DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Watcher » 22. jan 2018, 08:46

Jan VJ skrev:Er det samme fil iforhold til benzin / diesel ?

Vi har til begge


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
Jan VJ
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af highline » 22. jan 2018, 08:51

Watcher skrev:
22. jan 2018, 08:45
Det hjælper mod microslip også
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min kan fedte helt op til 500 O/min mellem gearskift specielt mellem 2 og 3 tror du den kan klarer det. Har prøvet TVS software det kunne desværre ikke :(

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Watcher » 22. jan 2018, 09:27

highline skrev: Min kan fedte helt op til 500 O/min mellem gearskift specielt mellem 2 og 3 tror du den kan klarer det. Har prøvet TVS software det kunne desværre ikke :(

Hvis der er så slemt og du også har prøvet det hollandske er det heller ikke løsningen, men den er mekanisk gal


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af highline » 22. jan 2018, 10:28

Watcher skrev:
22. jan 2018, 09:27
highline skrev: Min kan fedte helt op til 500 O/min mellem gearskift specielt mellem 2 og 3 tror du den kan klarer det. Har prøvet TVS software det kunne desværre ikke :(

Hvis der er så slemt og du også har prøvet det hollandske er det heller ikke løsningen, men den er mekanisk gal


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tænkte det nok må igang med VW :(

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 22. jan 2018, 10:55

Det kan selvfølgelig ikke løse microslip.

Micro/maxislip forekommer jo selvom man har sat den i manuelt gear (fx 3. gear).

Men hvis den er i et mere optimalt range omdrejningsmæssigt, så kan det måske minimere det lidt, så det ikke forekommer så ofte.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 22. jan 2018, 14:54

En"tunet" fil kan vel netop løse problemet med "maxislip" (eksempelvis manuel 3. Gear) i det den øger trykket i gearkasse (som jeg forstår det). Så det bør komme fedteri til livs i de fleste tilfælde. Men som en tunet motor vil en tunet gearkasse højst sandsynligt også opleve mere slid som følge af det.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 22. jan 2018, 15:57

Watcher skrev:
highline skrev:
Watcher skrev:
21. jan 2018, 23:07

Yes det er klar nu :) 1500kr koster det

Kan det fixe problemet med fedtende koblinger eller ændre filen kun hvornår den skifter gear (kører længere ud i gearene) :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det hjælper mod microslip også


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lad nu være med at kalde set Microslip..... for det skal være der..... men det er kun 10omdr/min..... som chiptuner burde du vide hvordan gearkassen er sat op

Kald det maxi slip eller noget

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 22. jan 2018, 16:02

Som der bliver sagt kan "maxislip" sagtens løses med omprog.....

Man kunne evt prøv at sættet PID reguleringen der styre Microslip til 1omdr/min istedet for 10..... Måske kan man sætte det til 0.... men med det rettet software og god tid så kan det helt sikkert løses

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Dsj
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dsj » 22. jan 2018, 16:58

Kør nu ud til vw og få det lavet orginalt.... når de nu siger at der er en løsning på problemet... så har de jo erkendt at den er galt med microslip/maxislip..... 🙂

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af MichaelSmed » 22. jan 2018, 17:17

Dsj skrev:Kør nu ud til vw og få det lavet orginalt.... når de nu siger at der er en løsning på problemet... så har de jo erkendt at den er galt med microslip/maxislip..... Billede
Hvorfor kører til VW og få det lavet "originalt", når de hverken vil erkende deres egne fejl, ej heller komme med optimale løsninger, uden brok? Så langt hellere kører den til en ekstern tuner, med viden på området, fremfor VW's forhandlere, og som ved hvad de laver, og som teoretisk set tager hånd om situationen med det samme, uden bøvl.

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jan VJ » 22. jan 2018, 19:18

Er årsagen til microslip for at undgå koblingerne bliver forvarme?
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 22. jan 2018, 19:25

Jan VJ skrev:Er årsagen til microslip for at undgå koblingerne bliver forvarme?
Nej det er for at mindske vibrationer fra motor til driveline..... mere eller mindre alle automat og dsg gearkasser køre med det idag ....

Det fleste har bare større succes med at holde slippet på de ca 10omdr/min..... Jeg har tidligere lagt et link i tråden som beskriver det grundigt

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 22. jan 2018, 19:31

Jan VJ skrev:
22. jan 2018, 19:18
Er årsagen til microslip for at undgå koblingerne bliver forvarme?
Nej. Alle koblinger har slip - også dem til manuelt gear. Det er helt normalt, da det ikke er tænder som er i indgreb.
I DQ200 har man så sat en grænse på 10. Overskrides denne grænse, så øger styringen trykket på koblingspladerne.
VW Geni'erne har så tænkt, at standardtrykket bare skal være lavt, for den vil så selv regulere ind. Problemet er bare, at denne regulering ville sikkert virke perfekt, hvis pladerne altid havde den friktion der er designet efter. Det har de så ikke, da kørselsmønster, vind og vejr og hvor heldig man har været i koblinglotteriet, gør at friktionen er helt anderledes og derfor helt uden for hvad mikroreguleringen kan fange. Så får man maxislip og hoppende omdrejninger selv ved konstant hastighed.
These users thanked the author i-s for the post (total 2):
DsjKMDTHY
/Søren.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 22. jan 2018, 19:38

i-s skrev:
Jan VJ skrev:
22. jan 2018, 19:18
Er årsagen til microslip for at undgå koblingerne bliver forvarme?
Nej. Alle koblinger har slip - også dem til manuelt gear. Det er helt normalt, da det ikke er tænder som er i indgreb.
I DQ200 har man så sat en grænse på 10. Overskrides denne grænse, så øger styringen trykket på koblingspladerne.
VW Geni'erne har så tænkt, at standardtrykket bare skal være lavt, for den vil så selv regulere ind. Problemet er bare, at denne regulering ville sikkert virke perfekt, hvis pladerne altid havde den friktion der er designet efter. Det har de så ikke, da kørselsmønster, vind og vejr og hvor heldig man har været i koblinglotteriet, gør at friktionen er helt anderledes og derfor helt uden for hvad mikroreguleringen kan fange. Så får man maxislip og hoppende omdrejninger selv ved konstant hastighed.
Nej nu..... en almindelig manuel gearkasser har INTET slip når den er koblet ind !!!!

Hvor filan har du det vrøvl fra ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 23. jan 2018, 16:33

madsobh skrev:
22. jan 2018, 19:38
i-s skrev:
Jan VJ skrev:
22. jan 2018, 19:18
Er årsagen til microslip for at undgå koblingerne bliver forvarme?
Nej. Alle koblinger har slip - også dem til manuelt gear. Det er helt normalt, da det ikke er tænder som er i indgreb.
I DQ200 har man så sat en grænse på 10. Overskrides denne grænse, så øger styringen trykket på koblingspladerne.
VW Geni'erne har så tænkt, at standardtrykket bare skal være lavt, for den vil så selv regulere ind. Problemet er bare, at denne regulering ville sikkert virke perfekt, hvis pladerne altid havde den friktion der er designet efter. Det har de så ikke, da kørselsmønster, vind og vejr og hvor heldig man har været i koblinglotteriet, gør at friktionen er helt anderledes og derfor helt uden for hvad mikroreguleringen kan fange. Så får man maxislip og hoppende omdrejninger selv ved konstant hastighed.
Nej nu..... en almindelig manuel gearkasser har INTET slip når den er koblet ind !!!!

Hvor filan har du det vrøvl fra ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Der er altid lidt slip. Ligesom du har slip mellem dæk og vej - derfor dine trækkende dæk slides mest. Din generator rem har også slip osv. Om den har 0,0001 omdr. i slip pr min eller 10, så har alle koblinger slip. Fordi du ikke kan se eller høre det, er det ikke ens med det ikke er der.
/Søren.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 23. jan 2018, 16:56

i-s skrev:
madsobh skrev:
22. jan 2018, 19:38
i-s skrev: Nej. Alle koblinger har slip - også dem til manuelt gear. Det er helt normalt, da det ikke er tænder som er i indgreb.
I DQ200 har man så sat en grænse på 10. Overskrides denne grænse, så øger styringen trykket på koblingspladerne.
VW Geni'erne har så tænkt, at standardtrykket bare skal være lavt, for den vil så selv regulere ind. Problemet er bare, at denne regulering ville sikkert virke perfekt, hvis pladerne altid havde den friktion der er designet efter. Det har de så ikke, da kørselsmønster, vind og vejr og hvor heldig man har været i koblinglotteriet, gør at friktionen er helt anderledes og derfor helt uden for hvad mikroreguleringen kan fange. Så får man maxislip og hoppende omdrejninger selv ved konstant hastighed.
Nej nu..... en almindelig manuel gearkasser har INTET slip når den er koblet ind !!!!

Hvor filan har du det vrøvl fra ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Der er altid lidt slip. Ligesom du har slip mellem dæk og vej - derfor dine trækkende dæk slides mest. Din generator rem har også slip osv. Om den har 0,0001 omdr. i slip pr min eller 10, så har alle koblinger slip. Fordi du ikke kan se eller høre det, er det ikke ens med det ikke er der.
Ja ok hvis det er med den hat på..... men en almindelig dum manuel gearkasse kobling har så lille et slip at det er fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng..... formentlig langt under 1/100 omdr/min

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lamia » 23. jan 2018, 19:06

Watcher skrev:
22. jan 2018, 08:46
Jan VJ skrev:Er det samme fil iforhold til benzin / diesel ?

Vi har til begge


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er der forskel på sw ifht tvs? Og ændrer det også skiftemønster så den ikke skifter så hurtig op i gear
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 24. jan 2018, 18:34

madsobh skrev:
23. jan 2018, 16:56
i-s skrev:
madsobh skrev:
22. jan 2018, 19:38
Nej nu..... en almindelig manuel gearkasser har INTET slip når den er koblet ind !!!!

Hvor filan har du det vrøvl fra ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Der er altid lidt slip. Ligesom du har slip mellem dæk og vej - derfor dine trækkende dæk slides mest. Din generator rem har også slip osv. Om den har 0,0001 omdr. i slip pr min eller 10, så har alle koblinger slip. Fordi du ikke kan se eller høre det, er det ikke ens med det ikke er der.
Ja ok hvis det er med den hat på..... men en almindelig dum manuel gearkasse kobling har så lille et slip at det er fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng..... formentlig langt under 1/100 omdr/min

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
DQ200 burde have tilsvarende lille slip. Derfor har de sikkert tænkt, at 10 var rigeligt som grænse at regulere på.
Min havde slip på op til 400 omdr/min under acc. og nogle gange 50-100 omdr/min ud af lige vej. Det er vist det vi kalder maxi-slip i denne tråd. Når den var rigtig varm efter ca. 75 km, så havde min ikke mere slip end en manuel. Jeg er helt enig i, at hvis det var en manuel gearkasse, så ville diagnosen være "Død kobling".
/Søren.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 24. jan 2018, 18:43

i-s skrev:
madsobh skrev:
23. jan 2018, 16:56
i-s skrev: Der er altid lidt slip. Ligesom du har slip mellem dæk og vej - derfor dine trækkende dæk slides mest. Din generator rem har også slip osv. Om den har 0,0001 omdr. i slip pr min eller 10, så har alle koblinger slip. Fordi du ikke kan se eller høre det, er det ikke ens med det ikke er der.
Ja ok hvis det er med den hat på..... men en almindelig dum manuel gearkasse kobling har så lille et slip at det er fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng..... formentlig langt under 1/100 omdr/min

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
DQ200 burde have tilsvarende lille slip. Derfor har de sikkert tænkt, at 10 var rigeligt som grænse at regulere på.
Min havde slip på op til 400 omdr/min under acc. og nogle gange 50-100 omdr/min ud af lige vej. Det er vist det vi kalder maxi-slip i denne tråd. Når den var rigtig varm efter ca. 75 km, så havde min ikke mere slip end en manuel. Jeg er helt enig i, at hvis det var en manuel gearkasse, så ville diagnosen være "Død kobling".
Nej de har specifikt valgt at den skal slippe med 10omdr/min for at fjerne vibrationer..... De kunne så let som ingenting have valgt at køre med et fast beregnet tryk afhængig af moment på motoren af en sådan størrelse at slippet kunne sammenlignes med en almindelig dum manuel kobling......

Men de har valgt en PID regulering med reference kurve som den starter med at regulere ud fra.... den kurve har nok tryk til at den ikke slipper..... derfor reducere PID regulatoren trykket indtil slippet er præcis 10omdr/min...... med det er de bare ikke så gode til..... Det heldig at de ikke laver medicin

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 24. jan 2018, 18:48

Læs den her..... alle sammen, her er forklaringen på Microslip.

Det 3. Gang jeg ligger den frem i denne tråd

https://www.schaeffler.com/remotemedien ... r_reik.pdf
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Senest rettet af madsobh 24. jan 2018, 18:48, rettet i alt 1 gang.
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 24. jan 2018, 18:51

madsobh skrev:
madsobh skrev:Her står der hvorfor vw har lavet microslip (= 10 omdr)

https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... aKSyPnQXcw

Tapatalk
Her var der link til hvorfor at vw har programmeret microslip 10omdr/min

Et billede fra dokumentet
Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Op igen

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Watcher » 24. jan 2018, 19:03

lamia skrev:
Watcher skrev:
22. jan 2018, 08:46
Jan VJ skrev:Er det samme fil iforhold til benzin / diesel ?

Vi har til begge


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er der forskel på sw ifht tvs? Og ændrer det også skiftemønster så den ikke skifter så hurtig op i gear
Ja den ændre skifte mønster. Har ikke prøvet tvs så kan ikke svare på hvordan deres kører


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 24. jan 2018, 22:22

madsobh skrev:
24. jan 2018, 18:48
Læs den her..... alle sammen, her er forklaringen på Microslip.

Det 3. Gang jeg ligger den frem i denne tråd

https://www.schaeffler.com/remotemedien ... r_reik.pdf
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Ja ... En ældre sag fra 2004. Du behøver nok ikke lægge den ud en 4 gang. Man kunne godt tvivle på at alt stadig er som i 2004.
Har du selv forstået dokumentet ? - Dokumentet beskriver ikke DQ200, men i generelle termer problematikker omkring koblingen og forskellige svinghjul og koblingstyper.
Nu læste jeg egentlig dit indlæg før som du mener der er 10 omdr/min i slip. Altså f.eks motor 1000 omdr, så vil gearakslen køre med 990 omdr/min. Men nu kan jeg se i dokumentet det ikke er det, som der menes.
Jeg tror jeg dropper ud af denne tråd, nu da jeg ikke har problemet længere.
/Søren.

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 24. jan 2018, 22:29

Har opgivet Skoda nu og solgt min 2017 O3, selvfølgelig med stort tab til følge, dog mest pga omlagt reg.afgift. Rent faktisk, og overraskende nok, er den solgt til en Skoda forhandler.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 25. jan 2018, 05:21

i-s skrev:
madsobh skrev:
24. jan 2018, 18:48
Læs den her..... alle sammen, her er forklaringen på Microslip.

Det 3. Gang jeg ligger den frem i denne tråd

https://www.schaeffler.com/remotemedien ... r_reik.pdf
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Ja ... En ældre sag fra 2004. Du behøver nok ikke lægge den ud en 4 gang. Man kunne godt tvivle på at alt stadig er som i 2004.
Har du selv forstået dokumentet ? - Dokumentet beskriver ikke DQ200, men i generelle termer problematikker omkring koblingen og forskellige svinghjul og koblingstyper.
Nu læste jeg egentlig dit indlæg før som du mener der er 10 omdr/min i slip. Altså f.eks motor 1000 omdr, så vil gearakslen køre med 990 omdr/min. Men nu kan jeg se i dokumentet det ikke er det, som der menes.
Jeg tror jeg dropper ud af denne tråd, nu da jeg ikke har problemet længere.
Jeg har været ind i dsg7 dq200 softwaren og kigge i Maps og det er der jeg har de 10omdr/min fra....

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1898 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 25. jan 2018, 07:26

Min er dømt til ny kobling igen. En forbedret type, der løser alle problemer - siger de.
These users thanked the author GaSelle for the post:
JBruntse

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 25. jan 2018, 10:22

Samme her. Dog først i uge 15-17 da de ikke har den på lager inden. Der må være efterspørgsel på den :lol:

De har dog lovet mig en fabriksny bil (pga. FDM) hvis ikke dette afhjælper fejlen 4. Gang.
These users thanked the author Bjerregaard for the post:
JBruntse

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 25. jan 2018, 11:26

Er det den 142E i skal have i begge to ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Passatg 3c » 25. jan 2018, 11:36

Bjerregaard skrev:Samme her. Dog først i uge 15-17 da de ikke har den på lager inden. Der må være efterspørgsel på den Billede

De har dog lovet mig en fabriksny bil (pga. FDM) hvis ikke dette afhjælper fejlen 4. Gang.
Bliver det så med DSG? BilledeBillede
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1898 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 25. jan 2018, 13:18

madsobh skrev:
25. jan 2018, 11:26
Er det den 142E i skal have i begge to ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Ja.

Besvar

Tilbage til "Transmission"