1. Januar og du går allerede hårdt efter årets mest uintelligente indlæg. Tillykke.
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1786
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- These users thanked the author claussor for the post (total 7):
- pomfrit • Jeha • gudhjem • i-s • King_Neumann • dunkerbeck • Kristian_H
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mener du ikke DQ380?Mike H skrev: ↑31. dec 2018, 07:59Ved godt tråden er om DQ200 - men vil høre om i har oplevet det samme som jeg nu har prøvet 1x med min DL382 - nemlig at bilen hopper helt ud af gear under kørsel? Kørte på motorvejen og bilen tog fuld omdrejninger pludselig. Slap speeder og så kom gear ind. Nåede desværre ikke at se hvad der stod i gear nr, for blev så overrasket. Er kun sket denne ene gang på 2000 km jeg har haft bilen.
Samme er sket for mig 2 gange i min Arteon. Det har resulteret i at det lokale VW værksted efter aftale med importøren vil skifte begge koblinger og mechatronic enheden. Håber det virker
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vel, ja det mener jeg - det vil sige ja og nej - DL382 er Audi variant til langsliggende motor - så hos dig vil den hedde DQ380. Vi har samme motor kan jeg se. Jeg har et par andre ting jeg vil have dem til at kigge på (regnsensor og klapren fra den 2-delte bagagerumsdækken), så må jeg høre om DSG`en også.Halvleg skrev: ↑1. jan 2019, 18:04Mener du ikke DQ380?Mike H skrev: ↑31. dec 2018, 07:59Ved godt tråden er om DQ200 - men vil høre om i har oplevet det samme som jeg nu har prøvet 1x med min DL382 - nemlig at bilen hopper helt ud af gear under kørsel? Kørte på motorvejen og bilen tog fuld omdrejninger pludselig. Slap speeder og så kom gear ind. Nåede desværre ikke at se hvad der stod i gear nr, for blev så overrasket. Er kun sket denne ene gang på 2000 km jeg har haft bilen.
Samme er sket for mig 2 gange i min Arteon. Det har resulteret i at det lokale VW værksted efter aftale med importøren vil skifte begge koblinger og mechatronic enheden. Håber det virker
Måske vi skulle starte en tråd om DQ380/DL382 - for at høre om der er flere der har oplevet det. Må indrømme at jeg blev noget chokeret. Vildt at de skifter allerede efter 2 gange at du har oplevet det.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Til info, så er det DQ381 i din Arteon. Altså efterfølgeren til DQ380.Halvleg skrev: ↑1. jan 2019, 18:04Mener du ikke DQ380?Mike H skrev: ↑31. dec 2018, 07:59Ved godt tråden er om DQ200 - men vil høre om i har oplevet det samme som jeg nu har prøvet 1x med min DL382 - nemlig at bilen hopper helt ud af gear under kørsel? Kørte på motorvejen og bilen tog fuld omdrejninger pludselig. Slap speeder og så kom gear ind. Nåede desværre ikke at se hvad der stod i gear nr, for blev så overrasket. Er kun sket denne ene gang på 2000 km jeg har haft bilen.
Samme er sket for mig 2 gange i min Arteon. Det har resulteret i at det lokale VW værksted efter aftale med importøren vil skifte begge koblinger og mechatronic enheden. Håber det virker
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 15 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg kan ikke se hvad den kommentar der bidrager med, lyder mest som noget VW kunne have skrevet i samme notat hvori seriestandard også nævnes.
- These users thanked the author havsgaard for the post (total 4):
- Trekster • i-s • dunkerbeck • kGlerup
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er der nogen der ved, hvornår den seneste SW-opdatering udkom til dq200?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 29. nov 2018, 23:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg fik skiftet kobling i december, og der så det ud til der var kommet en SW opdatering primo november 2018. Det har dog ikke hjulpet på min, så den skal på sygebesøg hos Skoda igen på mandag.
2017 Octavia Combi Style Business Line 1,4 TSI DSG7 - Afleveret retur grundet gearkasse problemer
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg fik min opdateret i uge 44, den skulle eftersigende været kommet i uge 42fepagolf skrev:Er der nogen der ved, hvornår den seneste SW-opdatering udkom til dq200?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 12. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Der kom en ny opdatering i November 2018, samt TPI hvis ikke jeg tager meget fejl. Jeg fik skiftet kobling og opdateret. Dog var problemerne ikke væk.
De har nu grundindstillet den og det har selvfølgelig hjulpet lidt.
Dog siger mekanikeren at de andre de har haft inde hvor de har givet den opdateringen har været tilfredse og eftersigende skulle det have løst problemerne. Han siger dog at det som kan fixe det sidste ved min er at de skal lave en kalibrering eller noget i den stil. Det er hvor mekanikeren kører i bilen og under kørsel indstiller gearkassen. Så jeg glæder mig til at se om det fixer det hele.
Jeg håber virkelig på at det kan løse det. Generelt er de symptomer jeg har:
- Hopper i omdrejninger, det føles som at køre over rumlestriber
- Gearskifte hårde og føles ikke lækkert og smooth som DSG skal
- Gearskift hård ved nedbremsning
De har nu grundindstillet den og det har selvfølgelig hjulpet lidt.
Dog siger mekanikeren at de andre de har haft inde hvor de har givet den opdateringen har været tilfredse og eftersigende skulle det have løst problemerne. Han siger dog at det som kan fixe det sidste ved min er at de skal lave en kalibrering eller noget i den stil. Det er hvor mekanikeren kører i bilen og under kørsel indstiller gearkassen. Så jeg glæder mig til at se om det fixer det hele.
Jeg håber virkelig på at det kan løse det. Generelt er de symptomer jeg har:
- Hopper i omdrejninger, det føles som at køre over rumlestriber
- Gearskifte hårde og føles ikke lækkert og smooth som DSG skal
- Gearskift hård ved nedbremsning
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 21. aug 2018, 21:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så kan det godt være at jeg skal køre ind med den da min se er fra før uge 42.
Jeg må snakke med mekanikeren om det og måske få lavet en grundjustering, fordi min Golf kører ringere og ringere for hver kilometer.
Særligt glid mellem skift i alle gear. Jeg føler sku’ aldrig at den helt har skubbet koblingen 2 sek efter er skift - kan mærke det på accelerationen. Det lyser heller ikke for godt...
Jeg må snakke med mekanikeren om det og måske få lavet en grundjustering, fordi min Golf kører ringere og ringere for hver kilometer.
Særligt glid mellem skift i alle gear. Jeg føler sku’ aldrig at den helt har skubbet koblingen 2 sek efter er skift - kan mærke det på accelerationen. Det lyser heller ikke for godt...
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5572
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 367 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja skynd dig at få den grundjusteret, inden den slider mere på koblingerne end højst nødvendigt. Forhåbentligt er de ikke mere slidt, end at den kan komme til at køre som den skal igen.fepagolf skrev: ↑9. jan 2019, 20:03Så kan det godt være at jeg skal køre ind med den da min se er fra før uge 42.
Jeg må snakke med mekanikeren om det og måske få lavet en grundjustering, fordi min Golf kører ringere og ringere for hver kilometer.
Særligt glid mellem skift i alle gear. Jeg føler sku’ aldrig at den helt har skubbet koblingen 2 sek efter er skift - kan mærke det på accelerationen. Det lyser heller ikke for godt...
Hvis den stadig glider efter en grundjustering, så insister på nye koblinger...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jep det oplever jeg også i min BlueGT 1.4 DSG7 ~22.000km. Min har gjort det siden day 1, jeg skruer bare lidt op for anlægget Jeg oplever dog ikke nogen alvorlige problemer andet end mikroslip i ny og næ.PMM skrev: ↑13. dec 2018, 19:52Ikke overraskende blev det en grundindstilling. Jeg må køre med krydsede lemmer fremover...
Én ting, jeg er kommet i tanker om: Da vi kørte ud over kantstenen, den dag vi hentede bilen, bemærkede vi sådan en metallisk raslen - sådan ganske svag. Specielt ved lave omdrejninger og let sejtrækkeri. Det blev sidenhen slået hen med seriestandard fordi en anden Touran ganske rigtigt sagde på samme måde. Det forsvandt, i bagklogskabens klare lys, efter den begyndte sig at skabe sig med det andet. Nu er det så kommet igen efter grundindstilling.
Kan de to ting have noget med hinanden at gøre - og det ene afløse det andet?
.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 29. nov 2018, 23:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Her kommer sidste opdatering på mit problem, hvor udskiftning af koblinger SW opdatering og grundindstilling ikke har hjulpet.Footloose skrev: ↑26. dec 2018, 19:25Så er det tid til en opdatering på mine problemer. Hentede bilen d. 18.12 efter kobling var skiftet og SW opdateret. Hold nu kæft den kørte som en drøm de første 250 km....... nu er alle problemerne tilbage her efter 550 km. Der er nu mailet til Skoda igen, og så må vi se om næste step er ny gearkasse. Dejligt de har anerkendt problemet i en tidligere mail, så de kan ikke løbe fra noget. Ellers kommer FDM med på sidelinien.Footloose skrev: ↑29. nov 2018, 23:37Jeg har fulgt meget med i dette indlæg efter jeg selv har købt en Octavia med 10000 km på klokken. En 1,4 tsi dsg.
Må indrømme jeg er noget rystet over den behandling mange har fået. Jeg fik min bil for en md siden, og den kørte som en drøm - den første uge.
Så begyndte den at ruske og glide i koblingen. Jeg kontaktede straks forhandleren, og var i sidste uge inde for at få den tjekket. Mekaniker og jeg kørte 35 km i den med mekaniker ved rattet. Allerede da vi kørte ud fra forhandlerens p-plads ruskede den i koblingen, og han bemærkede det straks. Den gled også ivrigt under prøveturen. Tilbage på værkstedet udlæste han data, som han ville sende til fabrikken. Samtidig fandt han den sidst nye tpi som var fra primo november 2018 vedr glid i koblingen. Resultat er, at den skal have skiftet kobling til 142 f og opdateret software d. 17.12. Dette forskrev tpi. Samtidig bad jeg om en mail, hvor de bekræftede problemet, og hvordan det skulle udbedres. Så har jeg da en bekræftelse på skrift, hvor de bekræfter der er problemer. Hvis de ikke kan løse problemet, så kan de altid holdes op på denne mail.
Men nu håber jeg det bliver løst, men trist at dette problem opstår med så ny en bil.
Umiddelbart er der ikke mere at gøre. Jeg har lavet en god aftale med Skoda om et tilbagekøb, så nu venter jeg små 14 dage før jeg får en spritny Octavia 2,0 TSI DSG 190 HK. Så håber jeg det bliver bedre med den gearkasse. Er det ikke en DQ381?
2017 Octavia Combi Style Business Line 1,4 TSI DSG7 - Afleveret retur grundet gearkasse problemer
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Held og lykke med den i så faldFootloose skrev: ↑29. jan 2019, 14:01
Her kommer sidste opdatering på mit problem, hvor udskiftning af koblinger SW opdatering og grundindstilling ikke har hjulpet.
Umiddelbart er der ikke mere at gøre. Jeg har lavet en god aftale med Skoda om et tilbagekøb, så nu venter jeg små 14 dage før jeg får en spritny Octavia 2,0 TSI DSG 190 HK. Så håber jeg det bliver bedre med den gearkasse. Er det ikke en DQ381?
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 29. nov 2018, 23:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tak Er du tilfreds med den drivline i din VW?Halvleg skrev: ↑29. jan 2019, 14:18Held og lykke med den i så faldFootloose skrev: ↑29. jan 2019, 14:01
Her kommer sidste opdatering på mit problem, hvor udskiftning af koblinger SW opdatering og grundindstilling ikke har hjulpet.
Umiddelbart er der ikke mere at gøre. Jeg har lavet en god aftale med Skoda om et tilbagekøb, så nu venter jeg små 14 dage før jeg får en spritny Octavia 2,0 TSI DSG 190 HK. Så håber jeg det bliver bedre med den gearkasse. Er det ikke en DQ381?
2017 Octavia Combi Style Business Line 1,4 TSI DSG7 - Afleveret retur grundet gearkasse problemer
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10861
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Læs længere oppe - han venter på nye koblinger og mechatronic Men mon ikke, sådan generelt set, at der er færre fejl på DQ381.Footloose skrev: ↑29. jan 2019, 14:30Tak Er du tilfreds med den drivline i din VW?Halvleg skrev: ↑29. jan 2019, 14:18Held og lykke med den i så faldFootloose skrev: ↑29. jan 2019, 14:01
Her kommer sidste opdatering på mit problem, hvor udskiftning af koblinger SW opdatering og grundindstilling ikke har hjulpet.
Umiddelbart er der ikke mere at gøre. Jeg har lavet en god aftale med Skoda om et tilbagekøb, så nu venter jeg små 14 dage før jeg får en spritny Octavia 2,0 TSI DSG 190 HK. Så håber jeg det bliver bedre med den gearkasse. Er det ikke en DQ381?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har også lige udskiftet min octavia 1.5 tsi dsg med en ny 2.0 tsi og stadig dsg. Selv om “halvleg” har haft hans på værksted alt for tidligt, pga driv linen, så håber jeg da på, at den generelt er bedre. Jeg var på ingen måde imponeret over den 1,5 jeg havde og skal ihverfald ikke røre ved noget VW med tørkobling.
2021 Skoda enyaq 80
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Koblinger og mechatronic er skiftet, det hjalp ikke så meget. Nu er den afsted igen, for at få skiftet svinghjul osv har efterhånden prøvet alle deres lånebiler
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10861
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det lyder også sjovere end at være strandet i den samme Up i nu 2,5 uge, som er tilfældet her
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Av, så kan jeg ikke klage Har en VW Golf med DSG og adaptiv fartpilot denne gang. Helt rart at køre økonomisk for en gangs skyld Havde en Audi Q2 de forrige par gange, også en fin maskine trods størrelsen.GaSelle skrev: ↑29. jan 2019, 17:30Det lyder også sjovere end at være strandet i den samme Up i nu 2,5 uge, som er tilfældet her
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 29. nov 2018, 23:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvordan er skiftet? Tilfreds, og er der stor forskel på hvordan de kører?Omes skrev: ↑29. jan 2019, 16:31Jeg har også lige udskiftet min octavia 1.5 tsi dsg med en ny 2.0 tsi og stadig dsg. Selv om “halvleg” har haft hans på værksted alt for tidligt, pga driv linen, så håber jeg da på, at den generelt er bedre. Jeg var på ingen måde imponeret over den 1,5 jeg havde og skal ihverfald ikke røre ved noget VW med tørkobling.
2017 Octavia Combi Style Business Line 1,4 TSI DSG7 - Afleveret retur grundet gearkasse problemer
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er langt bedre end den 1.5 jeg havde. Blødere gearskift og ikke noget glid og hakken. Lad det endelig bare blive ved med at køre så godt. Det var ren frustration for mig med den tørkobling, men fik en fornuftig byttehandel, så jeg er pt ret positiv. Håber det varer ved.Footloose skrev: ↑29. jan 2019, 17:45Hvordan er skiftet? Tilfreds, og er der stor forskel på hvordan de kører?Omes skrev: ↑29. jan 2019, 16:31Jeg har også lige udskiftet min octavia 1.5 tsi dsg med en ny 2.0 tsi og stadig dsg. Selv om “halvleg” har haft hans på værksted alt for tidligt, pga driv linen, så håber jeg da på, at den generelt er bedre. Jeg var på ingen måde imponeret over den 1,5 jeg havde og skal ihverfald ikke røre ved noget VW med tørkobling.
2021 Skoda enyaq 80
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 29. nov 2018, 23:26
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det lyder godt. Jeg er også fuldt ud tilfreds med min byttehandel.Omes skrev: ↑29. jan 2019, 21:36Det er langt bedre end den 1.5 jeg havde. Blødere gearskift og ikke noget glid og hakken. Lad det endelig bare blive ved med at køre så godt. Det var ren frustration for mig med den tørkobling, men fik en fornuftig byttehandel, så jeg er pt ret positiv. Håber det varer ved.Footloose skrev: ↑29. jan 2019, 17:45Hvordan er skiftet? Tilfreds, og er der stor forskel på hvordan de kører?Omes skrev: ↑29. jan 2019, 16:31Jeg har også lige udskiftet min octavia 1.5 tsi dsg med en ny 2.0 tsi og stadig dsg. Selv om “halvleg” har haft hans på værksted alt for tidligt, pga driv linen, så håber jeg da på, at den generelt er bedre. Jeg var på ingen måde imponeret over den 1,5 jeg havde og skal ihverfald ikke røre ved noget VW med tørkobling.
2017 Octavia Combi Style Business Line 1,4 TSI DSG7 - Afleveret retur grundet gearkasse problemer
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
2019 Octavia Combi Style Business Line 2,0TSI DSG7 - Kører som en drøm
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg står overfor mit første fabriksnye bil køb.
Jeg har øjne rettet mod en Golf 7 Highline 1,5 TSI EVO ACT. Også faldt jeg over denne tråd og de mulige problemer der kan følge med deres DSG. Jeg har dog læst mig frem til at fra 2016 er tørkoblingen udskiftet med en vådkobling, modellen hedder dog stadig DSG Q200.
Nu har jeg ikke læst alle 100+ sider, men jeg kan fornemme at konsensus er at vådkoblinger generelt er bedre end tørkoblingerne. Har jeg derfor noget at være nervøs/betænkelig over ifht. holdbarheden af DSGen?
Jeg har øjne rettet mod en Golf 7 Highline 1,5 TSI EVO ACT. Også faldt jeg over denne tråd og de mulige problemer der kan følge med deres DSG. Jeg har dog læst mig frem til at fra 2016 er tørkoblingen udskiftet med en vådkobling, modellen hedder dog stadig DSG Q200.
Nu har jeg ikke læst alle 100+ sider, men jeg kan fornemme at konsensus er at vådkoblinger generelt er bedre end tørkoblingerne. Har jeg derfor noget at være nervøs/betænkelig over ifht. holdbarheden af DSGen?
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Min 2017 Passat var med DQ200 tør kobling.Bjau skrev: ↑29. jan 2019, 22:57Jeg står overfor mit første fabriksnye bil køb.
Jeg har øjne rettet mod en Golf 7 Highline 1,5 TSI EVO ACT. Også faldt jeg over denne tråd og de mulige problemer der kan følge med deres DSG. Jeg har dog læst mig frem til at fra 2016 er tørkoblingen udskiftet med en vådkobling, modellen hedder dog stadig DSG Q200.
Nu har jeg ikke læst alle 100+ sider, men jeg kan fornemme at konsensus er at vådkoblinger generelt er bedre end tørkoblingerne. Har jeg derfor noget at være nervøs/betænkelig over ifht. holdbarheden af DSGen?
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er også det jeg kan læse mig frem til herinde, at de kommer med tør koblinger stadigvæk. Men når jeg søger på google, finder jeg, at i hvertfald på Golfen, skulle de være blevet skiftet - engang i 2016.
Men jeg er stadig ikke helt overbevist, da det er sparsomt hvad jeg kan finde, andet end nogle halv mærkelige forums og et enkelt automagasin der beretter det.
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Dq200 er udelukkende en tørkobling.Bjau skrev: ↑29. jan 2019, 23:06Det er også det jeg kan læse mig frem til herinde, at de kommer med tør koblinger stadigvæk. Men når jeg søger på google, finder jeg, at i hvertfald på Golfen, skulle de være blevet skiftet - engang i 2016.
Men jeg er stadig ikke helt overbevist, da det er sparsomt hvad jeg kan finde, andet end nogle halv mærkelige forums og et enkelt automagasin der beretter det.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1786
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Fuldstændig korrekt. Udelukkende tørkobling. Det du har læst er forkert. Desværre.SkodiaqDK skrev: ↑29. jan 2019, 23:56Dq200 er udelukkende en tørkobling.Bjau skrev: ↑29. jan 2019, 23:06Det er også det jeg kan læse mig frem til herinde, at de kommer med tør koblinger stadigvæk. Men når jeg søger på google, finder jeg, at i hvertfald på Golfen, skulle de være blevet skiftet - engang i 2016.
Men jeg er stadig ikke helt overbevist, da det er sparsomt hvad jeg kan finde, andet end nogle halv mærkelige forums og et enkelt automagasin der beretter det.
2,0 TDI og 2,0 TSI er med vådkobling samt 1,4 GTE HYBRID. Og de benytter ikke DQ200.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 27. apr 2009, 17:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeps, min tidligere octavia 1.5 tsi fra 6/2018 var også med tørkobling. Satser stærkt på, at den nye, holder væsentligt bedre.
2021 Skoda enyaq 80
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 29. jan 2019, 22:51
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tak for svarende.
Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag ) er jeg blevet lidt klogere.
Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.
Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).
Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.
Efter at have brugt halvdelen af natten på at researche emnet (skal prøve køre modellen idag ) er jeg blevet lidt klogere.
Jeg havde ikke ret i at DSG stadigvæk hedder 200, jeg kan ikke finde frem til hvad de kalder den.
Det er i Golf 7.5 (Årgang 2018)at tør koblingen skulle være udskiftet med en våd kobling.
Jeg er rimelig fortrøstningsfuld hvis der er en våd kobling i. Jeg må spørge forhandleren i dag, han må vel kunne svare på det? For tror det er en deal breaker for mig hvis det er den gamle tør kobling. Jeg køber en ny bil for at den skal virke og jeg ikke skal tænke over for meget (man kan aldrig gardere sig, men man kan navigere uden om "syge" modeller).
Igen, de informationer jeg kan finde på nettet modstrider de indlæg man kan finde herinde. Så hvis nogen med sikkerhed ved hvad der ligger i en ny Golf, ville ethvert svar blive modtaget med kyshånd.