Hvis Benzin passer dig bedre, så kunne du også kikke efter en 2.0 TSI. Den har også den "gode" DSG.Michaelds skrev: ↑4. dec 2018, 08:49Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.
Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
/Søren.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
De findes måske også som brugt, ligesom han snakker om brugt diesel.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 93
- Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Michaelds skrev:Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.
Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Min Passat 1.4tsi fra 2016 glider også i konlingerne, dog ikke så slemt som nogen i denne tråd beskriver med meget rumlen og rusken. Dog glider den til tider meget, men jeg lever nu fint med det. Synes stadig det er en dejlig bil at køre i. Det skal så også siges at min nr.2 bil har almindelig automatgear, ikke dsg, så om det er derfor jeg ikke er vildt generet kan jeg ikke sige. Min Passat er iøvrigt leaset, om jeg ville se anderledes på sagen hvis jeg havde købt den? Måske. Det jeg vil sige er sådan set bare, at nogen kan leve med det
Sendt fra en IPhone. Og iøvrigt med en ustyrlig trang til træstammer.
-
- Medlem
- Indlæg: 649
- Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 57 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har lige afleveret min O3 fra ultimo 2014. Kørt 110.000 og ingen problemer, andet end en defekt mechatronic enhed for 1,5 år siden.Michaelds skrev:Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.
Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Har istedet fået en ny O3 med 1,5 tsi og dsg 7 igen, uden at ryste i bukserne.
Jeg kører så også friskt til - om det har noget at sige, ved jeg ikke..
Det skal nok gå - og ellers er det jo bare oenge....
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 120 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jow jow - her da med 25k og halvandet år på speedometeret. Og intet at (be)mærke.Michaelds skrev: ↑4. dec 2018, 08:49Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.
Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg kørte 2 1/2 år og 107.000km i min Golf. Selvom den også havde symptomerne var det slet ikke generende nok til at jeg ville overveje at udskifte bilen. Det meste af tiden kørte den helt perfekt og var generelt en rigtig lækker bil at køre i.Michaelds skrev: ↑4. dec 2018, 08:49Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.
Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja på motorvejen med 130kmt.... Der kører dq200 bare fint....
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
- These users thanked the author madsobh for the post (total 3):
- Halvleg • pomfrit • Kristian_H
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Michaelds
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Og det er præcis hvad jeg skal bruge bilen til, kører 150km hver dag på motorvej med 130-150km/t..
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 452
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 192 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Masser. Jeg kender til flere DSG-biler med 100k+ kilometer uden at de har haft problemer.Michaelds skrev: ↑4. dec 2018, 08:49Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.
Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Men set over hele billedet, så er der helt sikkert flere problemer end der bør være med DQ200. Jeg havde bare stadig svært ved at se et bedre alternativ da vi skulle handle ny bil, der er fordele/ulemper ved alle biler.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det jeg mener.... hvis den ikke skal skifte gear.... så virker den....
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
- These users thanked the author madsobh for the post:
- Kristian_H
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ah, 40.000 km med glidende koblinger... Afleverer lortet i næste uge, og får en leasingbil.. Dog også med DSG7 (ingen problemer ved prøvekørsel), men så kan jeg komme ud af kontrakten efter 11 måneder uden stort værditab. Har denne også problemer, så bliver det farvel og tak til tørkoblinger for evigt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 28 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så rundede vi godt 6000 og så er herlighederne begyndt. Latterlige lortebil.
Først spring på ca 200 rpm, nu 1000-1500 når det er værst. Føles som en kombination af at køre på brosten og bilen laver hjulspænd.
Se i øvrigt denne skønne beskrivelse af DSG. Gid det var sådan hver gang.
Først spring på ca 200 rpm, nu 1000-1500 når det er værst. Føles som en kombination af at køre på brosten og bilen laver hjulspænd.
Se i øvrigt denne skønne beskrivelse af DSG. Gid det var sådan hver gang.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Virkelig træls. Min mor får sin nye Polo om to dage. Hun går ikke op i biler så hun vil ikke bemærke det. Jeg personligt kunne aldrig drømme om at købe en fabriksny DQ200. Kun brugt hvor den kan testes godt.PMM skrev: ↑10. dec 2018, 16:56Så rundede vi godt 6000 og så er herlighederne begyndt. Latterlige lortebil.
Først spring på ca 200 rpm, nu 1000-1500 når det er værst. Føles som en kombination af at køre på brosten og bilen laver hjulspænd.
Se i øvrigt denne skønne beskrivelse af DSG. Gid det var sådan hver gang.
Screenshot_20181206-052937.jpg
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7
Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,
næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år biler, har de fået styr på de ældre DSG7 for de er jo nok ikke skrottet endnu.
Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,
næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år biler, har de fået styr på de ældre DSG7 for de er jo nok ikke skrottet endnu.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
De problemer denne tråd omhandler eksisterer ikke i samme omfang på før 2013 modeller. Der kom nye koblinger og software omkring 2013 der indførte problemerne. Før 2013 havde DQ200 så for vane at æde koblinger for et godt ord. Det viste sig typisk ved at koblingen ruskede ved igangsætning. VW blev nok trætte af se mange kulance reparationer så valgte at ændre på fejlkonstruktionen ved at sige hellere glide mv. End ruske.Chr-Hj skrev: ↑10. dec 2018, 20:06Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7
Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,
næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år biler, har de fået styr på de ældre DSG7 for de er jo nok ikke skrottet endnu.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Velkommen i procentklubben
Andre bilmærke forhandlere ved godt VW stadig har problemer med sin dsg gearkasser DQ200, det er kun VW som lader som noget andet. Havde vi her i huset hørt efter Honda så havde vi aldrig købt.. VW
Andre bilmærke forhandlere ved godt VW stadig har problemer med sin dsg gearkasser DQ200, det er kun VW som lader som noget andet. Havde vi her i huset hørt efter Honda så havde vi aldrig købt.. VW
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 28 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ikke overraskende blev det en grundindstilling. Jeg må køre med krydsede lemmer fremover...
Én ting, jeg er kommet i tanker om: Da vi kørte ud over kantstenen, den dag vi hentede bilen, bemærkede vi sådan en metallisk raslen - sådan ganske svag. Specielt ved lave omdrejninger og let sejtrækkeri. Det blev sidenhen slået hen med seriestandard fordi en anden Touran ganske rigtigt sagde på samme måde. Det forsvandt, i bagklogskabens klare lys, efter den begyndte sig at skabe sig med det andet. Nu er det så kommet igen efter grundindstilling.
Kan de to ting have noget med hinanden at gøre - og det ene afløse det andet?
Én ting, jeg er kommet i tanker om: Da vi kørte ud over kantstenen, den dag vi hentede bilen, bemærkede vi sådan en metallisk raslen - sådan ganske svag. Specielt ved lave omdrejninger og let sejtrækkeri. Det blev sidenhen slået hen med seriestandard fordi en anden Touran ganske rigtigt sagde på samme måde. Det forsvandt, i bagklogskabens klare lys, efter den begyndte sig at skabe sig med det andet. Nu er det så kommet igen efter grundindstilling.
Kan de to ting have noget med hinanden at gøre - og det ene afløse det andet?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 17. apr 2018, 16:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har desværre ikke svaret, men jeg oplever noget af det samme (tror jeg). I min bil er det når bilen er under let pres, at der kommer en lyd der minder om klapren fra ventilerne. Det er imidlertid væk lige når den er grundjusteret
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Aldrig, aldrig køb en bil med DSG7 (dq200), hvis du allerede nu er opmærksom på problemet. Du vil ærgre dig så meget.Chr-Hj skrev: ↑10. dec 2018, 20:06Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7
Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,
næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år biler, har de fået styr på de ældre DSG7 for de er jo nok ikke skrottet endnu.
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vi har også udsat købet, Fruen er godt nok ikke tilfreds , hun ville så gerne ha købt den, men acceptere også at det kunne blive en rigtig dyr "oplevelse" med de komponenter der er i fare for kunne stå af i en DSG 7, samt hun ikke rigtig kunne svare på, hvor pengene skulle komme fra til måske flere dyre reparationer.hrjonas skrev: ↑19. dec 2018, 21:22Aldrig, aldrig køb en bil med DSG7 (dq200), hvis du allerede nu er opmærksom på problemet. Du vil ærgre dig så meget.Chr-Hj skrev: ↑10. dec 2018, 20:06Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7
Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,
næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år biler, har de fået styr på de ældre DSG7 for de er jo nok ikke skrottet endnu.
Samt hendes Datter skal konfirmeres næste år, så det er vist bedre at passe lidt på pengene, det er heller ikke billigt tror jeg
Men hun vil sgu ha en med Automatgear, næste gang siger hun var ellers ved at lokke med en, med Manuel
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Altså det er jo ikke fordi ting går i stykker i dsg7 så meget mere. Det er måden den fungerer på der generer mange. Så hvis du kan leve med problemerne så tænker jeg fint du kan købe en. Det hjælper jo ikke noget at skifte koblingerne osv. De fungerer jo fint nokChr-Hj skrev: ↑19. dec 2018, 21:41Vi har også udsat købet, Fruen er godt nok ikke tilfreds , hun ville så gerne ha købt den, men acceptere også at det kunne blive en rigtig dyr "oplevelse" med de komponenter der er i fare for kunne stå af i en DSG 7, samt hun ikke rigtig kunne svare på, hvor pengene skulle komme fra til måske flere dyre reparationer.hrjonas skrev: ↑19. dec 2018, 21:22Aldrig, aldrig køb en bil med DSG7 (dq200), hvis du allerede nu er opmærksom på problemet. Du vil ærgre dig så meget.Chr-Hj skrev: ↑10. dec 2018, 20:06Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7
Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,
næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år biler, har de fået styr på de ældre DSG7 for de er jo nok ikke skrottet endnu.
Samt hendes Datter skal konfirmeres næste år, så det er vist bedre at passe lidt på pengene, det er heller ikke billigt tror jeg
Men hun vil sgu ha en med Automatgear, næste gang siger hun var ellers ved at lokke med en, med Manuel
Siger ikke du skal købe en. Blot at du skal træffe din beslutning på det rette grundlag.
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Synes ellers jeg kan læse om koblinger til 15-18,000kr der bliver skiftet flere gange, Mechatronic Control til 10-12,000kr hele gearkasser til 45,000kr
De sidste 2 ting dog ikke så ofte.
Men synes det er en stor risiko at tage, den bil vi snakkede om var privat handel uden Garanti.
De sidste 2 ting dog ikke så ofte.
Men synes det er en stor risiko at tage, den bil vi snakkede om var privat handel uden Garanti.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Min A3 er på operationsbordet lige nu, til koblingsskift (garantisag)
Det kniber dog lidt med at grave et nyt koblingskit frem - der skulle være på lager i DK, men de kan ikke finde det.
I mellemtiden er jeg blevet udstyret med en A4 Avant Sport 2.0 TDI 190 med DSG og virtuel cockpit, så de behøver ikke skynde sig
......dog uden ACC
Jeg har et, måske naivt, håb om at min egen kommer til at skifte på samme måde som A4eren, med den nye kobling, for DQ381 er godt nok en sprød indretning !
Det kniber dog lidt med at grave et nyt koblingskit frem - der skulle være på lager i DK, men de kan ikke finde det.
I mellemtiden er jeg blevet udstyret med en A4 Avant Sport 2.0 TDI 190 med DSG og virtuel cockpit, så de behøver ikke skynde sig
......dog uden ACC
Jeg har et, måske naivt, håb om at min egen kommer til at skifte på samme måde som A4eren, med den nye kobling, for DQ381 er godt nok en sprød indretning !
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er korrekt men de kommer ikke en at virke af den grund. Når der er kørt lidt km kommer problemerne igen. Så det er nyttesløst. Også derfor jeg tidligere har skrevet garanti ikke er meget værd, når der ikke er et fix.Chr-Hj skrev: ↑19. dec 2018, 22:09Synes ellers jeg kan læse om koblinger til 15-18,000kr der bliver skiftet flere gange, Mechatronic Control til 10-12,000kr hele gearkasser til 45,000kr
De sidste 2 ting dog ikke så ofte.
Men synes det er en stor risiko at tage, den bil vi snakkede om var privat handel uden Garanti.
Dq200 kommer aldrig til at skifte som en 250 eller 381. Måske der er optimale tidspunkter hvor 200 skifter bedre. Men som udgangspunkt nej, langt fra.
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Helt enig. Jeg synes jeg har en del i min omgangskreds der kører med DSG7, og ingen af dem er "stået af". En enkelt har fået skiftet kobling men som skrevet gør det ikke rigtigt nogen forskel.
Mht. hvordan de skifter så har jeg altid bedre kunnet lide de mere kontante skift DSG7'eren laver end fx. DQ250. Men det er nok en smagssag
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:10
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg var lige ude og prøve en ny Skoda Octavia med 1.5 TSI og DSG.
Jeg blev noget forundret over at den kørte endnu værre end den 16' jeg har allerede med en 1.4 TSI og DSG.
Oven i så går 1.5 motoren langt fra så godt. Den snakker rigtig meget med i kabinen og cylinder frakoblingen var også yderst mærkbar.
Kombinationen med glidende DSG gearkasse, 1.5 TSI motor der rumler og med cylinderfrakobling der vibrere, så er det gået helt galt for Skoda.
Jeg havde ikke forventet så stort et tilbageskridt. Og hvordan kan det gå så galt for dem?
Jeg blev noget forundret over at den kørte endnu værre end den 16' jeg har allerede med en 1.4 TSI og DSG.
Oven i så går 1.5 motoren langt fra så godt. Den snakker rigtig meget med i kabinen og cylinder frakoblingen var også yderst mærkbar.
Kombinationen med glidende DSG gearkasse, 1.5 TSI motor der rumler og med cylinderfrakobling der vibrere, så er det gået helt galt for Skoda.
Jeg havde ikke forventet så stort et tilbageskridt. Og hvordan kan det gå så galt for dem?
Skoda Octavia 10/2016 1.4TSI DSG med glidende og ruskende kobling!
-
- Medlem
- Indlæg: 649
- Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 57 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg ved godt jeg er en halvgammel fed stodder, der både er halvblind og halvdøv og jeg aner heldigvis ikke, hvad det er jeg skal sidde og fluekneppe mærke/føle/høre, når jeg kører i min nye O3 1,5 ACT DSG - eller også ved jeg bare ikke hvordan en *rigtig* bil skal føles/lyde - men jeg sad faktisk idag og tænkte over "gad vide hvornår det der ACT bliver aktiveret? Jeg synes ikke jeg har bemærket det endnu.
Motor brummer? Hmmm, ja - den lyder lidt anderledes end den 1,4 jeg kommer fra - men hva faen... Det er jo også en anden motor..
Glædelig jul
Motor brummer? Hmmm, ja - den lyder lidt anderledes end den 1,4 jeg kommer fra - men hva faen... Det er jo også en anden motor..
Glædelig jul
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
I de biler, hvor det er galt nok, behøver du ikke fluekneppe noget - der giver det helt sig selv.tvartou skrev: ↑21. dec 2018, 19:33Jeg ved godt jeg er en halvgammel fed stodder, der både er halvblind og halvdøv og jeg aner heldigvis ikke, hvad det er jeg skal sidde og fluekneppe mærke/føle/høre, når jeg kører i min nye O3 1,5 ACT DSG - eller også ved jeg bare ikke hvordan en *rigtig* bil skal føles/lyde - men jeg sad faktisk idag og tænkte over "gad vide hvornår det der ACT bliver aktiveret? Jeg synes ikke jeg har bemærket det endnu.
Motor brummer? Hmmm, ja - den lyder lidt anderledes end den 1,4 jeg kommer fra - men hva faen... Det er jo også en anden motor..
Glædelig jul
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 1. aug 2012, 20:09
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 7 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så er det ved det, at være en måned siden at jeg fik en rensning af koblings-pladerene, men som flere også har skrevet,bno skrev: ↑12. nov 2018, 18:38Er selv igennem forløbet med en Golf 1.5 Tsi Evo Dsg7 fra 2018.
Oplever også, at den glider/hakker ved sejtræk og lave omdrejninger
Har fået software opdatering - løste ikke problemet.
Har fået, at vide der ikke findes en anden kobling til den model.
Har fået at vide, at løsningen er, en rensning af koblings-pladerne, hvilket jeg afventer.
Bekymrer mig, at ingen der har problemet, har fået det løst
vender problemet tilbage igen. Selvom problemet nu kun er i kortere intervaller, inden der skiftes gear, er det der stadigvæk og føles som ryk om manglende træk.
Inderst inde er, jeg ikke tilfreds og overvejer nu, hvad jeg skal gøre, da jeg har fået at vide af værkstedet, at der ikke er nogen anden kendt løsning.