Gearkasse Skoda Octavia 1,9 Tsi

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
7080jan
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. feb 2015, 09:41
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Gearkasse Skoda Octavia 1,9 Tsi

Indlæg af 7080jan » 24. sep 2015, 16:49

Hej. Jeg har en forespørgelse, om der er andre i min situration?
Jeg købte min skoda sidste år og fik den lev i 10. Mdr. Efter den havde kørt 1000 km, var jeg på værksted, for at få skiftet olie. I den forbindelse sagde jeg, at den skurede, når jeg drejede til venstre og hylede i 3 og 4 gear. Jeg fik en tekniker med ud at kører. Han kunne godt hører, at der var noget galt. Han ville lige kontakte skoda og så lige prøve en bil magen til min. Efter en uge vendte han tilbage, der var ikke nogle problemer med andre. Den skurende lyd skulle fortage sig med tiden og de lyde fra gearkassen kunne han ikke gøre noget ved. De skulle blive værer inden man gjorde noget. Skru op for radioen sagde han ( ny bil ). Efter nogen tid kørte jeg til smc biler vejle. De havde en bil til salg magen til min kørt 18000 km. Den havde ingen støj overhovedet fra drivlinje. Jeg talte med deres værkfører. Han sagde at de vile skille den ad for at skifte lejer. Jeg spurte, om ikke man skiftede den ud, hvor han svarede at havde det været en vw var den blevet skiftet. Den forklaring gik jeg videre med til sælgeren hos fredericia autoservice, hvor jeg havde købt den. Jeg sagde, at jeg på intet tidspunkt, havde fået at vide, at jeg var dårligerer stillet ved skoda end ved vw. Jeg fik så en tid til test af min bil, for at hører om det var blevet værer siden vi var ude at kører første gang. Teknikeren kontaktede mig, han kunne ikke hører noget. Jeg kørte ham en tur i bilen, den skurede når man kørte i rundkørelser og ved start med drejede hjul. Den hyler i samtlige gear men mest i 3 4 5 6 gear. Han siger så, at de skiller den for at finde ud af hvad der er galt, jeg spørger så, hvad med en ny, hvor han så siger at havde det været en audi var den blevet skiftet med det samme ( det er godt nok synd vi ikke har en audi) de får bilen ind. Værkføren kontakter mig om jeg lige vil kigge ind. Der kan jeg se, at lejerne har været så slidte at der er spor i lejeskålene. De samler den igen og jeg får den udleveret. Nu efter 3 uger er det blevet værer end da vi startede. Jeg kontakter dem igen, hvor værkføren siger til mig nå jamen så skiller vi den bare igen og skifter nogle flerer lejer. Så kommer det jeg syntes ikke er rimelig, at jeg skal leve med en gearkasse der har vætret skildt ad så mange gange. Det er trods alt en ny bil og ikke en brugt jeg købte. Jeg er så skuffet. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre .
Derfor vil jeg gerne hører om jeres mening.
Mvh jan

7080jan
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. feb 2015, 09:41
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearkasse Skoda Octavia 1,9 Tsi

Indlæg af 7080jan » 24. sep 2015, 16:55

Det er selvfølgelig en 1,8 tsi 8-)

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearkasse Skoda Octavia 1,9 Tsi

Indlæg af Fabia Combi » 24. sep 2015, 17:15

Wall of text

Steffan P
Nyt medlem
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:18
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse Skoda Octavia 1,9 Tsi

Indlæg af Steffan P » 24. sep 2015, 17:35

Få fat på FDM og snak med dem omkring dine muligheder

7080jan
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. feb 2015, 09:41
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearkasse Skoda Octavia 1,9 Tsi

Indlæg af 7080jan » 24. sep 2015, 18:57

steffan p skrev:få fat på fdm og snak med dem omkring dine muligheder
har talt med dem i dag og efter aftale med dem talt med skoda dk

Steffan P
Nyt medlem
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:18
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Gearkasse Skoda Octavia 1,9 Tsi

Indlæg af Steffan P » 24. sep 2015, 19:13

Ok super :-)
Held og lykke.. Det er sq lidt træls når en bil er syg :-)

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Gearkasse Skoda Octavia 1,9 Tsi

Indlæg af hansen123 » 24. sep 2015, 20:45

Du kan ikke forvente at det bliver byttet til "nyt"

Du har ifølge købeloven ret til ved reparation at bilen bliver repareret som før fejlen skete eller bedre. Hvis du får en "ny" gearkasse er den typisk også renoveret, altså fuldstændigt det samme som sker med din gearkasse lige pt. Producenter skifter kun hele gearkasser når rep af den gamle gearkasse overstiger prisen på en ny.

Dog syntes jeg det er mærkeligt at høre at skoda skulle have andre garanti bestemmelser end VW/audi, for jeg kan da hurtigt afsløre at det er fuldkommen samme sang de 2 mærker danser til som deres søskende. VAG er generelt ret "nærige" når det gælder reklamation og der er desværre mange af deres værksteder som virker dårlige til at håndtere det.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Bjarne43
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 4. jul 2016, 21:57
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Gearkasse Skoda Octavia 1,9 Tsi

Indlæg af Bjarne43 » 5. jul 2016, 21:00

Hvordan er det gået med din bil?

Jeg har det samme problem med min som er en 1,4 tsi 140 hk fra 07-13 og har i dag kørt 26000 km.
Skoda har indtil nu nægtet at gøre noget ved min gearkasse men nu er koblingen gået og skal skiftes i næste uge, samtidig vil de skifte ophænget til gearkassen som de mener kan være årsagen til skuren.
Fejlen har været der fra bilen var ny.
Det har ændret sig lidt med tiden men ikke til det bedre.
Den skurrende lyd i 2 gear ved drejning er der stadig men fornemmes værende mindre.
Det sidste års tid er den begyndt at skurre meget i 1 og 2 gear især når den er kold og har stået stille et par døgn.
Det lyder som om nogle lejer er helt tørre, det aftager når bilen kommer op i fart og bliver varm.

Besvar

Tilbage til "Transmission"