DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 22. sep 2017, 12:55

King_Neumann skrev:Aknedude:
Det virker da lidt useriøst at få en tid aflyst, og så ikke få en ny med det samme? Med mindre programeringssystemet er nede.
Ja de har åbentbart nogen problemer.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 22. sep 2017, 16:20

King_Neumann skrev:
i-s skrev:
King_Neumann skrev:Jeg tænker det samme som dig. Men læner mig også op af den skrivelse, som kom fra FDM... at alle dsg problemer kan løses, som var svaret fra VW. Så nu vil jeg afvente FDM komme på banen. Jeg personligt vil gå til min lokale VW forhandler og forhøre mig nok engang om softwaren i dsg. Jeg er ikke tilfreds med skiftemønsteret, som helt klart på et tidspunkt vil slide lejerne op igen. Men kører mest i sport nu, men ville jo have DSG i D, som foretrukken i stedet for det Sport, som man ærligt talt mest bruger af nød :/
Ok ja ... Altså min kører fint i D. Jeg er kun træt af koblingsruskeriet. Resten er fint for mig.
Så du kan godt leve med leje støj :-) så tror jeg ikke du har prøvet det ;-) som min der fik ny gearkasse ved km 11.800. Men den gled også i koblingen.
Nej :-) Men jeg har ingen lejestøj :-)
/Søren.

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 22. sep 2017, 16:36

Jeg startede denne tråd for ca. 18 måneder siden. Jeg har brugt meget energi på det her. Støn.
Jeg har brev fra Skoda at det er en egenskab.
Jeg har brev fra FDM at det er en egenskab.
Har sågar haft FDM og Skoda DK Tekniker med i bilen.
Har haft FDM tekniske chef med i bilen.
Når jeg sælger en dag, er det forhåbentlig med nogen kilometer hvor jeg 100% har nydt at køre i bilen.
Har i hvert fald ingen tro på at der kommer noget fix fra fabrikken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bopjensen » 22. sep 2017, 20:23

Er det egentlig ikke underligt at der ikke er nogle Audier der har problemer?

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. sep 2017, 21:56

Bopjensen skrev:Er det egentlig ikke underligt at der ikke er nogle Audier der har problemer?
Det er der bestemt også.. så sent som i går skrev en på FDM tråden om sin A3, 2015, som skal have ny kobling, og som har alle symptomer.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. sep 2017, 22:03

Janke skrev:Jeg startede denne tråd for ca. 18 måneder siden. Jeg har brugt meget energi på det her. Støn.
Jeg har brev fra Skoda at det er en egenskab.
Jeg har brev fra FDM at det er en egenskab.
Har sågar haft FDM og Skoda DK Tekniker med i bilen.
Har haft FDM tekniske chef med i bilen.
Når jeg sælger en dag, er det forhåbentlig med nogen kilometer hvor jeg 100% har nydt at køre i bilen.
Har i hvert fald ingen tro på at der kommer noget fix fra fabrikken.
Ja det er ikke sjovt, men mon ikke du skulle afprøve TVS software når nu de to kommer med feedback på deres opdatering?? FDM skal vel til at revudere deres forklaringer..

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 22. sep 2017, 23:55

Øjhhh, hvem to?
Aknedude og Janke?
ggg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 23. sep 2017, 06:31

Janke skrev:Øjhhh, hvem to?
Aknedude og Janke?
ggg


Sent from my iPhone using Tapatalk
:-)

Nåh ja du havde jo selv fået det lavet.. jeg overvejer kraftigt, men vil gerne høre FDMs afklaring og jeres erfaring først. Nu har min trillet 2100 km med den nye kasse, og mest kørt i S. Kører kun i D uden for myldretid og på motorvejen.. er træt af at køre i Sport :-(

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 23. sep 2017, 07:10

King_Neumann skrev:
Janke skrev:Øjhhh, hvem to?
Aknedude og Janke?
ggg


Sent from my iPhone using Tapatalk
:-)

Nåh ja du havde jo selv fået det lavet.. jeg overvejer kraftigt, men vil gerne høre FDMs afklaring og jeres erfaring først. Nu har min trillet 2100 km med den nye kasse, og mest kørt i S. Kører kun i D uden for myldretid og på motorvejen.. er træt af at køre i Sport :-(
Forventer da de kontakter mig når de er klar, så jeg kan få det lavet. Har dog ikke noget imod at køre i sport, kan godt lide at bilen ikke skifter gear konstant som den gør i D.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 23. sep 2017, 07:23

Jeg synes det mega belastende at køre i S.... Den tager absurt mange omdr. Selvom man køre morfar.... Ja det lyder sgu som om at man ER morfar og ikke kan finde ud af at skifte gear i tide

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 23. sep 2017, 08:25

aknedude skrev:
King_Neumann skrev:
Janke skrev:Øjhhh, hvem to?
Aknedude og Janke?
ggg


Sent from my iPhone using Tapatalk
:-)

Nåh ja du havde jo selv fået det lavet.. jeg overvejer kraftigt, men vil gerne høre FDMs afklaring og jeres erfaring først. Nu har min trillet 2100 km med den nye kasse, og mest kørt i S. Kører kun i D uden for myldretid og på motorvejen.. er træt af at køre i Sport :-(
Forventer da de kontakter mig når de er klar, så jeg kan få det lavet. Har dog ikke noget imod at køre i sport, kan godt lide at bilen ikke skifter gear konstant som den gør i D.
Vi har vel købt en med DSG for komfortens skyld, ellers havde det været bedre med en manuel.. det er præcis det som madsobh skriver.. høje omdrejninger og Ma skal være konstant på joystickket.. det er absurd trættende når nu det var en anden oplevelse jeg købte bil efter. Syntes mit 3.gear fedter lidt nu i S, men intet i D :-?

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 23. sep 2017, 08:30

Tror du skal køre ud til Farum og få dem til at kigge på din bil. Hvad mener du med at man konstant skal være på joysticket. Den skifter jo selv i sport. Er forvirret

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 23. sep 2017, 08:33

når du allerede nu syntes den ikke kører som den skal ville jeg uden tvivl tage en snak med dem

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 23. sep 2017, 08:38

Det var i øvrigt noget jeg bemærkede under købsprocessen, at sælgeren meget ofte nævnte han selv kørte i Sport.. han talte ikke meget om DSG som sådan, men sportsfunktionen talte han varmt for.. sidder i mit stille jeg og spekulerer i om det var bevidst fra hans side af. At de hos VW selv godt ved at man skal bruge Sport, ellers slider den lejer og koblingen op, hvis bilen kører meget bykørsel/tæt trafik. Men nåede jo også selv to grundjusteringer inden gearkassen blev skiftet, og set ud fra lånebilen, som havde helt samme symptomer, blot være lyde med færre kørte km i den bil, så er jeg tæt på overbevist om at der kan være noget om snakken :-!

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 23. sep 2017, 09:15

Danny fra (Gearhuset) Dansk Bilservice havde en anbefaling angående olie mængden i gearkassen. De har haft et kamera nede i gearkassen under kørsel. Konklusion er at der kommer ikke olie op på de øverste lejer, ved bykørsel/lav hastighed. Anbefaling var at tilføje mere olie end foreskrevet, og gerne med et additiv.
Men det er old news, har nævnt det ca. 30 sider tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 23. sep 2017, 10:08

Janke skrev:Danny fra (Gearhuset) Dansk Bilservice havde en anbefaling angående olie mængden i gearkassen. De har haft et kamera nede i gearkassen under kørsel. Konklusion er at der kommer ikke olie op på de øverste lejer, ved bykørsel/lav hastighed. Anbefaling var at tilføje mere olie end foreskrevet, og gerne med et additiv.
Men det er old news, har nævnt det ca. 30 sider tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fedt du lige nævner det med olien, jeg har ikke læst så mange sider tilbage! Det er vel den eneste logiske forklaring på det med lejestøjen.. VW nævnte det ikke med et ord :-!

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 23. sep 2017, 10:27

I har ikke problemer med mellem gas når der bremses og der nedgeares i S.
Det blev jeg møg træt af i poloen. Vi snakker jo en 1.6 tid med 90hk. Og ikke en audi R8 :D

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 23. sep 2017, 13:27

King_Neumann skrev:
Janke skrev:Danny fra (Gearhuset) Dansk Bilservice havde en anbefaling angående olie mængden i gearkassen. De har haft et kamera nede i gearkassen under kørsel. Konklusion er at der kommer ikke olie op på de øverste lejer, ved bykørsel/lav hastighed. Anbefaling var at tilføje mere olie end foreskrevet, og gerne med et additiv.
Men det er old news, har nævnt det ca. 30 sider tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fedt du lige nævner det med olien, jeg har ikke læst så mange sider tilbage! Det er vel den eneste logiske forklaring på det med lejestøjen.. VW nævnte det ikke med et ord :-!
Måske et dumt spørgsmål. men er det så ikke endnu en god grund til at køre i Sport???? Lavere gear højere omdr. Kan ikke gennemskue om det gør en forskel. Måske nogen med mere teknisk indsigt ved det.

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Halvleg » 23. sep 2017, 14:00

Nå, så tror jeg også min er begyndt på det :( Har de sidste par dage lagt mærke til, at ved skift mellem 4. og 5. gear, der har den tildens til at hoppe lidt op i omdrejningerne lige inden skiftet. Har ikke kunne fremprovokere det men det har vist sig en håndfuld gange denne uge og kun mellem 4. og 5. gear

Bilen er fra marts i år og har kørt 21.000 km.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 23. sep 2017, 14:09

Halvleg skrev:Nå, så tror jeg også min er begyndt på det :( Har de sidste par dage lagt mærke til, at ved skift mellem 4. og 5. gear, der har den tildens til at hoppe lidt op i omdrejningerne lige inden skiftet. Har ikke kunne fremprovokere det men det har vist sig en håndfuld gange denne uge og kun mellem 4. og 5. gear

Bilen er fra marts i år og har kørt 21.000 km.
Det er "fugt" :-(

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 23. sep 2017, 14:14

aknedude skrev:
King_Neumann skrev:
Janke skrev:Danny fra (Gearhuset) Dansk Bilservice havde en anbefaling angående olie mængden i gearkassen. De har haft et kamera nede i gearkassen under kørsel. Konklusion er at der kommer ikke olie op på de øverste lejer, ved bykørsel/lav hastighed. Anbefaling var at tilføje mere olie end foreskrevet, og gerne med et additiv.
Men det er old news, har nævnt det ca. 30 sider tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fedt du lige nævner det med olien, jeg har ikke læst så mange sider tilbage! Det er vel den eneste logiske forklaring på det med lejestøjen.. VW nævnte det ikke med et ord :-!
Måske et dumt spørgsmål. men er det så ikke endnu en god grund til at køre i Sport???? Lavere gear højere omdr. Kan ikke gennemskue om det gør en forskel. Måske nogen med mere teknisk indsigt ved det.[/

Hold kæft jeg er træt af denne diskussion :-( de biler skal bare køre ordentlig.. jeg vil bare sætte mig i min bil og køre på job uden at skal tænke på hvad jeg kører i af gear :-? Jeg har lige rundet 13000 km og set frem til problemløs kørsel de første 125.000 km :-(

CrAzY-HoRsE
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af CrAzY-HoRsE » 25. sep 2017, 19:13

King_Neumann skrev:
Hold kæft jeg er træt af denne diskussion :-( de biler skal bare køre ordentlig.. jeg vil bare sætte mig i min bil og køre på job uden at skal tænke på hvad jeg kører i af gear :-? Jeg har lige rundet 13000 km og set frem til problemløs kørsel de første 125.000 km :-(

Kan godt følge dig med at det er trættende, men syntes også at folk brokker sig mere end de gør noget ved problemet, det er selvfølgeligt nemt at mene sådan når man nu er kommet af med sin egen DQ200 bil, men i stedet for at finde sig i en teknisk gang sludder fra VW og FDM, så burde fokus holdes på at VW ikke lever op til forventningerne for automatgearkasser, det er noget en jurist kan forholde sig til.

Hvis man vil diskutere teknik med "opfinderen" af DSG så taber man :o, men hvis man nu vender det om og ser på købeloven, så er den rimelig klar, hvis en vare ændrer egenskab efter køb, så skal det oplyses, som det skal stå i købsaftalen ellers så kan handlen gå tilbage. VW har kendt til problemet længe men ikke oplyst om det, så er ret sikker på at man vil komme længere med en klagesag hos bilklage.dk end hos FDM som tydeligvis fokuserer på teknikken.

Det lykkedes mig at komme af med min bil uden at betale mere end 1 kr. pr. kilometer, de kørte "serie standard" af på mig og til det svarede jeg, at det var da ok, men da jeg spurgte sælgeren i forbindelse med køb omkring fejl på DSG så nævnte han ikke noget omkring en "serie standard" der adskilte sig fra resten af deres DSG program og DSG i almindelighed, jeg pointerede også at de var at beregne som eksperter på deres produkt og at de havde oplysningspligt på "fejl" som disse. Herefter fortalte jeg pænt at nu ville jeg gå hjem og lave en opsigelse af købet, og hvis de mente at de havde en god sag, så kunne vi jo mødes i retten.

Efter lidt brok og jeg var "dum", så tog de sørme bilen igen, den har med garanti været vendt med deres juridiske folk, så mon ikke at jeg havde fat i den lang ende. Det skal siges at bilen også havde lidt andre ting, men jeg er sikker på at det er vejen frem med "mangler" på bilen i henhold til købeloven og ikke at diskutere teknik.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 25. sep 2017, 21:43

CrAzY-HoRsE skrev:
King_Neumann skrev:
Hold kæft jeg er træt af denne diskussion :-( de biler skal bare køre ordentlig.. jeg vil bare sætte mig i min bil og køre på job uden at skal tænke på hvad jeg kører i af gear :-? Jeg har lige rundet 13000 km og set frem til problemløs kørsel de første 125.000 km :-(

Kan godt følge dig med at det er trættende, men syntes også at folk brokker sig mere end de gør noget ved problemet, det er selvfølgeligt nemt at mene sådan når man nu er kommet af med sin egen DQ200 bil, men i stedet for at finde sig i en teknisk gang sludder fra VW og FDM, så burde fokus holdes på at VW ikke lever op til forventningerne for automatgearkasser, det er noget en jurist kan forholde sig til.

Hvis man vil diskutere teknik med "opfinderen" af DSG så taber man :o, men hvis man nu vender det om og ser på købeloven, så er den rimelig klar, hvis en vare ændrer egenskab efter køb, så skal det oplyses, som det skal stå i købsaftalen ellers så kan handlen gå tilbage. VW har kendt til problemet længe men ikke oplyst om det, så er ret sikker på at man vil komme længere med en klagesag hos bilklage.dk end hos FDM som tydeligvis fokuserer på teknikken.

Det lykkedes mig at komme af med min bil uden at betale mere end 1 kr. pr. kilometer, de kørte "serie standard" af på mig og til det svarede jeg, at det var da ok, men da jeg spurgte sælgeren i forbindelse med køb omkring fejl på DSG så nævnte han ikke noget omkring en "serie standard" der adskilte sig fra resten af deres DSG program og DSG i almindelighed, jeg pointerede også at de var at beregne som eksperter på deres produkt og at de havde oplysningspligt på "fejl" som disse. Herefter fortalte jeg pænt at nu ville jeg gå hjem og lave en opsigelse af købet, og hvis de mente at de havde en god sag, så kunne vi jo mødes i retten.

Efter lidt brok og jeg var "dum", så tog de sørme bilen igen, den har med garanti været vendt med deres juridiske folk, så mon ikke at jeg havde fat i den lang ende. Det skal siges at bilen også havde lidt andre ting, men jeg er sikker på at det er vejen frem med "mangler" på bilen i henhold til købeloven og ikke at diskutere teknik.

Du har jo evig ret, jeg har også fået ordnet det sådan så hvis der dukker en graverende fejl op igen, så får jeg tilbagekøbt bilen. De gemmer sig hver gang jeg nærmer mig salgsafdelingen :-) af frygt for jeg kommer ind som en gnavpot for 15'tende gang.. jeg ved at de (VW) er på tynd is med deres forklaringer omkring seriestandard. De henviser selvfølgelig til importøren, hvis jeg vil klage. Men i første omgang har de skiftet gearkassen komplet og det virker endnu her efter 2050 kørte km. Men tør heller ikke køre i andet end sport og tip tronic i myldretiden. Det er i sig selv belastende, men jo ikke en fejl på bilen (endnu). Burde egentlig bare køre i Drive og så se om samme fejl begynder igen for så skal jeg helt klart have en snak med sælgeren og importøren, så bilen kommer tilbage på deres skrotlager til 1kr pr kørt kilometer. Men jeg frygter dog at FDM har forpurret en masse med deres konsekvente afvisninger af tidligere ejere med "fugt" og "seriestandard" forklaringer, som dig jf din forklaring kan skydes ned af pinden. Jeg kæmper ikke kun min sag, men vil hjælpe alt jeg kan for at bibringe sandheden for alle dem, som både VW og FDM ikke har hjulpet på den rigtige måde. Men tak for dit
Input, det står skarpt i min hukommelse ;-)
Da jeg købte bilen gjorde sælgeren også meget ud af at fortælle at alle børnesygdomme på DSG var udryddet fra april 2016. Jeg havde heldigvis et vidne med da jeg spurgte, men vi har jo hørt flere herinde som har fået samme melding i andre bilhuse.. så der kører helt sikkert en "seriestandard" løgnhistorie hos sælgerne. Ellers ved de bare intet om det de sælger!

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Halvleg » 26. sep 2017, 09:20

Skal ud med min her fredag morgen for at lade værkstedet se på det..... Spændende at se hvad jeg bliver spist af med af undskyldninger :?
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 26. sep 2017, 14:32

Forhåbentlig skal min have custom SW på fredag. Satme spændende.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 27. sep 2017, 19:11

aknedude skrev:Forhåbentlig skal min have custom SW på fredag. Satme spændende.

Altså vi er helt sikkert mange som ser frem til at høre fra Janke og dine erfaringer med det :-).. man kan jo næsten ikke få luft af bare spænding ;-)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 27. sep 2017, 19:13

Skal love dig at jeg skal komme med en anmeldelse når jeg har fået det gjort.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 29. sep 2017, 08:10

Nå, så er jeg hjemme og min bil er hentet.

Spændte er i?


Den har ikke fået det sidste nye TVS software endnu. De venter stadig på et kabel som fortaber sig hos TNT. Skal bruges til at flashe ned i gearkassen.

Men når det så er sagt, så kører den langt bedre nu end før. De har justeret i den originale software. Og det skal jeg da love for har hjulpet på nedgearing ved højre sving og højere omdrejninger før skift op i gear. Føles som om at de har pillet ved hele skifte mønstret generelt.
Har kun kørt lidt over en halv time i den i går, men selv min bedre halvdel kunne mærke forskel.

Faktisk føltes det som om de havde tunet motoren. Det har de dog ikke. Men gearkasse og motor hænger sammen i dag via software. De 140 hk føltes som mere, eller måske bare som de burde fra starten.

Nå, hvad så nu. Når kablet lander i Farum bliver min bil, (O3 1,4 2014 til dem som ikke gider at læse op på tråden) kørt hurtigst muligt derop og får flashet det nye program. Bare det den har fået udført nu, er godt.
Faktisk syntes jeg at den kørte "ok", der var bare lige det med MAXI slip. Men Per sagde at den var meget dårlig og skiftede elendigt. Så måske jeg er blevet vant til lidt rumlen ved bakgear og lidt småfejl i det almindelige skift. Tja, hvem ved. Det kunne være at start/stop skal aktiveres igen (hoppede som en ged og blev deaktiveret via VCDS for længe siden)

Jeg skal nok holde jer opdateret. Måske når jeg har kørt lidt mere i weekenden, eller i hvert fald når den nye software er lagt i.
Sidder sku og glæder mig lidt her til morgen med komme ud og køre. Lidt lige som en ny bil. (I stedet sidder jeg her foran pc og skriver til jer :-)

NB. Lad nu være med at spørge til ditten dutten datten om hvilken bil, pris og er jorden flad eller rund. Brug nu lige fem minutter og scroll lidt baglæns i tråden. Tak. Så skal jeg til gengæld nok holde alle opdateret med min bil, som tilsyneladende bliver den første med den nye TVS software i DK.

Mvh
Morten Janke
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 29. sep 2017, 08:57

Nyt fra FDM.... (Lone som er leder)

Som udgangspunkt finder vi mikroslip, og primær på den ulige aksel, ikke som en fejl eller mangel, idét at fugt og kondens forsvinder når koblingen opnår normal arbejds- og drift temperatur, hvorved mikroslippet minimeres eller forsvinder.

Dermed ikke sagt at det ikke kan opleves uhensigtsmæssigt.

 

Forsvinder mikroslippet ved opnåelse af normal drift- og arbejdstemperatur kan det sammenholdes med eks. Hvinende bremseskiver/klodser, hvilket derfor må betegnes som kørselsbetinget.

 

Vi har testet en del biler, herunder medlemmers biler, og der er ingen tvivl om at man selv kan fremprovokerer de forskellige senarier, som flere af jer, i jeres forskellige fora/ tråde beskriver, men igen skal vi huske på at der er taler om en manuel gearkasse med et automatisk gearskifte, og ikke fokuserer på en traditionel automatgearkasse.

 

Men for dem, der oplever mikroslip anderledes end ovenstående eks. fedter koblingen, vil gearkassen ikke skifte gear, opstår der støj mv. er der formentlig tale om en hel anden problematik, og skal undersøges særskilt.

 

Så det vi kan konstatere på nuværende tidspunkt er at:

 

·   Mikroslip kan forefindes/opleves ved bevidst fremprovokering.

·   Mikroslip i mindre intervaller er acceptabelt, så længe at det kan fjernes ved opvarmning af kobling mv.

·   Mikroslip opleves oftest på VW, Seat og Skoda biler.

·   Mikroslip kan for nogle fjernes ved hjælp af anden software, som dog ikke er en fabriks løsning på nuværende tidspunkt, og som vi derfor fraråder at man selv går i kast med. (Holland mf. Annoncerer aggressivt med disse tilbud på deres værksteder)

 

Vi har på nuværende tidspunkt ikke en afklaring på forskellen i de 2 forskellige koblinger, vandringen, software mv. og kan derfor ikke give jer den reelle forklaring på hvorfor at bilfabrikanterne har valgt denne position på primær VW, Seat og Skoda. Vi kan som jer konstaterer, at der er en forskel. Får vi denne afklaring, opdager vi andre issues mv. vil vi offentliggøre dem på vores hjemmeside.

 

Vi foretager os derfor ikke yderligere i din sag.



Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 29. sep 2017, 09:06

Mit svar til FDM

Hej Lone

Er det afprøvet eller vælger i endnu engang af tror blindt på importøren.

Jeg kan simpelthen ikke acceptere et svar uden dokumentation!

Desuden synes jeg du skal sætte dig ind i hvad microslip er.

Der ligger dokumenter på nettet der beskriver det klart og her er der IKKE tale om microslip!

Hvis I gad sætte jer ordentlig ind i tingene vil du vide at det setpunkt til microslip som er sat i softwaren er på 10omdr/min.


Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Besvar

Tilbage til "Transmission"