Lige nøjagtig Kristian. Alle de biler jeg har prøvet der har fejlet er det forskelige måder de har gledet på. Der er ikke nogen fast måde at få gearkassen til at fejle / glide/ fugte whatever på. Min egen G6 spassede ud på alle måder. Oftest var det ved max torque den IKKE gled i koblingKristian_H skrev:I mit konkrete tilfælde, er det mere udpræget ved meget let til moderat acceleration - altså svagt moment.Torslunde skrev:=
Prøv at kør i 3. (manuel) og giv fuld gas fra lige over tomgang
Selvfølgelig findes der eksemplarer der funger - ovenstående er den metode, der lettest påviser slip.
Hej Gazelle
Jow, har prøvet alt; men det virker som det skal - uden slip.
Det kan jeg sqisme da ikke brokke mig over ...
Har tidligere nævnt en teori om, at motorer med større torque end den lille benzin 1.2 110, kan have problemer med DSG7.
Det virker ærligt talt som om, at der sidder en timer, som reducerer trykket på pladerne hvert 2. sekund, hvor man kan høre rumlen og samtidig smutter den 2-300 omdrejninger...
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- Torslunde
- Nyt medlem
- Indlæg: 157
- Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 10 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
GaSelle skrev: Prøv at kør i 3. (manuel) og giv fuld gas fra lige over tomgang
Selvfølgelig findes der eksemplarer der funger - ovenstående er den metode, der lettest påviser slip.
Hej igen
Fik testet det i dag.
Motor varm ~ olietemperatur >85 grader.
Låst i 3 gear.
Test til max. 5000 rpm
Den ville ikke trille langsommere end 1100 rpm.
Først en rolig acceleration.
Derefter fuld gas.
Til sidst en mellemting.
Alle gange kunne der ikke mærkes, eller observeres på omdrejningstælleren, slip.
Muligvis vil det lykkes hvis håndbremsen blev trykket - men så langt vil jeg ikke gå.
Har lige skiftet til Michelin Xclimate dæk, og de står godt fast.
Tilbage står at nogle, men ikke alle, har problemer med DSG7.
Ud fra beskrivelserne i denne tråd, er der flere forskellige fejl.
Forhåbentlig kan VAG udbedre det, for nogle af dem lyder som justeringsfejl.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Super.... at det spiller
Tapatalk
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Næppe tale om forskellige fejl men mere forskellighed i hvordan det opleves.Torslunde skrev:Ud fra beskrivelserne i denne tråd, er der flere forskellige fejl.
Forhåbentlig kan VAG udbedre det, for nogle af dem lyder som justeringsfejl.
Og for mange af os har VAG nu prøvet at "fixe" dette i mere end 1 år. Og flere har fået beskeden at der ikke er noget at gøre. Der er ikke noget i dette der kan "justeres" væk!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kunne ikke have skrevet det bedre. Jeg orkede blot ikke "forsvare" denne tråd mere Thumbs up.ITemplate skrev:Næppe tale om forskellige fejl men mere forskellighed i hvordan det opleves.Torslunde skrev:Ud fra beskrivelserne i denne tråd, er der flere forskellige fejl.
Forhåbentlig kan VAG udbedre det, for nogle af dem lyder som justeringsfejl.
Og for mange af os har VAG nu prøvet at "fixe" dette i mere end 1 år. Og flere har fået beskeden at der ikke er noget at gøre. Der er ikke noget i dette der kan "justeres" væk!
- 8278
- Medlem
- Indlæg: 585
- Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bjerringbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
De af jer der har store problemer, - holder jeres biler udenfor altid? - eller i en garage?
hvis det er fugtige koblinger, så burde man jo kunne tøre dem i en opvarmet garage??
hvis det er fugtige koblinger, så burde man jo kunne tøre dem i en opvarmet garage??
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Garage med fyrrum, så fugtfrit og 15-18 grader...
Bliver ikke bedre af 450 km motorvej Tyskland t/r...
Bliver ikke bedre af 450 km motorvej Tyskland t/r...
Senest rettet af Kristian_H 16. jan 2017, 19:20, rettet i alt 1 gang.
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Carport.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har ikke rigtigt oplevet nogle problemer siden jeg fik nye koblinger. Den har lavet maxislip en enkelt gang (video tidligere i tråden), og ellers har den i det store hele opført sig eksemplarisk! Min holder udenfor pt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvor langt har den kørt med de nye koblinger?GaSelle skrev:Jeg har ikke rigtigt oplevet nogle problemer siden jeg fik nye koblinger. Den har lavet maxislip en enkelt gang (video tidligere i tråden), og ellers har den i det store hele opført sig eksemplarisk! Min holder udenfor pt.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Bummelum, 12-13000 km indtil videre.ITemplate skrev:Hvor langt har den kørt med de nye koblinger?GaSelle skrev:Jeg har ikke rigtigt oplevet nogle problemer siden jeg fik nye koblinger. Den har lavet maxislip en enkelt gang (video tidligere i tråden), og ellers har den i det store hele opført sig eksemplarisk! Min holder udenfor pt.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 24. feb 2012, 07:58
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg fik lavet en grundjustering, og det de kaldte "brændt koblingspladerne" på min for 2-3 uger siden.
Den kørte super godt de næste par dage, men skal da lige hilse og sige at problemerne er tilbage..
Den glider mere end nogensinde, rusker og larmer både ved gearskift, men også imellem gearskift..
Jeg er ved at blive sindsyg af det..
Bilen er privatleaset, og har idag givet leasingselskabet besked om, at de ikke får flere penge før bilen kører som den skal, ellers må de løse mig fra kontrakten og give mig min engangsydelse tilbage..
Det er 4 mdr. siden jeg reklamerede første gang, og bilen har været på værkstedet flere gange siden, og de har erkendt at de ikke kan løse problemet..
Men importøren står med det afgørende ord, leasingselskabet sender den videre til forhandleren, som igen er låst på hænder og fødder af importøren..
Og i sidste ende står jeg med lorten, en bil som kører af helv... til
Jeg har haft en snak med FDM's juridiske afd. og de er helt klare i spyttet, jeg er i min gode ret til at ophæve aftalen, og forlange min engangsydelse tilbage..
Det er hvad jeg har i sinde, ellers må vi den hårde vej, jeg er færdig med at betale i dyre domme for en skrammelkasse som ikke virker..
Den kørte super godt de næste par dage, men skal da lige hilse og sige at problemerne er tilbage..
Den glider mere end nogensinde, rusker og larmer både ved gearskift, men også imellem gearskift..
Jeg er ved at blive sindsyg af det..
Bilen er privatleaset, og har idag givet leasingselskabet besked om, at de ikke får flere penge før bilen kører som den skal, ellers må de løse mig fra kontrakten og give mig min engangsydelse tilbage..
Det er 4 mdr. siden jeg reklamerede første gang, og bilen har været på værkstedet flere gange siden, og de har erkendt at de ikke kan løse problemet..
Men importøren står med det afgørende ord, leasingselskabet sender den videre til forhandleren, som igen er låst på hænder og fødder af importøren..
Og i sidste ende står jeg med lorten, en bil som kører af helv... til
Jeg har haft en snak med FDM's juridiske afd. og de er helt klare i spyttet, jeg er i min gode ret til at ophæve aftalen, og forlange min engangsydelse tilbage..
Det er hvad jeg har i sinde, ellers må vi den hårde vej, jeg er færdig med at betale i dyre domme for en skrammelkasse som ikke virker..
VW Golf VII - 1,4 TSI BMT - Style - 125 DSG - årg. 2016
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 94
- Tilmeldt: 16. jan 2015, 12:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg håber, du har mere held med FDM end jeg havde! Jeg fik samme melding som dig, da jeg henvendte mig med samme DSG-problem på min Passat (privatkøb). FDM meldte tilbage, at jeg havde en klokkeklar sag, lige indtil jeg snakkede med deres øverste jurist, Dennis Lange. Lige pludselig kunne det ikke betegnes som en fejl på gearkassen men blot en uhensigtmæssig konstruktion af 7-trins DSG.Moulder skrev:Jeg fik lavet en grundjustering, og det de kaldte "brændt koblingspladerne" på min for 2-3 uger siden.
Den kørte super godt de næste par dage, men skal da lige hilse og sige at problemerne er tilbage..
Den glider mere end nogensinde, rusker og larmer både ved gearskift, men også imellem gearskift..
Jeg er ved at blive sindsyg af det..
Bilen er privatleaset, og har idag givet leasingselskabet besked om, at de ikke får flere penge før bilen kører som den skal, ellers må de løse mig fra kontrakten og give mig min engangsydelse tilbage..
Det er 4 mdr. siden jeg reklamerede første gang, og bilen har været på værkstedet flere gange siden, og de har erkendt at de ikke kan løse problemet..
Men importøren står med det afgørende ord, leasingselskabet sender den videre til forhandleren, som igen er låst på hænder og fødder af importøren..
Og i sidste ende står jeg med lorten, en bil som kører af helv... til
Jeg har haft en snak med FDM's juridiske afd. og de er helt klare i spyttet, jeg er i min gode ret til at ophæve aftalen, og forlange min engangsydelse tilbage..
Det er hvad jeg har i sinde, ellers må vi den hårde vej, jeg er færdig med at betale i dyre domme for en skrammelkasse som ikke virker..
Det virker på mig som om, FDM ikke har modet til at køre så stor en sag imod VW.
VW Passat Variant 1.4 TSi 150 Comfortline DSG ACT 2016 (solgt)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 24. feb 2012, 07:58
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
De lyder MEGET overbeviste om at det er en klar sag.Jeha skrev:
Jeg håber, du har mere held med FDM end jeg havde! Jeg fik samme melding som dig, da jeg henvendte mig med samme DSG-problem på min Passat (privatkøb). FDM meldte tilbage, at jeg havde en klokkeklar sag, lige indtil jeg snakkede med deres øverste jurist, Dennis Lange. Lige pludselig kunne det ikke betegnes som en fejl på gearkassen men blot en uhensigtmæssig konstruktion af 7-trins DSG.
Det virker på mig som om, FDM ikke har modet til at køre så stor en sag imod VW.
Det er jeg helt enig i at det er..
Dette er en video importøren bad om på et tidspunkt, 5. gear og langsom acceleration, det er tydeligt hvordan den skaber sig.
Hvad man ikke kan vise på videoen, er den rusken og brummen det giver i hele bilen når hvert eneste af de hug sker, det er helt vildt..
Jeg havde en af deres mekanikere med en dag, han var rystet.. Det var de ringeste gearskift han nogensinde havde oplevet i en VW
"jeg kan mærke det helt op i sædet" sagde han, og JA, det mærkes i hele bilen..
https://www.youtube.com/watch?v=mlf0A3Sz35E
VW Golf VII - 1,4 TSI BMT - Style - 125 DSG - årg. 2016
- Marshall
- Nyt medlem
- Indlæg: 330
- Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 25 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det ser da helt tosset ud, Moulder.. Kan godt forstå du ikke gider den.
Håber du kan komme ud af leasingaftalen.
Håber du kan komme ud af leasingaftalen.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvilken motor kører du med ?Moulder skrev:De lyder MEGET overbeviste om at det er en klar sag.Jeha skrev:
Jeg håber, du har mere held med FDM end jeg havde! Jeg fik samme melding som dig, da jeg henvendte mig med samme DSG-problem på min Passat (privatkøb). FDM meldte tilbage, at jeg havde en klokkeklar sag, lige indtil jeg snakkede med deres øverste jurist, Dennis Lange. Lige pludselig kunne det ikke betegnes som en fejl på gearkassen men blot en uhensigtmæssig konstruktion af 7-trins DSG.
Det virker på mig som om, FDM ikke har modet til at køre så stor en sag imod VW.
Det er jeg helt enig i at det er..
Dette er en video importøren bad om på et tidspunkt, 5. gear og langsom acceleration, det er tydeligt hvordan den skaber sig.
Hvad man ikke kan vise på videoen, er den rusken og brummen det giver i hele bilen når hvert eneste af de hug sker, det er helt vildt..
Jeg havde en af deres mekanikere med en dag, han var rystet.. Det var de ringeste gearskift han nogensinde havde oplevet i en VW
"jeg kan mærke det helt op i sædet" sagde han, og JA, det mærkes i hele bilen..
https://www.youtube.com/watch?v=mlf0A3Sz35E
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
"VW Golf VII - 1,4 TSI BMT - Style - 125 DSG - årg. 2016 "
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Sådan har min kørt siden 10.800km, og den runder de 26.000km en af dagene... Præcis samme beskrivelse med rumlen og rusken, og det mærkes nemlig i hele bilen!Moulder skrev:De lyder MEGET overbeviste om at det er en klar sag.Jeha skrev:
Jeg håber, du har mere held med FDM end jeg havde! Jeg fik samme melding som dig, da jeg henvendte mig med samme DSG-problem på min Passat (privatkøb). FDM meldte tilbage, at jeg havde en klokkeklar sag, lige indtil jeg snakkede med deres øverste jurist, Dennis Lange. Lige pludselig kunne det ikke betegnes som en fejl på gearkassen men blot en uhensigtmæssig konstruktion af 7-trins DSG.
Det virker på mig som om, FDM ikke har modet til at køre så stor en sag imod VW.
Det er jeg helt enig i at det er..
Dette er en video importøren bad om på et tidspunkt, 5. gear og langsom acceleration, det er tydeligt hvordan den skaber sig.
Hvad man ikke kan vise på videoen, er den rusken og brummen det giver i hele bilen når hvert eneste af de hug sker, det er helt vildt..
Jeg havde en af deres mekanikere med en dag, han var rystet.. Det var de ringeste gearskift han nogensinde havde oplevet i en VW
"jeg kan mærke det helt op i sædet" sagde han, og JA, det mærkes i hele bilen..
https://www.youtube.com/watch?v=mlf0A3Sz35E
Træls for dig og alle vi andre, som er i samme sted, men satme rart at se, at jeg ikke er den eneste, som syntes det ikke er helt godt nok...
Jeg har desværre ikke mulighed for at kunne lave en ordentlig video, men nogen gange, er min så slem, at når den hopper, kan man både se og mærke, at koblingen filer ned i omdrejninger - altså den hopper op, og falder langsomt ned til den får fat!
Fugt på koblingen, og min bare blankpolerede!!!
Min skal afsted tirsdag, for at få taget måleblokke ud, som skal sendes til importøren, med henblik på ny Mechatronic - det er sidste chance!!!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er der nogen her i tråden der køre med en 1.8er ?
Tapatalk
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Hurtigud
- Nyt medlem
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slangerup
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 13 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja, Passat 1,8.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nå.....nu har jeg kontaktet det lokale Audi værksted og bedt dem komme med på en prøvetur, så de kan opleve at den glider i koblingerne når den er kold.
De har dog aldrig hørt om det problem på en Audi før.........
Jeg har en kollega med en Golf 7 med samme gearkasse , og han havde problemer med at den huggede ved gearskift. VW (samme værksted som mit) havde den inde og "opdaterede" gearkassen (jeg tænker nu at de blot lavede en grundjustering) - problemet er nu væk på kollegaens.
Jeg afventer i spænding......
De har dog aldrig hørt om det problem på en Audi før.........
Jeg har en kollega med en Golf 7 med samme gearkasse , og han havde problemer med at den huggede ved gearskift. VW (samme værksted som mit) havde den inde og "opdaterede" gearkassen (jeg tænker nu at de blot lavede en grundjustering) - problemet er nu væk på kollegaens.
Jeg afventer i spænding......
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
- Torslunde
- Nyt medlem
- Indlæg: 157
- Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 10 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
På et engelsk Skoda forum snakkes der om en DSG7 'Service Campaign', fra midten af Januar.
Tillader mig at copy/paste:
The DSG software update being referred to in this thread alters the behaviour of the fluid pump within the mechatronics unit to prevent current draw and overheating of said pump.
Takes about 30 minutes and has little if any negative effects.
on some units that require a full flash the basic settings "might" be reset and require a few miles before the adaptive driving cycle is re-learned.
It's a service campaign affecting the good old 7 speed dsg box across all models.
its a new campaign that may very well concern some of the vehicles affected by the previous recall.
Thus far we've updated cars from 2011-2015
Tillader mig at copy/paste:
The DSG software update being referred to in this thread alters the behaviour of the fluid pump within the mechatronics unit to prevent current draw and overheating of said pump.
Takes about 30 minutes and has little if any negative effects.
on some units that require a full flash the basic settings "might" be reset and require a few miles before the adaptive driving cycle is re-learned.
It's a service campaign affecting the good old 7 speed dsg box across all models.
its a new campaign that may very well concern some of the vehicles affected by the previous recall.
Thus far we've updated cars from 2011-2015
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
UPDATE
FDM har møde med importøren lige i starten af marts 2017. Et møde som FDM har forespurgt. Efterfølgende vil FDM så informere nærmere om status og problem stillingen.
FDM får pt. ca. 10 henvendelser om ugen på glidende koblinger.
En anden ting. De som syntes om ideen må meget gerne følge trop og kommentere/like/skrive på facebook Kontant siden. Jeg har skrevet et indlæg.
https://www.facebook.com/KontantDR/posts_to_page/
FDM har møde med importøren lige i starten af marts 2017. Et møde som FDM har forespurgt. Efterfølgende vil FDM så informere nærmere om status og problem stillingen.
FDM får pt. ca. 10 henvendelser om ugen på glidende koblinger.
En anden ting. De som syntes om ideen må meget gerne følge trop og kommentere/like/skrive på facebook Kontant siden. Jeg har skrevet et indlæg.
https://www.facebook.com/KontantDR/posts_to_page/
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har nogen hørt om, eller fået bekræftet, at den på engelsk omtalte kampagne også er i DK? Jeg forventer ikke, at min forhandler ved noget om den - det plejer de ikke at gøre. Siger de.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så har jeg været på Facebook- DR- kontant
Tapatalk
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 22:56
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvor er det godt at høre, at FDM kommer på banen nu, og at du har taget fat i kontant. Jeg fik heldigvis forhandleren til at tage min bil tilbage, men det hjælper jo ikke alle dem, der stadig står med problemet. Importør/fabrik bør komme på banen nu, og melde klart ud - for både deres egen og kundernes skyld!Janke skrev:UPDATE
FDM har møde med importøren lige i starten af marts 2017. Et møde som FDM har forespurgt. Efterfølgende vil FDM så informere nærmere om status og problem stillingen.
FDM får pt. ca. 10 henvendelser om ugen på glidende koblinger.
En anden ting. De som syntes om ideen må meget gerne følge trop og kommentere/like/skrive på facebook Kontant siden. Jeg har skrevet et indlæg.
https://www.facebook.com/KontantDR/posts_to_page/
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har været på køretur i dag med værkstedet.........vi kunne begge høre mislyd lige inden skift, hvilket mekanikeren ville checke op på. Han synes dog ikke at den glider, og jeg bliver egentlig også mere og mere i tvivl om det er mig der ser (hører) spøgelser.CJ2110 skrev:Nå.....nu har jeg kontaktet det lokale Audi værksted og bedt dem komme med på en prøvetur, så de kan opleve at den glider i koblingerne når den er kold.
De har dog aldrig hørt om det problem på en Audi før.........
Jeg har en kollega med en Golf 7 med samme gearkasse , og han havde problemer med at den huggede ved gearskift. VW (samme værksted som mit) havde den inde og "opdaterede" gearkassen (jeg tænker nu at de blot lavede en grundjustering) - problemet er nu væk på kollegaens.
Jeg afventer i spænding......
Han checker om der er opdateringer til den samt om der er erfaringer med plastik der rasler når den er kold, eller andre kendte problemer.........måske er det bare noget plastikafdækning der skal efterspændes.....
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981
-
- Medlem
- Indlæg: 831
- Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 43 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg tror jeg snart melder mig ind i denne "kedelige" klub..
Der kører en aktion på nogle DSG7 kasser produceret fra 13-15 se her:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 0#p1343770
De skal ændre hydralic pressure for at mindske det så fejlen med revnet brake pressure accumulator undgåes...gad vide om dette er grunden til at nogen har problemet og andre ikke har(gml vs ny sw på gearkassen, der tager højde for "problemet")..
Fedt produkt vi har fået os her..
Der kører en aktion på nogle DSG7 kasser produceret fra 13-15 se her:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 0#p1343770
De skal ændre hydralic pressure for at mindske det så fejlen med revnet brake pressure accumulator undgåes...gad vide om dette er grunden til at nogen har problemet og andre ikke har(gml vs ny sw på gearkassen, der tager højde for "problemet")..
Fedt produkt vi har fået os her..
-
- Medlem
- Indlæg: 1136
- Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 7 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har læst "stortset" læst alle siderne igennem og kan se at mange af problemerne omhandler TSI motorer.
Hvad med 1.6 TDI Polo fra 2010? Er der nogen der har oplevet problemer i den opsætning?
Hvad med 1.6 TDI Polo fra 2010? Er der nogen der har oplevet problemer i den opsætning?