Olieskift på tiptronic kasse

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem
Indlæg: 271
Tilmeldt: 15. jul 2008, 05:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Olieskift på tiptronic kasse

Indlæg af Ørn » 28. maj 2015, 09:12

Hej,

Jeg har normalt fået lavet service i tyskland, men orker ikke at køre derned. Er der nogen der kender et godt sted i trekantsområdet (gerne kolding, men vil også gerne køre lidt efter det) hvor man kan få skyllet og skiftet olie på sin tiptronic gearkasse? (sikkert mange steder der siger de kan, men vil gerne hvis nogen kan anbefale et godt sted hvor de har styr på det).

Eventuelt også hvad sådan en operation koster i dk.

det er en 98'er 2,8 V6 quattro hvis det har noget at sige.

Tak,
Mvh
Søren
VW T-Cross Style med alle krydser
VW Up
Audi A4 Avant 2,8 V6 30v Quattro Tiptronic. (Solgt)
Polo 6n2 1,4 16v Comfortline m. Aircon. (solgt)

bgprod
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12. nov 2013, 16:02
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: kvik-rep kruså auto
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Olieskift på tiptronic kasse

Indlæg af bgprod » 1. jun 2015, 13:57

Du kan få skyllet din gearkasse hos kvik-rep kruså

https://www.youtube.com/watch?v=fOtKXHit0ys

www.bgprod.dk

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem
Indlæg: 271
Tilmeldt: 15. jul 2008, 05:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Olieskift på tiptronic kasse

Indlæg af Ørn » 25. sep 2015, 15:24

Hejsa,

Fik jo skiftet olien her i sommers på tiptronic kassen, og ville lige gi en melding tilbage. Den skiftede rigtig fint før også men tænkte jeg ville ha skiftet olien inden vi skulle ud og køre lidt længere i sommerferien, da det var 60-70k siden den havde fået skiftet sidst. -Og ved ikke om audi i tyskland (hvor jeg fik skiftet sidst) skifter via bundprop eller sådan en snedig maskine her.

billede 1
(læg mærke til farven på olien i flow glasset øverst, den er godt sort. Her står den og pumper den gamle olie rundt i lukket kredsløb med noget cleaner i) Maskinen måler ned til ml hvor mange liter den tager ud og hvor mange den putter i.


billede 2
Cleaner plus conditioner (conditioner skulle hjælpe olien med ikke at nedbrydes over tid, så den holdt smøringsevnen længere tid) og noget med noget anti syre som jeg ikke lige forstod.

billede 3
her kan man se farven bagefter. de tager en slange af ved oliekøleren og sætter maskinen ind i gearkasse olie kredsløbet, så når de begynder at pumpe den friske olie ind så bliver den gamle olie "skubbet ud". I mit tilfælde pumpede de 12 liter frisk olie ind i gearkassen mens den gamle olie løb ud i "brugt olie" beholderen. Dvs stort set alt olien er skiftet, fordi de skyller flere liter igennem end der er i gearkassen.

billede 4
bagefter satte de VCDS på og trak nogle tal på gearkassen som jeg ikke lige har forstand på.

Den skifter bare rigtig fint nu, endnu blødere end før. Det er mest fruens bil, og selv hun kunne mærke den var blødere i gearskiftene, så det er bare rigtig godt. Så må vi håbe den bliver ved med det :)

Mvh
Søren
Vedhæftede filer
oliemaskine.JPG
oliemaskine.JPG (168.18 KiB) Vist 1354 gange
cleaner.JPG
cleaner.JPG (173.82 KiB) Vist 1354 gange
oliefarve efter.JPG
oliefarve efter.JPG (199.52 KiB) Vist 1354 gange
VCDS check efter.JPG
VCDS check efter.JPG (122.22 KiB) Vist 1354 gange
VW T-Cross Style med alle krydser
VW Up
Audi A4 Avant 2,8 V6 30v Quattro Tiptronic. (Solgt)
Polo 6n2 1,4 16v Comfortline m. Aircon. (solgt)

petern1
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 26. dec 2013, 21:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Olieskift på tiptronic kasse

Indlæg af petern1 » 23. apr 2016, 15:36

Hej Søren.
Hvor fik du lavet denne rensning og olieskift henne?
Hvad kostede det?
Jeg har en passat cc 2,0 tsi 2008 121.000 km. Som aldrig har fået skiftet olie på tiptronic, synes dog den skifter fint, men hellere forbygge så tænker den skal have sådan en tur :)
Mvh. Peter

Brugeravatar
Ørn
Nyt medlem
Indlæg: 271
Tilmeldt: 15. jul 2008, 05:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Olieskift på tiptronic kasse

Indlæg af Ørn » 16. jul 2016, 12:29

Hej Peter,

undskylder det sene svar, har først lige set dit indlæg nu her

fik skiftet ved Dit Autohus i Vamdrup, min bil var den første der fik skiftet med det nye udstyr. Ham der står bag BGProd var så forbi og vise gutterne på værkstedet hvordan man gør og bruger det nye udstyr, så tror jeg fik lidt special pris fordi der var lidt skoling i det, og det tog lidt længere tid. Så tror du skal ringe og høre hva de skal ha nu her.

Forøvrigt rigtig flinke mennesker på værkstedet. -Og min audi kører stadig super godt i gearkassen, det er nu 1 år siden jeg fik den skyllet med BG Prod. Da jeg kørte ind med den havde jeg det som dig, men kunne godt mærke forskel selvom jeg synes den skiftede godt også inden.

Mvh
Søren
VW T-Cross Style med alle krydser
VW Up
Audi A4 Avant 2,8 V6 30v Quattro Tiptronic. (Solgt)
Polo 6n2 1,4 16v Comfortline m. Aircon. (solgt)

Besvar

Tilbage til "Transmission"