DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 25. jan 2018, 16:54

madsobh skrev:
25. jan 2018, 11:26
Er det den 142E i skal have i begge to ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Aner ikke hvad type det er. Det er bare mærkeligt der er så lang leveringstid.

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 25. jan 2018, 16:55

Passatg 3c skrev:
25. jan 2018, 11:36
Bjerregaard skrev:Samme her. Dog først i uge 15-17 da de ikke har den på lager inden. Der må være efterspørgsel på den Billede

De har dog lovet mig en fabriksny bil (pga. FDM) hvis ikke dette afhjælper fejlen 4. Gang.
Bliver det så med DSG? BilledeBillede
Ah, ikke hvis det er en DQ200. :lol:

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 25. jan 2018, 17:13

Bjerregaard skrev:
madsobh skrev:
25. jan 2018, 11:26
Er det den 142E i skal have i begge to ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Aner ikke hvad type det er. Det er bare mærkeligt der er så lang leveringstid.
Det er vel fordi VAG så regner med at nogle af de ramte biler, falder uden for garanti ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 25. jan 2018, 18:00

Ullerdk skrev:
25. jan 2018, 17:13
Bjerregaard skrev:
madsobh skrev:
25. jan 2018, 11:26
Er det den 142E i skal have i begge to ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Aner ikke hvad type det er. Det er bare mærkeligt der er så lang leveringstid.
Det er vel fordi VAG så regner med at nogle af de ramte biler, falder uden for garanti ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha måske, der føler jeg det er godt givet ud at jeg har tegnet 3 års ekstra garanti. Så har 3 år mere at løbe på, da bilen lige er blevet 2 år.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 25. jan 2018, 20:02

lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
These users thanked the author aknedude for the post:
kws

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 25. jan 2018, 20:57

aknedude skrev:lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
Om det er gearkassen eller styringen er ligegyldig..... hvis man har standard løsning fra VAG så er det noget skrammel



Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 25. jan 2018, 21:48

Bakker VW helt ud af deres garanti hvis man vælger TVS software? Nogen der ved noget om det? Kan de ikke sige at de ikke dækker noget som helst på bilen hvis man laver en “konstruktiv” ændring?

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kws » 25. jan 2018, 22:03

Bjerregaard skrev:Bakker VW helt ud af deres garanti hvis man vælger TVS software? Nogen der ved noget om det? Kan de ikke sige at de ikke dækker noget som helst på bilen hvis man laver en “konstruktiv” ændring?
Det er vel bare at resette flash counteren når filen ryger i bilen. Så bør de ikke kunne se det.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 25. jan 2018, 22:32

aknedude skrev:
25. jan 2018, 20:02
lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
Det kan ikke forventes at folk skal ud og lede efter en forhandler af custom software for at få sin bil til at køre normalt og derudover bryde garantien samt risikere at gearkassen slides hårdere pga. dette. Det er kun for teknik-freaks / bilnørder som os, og det ændrer ikke på usikkerhed vedrørende holdbarhed og garanti. Not ok! :)

Men dejligt for jer der lever lykkeligt med TVS softwaren helt sikkert.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 25. jan 2018, 23:11

claussor skrev:
25. jan 2018, 22:32
aknedude skrev:
25. jan 2018, 20:02
lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
Det kan ikke forventes at folk skal ud og lede efter en forhandler af custom software for at få sin bil til at køre normalt og derudover bryde garantien samt risikere at gearkassen slides hårdere pga. dette. Det er kun for teknik-freaks / bilnørder som os, og det ændrer ikke på usikkerhed vedrørende holdbarhed og garanti. Not ok! :)

Men dejligt for jer der lever lykkeligt med TVS softwaren helt sikkert.
Men det giver ingen mening at leve med noget der ikke fungere, når man for små midler kan løse det. Folk Chiptuner deres biler i et væk, Noget som virkelig slider extra på bilen, men at få noget software der forlænger gearkassens levetid..... Uuuuha nej det er for teknisk. Mange bruger vanvittig meget tid på at rende spidsrod hos VW uden at få nogen form for hjælp, Hjælp jer selv, og ja det kan fjernes så vw ikke kan se det. tvivler dog på de nogensinde opdager det. Måske watcher kan lave et testpanel, så skeptikere kan få lov at "prøve" softwaren Og mærke hvor stor foreskellen er.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 25. jan 2018, 23:13

Bjerregaard skrev:
25. jan 2018, 21:48
Bakker VW helt ud af deres garanti hvis man vælger TVS software? Nogen der ved noget om det? Kan de ikke sige at de ikke dækker noget som helst på bilen hvis man laver en “konstruktiv” ændring?
Jamen du behøver jo ikke fortælle dem det, det kan fjernes igen, hvis du ikke er tilfreds. Win win...

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 25. jan 2018, 23:16

madsobh skrev:
25. jan 2018, 20:57
aknedude skrev:lige lidt info vedr. TVS har nu haft det i 3 mdr. og det spiller stadig 100%. også når den er kold. Er stadig lidt uforstående for alle jer der sabler DQ200 for jeg er helt klart af den overbevisning at det ikke er gearkassen/koblingerne der er problemet. Det er Softwaren som Vw benytter, der ikke er optimal, de for tidlige gearskift vil stadig ødelægge koblinger/lejer uanset hvor mange gange de bliver skiftet. Så tag imod Watchers tilbud på 1500,- eller TVS til 2800,- og få den software skiftet. (også selvom der er garanti på bilen)At blive ved at pege i øst og vest om det er det ene ell. det andet der er galt hjælper jo ingenting.
Om det er gearkassen eller styringen er ligegyldig..... hvis man har standard løsning fra VAG så er det noget skrammel



Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
men det kan fixes, for samme pris som et nyt fordæk. Og det er jo netop IKKE ligegyldigt om det er hard/software, der er en mulighed for at løse problemet, hvofor så ikke løse det.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 26. jan 2018, 07:42

Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.

At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 26. jan 2018, 08:01

claussor skrev:
26. jan 2018, 07:42
Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.

At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.

Præcis! Det er der jeg vil hen. De skal altså have lov at bøde for det. Det kan ikke passe at man selv som køber skal ud og købe anden software for at få sin bil til at virke som den skal. Det er urimeligt, derfor er jeg villig til at gå hele vejen. Det er en sej kamp, meget sej endda! Jeg vil bare have de skal tage den bil tilbage, og jeg får mulighed for at købe noget andet. De skal også indrømme det er noget klamp, deres DQ200!
Det er ikke fair at dem som køber ny bil i dag med DQ200 ikke bliver gjort opmærksom på problemet. Derfra er det jo så op til køber om man er villig til at tage chancen.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 26. jan 2018, 08:05

1. Der er dælemig langt til Hjallerup eller KBH for at få noget ny software lagt i.
2. Min bil er godkendt til nye koblinger, derfor ville det være tåbeligt at få lagt custom software i nu.
3. HVIS jeg beholder bilen, og den fejler igen med de nye koblinger, så vil jeg overveje det kraftigt.

Lige pt. overvejer vi ret kraftigt at sælge bilen og købe noget helt vanvittigt (på den dårlige måde), da garantien udløber inden så længe.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 26. jan 2018, 08:07

claussor skrev:
26. jan 2018, 07:42
Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.

At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
Jamen der er jo faktisk bevist at det er softwaren der er problemet, så at blive ved med at fastholde at det er hele gearkassen giver ikke rigtig mening. TVS er som sådan ikke en lappeløsning, Softwaren bilen er født med Smadrer bilen, TVS gør at bilen IKKE bliver smadret. De er måden den org. software virker på der er hele problemet. Jo før gearkassen får en anden software, jo længere holder den. Den med garantien kan jeg ikke rigtig forstå, hellere have en bil der virker, end at have en der bare går mere og mere i stykker. Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, havde jeg kørt direkte til Danskbilservice i samme sekund jeg modtog bilen. Og det råd vil jeg give til alle det køber en bil med dsg uanset hvilken model.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 26. jan 2018, 08:11

GaSelle skrev:
26. jan 2018, 08:05
1. Der er dælemig langt til Hjallerup eller KBH for at få noget ny software lagt i.
2. Min bil er godkendt til nye koblinger, derfor ville det være tåbeligt at få lagt custom software i nu.
3. HVIS jeg beholder bilen, og den fejler igen med de nye koblinger, så vil jeg overveje det kraftigt.

Lige pt. overvejer vi ret kraftigt at sælge bilen og købe noget helt vanvittigt (på den dårlige måde), da garantien udløber inden så længe.
Bare for sjov kunne du jo prøve at høre Watcher (cartrends)
om han har en samarbejdspartner nær dig der kan smide custom software på, bare som en form for test. kunne være din bil kom til at virke.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 26. jan 2018, 08:12

aknedude skrev:
26. jan 2018, 08:11
GaSelle skrev:
26. jan 2018, 08:05
1. Der er dælemig langt til Hjallerup eller KBH for at få noget ny software lagt i.
2. Min bil er godkendt til nye koblinger, derfor ville det være tåbeligt at få lagt custom software i nu.
3. HVIS jeg beholder bilen, og den fejler igen med de nye koblinger, så vil jeg overveje det kraftigt.

Lige pt. overvejer vi ret kraftigt at sælge bilen og købe noget helt vanvittigt (på den dårlige måde), da garantien udløber inden så længe.
Bare for sjov kunne du jo prøve at høre Watcher (cartrends)
om han har en samarbejdspartner nær dig der kan smide custom software på, bare som en form for test. kunne være din bil kom til at virke.
Det kunne være. Men nu får den lige nye koblinger først.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 26. jan 2018, 08:17

Bjerregaard skrev:
26. jan 2018, 08:01
claussor skrev:
26. jan 2018, 07:42
Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.

At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.

Præcis! Det er der jeg vil hen. De skal altså have lov at bøde for det. Det kan ikke passe at man selv som køber skal ud og købe anden software for at få sin bil til at virke som den skal. Det er urimeligt, derfor er jeg villig til at gå hele vejen. Det er en sej kamp, meget sej endda! Jeg vil bare have de skal tage den bil tilbage, og jeg får mulighed for at købe noget andet. De skal også indrømme det er noget klamp, deres DQ200!
Det er ikke fair at dem som køber ny bil i dag med DQ200 ikke bliver gjort opmærksom på problemet. Derfra er det jo så op til køber om man er villig til at tage chancen.
Når du ved det kan løses, hvorfor så ikke starte der. Du får da aldrig vw til at indrømme noget som helst. så istedet for at miste 25-50,000 bruger du 2800,- på en anden software. og du bliver glad for bilen.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 26. jan 2018, 08:17

GaSelle skrev:
26. jan 2018, 08:12
aknedude skrev:
26. jan 2018, 08:11
GaSelle skrev:
26. jan 2018, 08:05
1. Der er dælemig langt til Hjallerup eller KBH for at få noget ny software lagt i.
2. Min bil er godkendt til nye koblinger, derfor ville det være tåbeligt at få lagt custom software i nu.
3. HVIS jeg beholder bilen, og den fejler igen med de nye koblinger, så vil jeg overveje det kraftigt.

Lige pt. overvejer vi ret kraftigt at sælge bilen og købe noget helt vanvittigt (på den dårlige måde), da garantien udløber inden så længe.
Bare for sjov kunne du jo prøve at høre Watcher (cartrends)
om han har en samarbejdspartner nær dig der kan smide custom software på, bare som en form for test. kunne være din bil kom til at virke.
Det kunne være. Men nu får den lige nye koblinger først.
Helt ok, men tvivler på de fejler noget.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 26. jan 2018, 14:16

aknedude skrev:
26. jan 2018, 08:11
Bare for sjov kunne du jo prøve at høre Watcher (cartrends)
om han har en samarbejdspartner nær dig der kan smide custom software på, bare som en form for test. kunne være din bil kom til at virke.
Jeg har i dag prøvet at have en Landberg testfil i min 2010 Octavia med 1.4TSI og DQ200.
Den fil Thomas pt har udviklet og testet i René's bil er beregnet til 1.6TDI.
Givet at DSG maps i min 1.4TSI software er anderledes end i René's 1.6TDI, er der brug for en anden fil.
Thomas prøvede at give det et hurtigt skud, men prøvekørsel afslørede at det er ikke "bare" :)

Såå.. den fil René kører rundt med, kan i hvert fald ikke bruges i 1.4TSI. Må afvente produktudvikling i Hjallerup :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 26. jan 2018, 17:34

Jeg har fået et udmærket bud på min bil. Så jeg tror problemet bliver løst den vej rundt; i hvert fald for mit vedkommende.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 26. jan 2018, 18:41

aknedude skrev:
26. jan 2018, 08:07
claussor skrev:
26. jan 2018, 07:42
Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.

At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
Jamen der er jo faktisk bevist at det er softwaren der er problemet, så at blive ved med at fastholde at det er hele gearkassen giver ikke rigtig mening. TVS er som sådan ikke en lappeløsning, Softwaren bilen er født med Smadrer bilen, TVS gør at bilen IKKE bliver smadret. De er måden den org. software virker på der er hele problemet. Jo før gearkassen får en anden software, jo længere holder den. Den med garantien kan jeg ikke rigtig forstå, hellere have en bil der virker, end at have en der bare går mere og mere i stykker. Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, havde jeg kørt direkte til Danskbilservice i samme sekund jeg modtog bilen. Og det råd vil jeg give til alle det køber en bil med dsg uanset hvilken model.
Tja lad os nu bare sige vi Ikke bliver enige mht. gearkasse. Der er jo en grund til VW bevidst lader den glide. Jeg er med på at TVS er en mulighed når nu man har håret i postkassen. Om man bør benytte den er så en anden sag.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 26. jan 2018, 19:35

claussor skrev:
26. jan 2018, 18:41
aknedude skrev:
26. jan 2018, 08:07
claussor skrev:
26. jan 2018, 07:42
Du lægger bare op til at gearkassen er OK og det bare er software. Det er det vi anfægter. Deter en og samme ting. Mads har ret i det er noget skrammel når det ikke virker.

At det så kan lappes på via TVS er jo bare dejligt, men det kan ikke forventes af folk der har brugt 400.000, at de skal gå ud og bryde garanti på deres splinternye bil fordi bilen er defekt fra levering.
Jamen der er jo faktisk bevist at det er softwaren der er problemet, så at blive ved med at fastholde at det er hele gearkassen giver ikke rigtig mening. TVS er som sådan ikke en lappeløsning, Softwaren bilen er født med Smadrer bilen, TVS gør at bilen IKKE bliver smadret. De er måden den org. software virker på der er hele problemet. Jo før gearkassen får en anden software, jo længere holder den. Den med garantien kan jeg ikke rigtig forstå, hellere have en bil der virker, end at have en der bare går mere og mere i stykker. Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, havde jeg kørt direkte til Danskbilservice i samme sekund jeg modtog bilen. Og det råd vil jeg give til alle det køber en bil med dsg uanset hvilken model.
Tja lad os nu bare sige vi Ikke bliver enige mht. gearkasse. Der er jo en grund til VW bevidst lader den glide. Jeg er med på at TVS er en mulighed når nu man har håret i postkassen. Om man bør benytte den er så en anden sag.
når vw i Holland har kunder der ikke er tilfredse så bruger de TVS software. Med VWs velsignelse. så det er da en kraftig indikation at softwaren i gearkassen er noget lort.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 26. jan 2018, 20:12

Det der er pointen er jo at VW jo ikke laver hardware og software som ikke virker for at genere køberne, hvorfor skulle de dog det. Og det hænger næppe heller sammen med at de ikke kunne gøre det samme som TVS og nu andre I DK gør, selvfølgelig kunne de det. Der er en anden grund som sikkert bunder I at de er underlagt andre krav og restriktioner som TVS ikke er og det tvinger dem til at komme ud med noget der er problemfyldt. Om TVS software er et problem, sikkert ikke, men det har da nok en eller anden konsekvens at se stort på de restriktioner VW er underlagt.

Ovennævnte er selvfølgelig kun gisninger og logiske sammenkoblinger :)
2023 Polestar 2 LRSM Plus

filuren
Nyt medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 13. jun 2008, 22:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5620 Glamsbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af filuren » 26. jan 2018, 20:27

HansH skrev:
26. jan 2018, 14:16
aknedude skrev:
26. jan 2018, 08:11
Bare for sjov kunne du jo prøve at høre Watcher (cartrends)
om han har en samarbejdspartner nær dig der kan smide custom software på, bare som en form for test. kunne være din bil kom til at virke.
Jeg har i dag prøvet at have en Landberg testfil i min 2010 Octavia med 1.4TSI og DQ200.
Den fil Thomas pt har udviklet og testet i René's bil er beregnet til 1.6TDI.
Givet at DSG maps i min 1.4TSI software er anderledes end i René's 1.6TDI, er der brug for en anden fil.
Thomas prøvede at give det et hurtigt skud, men prøvekørsel afslørede at det er ikke "bare" :)

Såå.. den fil René kører rundt med, kan i hvert fald ikke bruges i 1.4TSI. Må afvente produktudvikling i Hjallerup :)
HansH : Hvor fik du lagt din fil i ? Var du en tur helt oppe nordpå ?
Overvejer at få den lagt i min 1.6 tdi os nemlig , men turen til Landberg Eller Cartrends er lang :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 26. jan 2018, 20:34

filuren skrev:
26. jan 2018, 20:27
HansH : Hvor fik du lagt din fil i ? Var du en tur helt oppe nordpå ?
Overvejer at få den lagt i min 1.6 tdi os nemlig , men turen til Landberg Eller Cartrends er lang :)
Jeg var hos NT auto i Vejle.
Tror 99% at alle Landberg forhandlere kan. Der skal jo bare bruges en flasher :)
Men tjek med Thomas for en sikkerheds skyld.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 27. jan 2018, 01:57

aknedude skrev:
26. jan 2018, 19:35
claussor skrev:
26. jan 2018, 18:41
aknedude skrev:
26. jan 2018, 08:07


Jamen der er jo faktisk bevist at det er softwaren der er problemet, så at blive ved med at fastholde at det er hele gearkassen giver ikke rigtig mening. TVS er som sådan ikke en lappeløsning, Softwaren bilen er født med Smadrer bilen, TVS gør at bilen IKKE bliver smadret. De er måden den org. software virker på der er hele problemet. Jo før gearkassen får en anden software, jo længere holder den. Den med garantien kan jeg ikke rigtig forstå, hellere have en bil der virker, end at have en der bare går mere og mere i stykker. Havde jeg vidst hvad jeg ved idag, havde jeg kørt direkte til Danskbilservice i samme sekund jeg modtog bilen. Og det råd vil jeg give til alle det køber en bil med dsg uanset hvilken model.
Tja lad os nu bare sige vi Ikke bliver enige mht. gearkasse. Der er jo en grund til VW bevidst lader den glide. Jeg er med på at TVS er en mulighed når nu man har håret i postkassen. Om man bør benytte den er så en anden sag.
når vw i Holland har kunder der ikke er tilfredse så bruger de TVS software. Med VWs velsignelse. så det er da en kraftig indikation at softwaren i gearkassen er noget lort.
Ha ha ha ja... netop softwaren er noget lort. Men hvorfor mon den er det? Tror du virkelig VW er så uduelige at de laver en perfekt gearkasse og så en gang biks af en software? Næppe. Der er jo en grund. Der er også en grund til tunere kan hive flere hypper ud af en motor :) Man går tættere på grænsen - eller over. VW har konstrueret en dårlig gearkasse og prøver at redde den via software.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 27. jan 2018, 07:53

Var vi ikke enige om at det skyldes “rust” :roll:
Nu må I stoppe, Lone Otto fra FDM har jo erklæret dette.. kør 30 til 45 minutter så er alt godt igen.. :shock:
Tror spillet kører på fuldt tryk, hvis VW lægger sig fladt ned på softwaren er problemet, så skal de igennem en erstatningssag, som får dieselgate til at lige en mindre fogedsag. VW lavede så meget lort i 00’erne med deres pris presseri på alle underleverandører, så rigtig mange stumper kun holdt i kortere tid. Så man kan vel også forestille sig at de i det hele taget ikke er førende på hverken de skarpeste medarbejdere og lønninger. Hvem siger at VW’s software er 100% gennemtestet og perfekt i DQ200???
Nok om det, FDM siger jo det er rust og klima bestemt.. så desto meget mere fedt at stå i et VW showroom og spørge ind til det hos sælgeren, som stadig påstår der ikke er flere børnesygdomme:-). Den langhårede ønsker sig så brændende en ny Golf 1.4 TSi DSG 150, så vi har været hos to butikker, hvor der stadig ikke bliver nævnt noget om maxislip, rust og glidende koblinger. Påfaldende nok kender de ikke til nogen utilfredse kunder med DQ200 problemer :?

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 27. jan 2018, 08:16

King_Neumann skrev:
27. jan 2018, 07:53
Var vi ikke enige om at det skyldes “rust” :roll:
Nu må I stoppe, Lone Otto fra FDM har jo erklæret dette.. kør 30 til 45 minutter så er alt godt igen.. :shock:
Tror spillet kører på fuldt tryk, hvis VW lægger sig fladt ned på softwaren er problemet, så skal de igennem en erstatningssag, som får dieselgate til at lige en mindre fogedsag. VW lavede så meget lort i 00’erne med deres pris presseri på alle underleverandører, så rigtig mange stumper kun holdt i kortere tid. Så man kan vel også forestille sig at de i det hele taget ikke er førende på hverken de skarpeste medarbejdere og lønninger. Hvem siger at VW’s software er 100% gennemtestet og perfekt i DQ200???
Nok om det, FDM siger jo det er rust og klima bestemt.. så desto meget mere fedt at stå i et VW showroom og spørge ind til det hos sælgeren, som stadig påstår der ikke er flere børnesygdomme:-). Den langhårede ønsker sig så brændende en ny Golf 1.4 TSi DSG 150, så vi har været hos to butikker, hvor der stadig ikke bliver nævnt noget om maxislip, rust og glidende koblinger. Påfaldende nok kender de ikke til nogen utilfredse kunder med DQ200 problemer :?
Jeg tror som godt de kender til problemet. De nævner bare ingenting. De fremmer ikke ligefrem salget :x

Min kobling larmer jo først når den er varm, så de skal ikke komme med den at det er fugt. Så den må hverken være for varm eller kold. :P

Ikke nemt at købe ny bil i dag :evil:

Besvar

Tilbage til "Transmission"