Skift af automatgear olie på Passat 3b, TDI, 130 HK.
: 22. apr 2015, 20:42
Hej.
Jeg har søgt i flere dage omkring hvordan man skifter, hvad der skal skiftes, filter i kassen og hvilken olie der skal kæbes, men det er svært at finde noget info som er specifikt. Jeg mener kort og præcist, uden snik snak.
Jeg har fundet ud af ved skift skal der vag com på så temperaturen er mellem 30-40 grader. Flere forstår ikke hvorfor temperaturen er vigtig, men det er den da væsken udvider sig jo varmere det er, så det giver gid mening.
Olien skal fyldes nedefra med en pumpe til det løber ud igen. i forbindelse med olieskift, skal bundkat til gearkassen tages af og tøres ren. pakningen til bundkar skiftes, filter skiftes og magneterne skal tøres af og efterses.
Så langt så godt.
Olie skal være ATF, og her løber jeg mod muren. Jeg vil kun hælde det rigtige på og ikke noget næsten rigtigt på.
Hvad skal olien hede og hvor mange liter olie skal bruges. ???
Hvor kan man indvandrerkvinder købe filter, pakning??
Jeg lavede en skylning på min gamle Volvo 850 turbo, hvor jeg pilede slangerne fra til gear olie køleren, og hældte nyt på i indgangs slangen hvor jeg startede mormor og den pumpede nyt ind mens det gamle flød ud. Jeg gjorde det med klare slanger, og kunne tydeligt se forskel på farven. Da olien blev ens i ud og ind var kasen skyllet igennem.
Nogen som har erfaring med det?
Mvh Johnny
Jeg har søgt i flere dage omkring hvordan man skifter, hvad der skal skiftes, filter i kassen og hvilken olie der skal kæbes, men det er svært at finde noget info som er specifikt. Jeg mener kort og præcist, uden snik snak.
Jeg har fundet ud af ved skift skal der vag com på så temperaturen er mellem 30-40 grader. Flere forstår ikke hvorfor temperaturen er vigtig, men det er den da væsken udvider sig jo varmere det er, så det giver gid mening.
Olien skal fyldes nedefra med en pumpe til det løber ud igen. i forbindelse med olieskift, skal bundkat til gearkassen tages af og tøres ren. pakningen til bundkar skiftes, filter skiftes og magneterne skal tøres af og efterses.
Så langt så godt.
Olie skal være ATF, og her løber jeg mod muren. Jeg vil kun hælde det rigtige på og ikke noget næsten rigtigt på.
Hvad skal olien hede og hvor mange liter olie skal bruges. ???
Hvor kan man indvandrerkvinder købe filter, pakning??
Jeg lavede en skylning på min gamle Volvo 850 turbo, hvor jeg pilede slangerne fra til gear olie køleren, og hældte nyt på i indgangs slangen hvor jeg startede mormor og den pumpede nyt ind mens det gamle flød ud. Jeg gjorde det med klare slanger, og kunne tydeligt se forskel på farven. Da olien blev ens i ud og ind var kasen skyllet igennem.
Nogen som har erfaring med det?
Mvh Johnny