Fantastisk. Sådan startede min gamle også. Kan se din laver slip i 3, 4 og 5. Da min havde kørt 15000 lavede den stort set slip i alle gear. Jeg havde svært med det i 7 gear med 90 - for så brummer hele bilen hvert 20 sek, når den lige forsøger at regulere slippet ned. Magen til fiasko konstruktion ...
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28. sep 2017, 13:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
i-s skrev:Lev i håbetdunkerbeck skrev: ↑30. apr 2018, 13:07Min passat gør det samme. Jeg skal ind og have ny kobling i denne uge. Håber det løser problem permanent.Primula skrev:Jamen fedt nok, bilen i videoen er min
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:44
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Men hvad er proceduren så nu. Regner ikke med at den nye kobling de skal sætte i afhjælper problemet, måske de første 1500 km for at det så vender tilbage igen. Så prøver de en 3. gang og så begynder man vel at snakke om at lade handlen gå retur med et "tab" af penge for mit vedkommende? Hvad har folk af erfaringer i forhold til hvis problemet ikke bliver afhjulpet ?
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg endte med at bytte den ind til en diesel med den gode DSG7 (DQ381). Den kører og skifter som en drøm.Primula skrev: ↑30. apr 2018, 16:40Men hvad er proceduren så nu. Regner ikke med at den nye kobling de skal sætte i afhjælper problemet, måske de første 1500 km for at det så vender tilbage igen. Så prøver de en 3. gang og så begynder man vel at snakke om at lade handlen gå retur med et "tab" af penge for mit vedkommende? Hvad har folk af erfaringer i forhold til hvis problemet ikke bliver afhjulpet ?
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:44
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Den tanke havde jeg også men med vores kørselsmønster er det næsten blasfemi at bytte til en diesel . Hvor mange gange lavede de noget på værkstedet på din bil ?
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
De grundjusterede kun og forklarede aaaaallllt var normalt - ingen grund til at gøre noget. Men nu sidder jeg 2 timer i bilen hver dag, så jeg magter ikke en træls bil. Eller jeg må hellere være fair nu når de mener det er normalt og så sige, at mine forventninger blev ikke indfriet med DQ200. Hvis jeg skulle tilbage til Benzin, så ville jeg kikke på GTE eller Kia Optima PHEV eller Niro PHEV. DQ200 kommer ikke inden for porten her igen, før den er fixet for good. Og jeg har virkelig min tvivl om den nogensinde bliver god ..
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er der nogen med problemer med deres gearkasse omkring Horsens der kunne tænke sig at køre en tur i min ? Jeg oplever ingen problemer, men vil da egentlig godt ha' det "bekræftiget" inden min eventuelle garanti udløber.
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Bilklage.dk kan kun anbefales, hvis man føler at ens bil ikke bliver lavet, som den burde. Iagttag købelovens bestemmelser og så kan man hurtigt læse sig til ens rettigheder..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 12. mar 2018, 18:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg arbejder i Horsens og har problemer med min, så kan godt give det et forsøg.Snazzy skrev:Er der nogen med problemer med deres gearkasse omkring Horsens der kunne tænke sig at køre en tur i min ? Jeg oplever ingen problemer, men vil da egentlig godt ha' det "bekræftiget" inden min eventuelle garanti udløber.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia 5e5 1,4 TSI DSG
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg troede efterhånden det var slået fast, at bilklage, FDM osv ikke kan gøre en pind så længe fabrikken har kategoriseret bilens opførsel som normal. FDM har f.eks været ude og give VW medhold i, at denne opførsel er forventelig.King_Neumann skrev: ↑1. maj 2018, 10:48Bilklage.dk kan kun anbefales, hvis man føler at ens bil ikke bliver lavet, som den burde. Iagttag købelovens bestemmelser og så kan man hurtigt læse sig til ens rettigheder..
Så problemet er stadig, at kunderne forventer noget andet - men de kan ikke få medhold og der findes ingen fix. Jeg ved ikke hvad det er for nogle tosser der tager beslutning hos VW, om at lave noget der er ringere end kundernes forventninger.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 1. maj 2018, 21:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Min Octavia 1.8 fra 2016 holder på værkstedet nu for at få den nye kobling i.
Bilen fik skiftet kobling for et år siden (en ny type der lige var kommet i stedet for den fabriksmonterede),da den første begyndte at pive ved igangsætning og så skift til ulige gear.
Piveriet forsvandt, men begyndte hurtigt at døje med rusk ved svag acceleration når bilen er kold. Det er kun når den er kold. Ved driftsvarm kører den som en drøm.
Nu må vi så se om der er forskel med den nye type kobling.
Skal nok give en tilbagemelding om resultatet.
Bilen fik skiftet kobling for et år siden (en ny type der lige var kommet i stedet for den fabriksmonterede),da den første begyndte at pive ved igangsætning og så skift til ulige gear.
Piveriet forsvandt, men begyndte hurtigt at døje med rusk ved svag acceleration når bilen er kold. Det er kun når den er kold. Ved driftsvarm kører den som en drøm.
Nu må vi så se om der er forskel med den nye type kobling.
Skal nok give en tilbagemelding om resultatet.
Janus
2016 Octavia 1.8 dsg, L&K
2016 Octavia 1.8 dsg, L&K
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
i-s skrev: ↑1. maj 2018, 18:02Jeg troede efterhånden det var slået fast, at bilklage, FDM osv ikke kan gøre en pind så længe fabrikken har kategoriseret bilens opførsel som normal. FDM har f.eks været ude og give VW medhold i, at denne opførsel er forventelig.King_Neumann skrev: ↑1. maj 2018, 10:48Bilklage.dk kan kun anbefales, hvis man føler at ens bil ikke bliver lavet, som den burde. Iagttag købelovens bestemmelser og så kan man hurtigt læse sig til ens rettigheder..
Så problemet er stadig, at kunderne forventer noget andet - men de kan ikke få medhold og der findes ingen fix. Jeg ved ikke hvad det er for nogle tosser der tager beslutning hos VW, om at lave noget der er ringere end kundernes forventninger.
Fordi nogle herinde har fået købt bilen tilbage.. der står tydeligt i købeloven, at hvis en vare ændrer sig mærkbart i forhold til det man har købt- uagtet at leverandøren har gjort alt (skiftet kobling flere gange) og det så igen ikke virker efter få tusinde kørte km.. så er det juridisk krav opfyldt efter købeloven.. 2/3 skift af kobling er ikke normalt mig bekendt, og en væsentlig ændring. Glem FDM, læs købeloven..
- These users thanked the author King_Neumann for the post:
- Passatg 3c
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Men det er et ubetydelig fåtal, hvor de har tilbudt at købe bilen tilbage. Så du klamrer dig til et halmstrå.King_Neumann skrev: ↑2. maj 2018, 15:17i-s skrev: ↑1. maj 2018, 18:02Jeg troede efterhånden det var slået fast, at bilklage, FDM osv ikke kan gøre en pind så længe fabrikken har kategoriseret bilens opførsel som normal. FDM har f.eks været ude og give VW medhold i, at denne opførsel er forventelig.King_Neumann skrev: ↑1. maj 2018, 10:48Bilklage.dk kan kun anbefales, hvis man føler at ens bil ikke bliver lavet, som den burde. Iagttag købelovens bestemmelser og så kan man hurtigt læse sig til ens rettigheder..
Så problemet er stadig, at kunderne forventer noget andet - men de kan ikke få medhold og der findes ingen fix. Jeg ved ikke hvad det er for nogle tosser der tager beslutning hos VW, om at lave noget der er ringere end kundernes forventninger.
Fordi nogle herinde har fået købt bilen tilbage.. der står tydeligt i købeloven, at hvis en vare ændrer sig mærkbart i forhold til det man har købt- uagtet at leverandøren har gjort alt (skiftet kobling flere gange) og det så igen ikke virker efter få tusinde kørte km.. så er det juridisk krav opfyldt efter købeloven.. 2/3 skift af kobling er ikke normalt mig bekendt, og en væsentlig ændring. Glem FDM, læs købeloven..
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja og så os som opgav kampen mod vw med stort tab til følge.
Og ej et nu tidligere ubrugeligt medlemskab hos FDM kunne hjælpe da problemer gik under serie standart.
Hvor herre bevares.
Jer der nu bliver tilbudt nye koblinger. Hvorfor gør i det. Er jeres problemer ikke under "serie standart "
Og ej et nu tidligere ubrugeligt medlemskab hos FDM kunne hjælpe da problemer gik under serie standart.
Hvor herre bevares.
Jer der nu bliver tilbudt nye koblinger. Hvorfor gør i det. Er jeres problemer ikke under "serie standart "
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
i-s skrev: ↑2. maj 2018, 18:50Men det er et ubetydelig fåtal, hvor de har tilbudt at købe bilen tilbage. Så du klamrer dig til et halmstrå.King_Neumann skrev: ↑2. maj 2018, 15:17i-s skrev: ↑1. maj 2018, 18:02
Jeg troede efterhånden det var slået fast, at bilklage, FDM osv ikke kan gøre en pind så længe fabrikken har kategoriseret bilens opførsel som normal. FDM har f.eks været ude og give VW medhold i, at denne opførsel er forventelig.
Så problemet er stadig, at kunderne forventer noget andet - men de kan ikke få medhold og der findes ingen fix. Jeg ved ikke hvad det er for nogle tosser der tager beslutning hos VW, om at lave noget der er ringere end kundernes forventninger.
Fordi nogle herinde har fået købt bilen tilbage.. der står tydeligt i købeloven, at hvis en vare ændrer sig mærkbart i forhold til det man har købt- uagtet at leverandøren har gjort alt (skiftet kobling flere gange) og det så igen ikke virker efter få tusinde kørte km.. så er det juridisk krav opfyldt efter købeloven.. 2/3 skift af kobling er ikke normalt mig bekendt, og en væsentlig ændring. Glem FDM, læs købeloven..
Jeg ridser blot den mulighed op som findes.. enten sælger man med stort tab, ellers bruger man 500kr på et gebyr til Bilklage.dk. Problemet er nok at mange slet ikke har eller kan overskue processen med at klage videre end til forhandlerne! Dermed er kampen jo reelt tabt. FDM har intet med forbrugerkøbet at gøre, dem kan du glemme alt om.
Hvis man ikke gør forsøget, så vinder man heller ikke noget. Hvis din bil er lavet gentagende gange uden det har hjulpet, så har forhandleren jo nærmest erkendt at der er en fejl- seriestandard eller ej. Bilen kører ikke som ved købet, og kommer aldrig til det.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvornår passer det dig? Jeg er hjemme hverdag efter 1600LaCake3 skrev: ↑1. maj 2018, 11:01Jeg arbejder i Horsens og har problemer med min, så kan godt give det et forsøg.Snazzy skrev:Er der nogen med problemer med deres gearkasse omkring Horsens der kunne tænke sig at køre en tur i min ? Jeg oplever ingen problemer, men vil da egentlig godt ha' det "bekræftiget" inden min eventuelle garanti udløber.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 18. dec 2017, 00:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har siden mandag været den (næsten) lykkelige ejer af en helt ny Seat Leon ST FR 1,4 TSi ACT med DSG;
Den har en underlig knirken fra midterkonsollen ved hastigheder under 50 km/t. Min lokale forhandler (ikke sælger af bilen) ser på det om et par uger.
Derudover synes jeg, at 1. gear opfører sig lidt underligt, når DSG står i sport (kun i sport). Jeg havde godt hørt, at 1. ikke er meget værd, men det føles simpelthen som om, at den glider lige indtil den skifter til 2. Bilen flytter sig knapt nok, hvilket har været tæt på at skabe nogle trælse situationer, når jeg skal sætte i gang.
Er det tilsvarende oplevelse I har med jeres DQ200?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Den har en underlig knirken fra midterkonsollen ved hastigheder under 50 km/t. Min lokale forhandler (ikke sælger af bilen) ser på det om et par uger.
Derudover synes jeg, at 1. gear opfører sig lidt underligt, når DSG står i sport (kun i sport). Jeg havde godt hørt, at 1. ikke er meget værd, men det føles simpelthen som om, at den glider lige indtil den skifter til 2. Bilen flytter sig knapt nok, hvilket har været tæt på at skabe nogle trælse situationer, når jeg skal sætte i gang.
Er det tilsvarende oplevelse I har med jeres DQ200?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6584
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 925 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja, men mange har de ikke skiftet noget på. Der er det bare "normalt". Hvis man så klager, så skal en fagmand lave en vurdering ved en syn og skøns vurdering. Det er tit FDM testcenter der gør det, som på forhånd har givet VAG ret i det er normalt. Hvordan vil du nogensinde få den kørt til dørs ? selv om du går i retten taber du. Og der er stadig ingen fix på problemet.King_Neumann skrev: ↑2. maj 2018, 22:33i-s skrev: ↑2. maj 2018, 18:50Men det er et ubetydelig fåtal, hvor de har tilbudt at købe bilen tilbage. Så du klamrer dig til et halmstrå.King_Neumann skrev: ↑2. maj 2018, 15:17
Fordi nogle herinde har fået købt bilen tilbage.. der står tydeligt i købeloven, at hvis en vare ændrer sig mærkbart i forhold til det man har købt- uagtet at leverandøren har gjort alt (skiftet kobling flere gange) og det så igen ikke virker efter få tusinde kørte km.. så er det juridisk krav opfyldt efter købeloven.. 2/3 skift af kobling er ikke normalt mig bekendt, og en væsentlig ændring. Glem FDM, læs købeloven..
Jeg ridser blot den mulighed op som findes.. enten sælger man med stort tab, ellers bruger man 500kr på et gebyr til Bilklage.dk. Problemet er nok at mange slet ikke har eller kan overskue processen med at klage videre end til forhandlerne! Dermed er kampen jo reelt tabt. FDM har intet med forbrugerkøbet at gøre, dem kan du glemme alt om.
Hvis man ikke gør forsøget, så vinder man heller ikke noget. Hvis din bil er lavet gentagende gange uden det har hjulpet, så har forhandleren jo nærmest erkendt at der er en fejl- seriestandard eller ej. Bilen kører ikke som ved købet, og kommer aldrig til det.
Nå - gider egentlig ikke hidse mig op over det igen. Jeg har fået det fixet (DQ200 -> DQ381).
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 18. dec 2017, 00:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Her følger en video, hvor jeg har forsøgt at fange situationen med 1. gear. Jeg holder speederen i samme position. Som I forhåbentligt kan se, sker der først rigtigt noget i 2. gear. Normalt?Breinholm skrev:Jeg har siden mandag været den (næsten) lykkelige ejer af en helt ny Seat Leon ST FR 1,4 TSi ACT med DSG;
Den har en underlig knirken fra midterkonsollen ved hastigheder under 50 km/t. Min lokale forhandler (ikke sælger af bilen) ser på det om et par uger.
Derudover synes jeg, at 1. gear opfører sig lidt underligt, når DSG står i sport (kun i sport). Jeg havde godt hørt, at 1. ikke er meget værd, men det føles simpelthen som om, at den glider lige indtil den skifter til 2. Bilen flytter sig knapt nok, hvilket har været tæt på at skabe nogle trælse situationer, når jeg skal sætte i gang.
Er det tilsvarende oplevelse I har med jeres DQ200?
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Knirken fra midterkonsollen kan også tydeligt høres.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Puha jeg har lidt svært ved at tyde den video. Måske det bare er mig. Det ryster og lav kvalitet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 18. dec 2017, 00:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det kan jeg godt forstå; det er ikke nemt at skyde video af og skal nok opleves. Jeg kører forbi SEAT i morgen, så må de tage en tur igen.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13290
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3229 times
- Been thanked: 4574 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Som jeg umiddelbart oplever din video, synes jeg ikke det ligner DQ200 maxislip.Breinholm skrev: ↑3. maj 2018, 16:53Den har en underlig knirken fra midterkonsollen ved hastigheder under 50 km/t. Min lokale forhandler (ikke sælger af bilen) ser på det om et par uger.
Derudover synes jeg, at 1. gear opfører sig lidt underligt, når DSG står i sport (kun i sport). Jeg havde godt hørt, at 1. ikke er meget værd, men det føles simpelthen som om, at den glider lige indtil den skifter til 2. Bilen flytter sig knapt nok, hvilket har været tæt på at skabe nogle trælse situationer, når jeg skal sætte i gang.
Vores Octavia har også en, hvad skal man kalde det .... "tøvende"? ... måde at slippe koblingen på ved igangsætning.
Man træder på speederen og den begynder at bevæge sig fremad, men når man efter få øjeblikke normalt ville have sluppet koblingen helt i en bil med manuel kasse, så er det som om DSG stadig ikke har lagt koblingen helt. Først når der kommer lidt mere fremdrift i bilen, er det som om den bider 100%.
Ved næsten ikke hvordan jeg kan beskrive det bedre.
Oplever det samme i både D og S og sådan har den altid været.
Samme i min Passat med DSG6.
Jeg har altid sagt at DSG er helt fint, men igangsætning - det kan jeg gøre bedre selv med en manuel kasse.
Hvis du læser tråden her (ved godt der er mange sider), så vil du finde flere beskrivelser af hvordan DQ200 maxislip fremprovokeres og opleves.
Den knirken der ..... er til gengæld tydelig på videoen. Den ville jeg da gå totalt i spåner over på under 60 sekunder
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så er Golf 7½'eren også begyndt på en masse ruskeri der forplanter sig i hele bilen, især ved tilkobling 2-3.
Bilder mig ind det er blevet værre efter jeg fik tunge 17" sommerhjul på, men det kan være tilfældigt det er opstået der.
Den har gået 14500 km, så min tidligere udtalelse med at dq200 kræver to service mellem hvert longlife olieskift passer nok stadig her 7 år efter min Golf 6 havde sine problemer.
15.000 km = nye koblinger
30.000 km = ny gearkasse komplet
Bilder mig ind det er blevet værre efter jeg fik tunge 17" sommerhjul på, men det kan være tilfældigt det er opstået der.
Den har gået 14500 km, så min tidligere udtalelse med at dq200 kræver to service mellem hvert longlife olieskift passer nok stadig her 7 år efter min Golf 6 havde sine problemer.
15.000 km = nye koblinger
30.000 km = ny gearkasse komplet
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Lidt nørderi med koblingen.
Er der nogen som 100% ved noget om processen for skift af koblinger?
Altså om der bruges VW special værktøj eller ej? Bliver koblingerne shimset op på ny, eller ej?
LUK som laver koblingerne, har eget udviklet special værktøj. Bliver det brugt på Original værkstederne eller ej?
Grunden til spørgsmålet er, fik skilt koblingen ad i torsdags( Yep, den sidst nye som skulle fikse slippet). Der kunne værkstedet konstatere at der var for meget slup i koblingerne, særligt i den ulige kobling. Faktisk var det tæt på at være 1 mm som skulle shimses op.
Værkstedet brugte LUK værktøj, og ikke VW værktøj.
Nå, men min erfaring var at, slippet forsvandt og skifetene var som en ny bil. Har ikke kørt så langt endnu, men det føles rigtigt.
Måske der er håb for de vedholdne
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er der nogen som 100% ved noget om processen for skift af koblinger?
Altså om der bruges VW special værktøj eller ej? Bliver koblingerne shimset op på ny, eller ej?
LUK som laver koblingerne, har eget udviklet special værktøj. Bliver det brugt på Original værkstederne eller ej?
Grunden til spørgsmålet er, fik skilt koblingen ad i torsdags( Yep, den sidst nye som skulle fikse slippet). Der kunne værkstedet konstatere at der var for meget slup i koblingerne, særligt i den ulige kobling. Faktisk var det tæt på at være 1 mm som skulle shimses op.
Værkstedet brugte LUK værktøj, og ikke VW værktøj.
Nå, men min erfaring var at, slippet forsvandt og skifetene var som en ny bil. Har ikke kørt så langt endnu, men det føles rigtigt.
Måske der er håb for de vedholdne
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Sidst min var afsted for koblingsskifte (skal den igen på onsdag!), måtte jeg vente en dag ekstra, da de ikke havde de rigtige shims på lager, så vil tro at der bliver kontrolleret og målt tolerance på den nye kobling, og justeret efter målene på den nye.Janke skrev:Lidt nørderi med koblingen.
Er der nogen som 100% ved noget om processen for skift af koblinger?
Altså om der bruges VW special værktøj eller ej? Bliver koblingerne shimset op på ny, eller ej?
LUK som laver koblingerne, har eget udviklet special værktøj. Bliver det brugt på Original værkstederne eller ej?
Grunden til spørgsmålet er, fik skilt koblingen ad i torsdags( Yep, den sidst nye som skulle fikse slippet). Der kunne værkstedet konstatere at der var for meget slup i koblingerne, særligt i den ulige kobling. Faktisk var det tæt på at være 1 mm som skulle shimses op.
Værkstedet brugte LUK værktøj, og ikke VW værktøj.
Nå, men min erfaring var at, slippet forsvandt og skifetene var som en ny bil. Har ikke kørt så langt endnu, men det føles rigtigt.
Måske der er håb for de vedholdne
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fedt at der var mærkbart resultat lige efter, og håber da vitterligt, at det holder ved
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 797
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 120 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kan nogle hjælpe en ignorant med at forstå?
Shimse (udsagnsord)- shims (navneord) .....osv.
Hvad er det?
Shimse (udsagnsord)- shims (navneord) .....osv.
Hvad er det?
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 350 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Shim = skive ala en spændskive. Bruges til at justere en afstand/tolerance på pladsjencka skrev:Kan nogle hjælpe en ignorant med at forstå?
Shimse (udsagnsord)- shims (navneord) .....osv.
Hvad er det?
Shimme = Kombinere shims af forskellig tykkelse og dermed justere en tolerance.
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 797
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 120 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så blev jeg det klogere...og forstår mere det der var skrevet om.
TAK kGlerup
TAK kGlerup
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Grunden til jeg spørg, er at VW værktøjet er anderledes end LUK værktøjet. Og det værksted jeg bruger, får forskellige målinger hver gang de bruger VW værktøjet. VW er ikke nøjagtigt nok, jf. deres erfaringer.Kristian_H skrev:Sidst min var afsted for koblingsskifte (skal den igen på onsdag!), måtte jeg vente en dag ekstra, da de ikke havde de rigtige shims på lager, så vil tro at der bliver kontrolleret og målt tolerance på den nye kobling, og justeret efter målene på den nye.Janke skrev:Lidt nørderi med koblingen.
Er der nogen som 100% ved noget om processen for skift af koblinger?
Altså om der bruges VW special værktøj eller ej? Bliver koblingerne shimset op på ny, eller ej?
LUK som laver koblingerne, har eget udviklet special værktøj. Bliver det brugt på Original værkstederne eller ej?
Grunden til spørgsmålet er, fik skilt koblingen ad i torsdags( Yep, den sidst nye som skulle fikse slippet). Der kunne værkstedet konstatere at der var for meget slup i koblingerne, særligt i den ulige kobling. Faktisk var det tæt på at være 1 mm som skulle shimses op.
Værkstedet brugte LUK værktøj, og ikke VW værktøj.
Nå, men min erfaring var at, slippet forsvandt og skifetene var som en ny bil. Har ikke kørt så langt endnu, men det føles rigtigt.
Måske der er håb for de vedholdne
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fedt at der var mærkbart resultat lige efter, og håber da vitterligt, at det holder ved
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 12. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mojn allesammen!
Så er det min tur. Nu skal i bare høre.
Jeg er ejer af en Seat Toledo 1.4 TSI DSG fra start 2015.
Jeg er egentlig godt tilfreds med bilen og DSG'en har selvfølgelig det berømte maxi-slip, men så længe
det ikke går ud over mine koblinger kan jeg egentlig godt leve med det...
Dog hakker den nogle gange.
Bilen er købt brugt men der er ikke gået 6 måneder endnu fra jeg har købt den på værkstedet.
Mekanikeren har prøvet en tur i den og siger den kører helt fint, men har dog aftalt med ham at jeg skal med næste gang,
han lød meget oprigtig og det lød som om han gerne ville fixe problemet hvis det var der.
Mit spørgsmål til jer herinde er, hvordan får i overbevist jeres mekanikere om at der er et problem, så de ikke bare fortæller jer "det er normalt". Jeg har bare ikke lyst til at stå om 3 måneder og skulle give 50.000 for en ny gearkasse....
Så er det min tur. Nu skal i bare høre.
Jeg er ejer af en Seat Toledo 1.4 TSI DSG fra start 2015.
Jeg er egentlig godt tilfreds med bilen og DSG'en har selvfølgelig det berømte maxi-slip, men så længe
det ikke går ud over mine koblinger kan jeg egentlig godt leve med det...
Dog hakker den nogle gange.
Bilen er købt brugt men der er ikke gået 6 måneder endnu fra jeg har købt den på værkstedet.
Mekanikeren har prøvet en tur i den og siger den kører helt fint, men har dog aftalt med ham at jeg skal med næste gang,
han lød meget oprigtig og det lød som om han gerne ville fixe problemet hvis det var der.
Mit spørgsmål til jer herinde er, hvordan får i overbevist jeres mekanikere om at der er et problem, så de ikke bare fortæller jer "det er normalt". Jeg har bare ikke lyst til at stå om 3 måneder og skulle give 50.000 for en ny gearkasse....