DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Footloose
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. nov 2018, 23:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Footloose » 26. dec 2018, 19:25

Footloose skrev:
29. nov 2018, 23:37
Jeg har fulgt meget med i dette indlæg efter jeg selv har købt en Octavia med 10000 km på klokken. En 1,4 tsi dsg.
Må indrømme jeg er noget rystet over den behandling mange har fået. Jeg fik min bil for en md siden, og den kørte som en drøm - den første uge.
Så begyndte den at ruske og glide i koblingen. Jeg kontaktede straks forhandleren, og var i sidste uge inde for at få den tjekket. Mekaniker og jeg kørte 35 km i den med mekaniker ved rattet. Allerede da vi kørte ud fra forhandlerens p-plads ruskede den i koblingen, og han bemærkede det straks. Den gled også ivrigt under prøveturen. Tilbage på værkstedet udlæste han data, som han ville sende til fabrikken. Samtidig fandt han den sidst nye tpi som var fra primo november 2018 vedr glid i koblingen. Resultat er, at den skal have skiftet kobling til 142 f og opdateret software d. 17.12. Dette forskrev tpi. Samtidig bad jeg om en mail, hvor de bekræftede problemet, og hvordan det skulle udbedres. Så har jeg da en bekræftelse på skrift, hvor de bekræfter der er problemer. Hvis de ikke kan løse problemet, så kan de altid holdes op på denne mail.
Men nu håber jeg det bliver løst, men trist at dette problem opstår med så ny en bil.
Så er det tid til en opdatering på mine problemer. Hentede bilen d. 18.12 efter kobling var skiftet og SW opdateret. Hold nu kæft den kørte som en drøm de første 250 km....... nu er alle problemerne tilbage her efter 550 km. Der er nu mailet til Skoda igen, og så må vi se om næste step er ny gearkasse. Dejligt de har anerkendt problemet i en tidligere mail, så de kan ikke løbe fra noget. Ellers kommer FDM med på sidelinien.
2017 Octavia Combi Style Business Line 1,4 TSI DSG7 - Afleveret retur grundet gearkasse problemer
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm

Omes
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Omes » 28. dec 2018, 19:45

Hvad siger om disse 2 videoer.
Første viser, at bilen tager en del omdrejninger ved gearskift og i anden video, kan man se at den glider i 5. gear under acceleration.

Hvad er normalt og det må gerne begrundes
Evt. dokumentation fra vw på, hvad man kan forvente.

[youtube]https://youtu.be/DnT6BayLr5s[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/7tetab39h5w[/youtube]
2021 Skoda enyaq 80

fepagolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af fepagolf » 28. dec 2018, 20:29

Nu kan jeg desværre også for alvor melde mig ind i den famøse klub for glidende koblinger.

Jeg har kørt 4000 km i min Golf 1,5 Highline med DSG, og indtil nu, har jeg oplevet at:

- den glider / tager ryk i omdrejninger ved acceleration i 1, 3 og 5 gear. Ikke meget, men nok til at man kunne se det på omdrejningstælleren
- den glider mellem gearskift (både når den er varm og kold)
- den stiger en smule i omdrejninger lige før et gearskift (forsvinder når den er varm)
- der er en lyd, der kommer fra motorrummet (lyder ligesom en dåse ris, man ryster på - og det er ikke ACT)

Det jeg har oplevet siden igår er at:

- den er begyndt at lave maxi-slip i 1, 2, 3, og 4 gear ved mellem / fuld accelleration
- den rusker meget i 2, og 4 gear (så meget, at man nærmest bliver kastet frem og tilbage i sædet ved acceleration)

De værksteder, der siger problemerne med en 1,5 TSI er forsvundet, er løgn. De eksisterer desværre stadigvæk.

Min bil er heldigvis leaset, men det er absolut en tåbelig gearkasse, når man tænker over, hvilken prisklasse bilen tilhører. Forstår simpelthen ikke, at man skal døje med sådanne problemer i en ellers fin bil.

Vil blot dele mine oplevelser så far. Tror jeg springer DQ200 over næste gang, jeg skal have en bil. :)

Godt nytår!

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PMM » 28. dec 2018, 23:33

Grundindstilling holdt for vores vedkommende ca. 14 dage. Konklusionen er, den kører nok lidt dårligere end den plejer. Nu giver den nemlig også et godt hak, når den rammer 4. gear.

Nu overvejer jeg kraftigt om jeg skal tage FDM med på sidelinjen. Jeg forventer ikke forhandleren kommer og spørger, om de må tilbyde at købe bilen tilbage...

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 28. dec 2018, 23:38

Gad vide om det efterhånden er ved at gå op for læserne, at den her gearkasse faktisk er noget lort og det ikke bare er nogle få kværulanter der råber op.
These users thanked the author claussor for the post (total 5):
SkodiaqDK_JensenkGlerupmadsobhgudhjem

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 29. dec 2018, 09:18

Har nu kørt 4500km i min Polo Highline, med DQ200 og der har 7-9-13 ikke været noget. Tror dog ikke man mærker det så meget i Polo, tildels pga det mindre moment og lidt fordi motoren i sig selv er lidt mindre jævn i sin gang end de 4 cylindrede.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 29. dec 2018, 10:13

farouche skrev:Har nu kørt 4500km i min Polo Highline, med DQ200 og der har 7-9-13 ikke været noget. Tror dog ikke man mærker det så meget i Polo, tildels pga det mindre moment og lidt fordi motoren i sig selv er lidt mindre jævn i sin gang end de 4 cylindrede.
Har prøvet det i en Polo 1.2 TSI. Det kan sagtens mærkes hvis det er galt!

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 29. dec 2018, 10:14

claussor skrev:Gad vide om det efterhånden er ved at gå op for læserne, at den her gearkasse faktisk er noget lort og det ikke bare er nogle få kværulanter der råber op.
Nej nej! Det er kun få promille den er gal med, husk det :)

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 29. dec 2018, 10:52

farouche skrev:
29. dec 2018, 09:18
Har nu kørt 4500km i min Polo Highline, med DQ200 og der har 7-9-13 ikke været noget. Tror dog ikke man mærker det så meget i Polo, tildels pga det mindre moment og lidt fordi motoren i sig selv er lidt mindre jævn i sin gang end de 4 cylindrede.
I vores 13 besøg på værksted og ny gearkasse efter km.10.000... gled, støjede og sejtrækkede meget nemt. Problemet tilstede allerede ved km. 4500 for at være nøjagtig. To grundindstillinger inden og til sidst lejestøj. Den bil er efter vores mening kun egnet til motor/landevejs kørsel. I bykørsel slider man den pap gearkasse op.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 29. dec 2018, 12:57

kGlerup skrev:
29. dec 2018, 10:14
claussor skrev:Gad vide om det efterhånden er ved at gå op for læserne, at den her gearkasse faktisk er noget lort og det ikke bare er nogle få kværulanter der råber op.
Nej nej! Det er kun få promille den er gal med, husk det :)
Det er nok den mest solgte automatgearkasse. Jeg vil gætte på at der kører ca. 100.000 alene på de Danske veje. Hvis en bil gennemsnitlig har 3 ejere, så er der potentielt ca 300.000 ejere som kunne have haft problemer med gearkassen.

Så kan man jo selv prøve at regne på et estimat. Hvis der er 100 på VAGcars med problemer og vi siger at hver tiende med problemer, finder vej til VAGcars, så er der måske 1000 som er ramt - ud af 300.000.

Ovenstående er selvfølgelig blot baseret på gætteri.

At problemet måske er mindre end der bliver givet udtryk for her på forum, hjælper selvfølgelig ikke dem som er ramt af glidende koblinger.

Jeg har fået min grundjusteret to gange, hvilket begge gange har afhjulpet fejlene (hhv synkroniseringen ved gearskifte og senest glidende koblinger). Sålænge problemet ikke er større, så er det ikke afskrækkende på mig. Man justerer jo også koblingen i biler med manuelt gear, når koblingspunktet ligger for langt nede.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af SkodiaqDK » 29. dec 2018, 13:07

GranTurismo skrev:
29. dec 2018, 12:57
kGlerup skrev:
29. dec 2018, 10:14
claussor skrev:Gad vide om det efterhånden er ved at gå op for læserne, at den her gearkasse faktisk er noget lort og det ikke bare er nogle få kværulanter der råber op.
Nej nej! Det er kun få promille den er gal med, husk det :)
Det er nok den mest solgte automatgearkasse. Jeg vil gætte på at der kører ca. 100.000 alene på de Danske veje. Hvis en bil gennemsnitlig har 3 ejere, så er der potentielt ca 300.000 ejere som kunne have haft problemer med gearkassen.

Så kan man jo selv prøve at regne på et estimat. Hvis der er 100 på VAGcars med problemer og vi siger at hver tiende med problemer, finder vej til VAGcars, så er der måske 1000 som er ramt - ud af 300.000.

Ovenstående er selvfølgelig blot baseret på gætteri.

At problemet måske er mindre end der bliver givet udtryk for her på forum, hjælper selvfølgelig ikke dem som er ramt af glidende koblinger.

Jeg har fået min grundjusteret to gange, hvilket begge gange har afhjulpet fejlene (hhv synkroniseringen ved gearskifte og senest glidende koblinger). Sålænge problemet ikke er større, så er det ikke afskrækkende på mig. Man justerer jo også koblingen i biler med manuelt gear, når koblingspunktet ligger for langt nede.
Nu er der flere herinde der har dårlig erfaring med mere end en bil med dq200. Selv om du forsøger at snakke problemet ned (måske også for at forsvare din egen investering) så virker det utrolig naivt at blive ved med at promovere promille teorien.

Mange har muligvis ikke erfaring med en dsg gearkasse der virker perfekt, og så længe den ikke er skyld i havari, så kører man bare og tænker sådan skal den nok være... Hvilket vag jo bekræfter for dem hvis man skulle gøre sig den ulejlighed at nævne det f.eks. i forbindelse med service.
These users thanked the author SkodiaqDK for the post (total 2):
Passatg 3ckbkl

Bimmer1100
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. maj 2015, 11:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bimmer1100 » 29. dec 2018, 13:57

Promille eller ikke promille der har problemer, så siger det vist meget at det nu er oppe på 107 sider på dette forum om problemet. Man skal være noget vedholdende (læs dum stædig) for at påstå at der ikke er et stort problem
These users thanked the author Bimmer1100 for the post (total 2):
claussorPassatg 3c

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 29. dec 2018, 14:29

GranTurismo skrev:
29. dec 2018, 12:57
kGlerup skrev:
29. dec 2018, 10:14
claussor skrev:Gad vide om det efterhånden er ved at gå op for læserne, at den her gearkasse faktisk er noget lort og det ikke bare er nogle få kværulanter der råber op.
Nej nej! Det er kun få promille den er gal med, husk det :)
Det er nok den mest solgte automatgearkasse. Jeg vil gætte på at der kører ca. 100.000 alene på de Danske veje. Hvis en bil gennemsnitlig har 3 ejere, så er der potentielt ca 300.000 ejere som kunne have haft problemer med gearkassen.

Så kan man jo selv prøve at regne på et estimat. Hvis der er 100 på VAGcars med problemer og vi siger at hver tiende med problemer, finder vej til VAGcars, så er der måske 1000 som er ramt - ud af 300.000.

Ovenstående er selvfølgelig blot baseret på gætteri.

At problemet måske er mindre end der bliver givet udtryk for her på forum, hjælper selvfølgelig ikke dem som er ramt af glidende koblinger.

Jeg har fået min grundjusteret to gange, hvilket begge gange har afhjulpet fejlene (hhv synkroniseringen ved gearskifte og senest glidende koblinger). Sålænge problemet ikke er større, så er det ikke afskrækkende på mig. Man justerer jo også koblingen i biler med manuelt gear, når koblingspunktet ligger for langt nede.

Man kan da ikke justere en hydraulisk kobling!!

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 29. dec 2018, 14:34

Personligt er min holdning at alt for mange har udfordringer som i de flestes tilfælde bliver grundjusteret på ”afstand” .. det er også mange der accepterer tilstanden åbenbart.
Vi fik den samme lånebil to gange og den var være end vores egen.. de var registeret i samme måned og afleverede lortet tilbage anden gang, hvorefter jeg fik en golf manuel at køre i.. hvor tilfældigt er det lige??! To biler, samme problem eller værre. Det mest tragiske er jo i bund og grund at de ikke kan lave det som kører godt hos andre åbenbart :shock:

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af highline » 29. dec 2018, 16:28

Jeg har talt med en VAG værkfører nogle gange om q200 gearkassen, i starten kendte han nærmest ikke til problemet men efter at have fortalt om mine egne oplevelser (læs dårlige) dem jeg kender personligt med problemerne og dem man læser om herinde overgav han sig til sidst og sagde at semler nok skal være glad for at så mange mennesker ikke vidste hvordan den skal køre når den fungerer ordentligt.......
Talte også med en tidligere værkfører fra vw lige inden jul, og adspurgt til dsg7 var hans kommentar ÅÅÅHHH NEEJ 😂😂😂😂😂

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PMM » 30. dec 2018, 00:12

SkodiaqDK skrev:
29. dec 2018, 13:07
Nu er der flere herinde der har dårlig erfaring med mere end en bil med dq200. Selv om du forsøger at snakke problemet ned (måske også for at forsvare din egen investering) så virker det utrolig naivt at blive ved med at promovere promille teorien.
Investeringsproblematikken er netop ikke uvæsentlig. Jeg har kastet 400 latterlige tusinde efter en bil, som jeg har en velberettiget, skulle jeg mene, forventning om, virker som den skal. Det gør den så ikke. Jeg hiver sku' ikke bare lige en ny udbetaling ud af det daglige budget og prøver lykken igen.

Når man læser en test på FDM, synes jeg generelt de anbefaler tilvalg af DSG. Og følgende er sakset d.d. fra vw.dk: Som familie kører hverdagen ofte i et højt gear. Men sådan behøver det ikke være i bilen. DSG-automatgearkasse med dobbeltkoblinger gør køreturen mere behagelig for alle. Det automatiske gearsystem finder selv det rette gear, og de to koblinger raffinerer hvert gearskift, så alle kan nyde en roligere tur. Og hvem vil så ikke vælge det? At man så, med en ikke nærmere bestemt sandsynlighed, kan risikere at få en fejlbehæftet møgspand, der ikke just kører raffineret, er bare ikke lige til at regne ud på forhånd. Og jeg er ikke mekaniker, så jeg kan ikke på forhånd regne ud, hvad den bil kan kommer til at koste mig. Jeg kan håbe på det bedste og frygte det værste.
These users thanked the author PMM for the post (total 3):
claussorKing_Neumannmadsobh

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af pwh » 30. dec 2018, 11:57

Min Touran med DQ200 har rundet 7.000 km, og begynder så småt at have nogle af de nævnte symptomer.
Pt. drejer det sig kun om springende omdrejninger når den er helt kold, og at omdrejningerne stiger en anelse umiddelbart inden gearskift. Det er i min optik ikke en dealbreaker ift. fortsat ejerskab af bilen, selvom DQ200 derudover i alle henseender er en sørgelig erstatning for min forrige bil med DQ400.
DSG med vådkoblinger fungerer bare SÅ meget bedre end DQ200 (ny, såvel som mindre ny).

Jeg accepterede kun DQ200 fordi den som privatleasing er let at komme ud af, og tabet er begrænset til 278 kr. pr. måned (førstegangsydelsen) jeg vælger at afslutte aftalen før tid.

Som maskiningeniør er jeg dog forundret over at VW fortsat vælger at sælge DQ200 i nuværende afstøbning.
Rent mekanisk og teknologisk kan en selvskiftende gearkasse med tørpladekoblinger sagtens konstrueres så den holder og virker. DQ200 lider under at den er et lavprisprodukt som skal holdes nede i pris. Løsninger der kunne få den til at fungere ok ville gøre den for dyr ift. koncernens øvrige glimrende DSG gearkasser.

Trist...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

These users thanked the author pwh for the post:
Sunny

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 30. dec 2018, 17:25

pwh skrev:
30. dec 2018, 11:57
Min Touran med DQ200 har rundet 7.000 km, og begynder så småt at have nogle af de nævnte symptomer.
Pt. drejer det sig kun om springende omdrejninger når den er helt kold, og at omdrejningerne stiger en anelse umiddelbart inden gearskift. Det er i min optik ikke en dealbreaker ift. fortsat ejerskab af bilen, selvom DQ200 derudover i alle henseender er en sørgelig erstatning for min forrige bil med DQ400.
DSG med vådkoblinger fungerer bare SÅ meget bedre end DQ200 (ny, såvel som mindre ny).

Jeg accepterede kun DQ200 fordi den som privatleasing er let at komme ud af, og tabet er begrænset til 278 kr. pr. måned (førstegangsydelsen) jeg vælger at afslutte aftalen før tid.

Som maskiningeniør er jeg dog forundret over at VW fortsat vælger at sælge DQ200 i nuværende afstøbning.
Rent mekanisk og teknologisk kan en selvskiftende gearkasse med tørpladekoblinger sagtens konstrueres så den holder og virker. DQ200 lider under at den er et lavprisprodukt som skal holdes nede i pris. Løsninger der kunne få den til at fungere ok ville gøre den for dyr ift. koncernens øvrige glimrende DSG gearkasser.

Trist...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Herfra er vi så enige og købt en Volvo V60 med deres tørkoblingsgearkasse... den har vi kørt i nu 30.000km og det virker fantastisk i forhold til den skrammelenhed vi havde i polo 1.2tsi 2017 årgang..
These users thanked the author King_Neumann for the post:
90_HK_GAB

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. dec 2018, 18:10

GranTurismo skrev:
29. dec 2018, 12:57
kGlerup skrev:
29. dec 2018, 10:14
claussor skrev:Gad vide om det efterhånden er ved at gå op for læserne, at den her gearkasse faktisk er noget lort og det ikke bare er nogle få kværulanter der råber op.
Nej nej! Det er kun få promille den er gal med, husk det :)
Det er nok den mest solgte automatgearkasse. Jeg vil gætte på at der kører ca. 100.000 alene på de Danske veje. Hvis en bil gennemsnitlig har 3 ejere, så er der potentielt ca 300.000 ejere som kunne have haft problemer med gearkassen.

Så kan man jo selv prøve at regne på et estimat. Hvis der er 100 på VAGcars med problemer og vi siger at hver tiende med problemer, finder vej til VAGcars, så er der måske 1000 som er ramt - ud af 300.000.

Ovenstående er selvfølgelig blot baseret på gætteri.

At problemet måske er mindre end der bliver givet udtryk for her på forum, hjælper selvfølgelig ikke dem som er ramt af glidende koblinger.

Jeg har fået min grundjusteret to gange, hvilket begge gange har afhjulpet fejlene (hhv synkroniseringen ved gearskifte og senest glidende koblinger). Sålænge problemet ikke er større, så er det ikke afskrækkende på mig. Man justerer jo også koblingen i biler med manuelt gear, når koblingspunktet ligger for langt nede.
Fascinerende at du holder ved den holdning når du endda selv er blevet ramt. Du burde spille lotto, da du så selv er en af promillerne. Du har åbenbart heldet med dig :-)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 30. dec 2018, 21:43

Bimmer1100 skrev:
29. dec 2018, 13:57
Promille eller ikke promille der har problemer, så siger det vist meget at det nu er oppe på 107 sider på dette forum om problemet. Man skal være noget vedholdende (læs dum stædig) for at påstå at der ikke er et stort problem
Jeg har da fuld forståelse for den frustration det måtte medføre, at være ramt af en defekt gearkasse. Men jeg forstår ikke helt dit behov for at kalde andre dum?!? Du skal da være velkommen til selv at komme med nogle fakta eller estimater, som viser et andet resultat end mit.

At du vurderer problemets omfang ud fra antallet af sider i denne tråd, indikerer at du ikke har fulgt med i tråden. Langt størstedelen af tråden er skrevet af en håndfuld brugere eller to. Så tråden er jo ikke fuld af folk med DSG-problemer, hvis man kigger nærmere efter. Der er måske 50-100 personer her på forum som er berørt...

Der er nogle få som fører en "vendetta" mod VW og derfor er tråden blevet på så mange sider. F.eks. indeholder tråden mange kommentarer fra de samme mennesker. Et par eksempler:

Trådstarter Janke, 92 indlæg i tråden.
Claussor, 255 indlæg i tråden.
Madsobh, 300 indlæg i tråden.
King_Neumann, 241 indlæg i tråden.

Og husk på at folk med en velfungerende gearkasse ikke har samme behov for at rose den på nettet, som folk med problemer har for at søge hjælp eller "komme af med lidt luft". Hvis der var et generelt problem som omfattede en stor procentdel af DQ200-gearkasserne, så ville der jo dagligt komme nye folk til med samme problem på VAGcars. Tråden ville være på flere tusind sider så, er jeg overbevist om.
These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
SunnyBrianB
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Superbdvh
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 1. dec 2012, 11:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Superbdvh » 30. dec 2018, 23:22

35000km, ingenting at mærke, skifter blødt, min første dsg, var godt nok lidt uroligt, omkring
At jeg nu havde valgt rigtigt, men 7-9-13, den virker bare, så tilvidere ikke alle har et problem, og det håber vi så også at det forsætter.
Nu Skoda Superb 1.5 TSI ACT Style DSG 2020 Business executive og
Vw T-Cross 1.0 TSI Style DSG7 2020

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 31. dec 2018, 02:14

GranTurismo skrev:
30. dec 2018, 21:43
Bimmer1100 skrev:
29. dec 2018, 13:57
Promille eller ikke promille der har problemer, så siger det vist meget at det nu er oppe på 107 sider på dette forum om problemet. Man skal være noget vedholdende (læs dum stædig) for at påstå at der ikke er et stort problem
Jeg har da fuld forståelse for den frustration det måtte medføre, at være ramt af en defekt gearkasse. Men jeg forstår ikke helt dit behov for at kalde andre dum?!? Du skal da være velkommen til selv at komme med nogle fakta eller estimater, som viser et andet resultat end mit.

At du vurderer problemets omfang ud fra antallet af sider i denne tråd, indikerer at du ikke har fulgt med i tråden. Langt størstedelen af tråden er skrevet af en håndfuld brugere eller to. Så tråden er jo ikke fuld af folk med DSG-problemer, hvis man kigger nærmere efter. Der er måske 50-100 personer her på forum som er berørt...

Der er nogle få som fører en "vendetta" mod VW og derfor er tråden blevet på så mange sider. F.eks. indeholder tråden mange kommentarer fra de samme mennesker. Et par eksempler:

Trådstarter Janke, 92 indlæg i tråden.
Claussor, 255 indlæg i tråden.
Madsobh, 300 indlæg i tråden.
King_Neumann, 241 indlæg i tråden.

Og husk på at folk med en velfungerende gearkasse ikke har samme behov for at rose den på nettet, som folk med problemer har for at søge hjælp eller "komme af med lidt luft". Hvis der var et generelt problem som omfattede en stor procentdel af DQ200-gearkasserne, så ville der jo dagligt komme nye folk til med samme problem på VAGcars. Tråden ville være på flere tusind sider så, er jeg overbevist om.
Jeg tror desværre du overvurderer vagcars"reach" hvis du mener der ville komme daglige indlæg om nye brugere med fejl. Vagcars er et herligt forum som vi alle er glade for, og nok Danmarks bedste og mest besøgte bil forum. Men det er "promille" 😂 der bruger forums nu til dags hvor Facebook mv. regerer. Så det kan du absolut ikke bruge som noget at basere det på.

50-100 personer er vanvittigt mange i min bog. Men sådan ser vi nok bare forskelligt på det. Men du må jo være utroligt uheldig når du nu selv blev ramt af det som sagt. Hvad er chancen for det når det nu er promiller?

Håber virkelig folk læser alle de her indlæg og tænker sig om, inden de klasker 400k på bordet og tror der kun er en lille risiko for at få en gearkasse der er defekt.

Og jeg har selv en velfungerende DQ200.

Omes
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Omes » 31. dec 2018, 07:19

Hvis der er nogle af jer, som har en velfungerende dq200 kasse, som har lyst til, at tage en video af omdrejningerstæller, når det kører som det bør. Så har vi andre en reference video, til når værkstedet siger at alt er i orden. Godt nytår :)
2021 Skoda enyaq 80

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Mike H » 31. dec 2018, 07:59

Ved godt tråden er om DQ200 - men vil høre om i har oplevet det samme som jeg nu har prøvet 1x med min DL382 - nemlig at bilen hopper helt ud af gear under kørsel? Kørte på motorvejen og bilen tog fuld omdrejninger pludselig. Slap speeder og så kom gear ind. Nåede desværre ikke at se hvad der stod i gear nr, for blev så overrasket. Er kun sket denne ene gang på 2000 km jeg har haft bilen.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Bimmer1100
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. maj 2015, 11:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bimmer1100 » 31. dec 2018, 08:34

Granturismo - sorry, mener ikke du er dum fordi du er af en anden holdning. Godt ord igen.

Mener blot at når der er så mange indlæg om problemet - og med al respekt - det er altså mere end en håndfuld eller to der klager over problemer med dq200, så er det at negligere et kæmpe problem med denne gearkasse.
These users thanked the author Bimmer1100 for the post:
GranTurismo

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 31. dec 2018, 10:51

Bimmer1100 skrev:
31. dec 2018, 08:34
Granturismo - sorry, mener ikke du er dum fordi du er af en anden holdning. Godt ord igen.

Mener blot at når der er så mange indlæg om problemet - og med al respekt - det er altså mere end en håndfuld eller to der klager over problemer med dq200, så er det at negligere et kæmpe problem med denne gearkasse.
Man skal heller ikke glemme, hverken de tyske forums, engelske, Cypern, Grækenland osv osv. Problemet er jo også på biler fra de varme lande. Der bliver ikke sagt at alle har problemet, men alene problematikken i at alle dem som har problemet ikke lader til at få det løst. Der peger pilen da kun en vej og det er på underleverandører eller stumper der øjensynligt er 2.sortering!! Når så mange kan køre fejlfrit, så er det da helt utroligt at problemet ikke kan løses og i den henseende forstår man da til fulde folks irritation over for alle “jer” med problemfri gearkasser, som hverken VW, Skoda kan få løst tilfredsstillende så de også kan blive glade bilejere.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 31. dec 2018, 12:07

Yeeaaay jeg fører.... men når det er sagt, Ja så har jeg stadig lortet.

Jeg er ikke så aktiv i tråden længere da jeg har givet op....

Desuden har jeg fået en firmabil, så nu det konen der kører i privat bilen..... Hun ligger ikke mærke til noget.... lige som andre måske ikke gør.... men det gør ikke bilen fejlfri

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

These users thanked the author madsobh for the post (total 3):
GranTurismoSunnyKristian_H
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 55 times
Been thanked: 13 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hurtigud » 1. jan 2019, 14:06

Måske det er dig der er problemet og ikke DSG 7
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 369 times
Been thanked: 170 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Syndicate » 1. jan 2019, 14:16

Hurtigud skrev:
1. jan 2019, 14:06
Måske det er dig der er problemet og ikke DSG 7
Det er vel svært at underkende (med mindre man er VW), problematikken med DQ200?

Jeg kan se at du selv har to biler med DSG7 (DQ200?), jeg håber selvfølgelig at dine køre bedre, end mange af Vagcars`s brugere.
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 1. jan 2019, 15:31

Hurtigud skrev:Måske det er dig der er problemet og ikke DSG 7
Ja det var nemt at sige.....

Du der.... Du er bare sart.... alt er som det skal være.... Det er øvrigt også normalt at den går på 3 cylinder når den er kold.... hvis du synes det forkert..... så er du sart.... fjols

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk


These users thanked the author madsobh for the post (total 2):
gudhjemKristian_H
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Besvar

Tilbage til "Transmission"