DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 12. jan 2016, 20:51

Hej
Har et problem med Skodaen. Det er en Octavia 5E fra 2014 med 1,4 TSI DSG.
Her er en lille video sekvens, som gerne skal vise at omdrejningerne opfører sig mærkeligt ved acceleration.
https://drive.google.com/open?id=0B1hOd ... 2ZwZl93WnM

Håber at der er andre der kan relatere til problemet, da Semler Skoda i Gladsaxe ikke kender til den type problem.
Kan nævne at bilen har kørt 45.000km og har lige fået skiftet koblingen på Skodas regning.
Ovenstående problem var der også før koblingen blev skiftet.

Mvh
Morten
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Gubbi » 12. jan 2016, 21:57

These users thanked the author Gubbi for the post:
Huke
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 16. jan 2016, 20:41

Update.
Efter at have sendt en video som viser omd. tæller som kommer i ryk :lol: , så vil fabrikken/værkstedet have nye data målinger fra bilen.
Så endnu en gang på værksted onsdag.
Er der nogen som har en forklaring på hvad der er defekt?

Mvh
Morten
These users thanked the author Janke for the post:
Jacob Lund
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 18. jan 2016, 21:33

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige ud over læs min historie / indlæg og du finder alt om min Golf 6 med samme gearkase. Jeg har en 1,4 TSI 160 DSG. Den er 4 år gammel - jeg har haft den i 10 måneder og den har holdt på værksted 3-4 mdr. Skiftet 3 koblinger, mechatronic og til sidst gearkasse. Den glider i kobling / hakker fuldstændig som din. Jeg har optaget videoer mv. og den er blevet analyseret mv. af VW og fabrikken. Jeg har haft alle VW's biler til låns nu (super service af VW og forhandler, men DSG kan de ikke gøre noget ved). De erkender den har problemer og mener det er software. Her kommer kickeren så.... Jeg har en Golf Sportsvan (2015 model) nu til låns med 1,6 TDI DSG (samme gearkasse) den laver fuldstændig samme ting. Det rusker ude fra motorrummet og den accelererer i ryk. Det er ikke selve gearskiftet men når den er i gear og accelererer. Fællesnævner er at det sker "mest" når den er kold - indenfor de første 20 km.

Jeg tror DQ200 er defekt direkte fra fabrik - og er i stykker på ALLE VW produkter. Det er sikkert ikke sandt, men indtil videre... Så ser jeg meget negativt på det. Det er noget lort af en anden verden.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 18. jan 2016, 22:03

DQ200 kører indtil videre (16.500 km) perfekt på min Polo 1,4 TSI ACT.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 18. jan 2016, 22:12

Granturismo: Du er nok bare heldig -indtil videre :)

VW ved ikke engang selv hvad problemet er. Det er det der er scary.

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jan67 » 18. jan 2016, 22:43

Jeg har en superb 1.8 tsi, med den gearkasse, efter 175.000 ingen problemer,

Hilsen jan
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 18. jan 2016, 23:09

claussor skrev:Granturismo: Du er nok bare heldig -indtil videre :)

VW ved ikke engang selv hvad problemet er. Det er det der er scary.
Vi er såmænd mange som ikke har haft problemer med DQ200...

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=105401
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 18. jan 2016, 23:53

Ikke desto mindre er der også mange der har det. Og det er svært at komme udenom at VW skifter en gearkasse fuldt ud, og stadig ikke kan få den til at virke. Og ved ikke hvad problemet er trods analyser i Wolfsburg. Og ja- de har 100 % anerkendt der er et problem. Trist.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 19. jan 2016, 00:16

claussor skrev:Ikke desto mindre er der også mange der har det. Og det er svært at komme udenom at VW skifter en gearkasse fuldt ud, og stadig ikke kan få den til at virke. Og ved ikke hvad problemet er trods analyser i Wolfsburg. Og ja- de har 100 % anerkendt der er et problem. Trist.
Jeg påstår såmænd heller ikke at der ikke har være nogle som har haft problemer. Jeg linker bare til en tråd hvor flertallet ikke har haft problemer, hvilket vel udelukker din teori om at alle DQ200 er defekte fra fabrikken...
claussor skrev:Jeg ved ikke hvad jeg skal sige ud over læs min historie / indlæg og du finder alt om min Golf 6 med samme gearkase. Jeg har en 1,4 TSI 160 DSG. Den er 4 år gammel - jeg har haft den i 10 måneder og den har holdt på værksted 3-4 mdr. Skiftet 3 koblinger, mechatronic og til sidst gearkasse. Den glider i kobling / hakker fuldstændig som din. Jeg har optaget videoer mv. og den er blevet analyseret mv. af VW og fabrikken. Jeg har haft alle VW's biler til låns nu (super service af VW og forhandler, men DSG kan de ikke gøre noget ved). De erkender den har problemer og mener det er software. Her kommer kickeren så.... Jeg har en Golf Sportsvan (2015 model) nu til låns med 1,6 TDI DSG (samme gearkasse) den laver fuldstændig samme ting. Det rusker ude fra motorrummet og den accelererer i ryk. Det er ikke selve gearskiftet men når den er i gear og accelererer. Fællesnævner er at det sker "mest" når den er kold - indenfor de første 20 km.

Jeg tror DQ200 er defekt direkte fra fabrik - og er i stykker på ALLE VW produkter. Det er sikkert ikke sandt, men indtil videre... Så ser jeg meget negativt på det. Det er noget lort af en anden verden.
Men jeg kan godt følge din frustration! Især når nu DSG gearkasser er så dyre at reparere på som de er!

Jeg synes det er bemærkelsesværdigt at de mener det er software der er problemet, når problemet er mest udtalt når den er kold...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 19. jan 2016, 00:47

Min påstand er at der er mange der ikke er klar over de har problemet eller bemærker det. Måske ikke her på Vagcars.dk - hvor flertallet af brugerne nok går mere op i deres biler sammenlignet med resten af DK :) Men ja det er selvfølgelig skrevet i frustration.

Men ja, de kan ikke få den til at køre. Og når man får en splinterny Sportsvan med nøjagtig samme problem med en 1.6 TDI, så tror jeg ærligt talt problemet er udbredt.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 19. jan 2016, 07:13

Kærestens søster har en golf7 1..4 tsi dsg7 nov. 15.... den gør det også.... men hun har ikke bemærket det.... og vi har ikke fortalt hende det....
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 19. jan 2016, 07:15

Ja min skoda octavia combi 1.4 tsi dsg7 jan.15 gør det også
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 19. jan 2016, 19:56

Jeg tror jeg har samme problem. Det er ikke så udpræget som set på de andre videoer, men selv ved lav acceleration kan det være mærkbart. Har ikke givet den så meget gas endnu...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/679 ... .42.17.mp4

Min Golf 7 1,4 TSI med DSG, startede så småt med det allerede efter 1000 km (har kørt 2000 km nu - 1 måned gammel).
Jeg kontaktede VW Gladsaxe og var inde sidste mandag til test kørsel kl. 8:00 om morgen, hvor alt kørsel foregik ved max. 40 km så de kunne ikke mærke noget unormalt.

De har tilbudt at prøvekøre den på mandag, hvor de har den hele dagen og vil så sætte en tester på...
De sagde/lod som om at de ikke kendte til problemet, som jeg beskrev det!..

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Anders D » 19. jan 2016, 20:01

Gladsaxe ved alt om det. Semler også. Andet ville være løgn. Og det er noget de har haft erfaring med siden i hvert fald 2010. Der var jeg igennem et forløb med eksakt samme symptomer der endte med ny gearkasse og koblinger. Ved godt det ikke helt kan sammenlignes men så meget har gearkassen ikke ændret design i de 6 år der er gået.

I begge de videoer der er linket til her i tråden glider koblingen sporadisk.

Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 19. jan 2016, 20:12

Forresten Janke, mine gearskift er heller ikke 100% gode. Det er som om at den fedter lidt før koblingen går i "korrekt" indgreb. Det er lidt som at køre på kanguru benzin..
Når den er kold, skifter den faktisk helt perfekt - kontant indgreb med koblingen og ikke mærkbar gearskifte.

Hvordan oplever du dine gearskifte?

Faktisk tror jeg VW kender til det, men det er nemmere/billigere for dem at spille uvidende.
Der er måske mange der, i så fald tænker, nåh, så er det måske bare mig der er noget galt med - hvis problemet er svært identificerbar eller næste ikke mærkbart.

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 19. jan 2016, 21:11

Zwonkie skrev:Forresten Janke, mine gearskift er heller ikke 100% gode. Det er som om at den fedter lidt før koblingen går i "korrekt" indgreb. Det er lidt som at køre på kanguru benzin..
Når den er kold, skifter den faktisk helt perfekt - kontant indgreb med koblingen og ikke mærkbar gearskifte.

Hvordan oplever du dine gearskifte?

Faktisk tror jeg VW kender til det, men det er nemmere/billigere for dem at spille uvidende.
Der er måske mange der, i så fald tænker, nåh, så er det måske bare mig der er noget galt med - hvis problemet er svært identificerbar eller næste ikke mærkbart.
Hej Zwonkie
Gearskiftet er vel ok. Dog bøvser det engang imellem, hvor jeg tænker "hvad fanden skete der lige der". Der kan være en tendens ved mellem belastning, at omdrejningerne stiger ved udkobling, inden den så kobler ind i et højere gear.
Skoda måtte smide en ny kobling i bilen i september 2015. Det hjalp meget. Har ligeledes fået "justeret" styringen, så start/stop ikke aktiveres. Det var endnu en forbedring.
I morgen tidlig er der tid hos Skoda Gladsaxe igen. De vil have nye friske data fra bilen :?:

Det var fint og læse at de udemærkede er klar over problemet i Semler Gladsaxe. Det er jo ikke lige det de giver udtryk for når problemet bringes på banen. Tak for det.

Mvh
Morten Janke
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 20. jan 2016, 07:51

Gad vide hvad der skal til for at få vag til acceptere problemet på landsplan eller højere op ?

Måske hvis vi samler alle med dette problem og via FDM

Eller måske hvis alle med problemet søre for at have en god video og beskrivelse af problemet og vi alle ligger det på vw / skoda / seat facebook samme dag ?
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Golf VI
Nyt medlem
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jul 2010, 08:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Golf VI » 20. jan 2016, 07:55

FDM har en gang undersøgt sager omkring DSG7 og fandt ikke der var noget udsædvanlig galt med den gearkasse.
Tror ikke FDM gider beskæftige sig med det igen, men man ka da prøve. Link-
http://www.fdm.dk/nyheder/status-paa-dsg-7-gearene
Golf VI. TSI 1,4. Hk.160. DSG. År 2010. Ca. Km.83.000.
Polo Style 1,6 Hk.105. År.2007. Ca. Km. 100.000.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 20. jan 2016, 08:12

Golf VI skrev:FDM har en gang undersøgt sager omkring DSG7 og fandt ikke der var noget udsædvanlig galt med den gearkasse.
Tror ikke FDM gider beskæftige sig med det igen, men man ka da prøve. Link-
http://www.fdm.dk/nyheder/status-paa-dsg-7-gearene
Der er ikke lavet undersøgelser.
Der er ført kontakt og besluttet ud fra antallet at det var godt nok.
Det er hvad jeg kalder, sjusket arbejde. Men andre kan have andre standarder.

FDM siger
Bilklubberne i Europa har ikke oplevet et stort antal henvendelser omkring problemer med DSG 7-gear, og de bilejere, der har haft problemer, er tilsyneladende blevet hjulpet via garanti eller kulance.


De har konkluderet ikke undersøgt...
Og så har de stillet sig tilfredse med VW metode for garanti/kulance ordning.

Som er fint nok for dem, blandt andet mig selv, der har fået glæde af det. Men for de biler efter marts 2013 (tror jeg) er ikke omfattet. Så der skal auktion ændres eller laves ny til de nye biler med dq200.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Golf VI
Nyt medlem
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jul 2010, 08:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Golf VI » 20. jan 2016, 09:27

Jo FDM undersøger. Du gider bare ikke læse alt hvad FDM oplyser på deres hjemmesider omkring DSG7 -

Noget tyder på, at der kan være problemer med DSG7 gearkasserne, som bl.a. sidder på VW og Audi. FDM har i øjeblikket fokus på sagen og undersøger, om der kan være tale om en generel tendens.


Link-
http://www.fdm.dk/nyheder/fdm-holder-oe ... gearkasser
Golf VI. TSI 1,4. Hk.160. DSG. År 2010. Ca. Km.83.000.
Polo Style 1,6 Hk.105. År.2007. Ca. Km. 100.000.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 20. jan 2016, 09:32

Golf VI skrev:Jo FDM undersøger. Du gider bare ikke læse alt hvad FDM oplyser på deres hjemmesider omkring DSG7 -

Noget tyder på, at der kan være problemer med DSG7 gearkasserne, som bl.a. sidder på VW og Audi. FDM har i øjeblikket fokus på sagen og undersøger, om der kan være tale om en generel tendens.


Link-
http://www.fdm.dk/nyheder/fdm-holder-oe ... gearkasser
EDIT: jeg ser lige artiklen er fra 2013.... er du sikker på de stadig holder øje ?

Når nu FDM kigger /stadig kigger er det vel vigtigt at vi som ejere/brugere melder ind til dem... for de gange man kører på værksted og får at vide at man har en "fejlfri" gearkasse kommer jo næppe med i deres undersøgelse
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 20. jan 2016, 10:42

Golf VI skrev:Jo FDM undersøger. Du gider bare ikke læse alt hvad FDM oplyser på deres hjemmesider omkring DSG7 -

Noget tyder på, at der kan være problemer med DSG7 gearkasserne, som bl.a. sidder på VW og Audi. FDM har i øjeblikket fokus på sagen og undersøger, om der kan være tale om en generel tendens.


Link-
http://www.fdm.dk/nyheder/fdm-holder-oe ... gearkasser
den artikel er ældre en den fra tidligere. ergo, er denne hvor de holder øje med... afsluttet kapitel. konklusion i den næste artikel var at man skal stole på VW og indrette sig efter kulancen/garantien.
så ... tror mig, jeg har læst en del artikler, og ved hvad de har skrevet og hvad de ikke har skrevet.
Vedhæftede filer
Screen Shot 2016-01-20 at 10.41.25.png
Screen Shot 2016-01-20 at 10.41.25.png (38.5 KiB) Vist 56289 gange
Screen Shot 2016-01-20 at 10.41.19.png
Screen Shot 2016-01-20 at 10.41.19.png (46.25 KiB) Vist 56289 gange
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 20. jan 2016, 10:45

madsobh skrev:
Golf VI skrev:Jo FDM undersøger. Du gider bare ikke læse alt hvad FDM oplyser på deres hjemmesider omkring DSG7 -

Noget tyder på, at der kan være problemer med DSG7 gearkasserne, som bl.a. sidder på VW og Audi. FDM har i øjeblikket fokus på sagen og undersøger, om der kan være tale om en generel tendens.


Link-
http://www.fdm.dk/nyheder/fdm-holder-oe ... gearkasser
EDIT: jeg ser lige artiklen er fra 2013.... er du sikker på de stadig holder øje ?

Når nu FDM kigger /stadig kigger er det vel vigtigt at vi som ejere/brugere melder ind til dem... for de gange man kører på værksted og får at vide at man har en "fejlfri" gearkasse kommer jo næppe med i deres undersøgelse
som jeg skrev...

der udkom nye koblinger, nye aktioner, og nye software i marts 2013.
alle de biler der er produceret før denne dato, har ret til kulancen, hvis service er overholdt og foretaget hos VW.
alle de andre biler, af nyere dato, dvs. den bil trådstarteren har er ikke omfattet af samme ordning. fordi VW mener sammen med FDM at problemet er løst.
og så er der ikke meget at komme efter, endnu... med mindre man gøre opmærksom på det i medier som vi gjorde i sin tid for at få den kulance der stadig gælder for de før 2013 biler.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 20. jan 2016, 10:50

Men hvad gør vi så ! Hvordan får vi.... os med gearkasser nyere end 2013 hul igennem til vw
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 20. jan 2016, 11:05

madsobh skrev:Men hvad gør vi så ! Hvordan får vi.... os med gearkasser nyere end 2013 hul igennem til vw
vi har startet med at dokumentere vores problemer, indsamle data fra andre lande, samarbejdede med andre lande og talte med presse.
der har i en periode været en del der skrev om det og derfor kom FDM også på banen som en af de sidste aktør. min indtryk var at de har ikke gjort særlig meget benarbejde. om de har gjort noget bad kulisserne skal jeg ikke kunne sige, men de var os brugere/købere af biler der har gjort det.

jeg har f.eks. oprettet en facebook side hvor man kan skrive om sine oplevelser, i detaljer. skrive al relevant info om bilen, om reservedele og lignende. så folk kan se hvad "versioner" af dele problemerne berøres på.

når man ved det, så kan det være man kan presse ens lokale VW at søge efter en specifik aktion som de "ikke har kunne finde" eller ikke har ville finde... :D

en anden ting er skriv et brev til importøren (http://semler.dk/). jeg har kun haft positive oplevelser med importøren. de tog mig seriøst og formidlede kontakt til et andet VW værksted. som ellers ikke ville pille ved min bil, da det var den første, hvor jeg købte bil, da har udført garanti arbejde. så vil de ikke blande sig ind i det. men da importøren bed dem, gik det som smurt. derfra, havde jeg så åbenbart to værksteder der begge ville mig godt. og så begyndte det at ske.
jeg vil ikke anbefale at man bruger 2 værksteder mod hinanden, men det skete jo bare, da den første var lang om at svare, så da jeg fik svar fra dem, har jeg allerede været på det andet værksted. de to værksteder havde åbenbart to forskellige idéer hvad der kunne være galt.

det viste sig at den fiks der blev udgivet i 03/2013 var den endelig fiks min bil skulle have for at køre som det skal. den kan stadig vise symptomer, men det er med meget lang mellemrum.

se min signatur, der er lidt links som kan måske være af gavn.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 20. jan 2016, 11:21

Kan du ikke skrive Linket til Facebook siden.... jeg kan ikke se din signatur på tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 20. jan 2016, 11:35

madsobh skrev:Kan du ikke skrive Linket til Facebook siden.... jeg kan ikke se din signatur på tapatalk
https://www.facebook.com/dsg7problem
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 20. jan 2016, 13:11

Datoer er vist kun noget teknisk for FDM - fysisk (gearkasserne) der ser jeg ingen forskel.

Min Golf fra 2011 glider i gearet (begge koblinger) og da den fik ny mechatronic i 2015 gjorde den det, og med komplet ny gearkasse og nyeste software fra november 2015 gør den det stadig. Min påstand er den samme. DQ200 er en fejlkonstruktion. Og som tidligere skrevet - splinterny Sportsvan jeg har til låns gør det også. I mindre målestok godt nok, men stadig tydeligt.

Jeg har fået super service af forhandler og importør, der er intet negativt at sige der og er i tæt dialog med dem, men jeg tror det er en ny "dieselgate". Der sidder nogle chefer der ikke har råd til at trække den gearkasse tilbage selvom de ved den er fejlbehæftet.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 20. jan 2016, 13:33

claussor skrev:Datoer er vist kun noget teknisk for FDM - fysisk (gearkasserne) der ser jeg ingen forskel.

Min Golf fra 2011 glider i gearet (begge koblinger) og da den fik ny mechatronic i 2015 gjorde den det, og med komplet ny gearkasse og nyeste software fra november 2015 gør den det stadig. Min påstand er den samme. DQ200 er en fejlkonstruktion. Og som tidligere skrevet - splinterny Sportsvan jeg har til låns gør det også. I mindre målestok godt nok, men stadig tydeligt.

Jeg har fået super service af forhandler og importør, der er intet negativt at sige der og er i tæt dialog med dem, men jeg tror det er en ny "dieselgate". Der sidder nogle chefer der ikke har råd til at trække den gearkasse tilbage selvom de ved den er fejlbehæftet.
Har du også en hat af sølvpapir? Det er jo ikke ALLE, der fejler - selvom fejlraten er til den høje side. Folk brokker sig, som regel, kun på nettet, når noget er kaput - ikke når det virker som det skal.

Besvar

Tilbage til "Transmission"