DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 18. sep 2018, 19:41

For første gang har jeg oplevet symptomer på glidende koblinger i min bil.

Den første gang var på vej til arbejde i torsdags, hvor omdrejningstælleren steg i små ryk på måske 50 omdrejninger ad gangen.

I lørdags skulle jeg en tur til Sjælland og på tilkørselsrampen til motorvejen sprang omdrejningstælleren 4-500 omdrejninger i et ryk. Det var ca. fra 2500-3000 omdrejninger i 3. gear.
Bilen har kørt lidt over 40.000 km.

Begge episoder skete med kold motor/gearkasse/koblinger.

Jeg har kontaktet VW Esbjerg, hvor jeg har købt bilen. De får bilen ud til testkørsel på mandag. Jeg håber de kan fremprovokere glidning, for min garanti udløber d. 25. september.
De får bilen fra morgenstunden, så gearkassen kan nå at køle ned inden testkørslen.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 18. sep 2018, 21:17

GranTurismo skrev:
18. sep 2018, 19:41
For første gang har jeg oplevet symptomer på glidende koblinger i min bil.

Den første gang var på vej til arbejde i torsdags, hvor omdrejningstælleren steg i små ryk på måske 50 omdrejninger ad gangen.

I lørdags skulle jeg en tur til Sjælland og på tilkørselsrampen til motorvejen sprang omdrejningstælleren 4-500 omdrejninger i et ryk. Det var ca. fra 2500-3000 omdrejninger i 3. gear.
Bilen har kørt lidt over 40.000 km.

Begge episoder skete med kold motor/gearkasse/koblinger.

Jeg har kontaktet VW Esbjerg, hvor jeg har købt bilen. De får bilen ud til testkørsel på mandag. Jeg håber de kan fremprovokere glidning, for min garanti udløber d. 25. september.
De får bilen fra morgenstunden, så gearkassen kan nå at køle ned inden testkørslen.
Lad dem hellere få den aftenen før, så den kan holde ude og blive kold og fugtig. Så skal de nok kunne fremprovokere det ;)
These users thanked the author GaSelle for the post:
GranTurismo

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 18. sep 2018, 21:23

GranTurismo skrev:
18. sep 2018, 19:41
For første gang har jeg oplevet symptomer på glidende koblinger i min bil.

Den første gang var på vej til arbejde i torsdags, hvor omdrejningstælleren steg i små ryk på måske 50 omdrejninger ad gangen.

I lørdags skulle jeg en tur til Sjælland og på tilkørselsrampen til motorvejen sprang omdrejningstælleren 4-500 omdrejninger i et ryk. Det var ca. fra 2500-3000 omdrejninger i 3. gear.
Bilen har kørt lidt over 40.000 km.

Begge episoder skete med kold motor/gearkasse/koblinger.

Jeg har kontaktet VW Esbjerg, hvor jeg har købt bilen. De får bilen ud til testkørsel på mandag. Jeg håber de kan fremprovokere glidning, for min garanti udløber d. 25. september.
De får bilen fra morgenstunden, så gearkassen kan nå at køle ned inden testkørslen.
Sørg for at optage det med mobil om ikke andet.
These users thanked the author claussor for the post:
GranTurismo

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 19. sep 2018, 07:39

Min bil har holdt under åben himmel i nat, og de første 10 km var der slip i 3. gear og rusken i 5. gear.

Da den blev varm forsvandt problemerne helt.
These users thanked the author GaSelle for the post:
Sunny

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KBoesen » 19. sep 2018, 08:03

Og så spørger jeg lidt undrende? Er det ikke helt normalt med det vejr vi har lige nu, at der blivet dannet ekstra meget kondens alle steder, også inde på koblingspladen (Som jo er af den tøre type), og den derfor helt naturligt vil lave de ryk/glid, indtil alt fugtighed er kørt af pladen.

Er der nogle folk der har oplevet problematikken på en bil der har stået i lun/opvarmet garagen altid? :-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
Sunny
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 19. sep 2018, 09:39

KBoesen skrev:
19. sep 2018, 08:03
Og så spørger jeg lidt undrende? Er det ikke helt normalt med det vejr vi har lige nu, at der blivet dannet ekstra meget kondens alle steder, også inde på koblingspladen (Som jo er af den tøre type), og den derfor helt naturligt vil lave de ryk/glid, indtil alt fugtighed er kørt af pladen.

Er der nogle folk der har oplevet problematikken på en bil der har stået i lun/opvarmet garagen altid? :-)
Jeg vil ikke kalde hop på 3-500 omdrejninger normalt uanset hvad.

Min gamle Superb startede på samme måde som den nye her gør. Efter lidt tid blev det værre, således den også gjorde det, når den havde holdt inde (i min opvarmede og ventilerede garage).

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 19. sep 2018, 10:12

KBoesen skrev:
19. sep 2018, 08:03


Er der nogle folk der har oplevet problematikken på en bil der har stået i lun/opvarmet garagen altid? :-)

Jeps:)

Derudover er det jo ikke et udbredt problem på 2012ish og tidligere modeller. Dvs. en ringere kvalitet/software indført 2013 fordi de til gengæld åd koblinger (ruskede) før da som vag nok var trætte af. Helt igennem en fejlkonstruktion som bare lappes på.

Hselven
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:10
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hselven » 19. sep 2018, 11:34

KBoesen skrev:
19. sep 2018, 08:03
Og så spørger jeg lidt undrende? Er det ikke helt normalt med det vejr vi har lige nu, at der blivet dannet ekstra meget kondens alle steder, også inde på koblingspladen (Som jo er af den tøre type), og den derfor helt naturligt vil lave de ryk/glid, indtil alt fugtighed er kørt af pladen.

Er der nogle folk der har oplevet problematikken på en bil der har stået i lun/opvarmet garagen altid? :-)
Min Skoda har problematikken på trods af den står lunt og tørt i garage.

Den nuværende kobling (nummer 3 af slagsen) blev monteret i bilen i foråret og har i ca. 5 måneder ikke været i nærheden af en regnbyge (de få gange i sommers det har regnet har bilen stået inde i garagen).
På trods af det, har koblingen fra start, gledet under acceleration og rusket ud af lige vej.
Skoda Octavia 10/2016 1.4TSI DSG med glidende og ruskende kobling!

kristianl
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kristianl » 19. sep 2018, 12:23

Min glider også uanset om den står i garage eller udenfor. Det er dog ikke så meget så jeg vil ha gjort noget ved det. Leasingbil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 21. sep 2018, 20:01

Nu har jeg af to omgange forsøgt at reklamere over at min bil som små glider i koblingen hvor efter jeg køre til mit autoriseret værksted og lige hjem igen med uforrettet sag fordi mekanikeren ikke kunne se eller mærke det sammen som jeg :| .

Har de her værkstederne ikke en computer de kan sætte til under de her test køre ture med kunden som de så kan se på bagefter og sige jo du hade sq ret den har noget glid her og noget hakkeri der ved acceleration den skal vi nok ta os af, Jeg liner jo en total Hat når jeg må køre hjem igen med den besked at din bil fejler ikke noget fordi de enden ikke vil eller kan mærke problemet :? !

Faire nok min bil springer heller ikke 300 eller 500 rpm når den glider så super nemt er det måske heller ikke at mærke men den har noget som jeg mærke og ved er der.

Så hvad gør man finder man et andet værksted ? køre man til FDM med bilen eller hvad fanden gør man, Syntes man står pænt alene med problemet da ingen tager det alvorligt ja ud over her i tråden :| .

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 21. sep 2018, 21:18

1. Lev med det indtil det bliver til større problem.
2. Sælg bilen.

Du kan evt optage det på video, så du kan dokumentere det, hvis værkstedet ikke kan/vil fremprovokere opførslen.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 22. sep 2018, 12:40

9had skrev:
21. sep 2018, 21:18
1. Lev med det indtil det bliver til større problem.
2. Sælg bilen.

Du kan evt optage det på video, så du kan dokumentere det, hvis værkstedet ikke kan/vil fremprovokere opførslen.
Lev med det indtil det bliver til større problem ja tak du så ryger jeg ud over garantiperioden og skal selv til at betale.

Sælg bilen det er nu heller ikke lige en løsning for mig men okay ;) .

Men nu prøver jeg lige igen, Har de her værkstederne ikke mulighed for at sætte noget test udstyr på bilen så de kan se uregelmæssigheder fra kobling med mere så man ikke skal stå med hele bevisbyrden selv ?.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 22. sep 2018, 12:44


WintherT skrev: Men nu prøver jeg lige igen, Har de her værkstederne ikke mulighed for at sætte noget test udstyr på bilen så de kan se uregelmæssigheder fra kobling med mere så man ikke skal stå med hele bevisbyrden selv ?.
Standard svaret er vel: Hvis computeren Ikke melder fejl, så er der ikke noget galt.
Ved dette problem er der ingen fejlkoder lagret.
Man kan så logge data fra nogle kanaler (tryk, rpm, osv..) hvor man kan se slip fra koblingerne. Men det er umiddelbart ikke noget værkstederne gør.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. sep 2018, 19:56

FDM???
Dem kan du vist godt glemme alt om. De har lagt sig ned over for VW. Den kamp har vi haft herinde Det er et fugtproblem har de givet VW ret i :shock:
Du kan kun spilde din tid på værkførerkontoret indtil bilen enten rasler lyde eller gearkassen falder af. Indtil da er du bare en skribentzombie herinde. Seriestandard er ikke et problem og derfor måler de intet ekstra ud på din bil!
Lev med det, eller sælg bilen, det kommer du længst med.
These users thanked the author King_Neumann for the post:
Kristian_H

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af SkodiaqDK » 22. sep 2018, 20:27

Hvis du kan fange det på mobilen nu, og har kontaktet dem pr. mail ang. problemet, så bør du jo være fornuftigt stillet hvis problemet er forværret om f. eks. 6 måneder. Også selv om der ikke længere er garanti. Bare sørg for at få lavet service på autoriseret værksted.

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 22. sep 2018, 21:13

Jeg er enig i at FDM har siddet på hænderne i denne sag ellers hade de nok gjort noget mere end bare at give vw ret i deres fugt historie.

Men at sælg bilen fordi den har problemer er bare ikke en løsning for mig, Men betyder det så at jeg skal lig mig fladt ned og give op, Nej fandme nej, Jeg forbeholder mig retten til at råbe op ind til nogen hos FDM eller SMC får fingen ud, Men end til den dag kommer kæmper jeg videre for det har resten af bilen dog fortjent.

Plan B må være at få lagt en manuel gearkasse i bilen og så kan SMC og FDM jo beholde DSG kassen hvis de syntes den er så god.
These users thanked the author WintherT for the post:
Kristian_H

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 22. sep 2018, 22:01

WintherT skrev:
22. sep 2018, 21:13
Jeg er enig i at FDM har siddet på hænderne i denne sag ellers hade de nok gjort noget mere end bare at give vw ret i deres fugt historie.

Men at sælg bilen fordi den har problemer er bare ikke en løsning for mig, Men betyder det så at jeg skal lig mig fladt ned og give op, Nej fandme nej, Jeg forbeholder mig retten til at råbe op ind til nogen hos FDM eller SMC får fingen ud, Men end til den dag kommer kæmper jeg videre for det har resten af bilen dog fortjent.

Plan B må være at få lagt en manuel gearkasse i bilen og så kan SMC og FDM jo beholde DSG kassen hvis de syntes den er så god.

Held og lykke med projektet. Vi andre har prøvet forgæves at kæmpe. Helt håbløst at ville skifte dsg ud med manuel i forhold til at sælge bilen.. det koster jo en formue og hvem tror du skal betale?? DQ200 med fejl er seriestandard jf FDM’s kvalitets stempel.
These users thanked the author King_Neumann for the post:
Kristian_H

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 22. sep 2018, 23:37

King_Neumann skrev:
22. sep 2018, 22:01
Held og lykke med projektet. Vi andre har prøvet forgæves at kæmpe. Helt håbløst at ville skifte dsg ud med manuel i forhold til at sælge bilen.. det koster jo en formue og hvem tror du skal betale?? DQ200 med fejl er seriestandard jf FDM’s kvalitets stempel.
Du har sikkert ret i at man ikke kan gør en dyt ved alle de problemer der er med den gearkasse.

Men må anbefalingen til alle der overvejer en bil med DSG så ikke være lad vær gør det ikke ?

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 23. sep 2018, 07:38

WintherT skrev:
22. sep 2018, 23:37
King_Neumann skrev:
22. sep 2018, 22:01
Held og lykke med projektet. Vi andre har prøvet forgæves at kæmpe. Helt håbløst at ville skifte dsg ud med manuel i forhold til at sælge bilen.. det koster jo en formue og hvem tror du skal betale?? DQ200 med fejl er seriestandard jf FDM’s kvalitets stempel.
Du har sikkert ret i at man ikke kan gør en dyt ved alle de problemer der er med den gearkasse.

Men må anbefalingen til alle der overvejer en bil med DSG så ikke være lad vær gør det ikke ?

Hvis bilen er med DQ200 gearkassen, ja så ville jeg aldrig anbefale den til nogen som helst. Jeg er en af dem der kun har dårlige ting at sige om den type.
Jeg mener jo også at forhandler burde oplyse om at de har mange problemer, med den type gearkasse, inden folk køber deres nye bil. Det kommer bare aldrig til at ske. 😣

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 23. sep 2018, 10:31

Bjerregaard skrev:
23. sep 2018, 07:38
WintherT skrev:
22. sep 2018, 23:37
King_Neumann skrev:
22. sep 2018, 22:01
Held og lykke med projektet. Vi andre har prøvet forgæves at kæmpe. Helt håbløst at ville skifte dsg ud med manuel i forhold til at sælge bilen.. det koster jo en formue og hvem tror du skal betale?? DQ200 med fejl er seriestandard jf FDM’s kvalitets stempel.
Du har sikkert ret i at man ikke kan gør en dyt ved alle de problemer der er med den gearkasse.

Men må anbefalingen til alle der overvejer en bil med DSG så ikke være lad vær gør det ikke ?

Hvis bilen er med DQ200 gearkassen, ja så ville jeg aldrig anbefale den til nogen som helst. Jeg er en af dem der kun har dårlige ting at sige om den type.
Jeg mener jo også at forhandler burde oplyse om at de har mange problemer, med den type gearkasse, inden folk køber deres nye bil. Det kommer bare aldrig til at ske. 😣
Har det på samme måde. Har lige afværget at en kollega skrev under på en slutseddel på en ny Polo med DQ200. Hvis han vil have AUT, så er det bedre at købe et andet mærke. Så nu er han lidt i tvivl ligesom alle andre. Manuel eller ikke-VW. Nok bedre at vælge Peugeot f.eks. Deres nye japansk udviklede DSG equivalent kører eminent i forhold til DQ200.
/Søren.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af SkodiaqDK » 23. sep 2018, 10:51

i-s skrev:
23. sep 2018, 10:31
Bjerregaard skrev:
23. sep 2018, 07:38
WintherT skrev:
22. sep 2018, 23:37


Du har sikkert ret i at man ikke kan gør en dyt ved alle de problemer der er med den gearkasse.

Men må anbefalingen til alle der overvejer en bil med DSG så ikke være lad vær gør det ikke ?

Hvis bilen er med DQ200 gearkassen, ja så ville jeg aldrig anbefale den til nogen som helst. Jeg er en af dem der kun har dårlige ting at sige om den type.
Jeg mener jo også at forhandler burde oplyse om at de har mange problemer, med den type gearkasse, inden folk køber deres nye bil. Det kommer bare aldrig til at ske. 😣
Har det på samme måde. Har lige afværget at en kollega skrev under på en slutseddel på en ny Polo med DQ200. Hvis han vil have AUT, så er det bedre at købe et andet mærke. Så nu er han lidt i tvivl ligesom alle andre. Manuel eller ikke-VW. Nok bedre at vælge Peugeot f.eks. Deres nye japansk udviklede DSG equivalent kører eminent i forhold til DQ200.

Måske lige voldsomt nok at sige vag ikke kan levere en ordentlig automatgears løsning. Han skal jo så bare få en bil med mere moment så dq200 kan undgås. Men det er måske ikke så nemt i den størrelse bil?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 23. sep 2018, 11:29

SkodiaqDK skrev:
23. sep 2018, 10:51
i-s skrev:
23. sep 2018, 10:31
Bjerregaard skrev:
23. sep 2018, 07:38



Hvis bilen er med DQ200 gearkassen, ja så ville jeg aldrig anbefale den til nogen som helst. Jeg er en af dem der kun har dårlige ting at sige om den type.
Jeg mener jo også at forhandler burde oplyse om at de har mange problemer, med den type gearkasse, inden folk køber deres nye bil. Det kommer bare aldrig til at ske. 😣
Har det på samme måde. Har lige afværget at en kollega skrev under på en slutseddel på en ny Polo med DQ200. Hvis han vil have AUT, så er det bedre at købe et andet mærke. Så nu er han lidt i tvivl ligesom alle andre. Manuel eller ikke-VW. Nok bedre at vælge Peugeot f.eks. Deres nye japansk udviklede DSG equivalent kører eminent i forhold til DQ200.

Måske lige voldsomt nok at sige vag ikke kan levere en ordentlig automatgears løsning. Han skal jo så bare få en bil med mere moment så dq200 kan undgås. Men det er måske ikke så nemt i den størrelse bil?
Jeg har ikke selv kikket, men han siger Polo kun fås med DQ200 nu. Det er også lidt voldsomt og dyrt at købe en 2.0 TDI Golf for at slippe for DQ200, når man har brug for en Polo 1.6 TDI. Det skal være diesel for han pendler mange km.
/Søren.

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hodel » 23. sep 2018, 12:56

i-s skrev:
23. sep 2018, 11:29
Jeg har ikke selv kikket, men han siger Polo kun fås med DQ200 nu. Det er også lidt voldsomt og dyrt at købe en 2.0 TDI Golf for at slippe for DQ200, når man har brug for en Polo 1.6 TDI. Det skal være diesel for han pendler mange km.
Det er så ikke rigtigt :D

GTI = DSG6, men hvis han mener Polo TDI, så har han desværre ret
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 23. sep 2018, 13:19

hodel skrev:
23. sep 2018, 12:56
i-s skrev:
23. sep 2018, 11:29
Jeg har ikke selv kikket, men han siger Polo kun fås med DQ200 nu. Det er også lidt voldsomt og dyrt at købe en 2.0 TDI Golf for at slippe for DQ200, når man har brug for en Polo 1.6 TDI. Det skal være diesel for han pendler mange km.
Det er så ikke rigtigt :D

GTI = DSG6, men hvis han mener Polo TDI, så har han desværre ret

Så er der vel ingen tvivl 😎
These users thanked the author Bjerregaard for the post:
hodel

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 23. sep 2018, 14:03

Har nogen en rigtig forklaring fra FDM eller VAG gruppen, hvorfor der åbenbart findes procenter af glade ejere af DQ200 og så os andre promiller der enten lider eller har lidt med det skrammelværk??
Der kommer jo løbende “nye” kunder til herinde i promilleklubben :?

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 23. sep 2018, 19:24

King_Neumann skrev:
23. sep 2018, 14:03
Har nogen en rigtig forklaring fra FDM eller VAG gruppen, hvorfor der åbenbart findes procenter af glade ejere af DQ200 og så os andre promiller der enten lider eller har lidt med det skrammelværk??
Der kommer jo løbende “nye” kunder til herinde i promilleklubben :?
Det kunne være sjovt med en lille afstemning som kunne lyde sådan her, Er du en af de "få" som er glad og tilfreds med din DSG dq200 gearkasse hvis ja har du så :

1. Leaset bilen
2. Købt bilen

Jeg har en teori om at mange af dem som ikke syntes bilen fejler noget er dem som måske leaser bilen og måske derfor er lidt ligeglad med det hele da de ikke selv skal have læderet op af lommen til dyre reparationer i frem tiden.

En anden ting der også er lidt tankevækkende det er dem som siger deres dq200 gearkasser køre helt fantastisk og derfor ikke har haft nogen problemer prøve lige at lig mærke til hvor langt disse folks biler har kørt sjældent ret langt hvor tit høre man om en der har kørt over 100,000 km uden problemer der er i hvert fald langt imellem dem.

Jeg prøvet her den anden dag at skrive til FDM om de i det hele taget var klar over denne tråd eksisteret og om de hade tænkt sig at gør noget ved problemet hvad angår dq200 gearkassen her er svaret jeg fik :


21. sep. 2018

Tak for din henvendelse.
FDM er godt bekendt med problematikken som har været en udfordring for VW gruppen.
FDM har fuldt og følger disse problematikker nøje og vil selvfølgelig tage aktion hvis det vurderes at blive nødvendigt.
Der er gjort flere tiltag for at komme problemerne til livs, men helt har det ikke kunne løses.
Der har gennem tiden været forsøgt med skift af koblinger, olie og ikke mindst opdateringer.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 23. sep 2018, 19:39

Jeg forstår fint frustrationerne. Jeg deler dem selv. Men for at holde det sagligt så vil jeg anbefale at lade være med at generalisere brugerne her på vagcars. Selvfølgelig er der mange der har en fuldt fungerende gearkasse og som også går op i deres biler, hvor uforståeligt det så end virker når man selv er ramt.

Det er ikke sådan man vinder andres sympati i hvert fald:-)

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af BrianB » 23. sep 2018, 20:10

Jeg kender tre som har/har haft DQ200 biler som de er fint tilfredse med efter 100.000+ kilometer. Jeg har selv kørt i den ene og synes den kørte helt fint.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 23. sep 2018, 20:49

claussor skrev:
23. sep 2018, 19:39
Jeg forstår fint frustrationerne. Jeg deler dem selv. Men for at holde det sagligt så vil jeg anbefale at lade være med at generalisere brugerne her på vagcars. Selvfølgelig er der mange der har en fuldt fungerende gearkasse og som også går op i deres biler, hvor uforståeligt det så end virker når man selv er ramt.

Det er ikke sådan man vinder andres sympati i hvert fald:-)
Det var bestemt ikke min intention at generalisere nogen her på vagcars så beklager meget hvis det er sådan mit indlæg kommer til at fremstå.

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jencka » 23. sep 2018, 20:54

WintherT skrev:
23. sep 2018, 19:24
King_Neumann skrev:
23. sep 2018, 14:03
Har nogen en rigtig forklaring fra FDM eller VAG gruppen, hvorfor der åbenbart findes procenter af glade ejere af DQ200 og så os andre promiller der enten lider eller har lidt med det skrammelværk??
Der kommer jo løbende “nye” kunder til herinde i promilleklubben :?
Det kunne være sjovt med en lille afstemning som kunne lyde sådan her, Er du en af de "få" som er glad og tilfreds med din DSG dq200 gearkasse hvis ja har du så :

1. Leaset bilen
2. Købt bilen

Jeg har en teori om at mange af dem som ikke syntes bilen fejler noget er dem som måske leaser bilen og måske derfor er lidt ligeglad med det hele da de ikke selv skal have læderet op af lommen til dyre reparationer i frem tiden.
Det er faktisk muligt at lave en sådan afstemning her i forum. se f.eks. her:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=141381
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Besvar

Tilbage til "Transmission"