfreds, fornøjelsen ved at køre i bilen er helt sikkert tilbage. Bare det at man ikke ved hver given lejlighed bare sidder og venter på, at der forekommer slip, for dernæst at ærge sig til hudløshed.
Er det så pengene værd? - hmmm, det kan jeg ikke sådan lige sige - det må være op til den enkelte- men jeg synes dog det er dyrt. Alt i alt blev det en regning på 921€, med flasher, porto og software, men omvendt er jeg mere tilfreds med bilen nu, end jeg nogensinde har været.

Jeg overvejer pt. om jeg skal rulle software tilbage, og bede værkstedet om at kigge på det igen - men der er ingen garanti for at de skifter kobling i første omgang - og så ilægge tvs software igen efterfølgende. Kan være de nøjes med en grundjustering, og så kan jeg bruge tid når det sker igen- og først der, vil de måske skifte kobling. Det gider jeg ærligt talt ikke, har andet at bruge min tid på, end at køre på værksted i tide og utide, for at få fikset noget som aldrig skulle have været et problem.
These users thanked the author havsgaard for the post (total 3):
HansHi-sSunny

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 462
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jelling
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af MikkelVitus » 5. apr 2019, 11:57

mobworld skrev:
9. nov 2017, 08:29
Søren K skrev: Kører en 1.8 tsi med dq200??

Forskelligt.

Passat 1.8tsi benytter DQ200, men det gør f. eks Tiguan 1.8tsi ikke.

Hvorfor det er forskelligt, ved jeg ikke. Måske er VW ved at indse at DQ200 kan være problematisk. Men det kan også være overvejelser omkring størrelse vægt etc

mvh
Mange af 1.8 tsi versionerne er kunstigt begrænset til 250 nm, netop for at kunne køre med dsg7 DQ200.
Nogle af 1.8 tsi har flere nm, og bliver koblet sammen med , jeg tror den hedder DQ380. Mon ikke det er de lidt tungere vogne, som bliver alt for bovlamme med kun 250 nm ?
18tsi.PNG
18tsi.PNG (225.08 KiB) Vist 3567 gange
Skoda Superb 2.0 tdi dsg 2014.

madsgron
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 6. sep 2018, 20:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af madsgron » 8. jun 2019, 11:42

Hej!

Hvad er status for jer der kørt med TVS software igennem flere månederne nu? Er gearskiftene forsat lige så gode som da SW blev lagt ind?

Jeg overvejer at få lagt det på min, da jeg gerne vil have et lidt længere 1-gear. Koblingen gilder ikke (endnu 60.000km), men med varm motor, kan omdr. godt stige omkring ca 100rpm ved gearskifte, så det lyder lidt som en mellemgas prut..
These users thanked the author madsgron for the post:
Sunny
Golf VII 1.4 TSI 150 HK DSG R-line - 2016

Brugeravatar
GranTurismo
Aktiv medlem
Indlæg: 4652
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 123 times
Been thanked: 109 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af GranTurismo » 8. jun 2019, 13:45

madsgron skrev:
8. jun 2019, 11:42
Hej!

Hvad er status for jer der kørt med TVS software igennem flere månederne nu? Er gearskiftene forsat lige så gode som da SW blev lagt ind?

Jeg overvejer at få lagt det på min, da jeg gerne vil have et lidt længere 1-gear. Koblingen gilder ikke (endnu 60.000km), men med varm motor, kan omdr. godt stige omkring ca 100rpm ved gearskifte, så det lyder lidt som en mellemgas prut..
Dit problem er ikke relateret til glidende koblinger. Det burde en grundjustering kunne afhjælpe.

Der er flere forskellige versioner af TVS software. En drivability software giver "længere første gear" og andet skiftemønster, men øger ikke det maksimale koblingstryk. En Stage 2+ øger koblingstrykket og giver hurtigere skift m.m.

Du kan se en oversigt over de forskellige softwareversioner her:

http://www.tvsengineering.nl/en/gearbox/dsg/dq200.html

De første par dage efter jeg fik TVS Stage 2+ lagt i, havde bilen nogle ret hårde gearskift. Det er heldigvis gået over igen, men jeg kan stadig mærke at den kobler hårdere til ved gearskifte.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
madsgron
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

lurifax
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. mar 2019, 20:17
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af lurifax » 8. jun 2019, 19:19

GranTurismo skrev:
8. jun 2019, 13:45
madsgron skrev:
8. jun 2019, 11:42
Hej!

Hvad er status for jer der kørt med TVS software igennem flere månederne nu? Er gearskiftene forsat lige så gode som da SW blev lagt ind?

Jeg overvejer at få lagt det på min, da jeg gerne vil have et lidt længere 1-gear. Koblingen gilder ikke (endnu 60.000km), men med varm motor, kan omdr. godt stige omkring ca 100rpm ved gearskifte, så det lyder lidt som en mellemgas prut..
Dit problem er ikke relateret til glidende koblinger. Det burde en grundjustering kunne afhjælpe.

Der er flere forskellige versioner af TVS software. En drivability software giver "længere første gear" og andet skiftemønster, men øger ikke det maksimale koblingstryk. En Stage 2+ øger koblingstrykket og giver hurtigere skift m.m.

Du kan se en oversigt over de forskellige softwareversioner her:

http://www.tvsengineering.nl/en/gearbox/dsg/dq200.html

De første par dage efter jeg fik TVS Stage 2+ lagt i, havde bilen nogle ret hårde gearskift. Det er heldigvis gået over igen, men jeg kan stadig mærke at den kobler hårdere til ved gearskifte.
Nogen ide om hvad en grundjustering skal koste fra Skoda? Jeg synes min gør lidt det samme. Altså stiger 100 rpm, lige før skift.

claussor
Medlem
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 67 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af claussor » 8. jun 2019, 19:47

Du kan jo gøre det selv. Køb en obdeleven og brug instrukser fra vcds.
Golf Sportsvan Highline 2,0 TDI DSG * Audi A3 Ambiente 8v 1,4 TFSI 140 S-TRONIC

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 269
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Crucky » 5. aug 2019, 19:11

Hvis man er udsat for at være ramt af det omfattende problem, hvor meget skal der til før at man kan få handlen til at gå tilbage ?

Brugeravatar
i-s
Aktiv medlem
Indlæg: 4896
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 206 times
Been thanked: 192 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af i-s » 5. aug 2019, 19:32

Crucky skrev:
5. aug 2019, 19:11
Hvis man er udsat for at være ramt af det omfattende problem, hvor meget skal der til før at man kan få handlen til at gå tilbage ?
Så skal bilen slet ikke kunne køre. Der var vist nogle få i starten der fik et tilbud om tilbagekøb. Så hvis du render i det omfattende problem og ikke vil have bilen, så skal du forberede dig på et sædvanligt salg.
/Søren.
Passat Variant DSG 2018 + Skoda Citigo AUT 2013

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 269
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Crucky » 5. aug 2019, 19:44

i-s skrev:
5. aug 2019, 19:32
Crucky skrev:
5. aug 2019, 19:11
Hvis man er udsat for at være ramt af det omfattende problem, hvor meget skal der til før at man kan få handlen til at gå tilbage ?
Så skal bilen slet ikke kunne køre. Der var vist nogle få i starten der fik et tilbud om tilbagekøb. Så hvis du render i det omfattende problem og ikke vil have bilen, så skal du forberede dig på et sædvanligt salg.
Regnede heller ikke med det bare lige sådan var noget der kunne gøres, selvom man vel i lovgivningen kan bruge et eller andet imod at det ikke køre efter foreskrifterne?

claussor
Medlem
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 67 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af claussor » 5. aug 2019, 20:52

Min bil gik retur til forhandler. VW /Semler anerkendte den var gal. Jeg var nok bare first mover Eller noget i den stil for ikke langt tid efter var begrebet"seriestandard"indført og så var det slut med at anerkende det som en fejl:)
Golf Sportsvan Highline 2,0 TDI DSG * Audi A3 Ambiente 8v 1,4 TFSI 140 S-TRONIC

Brugeravatar
i-s
Aktiv medlem
Indlæg: 4896
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 206 times
Been thanked: 192 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af i-s » 6. aug 2019, 10:31

Crucky skrev:
5. aug 2019, 19:44
i-s skrev:
5. aug 2019, 19:32
Crucky skrev:
5. aug 2019, 19:11
Hvis man er udsat for at være ramt af det omfattende problem, hvor meget skal der til før at man kan få handlen til at gå tilbage ?
Så skal bilen slet ikke kunne køre. Der var vist nogle få i starten der fik et tilbud om tilbagekøb. Så hvis du render i det omfattende problem og ikke vil have bilen, så skal du forberede dig på et sædvanligt salg.
Regnede heller ikke med det bare lige sådan var noget der kunne gøres, selvom man vel i lovgivningen kan bruge et eller andet imod at det ikke køre efter foreskrifterne?
Problemet er at de siger det kører efter forskrifterne = Serie standard.
/Søren.
Passat Variant DSG 2018 + Skoda Citigo AUT 2013

Brugeravatar
knopfi
Nyt medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 1. feb 2009, 18:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af knopfi » 22. aug 2019, 17:18

Kan det stadig anbefales den TVS software til DSG? Hvad siger dem der kan kørt med det længe nu?

Frank GT
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. sep 2016, 15:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Smørum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Frank GT » 22. aug 2019, 18:11

Det kan klart Anbefales har kørt med det ca 2 år /30000 km
Polo GT. 2016
Polo GT 2016

Brugeravatar
knopfi
Nyt medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 1. feb 2009, 18:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af knopfi » 23. aug 2019, 05:35

Det er også til min polo GTI fra 2012 jeg har tænkt mig at få opdateret med TVS

billen7
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. jan 2019, 14:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af billen7 » 23. aug 2019, 10:56

Har kørt med Landbergs(chiptuning.nu) dsg software i ca en måned. Det kører så meget bedre og det er sådan den skulle have kørt fra fabrikken.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author billen7 for the post:
i-s

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 6241
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 354 times
Been thanked: 928 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af HansH » 23. aug 2019, 11:18

billen7 skrev:
23. aug 2019, 10:56
Har kørt med Landbergs(chiptuning.nu) dsg software i ca en måned. Det kører så meget bedre og det er sådan den skulle have kørt fra fabrikken.
Der har været en del erfaringsdeling i forhold til TVS' software i tråden her... men knap så meget om Landberg's bud på det samme.

Kan du uddybe lidt mere mht:
- fik du "hyldevare" eller blev det skræddersyet til din bil ?
- var du på HQ i Hjallerup og få det lavet, eller hos en af forhandlerne ?
- hvad var prisen ?
- hvad har det givet i forhold til drivability, skiftemønster osv ?
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
Sunnyi-s
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

mking
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af mking » 9. okt 2019, 08:24

Betyder det noget i forhold til ens ansvars-/kaskoforsikring, at man får installeret tredjeparts software i sin bil? Eller hvis man skulle være så uheldig at være indblandet i en færdselsulykke i dag?

Jeg er meget i tvivl om det sidestilles med tuning mv. og hvilke implikationer det kan have i fremtiden.

Syndicate
Medlem
Indlæg: 1317
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 65 times
Been thanked: 45 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af Syndicate » 9. okt 2019, 17:22

mking skrev:
9. okt 2019, 08:24
Betyder det noget i forhold til ens ansvars-/kaskoforsikring, at man får installeret tredjeparts software i sin bil? Eller hvis man skulle være så uheldig at være indblandet i en færdselsulykke i dag?

Jeg er meget i tvivl om det sidestilles med tuning mv. og hvilke implikationer det kan have i fremtiden.
Ved at din gearkasse skifter gear anderledes end AB fabrik, vil aldrig kunne bevises som “skyld” i en færdselsulykke.

Kør og vær glad.
Alle de bekymringer :)
2010 Ford Mondeo....Undskyld. (VAG igen næste gang er planen....)

mking
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af mking » 9. okt 2019, 18:28

Haha tak... ja jeg går med sele og livrem :lol:

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af jan67 » 9. okt 2019, 20:53

jeg tror ikke der er nogen lovgivning der fortæller hvornår og hvordan du skal skifte gear. det er i bund og grund dette du ændre. chipning giver flere HK og der er der lovgivning omkring.

Jan
mking skrev:
9. okt 2019, 08:24
Betyder det noget i forhold til ens ansvars-/kaskoforsikring, at man får installeret tredjeparts software i sin bil? Eller hvis man skulle være så uheldig at være indblandet i en færdselsulykke i dag?

Jeg er meget i tvivl om det sidestilles med tuning mv. og hvilke implikationer det kan have i fremtiden.
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

ij6210
Medlem
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af ij6210 » 10. okt 2019, 13:31

Kan man ikke selv bestemme hvornår bilen skal skifte gear - hvis man sætter den til at man manuelt skifter? I så fald kan man vel selv diktere at den skal køre i 1. gear ved fx kø-kørsel? Selvfølgelig gider man ikke dette hele tiden når man har en bil med automatgear, men i princippet kunne man vel godt?
[spoiler=]Audi A3 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011[/spoiler]
[spoiler=]Audi SQ5 3.0 TDI 2013[/spoiler]
what's next?

martinta
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. aug 2018, 17:57
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 36 times
Been thanked: 40 times

Re: DSG DQ200 opsamling og Mulige løsninger

Indlæg af martinta » 10. okt 2019, 13:43

ij6210 skrev:
10. okt 2019, 13:31
Kan man ikke selv bestemme hvornår bilen skal skifte gear - hvis man sætter den til at man manuelt skifter? I så fald kan man vel selv diktere at den skal køre i 1. gear ved fx kø-kørsel? Selvfølgelig gider man ikke dette hele tiden når man har en bil med automatgear, men i princippet kunne man vel godt?
Det kan du godt, men som du selv skriver så er det jo ikke derfor man betaler ekstra for automat gear.
2018 Passat 1.4 TSI comfortline premium - DSG7
2015 Polo 1,2 TSI
VW Polo forbrug: Billede - Passat Forbrug: Billede

Besvar

Tilbage til "Transmission"