DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 16. okt 2017, 16:03

Men FDM giver vi intet for mere, de har jo erkendt at det er fugt/varme/egenskab, eller hvad det nu hedder næste gang. Men de har lige så stor ridse i lakken ved at lade stå til..
Derfor at jeg mener det TVS kan gøre for bilen og så helt uden at det giver større forbrug af brændstof- tværtimod som du skrev.. så er det mig bare en gåde, at det her ikke er blæst større op worldwide. TVS er hvor gammelt? Og hvor længe har den software været på markedet?

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 16. okt 2017, 16:06

gudhjem skrev:
aknedude skrev:
King_Neumann skrev:Jf. FDM så skriver de netop også at Holland annoncerer massivt for ny software og samtidigt advarer FDM om at benytte sig af det (ikke nærmere begrundet :-? ) hvis deres begrundelse for det er lige så overfladisk, som Lone Tonedøv Otto’s svar/afslag til Madsobh, så er vi jo nærmest kommet ingen vegne, og så må vi læne jer op af de erfaringer I gør med TVS softwaren. Det er bare stadigvæk for mig en gåde, hvorfor det ikke er mere fremme end blot til den Hollandske grænse. Der må jo være noget om snakken..
Jamen det er jo fordi det ikke er godkendt af VW. Havde vw nu sagt god for at bruge TVS Custom software. I hele Europa så havde FDM jo sagt, at de anbefalede at man gjorde det. Tænk hvis man kun gjorde hvad FDM anbefalede........

Du mener at TVS er skadeligt for gearkassen?? Som FDM siger Eller hvordan.
Der er jo ingen af os der påstår det er skadeligt for gearkassen, men der er heller ikke nogle beviser for det ikke er skadeligt for gearkassen

Måske derfor der er nogle der stiller tvivl om løsningen når det ikke er bevist det er noget der virker i længden


Sent from my iPhone using Tapatalk
Måske det der er problemet reelt?? VW kan ikke sige go’ uden at kende virkningen på den lange bane.. :-?

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 16. okt 2017, 16:29

gudhjem skrev:
aknedude skrev:
King_Neumann skrev:Jf. FDM så skriver de netop også at Holland annoncerer massivt for ny software og samtidigt advarer FDM om at benytte sig af det (ikke nærmere begrundet :-? ) hvis deres begrundelse for det er lige så overfladisk, som Lone Tonedøv Otto’s svar/afslag til Madsobh, så er vi jo nærmest kommet ingen vegne, og så må vi læne jer op af de erfaringer I gør med TVS softwaren. Det er bare stadigvæk for mig en gåde, hvorfor det ikke er mere fremme end blot til den Hollandske grænse. Der må jo være noget om snakken..
Jamen det er jo fordi det ikke er godkendt af VW. Havde vw nu sagt god for at bruge TVS Custom software. I hele Europa så havde FDM jo sagt, at de anbefalede at man gjorde det. Tænk hvis man kun gjorde hvad FDM anbefalede........

Du mener at TVS er skadeligt for gearkassen?? Som FDM siger Eller hvordan.
Der er jo ingen af os der påstår det er skadeligt for gearkassen, men der er heller ikke nogle beviser for det ikke er skadeligt for gearkassen

Måske derfor der er nogle der stiller tvivl om løsningen når det ikke er bevist det er noget der virker i længden


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan med ret stor sikkerhed sige at den software som bilen er født med ihverttilfælde ikke virker i længden. Om TVS gør, ja det finder jeg nok ud af. Har netop skrevet til TVS i Holland for at høre deres vers. Af hvorfor de lever lidt “skjult” i forhold til at de Mener at have fundet de vise sten Mht. DQ200.

Kan iøvrigt lige fortælle at min bil stadig kører super, og gearskift spiller 110% og det gælder både i D & S før have den ret voldsom motorbremse i Sport når man bremsede, det er helt væk nu, den motorbremser meget mere naturligt nu.

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 16. okt 2017, 16:34

aknedude skrev:
gudhjem skrev:
aknedude skrev: Jamen det er jo fordi det ikke er godkendt af VW. Havde vw nu sagt god for at bruge TVS Custom software. I hele Europa så havde FDM jo sagt, at de anbefalede at man gjorde det. Tænk hvis man kun gjorde hvad FDM anbefalede........

Du mener at TVS er skadeligt for gearkassen?? Som FDM siger Eller hvordan.
Der er jo ingen af os der påstår det er skadeligt for gearkassen, men der er heller ikke nogle beviser for det ikke er skadeligt for gearkassen

Måske derfor der er nogle der stiller tvivl om løsningen når det ikke er bevist det er noget der virker i længden


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan med ret stor sikkerhed sige at den software som bilen er født med ihverttilfælde ikke virker i længden. Om TVS gør, ja det finder jeg nok ud af. Har netop skrevet til TVS i Holland for at høre deres vers. Af hvorfor de lever lidt “skjult” i forhold til at de Mener at have fundet de vise sten Mht. DQ200.

Kan iøvrigt lige fortælle at min bil stadig kører super, og gearskift spiller 110% og det gælder både i D & S før have den ret voldsom motorbremse i Sport når man bremsede, det er helt væk nu, den motorbremser meget mere naturligt nu.
Ser frem til at høre lidt mere om det når bilen har kørt 20.000-30.000km

Det er jo super fint hvis det bare virker, men er bare skeptisk, men sådan er vi forskellige herinde Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 17. okt 2017, 08:46

gudhjem skrev:
aknedude skrev:
gudhjem skrev: Der er jo ingen af os der påstår det er skadeligt for gearkassen, men der er heller ikke nogle beviser for det ikke er skadeligt for gearkassen

Måske derfor der er nogle der stiller tvivl om løsningen når det ikke er bevist det er noget der virker i længden


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan med ret stor sikkerhed sige at den software som bilen er født med ihverttilfælde ikke virker i længden. Om TVS gør, ja det finder jeg nok ud af. Har netop skrevet til TVS i Holland for at høre deres vers. Af hvorfor de lever lidt “skjult” i forhold til at de Mener at have fundet de vise sten Mht. DQ200.

Kan iøvrigt lige fortælle at min bil stadig kører super, og gearskift spiller 110% og det gælder både i D & S før have den ret voldsom motorbremse i Sport når man bremsede, det er helt væk nu, den motorbremser meget mere naturligt nu.
Ser frem til at høre lidt mere om det når bilen har kørt 20.000-30.000km

Det er jo super fint hvis det bare virker, men er bare skeptisk, men sådan er vi forskellige herinde Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

20-30,000 km. holy shit, kører 12000 om året vender tilbage i 2020 :lol:

Alte
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 22. jan 2011, 10:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Alte » 17. okt 2017, 09:00

Jeg er blevet lidt bekymret over at læse om alle de udfordringer/fejl der er oplevet med dq200.
Jeg har netop bestilt en fabriksny Passat, 1.4 TSI med 7 trins DSG.
Er der nogen indikationer på, om VW har forbedret gearkassen, eller nu anvender en bedre software end tidligere ?

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 17. okt 2017, 09:01

Alte skrev:Jeg er blevet lidt bekymret over at læse om alle de udfordringer/fejl der er oplevet med dq200.
Jeg har netop bestilt en fabriksny Passat, 1.4 TSI med 7 trins DSG.
Er der nogen indikationer på, om VW har forbedret gearkassen, eller nu anvender en bedre software end tidligere ?
Har du læst tråden?

Alte
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 22. jan 2011, 10:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Alte » 17. okt 2017, 09:05

Jaaa, men kan ikke lige se et entydigt svar, venligst hjælp hvis jeg ikke har været grundig nok

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 17. okt 2017, 09:16

Pointen er at de jo ikke siger noget. Ikke om at der er problemer og heller ikke hvis blev løst. Sidst nævnte fordi de jo så indrømmer først nævnte :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 17. okt 2017, 09:41

Alte skrev:Jaaa, men kan ikke lige se et entydigt svar, venligst hjælp hvis jeg ikke har været grundig nok

Læs det info fra TVS på side 71 der er 2 PDF filer der forklarer hvad det hele handler om.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 17. okt 2017, 10:05

Alte skrev:Jaaa, men kan ikke lige se et entydigt svar, venligst hjælp hvis jeg ikke har været grundig nok
Kan se at du har fået lidt at gå med.
Personligt ville jeg prøve at få skrevet i slutsedlen hvad gearkassen IKKE må gøre, således at man ikke skal diskutere hvorvidt det er en fejl eller "egenskab", hvis man får en bil med de nævnte problemer.
Men det er nok tvivlsomt om sælgeren går med til det...

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 17. okt 2017, 10:22

kGlerup skrev:
Alte skrev:Jaaa, men kan ikke lige se et entydigt svar, venligst hjælp hvis jeg ikke har været grundig nok
Kan se at du har fået lidt at gå med.
Personligt ville jeg prøve at få skrevet i slutsedlen hvad gearkassen IKKE må gøre, således at man ikke skal diskutere hvorvidt det er en fejl eller "egenskab", hvis man får en bil med de nævnte problemer.
Men det er nok tvivlsomt om sælgeren går med til det...
Så skal handlen gå tilbage, det er sælgeres pligt at oplyse dette når nu han sælger et VW produkt..
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:35, rettet i alt 1 gang.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 17. okt 2017, 11:11

Nu har jeg selv været i forbindelse med Per hos DanskBilservice. Det er helt plausibelt det han forklarer, og det her handler kun om at få vækket toppen i VW.. softwaren bliver produceret ét sted, Megatronic et andet sted mv. Problemet lader til at være at nuværende software simpelthen er alt for langsom i sammenspillet mellem turbo, gasspjæld mv. Det skal fungere sammen 100% og det gør de så bare ikke da de forskellige underleverandører ikke tester DQ200 sammen som en enhed. VW bør vide at problemet ikke blot er for enkelte biler, men for mange. Men Per vil nu kontakte TVS og få forklaret hvad de i Holland har fået af erfaring med de biler, som har kørt med nuværende software i knapt det ene år den har været på markedet. Han bekræfter også at forhandlerne i Holland kun ønsker tilfredse kunder og går uden om de Hollandske importører for at få opdateret DSG hos TVS, så kunden bliver glad for sin bil.
Men de af jer som har fået det lavet kan jo bekræfte en anden køreglæde.. Per siger jo også at nuværende VW software alligevel smadrer gearkassen over tid. Men han forstår godt folks dilemmaer ved TVS softwaren, men man bør tage et valg, ellers går det galt. Bare alene at få den tekniske forklaring telefonisk, så tænker jeg at han er en meget reel mand, som faktisk er lige så frustreret over VW og FDM’s holdninger.. det handler om glade kunder!!

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 17. okt 2017, 11:25

King_Neumann skrev:Nu har jeg selv været i forbindelse med Per hos DanskBilservice. Det er helt plausibelt det han forklarer, og det her handler kun om at få vækket toppen i VW.. softwaren bliver produceret ét sted, Megatronic et andet sted mv. Problemet lader til at være at nuværende software simpelthen er alt for langsom i sammenspillet mellem turbo, gasspjæld mv. Det skal fungere sammen 100% og det gør de så bare ikke da de forskellige underleverandører ikke tester DQ200 sammen som en enhed. VW bør vide at problemet ikke blot er for enkelte biler, men for mange. Men Per vil nu kontakte TVS og få forklaret hvad de i Holland har fået af erfaring med de biler, som har kørt med nuværende software i knapt det ene år den har været på markedet. Han bekræfter også at forhandlerne i Holland kun ønsker tilfredse kunder og går uden om de Hollandske importører for at få opdateret DSG hos TVS, så kunden bliver glad for sin bil.
Men de af jer som har fået det lavet kan jo bekræfte en anden køreglæde.. Per siger jo også at nuværende VW software alligevel smadrer gearkassen over tid. Men han forstår godt folks dilemmaer ved TVS softwaren, men man bør tage et valg, ellers går det galt. Bare alene at få den tekniske forklaring telefonisk, så tænker jeg at han er en meget reel mand, som faktisk er lige så frustreret over VW og FDM’s holdninger.. det handler om glade kunder!!
Super at du har taget kontakt og fået tingene forklaret, og ja Per brænder helt sikkert for sagen.

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af onslow » 17. okt 2017, 12:45

de forskellige underleverandører ikke tester DQ200 sammen som en enhed.
Igen et ledelses problem :roll:

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 17. okt 2017, 13:50

Jeg kunne godt tænke mig et svar fra en forhandler i Holland, som benytter sig af TVS softwaren på en eller flere VW biler.. det bliver essentielt at få den viden tænker jeg. De skal jo så også være villige til at fastholde garantisager på biler, som er indenfor perioden. Men ledelsen hos VW må vel indforstået med dette i Holland, ellers er det jo blot at afskrive garanti, hvilket VW garanteret hilser velkommen :-(
Men jeg må ærligt indrømme efter snakken med Per DanskBilservice, at der er noget om snakken med det software— hverken fugt, varme og eneste seriestadard er den dårlige software fra VW :-)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 17. okt 2017, 15:03

King_Neumann skrev:Jeg kunne godt tænke mig et svar fra en forhandler i Holland, som benytter sig af TVS softwaren på en eller flere VW biler.. det bliver essentielt at få den viden tænker jeg. De skal jo så også være villige til at fastholde garantisager på biler, som er indenfor perioden. Men ledelsen hos VW må vel indforstået med dette i Holland, ellers er det jo blot at afskrive garanti, hvilket VW garanteret hilser velkommen :-(
Men jeg må ærligt indrømme efter snakken med Per DanskBilservice, at der er noget om snakken med det software— hverken fugt, varme og eneste seriestadard er den dårlige software fra VW :-)

Som jeg forstår det så skal VW have viden om at bilen har en anden software for se at det ikke er org. Software. Og Custom filen kan endda overskrives med Org. Software, så der er ikke det vilde at frygte. Eller kan den jo altid føres tilbage til standart. Den fil gemmer man jo.

Tænker at det bliver umuligt at få en VW forhandler til indrømme noget som helst. Uanset om de er fra Holland ell. Lolland....

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 17. okt 2017, 17:03

aknedude skrev:
King_Neumann skrev:Jeg kunne godt tænke mig et svar fra en forhandler i Holland, som benytter sig af TVS softwaren på en eller flere VW biler.. det bliver essentielt at få den viden tænker jeg. De skal jo så også være villige til at fastholde garantisager på biler, som er indenfor perioden. Men ledelsen hos VW må vel indforstået med dette i Holland, ellers er det jo blot at afskrive garanti, hvilket VW garanteret hilser velkommen :-(
Men jeg må ærligt indrømme efter snakken med Per DanskBilservice, at der er noget om snakken med det software— hverken fugt, varme og eneste seriestadard er den dårlige software fra VW :-)

Som jeg forstår det så skal VW have viden om at bilen har en anden software for se at det ikke er org. Software. Og Custom filen kan endda overskrives med Org. Software, så der er ikke det vilde at frygte. Eller kan den jo altid føres tilbage til standart. Den fil gemmer man jo.

Tænker at det bliver umuligt at få en VW forhandler til indrømme noget som helst. Uanset om de er fra Holland ell. Lolland....
Per sagde at VW godt kan aflæse custom softwaren, men ikke til alm service eller småsager. Men hvis de går ind i en komplet grundindstilling, så bimler alarmklokken. Men hold os opdateret med din bil og erfaringen med TVS.. indtil videre går det jo super:-)

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 17. okt 2017, 17:12

En erfaring jeg har gjort med TVS software, er at den kører længere på literen.
Har aldrig nørdet så meget i hvor langt min bil kan køre på literen, men det ser ud til at den har fået ca, en kilometer mere pr. liter.
Det er ikke særlig videnskabeligt fra min side, blot en aflæsning af display.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 17. okt 2017, 17:20

Janke skrev:En erfaring jeg har gjort med TVS software, er at den kører længere på literen.
Har aldrig nørdet så meget i hvor langt min bil kan køre på literen, men det ser ud til at den har fået ca, en kilometer mere pr. liter.
Det er ikke særlig videnskabeligt fra min side, blot en aflæsning af display.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja jeg tilslutter mig, faktisk måtte jeg også dobbelt tjekke det. men min går også længere på ltr. faktisk uden man gør noget for det. det er ligesom bilen bare ruller bedre, lidt svært at forklare, men bilen har bare nemmere ved at komme op i fart, Kan være Janke bedre kan beskrive det.

Alte
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 22. jan 2011, 10:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Alte » 17. okt 2017, 17:29

Jeg mener at have læst at VW har anvendt software xx. Så er jeg interessert i at vide om man nu anvender software yy, som afhjælper nogle af de problemer der har været. Med andre ord, er der så nogen her der ved hvornår den sidste software er taget i anvendelse og eventuelt, hvilket nummer VW er kommet til.
Det er jo alt sammen i håbet om, at VW i al stilhed har fundet et problem, og gjort noget ved det, uden at gøre reklame for det.
I mine øre, så lyder det jo helt vanvittigt, hvis man tilbagekalder biler for at forbedre dem, og så ikke samtidig sørger for, at de nye biler ikke har samme fejl som de gamle.

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gudhjem » 17. okt 2017, 18:09

Alte skrev:Jeg mener at have læst at VW har anvendt software xx. Så er jeg interessert i at vide om man nu anvender software yy, som afhjælper nogle af de problemer der har været. Med andre ord, er der så nogen her der ved hvornår den sidste software er taget i anvendelse og eventuelt, hvilket nummer VW er kommet til.
Det er jo alt sammen i håbet om, at VW i al stilhed har fundet et problem, og gjort noget ved det, uden at gøre reklame for det.
I mine øre, så lyder det jo helt vanvittigt, hvis man tilbagekalder biler for at forbedre dem, og så ikke samtidig sørger for, at de nye biler ikke har samme fejl som de gamle.
Hvad er det du mener? Hvis det er mht TVS så er det ikke noget VW er inde over


Sent from my iPhone using Tapatalk

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 17. okt 2017, 19:41

Alte skrev:Jeg mener at have læst at VW har anvendt software xx. Så er jeg interessert i at vide om man nu anvender software yy, som afhjælper nogle af de problemer der har været. Med andre ord, er der så nogen her der ved hvornår den sidste software er taget i anvendelse og eventuelt, hvilket nummer VW er kommet til.
Det er jo alt sammen i håbet om, at VW i al stilhed har fundet et problem, og gjort noget ved det, uden at gøre reklame for det.
I mine øre, så lyder det jo helt vanvittigt, hvis man tilbagekalder biler for at forbedre dem, og så ikke samtidig sørger for, at de nye biler ikke har samme fejl som de gamle.
Som det (mere end) antydes i tråden, så kører den seneste software med et meget lavt koblingstryk, formentlig for at skåne mekanikken. Den kører tydeligvis en cyklus hvor den reducerer trykket indtil den registrerer slip på koblingen, hvorefter den øger trykket lidt. Dette er så desværre meget mærkbart i nogen biler, mens det heldigvis spiller bedre i mange andre.
Alt tyder på at det er den nuværende tilstand for softwaren.
Prøvede selv en 500km gammel demo Golf Sportsvan 1.4TSI for 2-3 måneder siden. Den kørte direkte forfærdeligt de første cirka 20km. Fruen dømte den ude med det samme, trods hun ikke er så fintfølende som mig.

Alte
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 22. jan 2011, 10:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Alte » 17. okt 2017, 19:49

Jeg mener at have set, at VW har forskellige opdateringer, og så kunne det være interessant at vide, hvor gammel den nyeste er. Det kan jo give et fingerpeg om hvad man kan forvente med den nyeste produktion.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 17. okt 2017, 20:45

Mig bekendt er sidste opdatering fra den 4/2016. Men man ved ærligt talt ikke hvad der snart er rigtigt, og om VW laver den om løbende. Der er tit aktioner når man kommer ned med sin bil, og man aner ikke en klap om hvad det drejer sig om :-?

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 17. okt 2017, 21:03

Så har jeg fået en del svar på nogen af de spørgsmål flere har. Vedr. TVS. Spørgsmål.Q: Svar A:

Nice to hear this from you. We get these emails everyday, but still makes us happy. Spread the word J

Q:A lot of people in the auto Industry here in Denmark dont know TVS and what your Company does

A: Our problem is, that although we have 15 employees, we cannot keep up with growth.
Therefore we hardly do any advertisement. Luckily meanwhile we have 75 dealers(and are looking for more) who do the advertisement for us.

Q:Why dont “spread the word” and let unsatisfied VW Customers get your software.

A:We send you all folders by we transfer.com. You can put these on the forum. English+german+dutch.
We asked Danskbilservice if they can do translation to Danish. Website+flyers.

Har modtaget link til flyers og info vedr. DSG.


Q:People cant understand why VW dont use your software Worldwide, maybe you can tell me why.


A:VW does know about us, and sends their customers to us, but only when they want to sue them, else they will not forward customer to us. Only in emergency cases.

The dry clutch problem we tackled in 2011, and even up to today VW cannot tackle the problem.
The latest software updates make the problem even worse, because the small modifications they did in the software are the opposite of what they should do(lower clutch pressure)

All these problems are caused by this:
LUK makes the clutch
TEMIC makes the software.
VW just assembles and commands LUK+Temic what to do.
But Temic has NO direct line with LUK.
That’s asking for Problems…

Because we repair(in our HQ in NL) 2.000 DSG’s per year, and tune 1.000+ cars per year, AND we produce the software ourselves at ‘factory level’,
our capabilities are way larger then at VW’s factory. Cause we are really ‘on it’.

Let us know if you have any more questions.

Met vriendelijke groet (Kind Regards)

TVS Engineering/DSG Dokter

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jan67 » 17. okt 2017, 23:07

Så har jeg rundet 800 km med softwaren fra TVS. Som jeg fik lagt på i fredags. Det virker bare. Der har været nogel få små " hug" . Men slet ikke som før. Bilen har kørt 208.000 nu så noget slitage må jo forventes. Den skifter meget bedre nu. , Nå man sætter igang op ad bakke er der en kæmpe forskel. Jeg har de sidste par dage slet ikke mærket gearskitet. Hverken op eller ned.

Det er som at få en anden bil.

Jan
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 18. okt 2017, 06:04

Det må være en svær kamel at sluge for Lone og Co. Samt Selmer. At et andet firma kan lave en sw som virker som vag havde drømt om må da være noget øv.
Personligt tror jeg på TVS har knækket koden som vag og deres leverandører ikke formår eller VIL da det vil være endnu et nederlag. Tænk hvor mange der er spist af med serie standart, fugt og andre røvere.
Jeg gad godt høre hvad Selmer og FDM har af svar til den mail fra TVS på hvad deres forklarer er til alle de problemer der opleves med DQ200
Havde jeg ikke skilt mig af med poloen. Så havde jeg ikke tøver med at ofre 3000kr på TVS sw og så fået den bil tilbage som kørte som da jeg fik den og ikke som L . . . Med ufattelig mange værksted besøg med svinghjul, koblinger får så få besked på det var normalt og de ikke kunne gøre mere.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 18. okt 2017, 06:19

Sidder her i mit stille sind og overvejer at skrive til Morten Spiegelhauer fra Operation X. Der er jo begyndt at være beviser for at VW er fulde af Løgn og holder deres kunder hen med snak. Hvis der sidder nogen overvejer at Få den TVS software på bilen. så slå til, jo flere der kommer ud at køre med TVS jo større mulighed har vi for at kunne dokumentere at VW (igen) har løjet over for kunderne.

Hvad siger panelet/forummet.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 18. okt 2017, 06:21

temsen skrev:Det må være en svær kamel at sluge for Lone og Co. Samt Selmer. At et andet firma kan lave en sw som virker som vag havde drømt om må da være noget øv.
Personligt tror jeg på TVS har knækket koden som vag og deres leverandører ikke formår eller VIL da det vil være endnu et nederlag. Tænk hvor mange der er spist af med serie standart, fugt og andre røvere.
Jeg gad godt høre hvad Selmer og FDM har af svar til den mail fra TVS på hvad deres forklarer er til alle de problemer der opleves med DQ200
Havde jeg ikke skilt mig af med poloen. Så havde jeg ikke tøver med at ofre 3000kr på TVS sw og så fået den bil tilbage som kørte som da jeg fik den og ikke som L . . . Med ufattelig mange værksted besøg med svinghjul, koblinger får så få besked på det var normalt og de ikke kunne gøre mere.
Lone Otto har naturligvis også svar på det..... Det skyldes emission krav..... altså gearkassen kører som den gør pga den skal overholde emission krav

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Besvar

Tilbage til "Transmission"