DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 30. apr 2018, 14:30

Primula skrev:
30. apr 2018, 12:54
Jamen fedt nok, bilen i videoen er min
Fantastisk. Sådan startede min gamle også. Kan se din laver slip i 3, 4 og 5. Da min havde kørt 15000 lavede den stort set slip i alle gear. Jeg havde svært med det i 7 gear med 90 - for så brummer hele bilen hvert 20 sek, når den lige forsøger at regulere slippet ned. Magen til fiasko konstruktion ...
/Søren.

dunkerbeck
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. sep 2017, 13:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af dunkerbeck » 30. apr 2018, 14:30

i-s skrev:
dunkerbeck skrev:
30. apr 2018, 13:07
Primula skrev:Jamen fedt nok, bilen i videoen er min
Min passat gør det samme. Jeg skal ind og have ny kobling i denne uge. Håber det løser problem permanent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lev i håbet :?
Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Primula
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Primula » 30. apr 2018, 16:40

Men hvad er proceduren så nu. Regner ikke med at den nye kobling de skal sætte i afhjælper problemet, måske de første 1500 km for at det så vender tilbage igen. Så prøver de en 3. gang og så begynder man vel at snakke om at lade handlen gå retur med et "tab" af penge for mit vedkommende? Hvad har folk af erfaringer i forhold til hvis problemet ikke bliver afhjulpet ?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 30. apr 2018, 17:12

Primula skrev:
30. apr 2018, 16:40
Men hvad er proceduren så nu. Regner ikke med at den nye kobling de skal sætte i afhjælper problemet, måske de første 1500 km for at det så vender tilbage igen. Så prøver de en 3. gang og så begynder man vel at snakke om at lade handlen gå retur med et "tab" af penge for mit vedkommende? Hvad har folk af erfaringer i forhold til hvis problemet ikke bliver afhjulpet ?
Jeg endte med at bytte den ind til en diesel med den gode DSG7 (DQ381). Den kører og skifter som en drøm.
/Søren.

Primula
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Primula » 30. apr 2018, 17:25

Den tanke havde jeg også men med vores kørselsmønster er det næsten blasfemi at bytte til en diesel 😂. Hvor mange gange lavede de noget på værkstedet på din bil ?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 30. apr 2018, 18:35

Primula skrev:
30. apr 2018, 17:25
Den tanke havde jeg også men med vores kørselsmønster er det næsten blasfemi at bytte til en diesel 😂. Hvor mange gange lavede de noget på værkstedet på din bil ?
De grundjusterede kun og forklarede aaaaallllt var normalt - ingen grund til at gøre noget. Men nu sidder jeg 2 timer i bilen hver dag, så jeg magter ikke en træls bil. Eller jeg må hellere være fair nu når de mener det er normalt og så sige, at mine forventninger blev ikke indfriet med DQ200. Hvis jeg skulle tilbage til Benzin, så ville jeg kikke på GTE eller Kia Optima PHEV eller Niro PHEV. DQ200 kommer ikke inden for porten her igen, før den er fixet for good. Og jeg har virkelig min tvivl om den nogensinde bliver god ..
/Søren.

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Snazzy » 30. apr 2018, 23:22

Er der nogen med problemer med deres gearkasse omkring Horsens der kunne tænke sig at køre en tur i min ? Jeg oplever ingen problemer, men vil da egentlig godt ha' det "bekræftiget" inden min eventuelle garanti udløber.
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 1. maj 2018, 10:48

Bilklage.dk kan kun anbefales, hvis man føler at ens bil ikke bliver lavet, som den burde. Iagttag købelovens bestemmelser og så kan man hurtigt læse sig til ens rettigheder..

LaCake3
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. mar 2018, 18:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af LaCake3 » 1. maj 2018, 11:01

Snazzy skrev:Er der nogen med problemer med deres gearkasse omkring Horsens der kunne tænke sig at køre en tur i min ? Jeg oplever ingen problemer, men vil da egentlig godt ha' det "bekræftiget" inden min eventuelle garanti udløber.
Jeg arbejder i Horsens og har problemer med min, så kan godt give det et forsøg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia 5e5 1,4 TSI DSG

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 1. maj 2018, 18:02

King_Neumann skrev:
1. maj 2018, 10:48
Bilklage.dk kan kun anbefales, hvis man føler at ens bil ikke bliver lavet, som den burde. Iagttag købelovens bestemmelser og så kan man hurtigt læse sig til ens rettigheder..
Jeg troede efterhånden det var slået fast, at bilklage, FDM osv ikke kan gøre en pind så længe fabrikken har kategoriseret bilens opførsel som normal. FDM har f.eks været ude og give VW medhold i, at denne opførsel er forventelig.
Så problemet er stadig, at kunderne forventer noget andet - men de kan ikke få medhold og der findes ingen fix. Jeg ved ikke hvad det er for nogle tosser der tager beslutning hos VW, om at lave noget der er ringere end kundernes forventninger.
/Søren.

Janusja
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. maj 2018, 21:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janusja » 1. maj 2018, 22:01

Min Octavia 1.8 fra 2016 holder på værkstedet nu for at få den nye kobling i.
Bilen fik skiftet kobling for et år siden (en ny type der lige var kommet i stedet for den fabriksmonterede),da den første begyndte at pive ved igangsætning og så skift til ulige gear.
Piveriet forsvandt, men begyndte hurtigt at døje med rusk ved svag acceleration når bilen er kold. Det er kun når den er kold. Ved driftsvarm kører den som en drøm.
Nu må vi så se om der er forskel med den nye type kobling.
Skal nok give en tilbagemelding om resultatet.
Janus
2016 Octavia 1.8 dsg, L&K

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 2. maj 2018, 15:17

i-s skrev:
1. maj 2018, 18:02
King_Neumann skrev:
1. maj 2018, 10:48
Bilklage.dk kan kun anbefales, hvis man føler at ens bil ikke bliver lavet, som den burde. Iagttag købelovens bestemmelser og så kan man hurtigt læse sig til ens rettigheder..
Jeg troede efterhånden det var slået fast, at bilklage, FDM osv ikke kan gøre en pind så længe fabrikken har kategoriseret bilens opførsel som normal. FDM har f.eks været ude og give VW medhold i, at denne opførsel er forventelig.
Så problemet er stadig, at kunderne forventer noget andet - men de kan ikke få medhold og der findes ingen fix. Jeg ved ikke hvad det er for nogle tosser der tager beslutning hos VW, om at lave noget der er ringere end kundernes forventninger.

Fordi nogle herinde har fået købt bilen tilbage.. der står tydeligt i købeloven, at hvis en vare ændrer sig mærkbart i forhold til det man har købt- uagtet at leverandøren har gjort alt (skiftet kobling flere gange) og det så igen ikke virker efter få tusinde kørte km.. så er det juridisk krav opfyldt efter købeloven.. 2/3 skift af kobling er ikke normalt mig bekendt, og en væsentlig ændring. Glem FDM, læs købeloven..
These users thanked the author King_Neumann for the post:
Passatg 3c

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 2. maj 2018, 18:50

King_Neumann skrev:
2. maj 2018, 15:17
i-s skrev:
1. maj 2018, 18:02
King_Neumann skrev:
1. maj 2018, 10:48
Bilklage.dk kan kun anbefales, hvis man føler at ens bil ikke bliver lavet, som den burde. Iagttag købelovens bestemmelser og så kan man hurtigt læse sig til ens rettigheder..
Jeg troede efterhånden det var slået fast, at bilklage, FDM osv ikke kan gøre en pind så længe fabrikken har kategoriseret bilens opførsel som normal. FDM har f.eks været ude og give VW medhold i, at denne opførsel er forventelig.
Så problemet er stadig, at kunderne forventer noget andet - men de kan ikke få medhold og der findes ingen fix. Jeg ved ikke hvad det er for nogle tosser der tager beslutning hos VW, om at lave noget der er ringere end kundernes forventninger.

Fordi nogle herinde har fået købt bilen tilbage.. der står tydeligt i købeloven, at hvis en vare ændrer sig mærkbart i forhold til det man har købt- uagtet at leverandøren har gjort alt (skiftet kobling flere gange) og det så igen ikke virker efter få tusinde kørte km.. så er det juridisk krav opfyldt efter købeloven.. 2/3 skift af kobling er ikke normalt mig bekendt, og en væsentlig ændring. Glem FDM, læs købeloven..
Men det er et ubetydelig fåtal, hvor de har tilbudt at købe bilen tilbage. Så du klamrer dig til et halmstrå.
/Søren.

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 2. maj 2018, 20:56

Ja og så os som opgav kampen mod vw med stort tab til følge.
Og ej et nu tidligere ubrugeligt medlemskab hos FDM kunne hjælpe da problemer gik under serie standart.
Hvor herre bevares.

Jer der nu bliver tilbudt nye koblinger. Hvorfor gør i det. Er jeres problemer ikke under "serie standart "

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 2. maj 2018, 22:33

i-s skrev:
2. maj 2018, 18:50
King_Neumann skrev:
2. maj 2018, 15:17
i-s skrev:
1. maj 2018, 18:02


Jeg troede efterhånden det var slået fast, at bilklage, FDM osv ikke kan gøre en pind så længe fabrikken har kategoriseret bilens opførsel som normal. FDM har f.eks været ude og give VW medhold i, at denne opførsel er forventelig.
Så problemet er stadig, at kunderne forventer noget andet - men de kan ikke få medhold og der findes ingen fix. Jeg ved ikke hvad det er for nogle tosser der tager beslutning hos VW, om at lave noget der er ringere end kundernes forventninger.

Fordi nogle herinde har fået købt bilen tilbage.. der står tydeligt i købeloven, at hvis en vare ændrer sig mærkbart i forhold til det man har købt- uagtet at leverandøren har gjort alt (skiftet kobling flere gange) og det så igen ikke virker efter få tusinde kørte km.. så er det juridisk krav opfyldt efter købeloven.. 2/3 skift af kobling er ikke normalt mig bekendt, og en væsentlig ændring. Glem FDM, læs købeloven..
Men det er et ubetydelig fåtal, hvor de har tilbudt at købe bilen tilbage. Så du klamrer dig til et halmstrå.

Jeg ridser blot den mulighed op som findes.. enten sælger man med stort tab, ellers bruger man 500kr på et gebyr til Bilklage.dk. Problemet er nok at mange slet ikke har eller kan overskue processen med at klage videre end til forhandlerne! Dermed er kampen jo reelt tabt. FDM har intet med forbrugerkøbet at gøre, dem kan du glemme alt om.
Hvis man ikke gør forsøget, så vinder man heller ikke noget. Hvis din bil er lavet gentagende gange uden det har hjulpet, så har forhandleren jo nærmest erkendt at der er en fejl- seriestandard eller ej. Bilen kører ikke som ved købet, og kommer aldrig til det.

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Snazzy » 3. maj 2018, 14:31

LaCake3 skrev:
1. maj 2018, 11:01
Snazzy skrev:Er der nogen med problemer med deres gearkasse omkring Horsens der kunne tænke sig at køre en tur i min ? Jeg oplever ingen problemer, men vil da egentlig godt ha' det "bekræftiget" inden min eventuelle garanti udløber.
Jeg arbejder i Horsens og har problemer med min, så kan godt give det et forsøg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvornår passer det dig? Jeg er hjemme hverdag efter 1600
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

Breinholm
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. dec 2017, 00:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Breinholm » 3. maj 2018, 16:53

Jeg har siden mandag været den (næsten) lykkelige ejer af en helt ny Seat Leon ST FR 1,4 TSi ACT med DSG;

Den har en underlig knirken fra midterkonsollen ved hastigheder under 50 km/t. Min lokale forhandler (ikke sælger af bilen) ser på det om et par uger.

Derudover synes jeg, at 1. gear opfører sig lidt underligt, når DSG står i sport (kun i sport). Jeg havde godt hørt, at 1. ikke er meget værd, men det føles simpelthen som om, at den glider lige indtil den skifter til 2. Bilen flytter sig knapt nok, hvilket har været tæt på at skabe nogle trælse situationer, når jeg skal sætte i gang.

Er det tilsvarende oplevelse I har med jeres DQ200?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 3. maj 2018, 18:45

King_Neumann skrev:
2. maj 2018, 22:33
i-s skrev:
2. maj 2018, 18:50
King_Neumann skrev:
2. maj 2018, 15:17



Fordi nogle herinde har fået købt bilen tilbage.. der står tydeligt i købeloven, at hvis en vare ændrer sig mærkbart i forhold til det man har købt- uagtet at leverandøren har gjort alt (skiftet kobling flere gange) og det så igen ikke virker efter få tusinde kørte km.. så er det juridisk krav opfyldt efter købeloven.. 2/3 skift af kobling er ikke normalt mig bekendt, og en væsentlig ændring. Glem FDM, læs købeloven..
Men det er et ubetydelig fåtal, hvor de har tilbudt at købe bilen tilbage. Så du klamrer dig til et halmstrå.

Jeg ridser blot den mulighed op som findes.. enten sælger man med stort tab, ellers bruger man 500kr på et gebyr til Bilklage.dk. Problemet er nok at mange slet ikke har eller kan overskue processen med at klage videre end til forhandlerne! Dermed er kampen jo reelt tabt. FDM har intet med forbrugerkøbet at gøre, dem kan du glemme alt om.
Hvis man ikke gør forsøget, så vinder man heller ikke noget. Hvis din bil er lavet gentagende gange uden det har hjulpet, så har forhandleren jo nærmest erkendt at der er en fejl- seriestandard eller ej. Bilen kører ikke som ved købet, og kommer aldrig til det.
Ja, men mange har de ikke skiftet noget på. Der er det bare "normalt". Hvis man så klager, så skal en fagmand lave en vurdering ved en syn og skøns vurdering. Det er tit FDM testcenter der gør det, som på forhånd har givet VAG ret i det er normalt. Hvordan vil du nogensinde få den kørt til dørs ? selv om du går i retten taber du. Og der er stadig ingen fix på problemet.
Nå - gider egentlig ikke hidse mig op over det igen. Jeg har fået det fixet (DQ200 -> DQ381).
/Søren.

Breinholm
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. dec 2017, 00:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Breinholm » 3. maj 2018, 19:45

Breinholm skrev:Jeg har siden mandag været den (næsten) lykkelige ejer af en helt ny Seat Leon ST FR 1,4 TSi ACT med DSG;

Den har en underlig knirken fra midterkonsollen ved hastigheder under 50 km/t. Min lokale forhandler (ikke sælger af bilen) ser på det om et par uger.

Derudover synes jeg, at 1. gear opfører sig lidt underligt, når DSG står i sport (kun i sport). Jeg havde godt hørt, at 1. ikke er meget værd, men det føles simpelthen som om, at den glider lige indtil den skifter til 2. Bilen flytter sig knapt nok, hvilket har været tæt på at skabe nogle trælse situationer, når jeg skal sætte i gang.

Er det tilsvarende oplevelse I har med jeres DQ200?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Her følger en video, hvor jeg har forsøgt at fange situationen med 1. gear. Jeg holder speederen i samme position. Som I forhåbentligt kan se, sker der først rigtigt noget i 2. gear. Normalt?

Knirken fra midterkonsollen kan også tydeligt høres.



Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 3. maj 2018, 19:58

Puha jeg har lidt svært ved at tyde den video. Måske det bare er mig. Det ryster og lav kvalitet.

Breinholm
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. dec 2017, 00:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Breinholm » 4. maj 2018, 01:50

Det kan jeg godt forstå; det er ikke nemt at skyde video af og skal nok opleves. Jeg kører forbi SEAT i morgen, så må de tage en tur igen.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af HansH » 4. maj 2018, 06:09

Breinholm skrev:
3. maj 2018, 16:53
Den har en underlig knirken fra midterkonsollen ved hastigheder under 50 km/t. Min lokale forhandler (ikke sælger af bilen) ser på det om et par uger.

Derudover synes jeg, at 1. gear opfører sig lidt underligt, når DSG står i sport (kun i sport). Jeg havde godt hørt, at 1. ikke er meget værd, men det føles simpelthen som om, at den glider lige indtil den skifter til 2. Bilen flytter sig knapt nok, hvilket har været tæt på at skabe nogle trælse situationer, når jeg skal sætte i gang.
Som jeg umiddelbart oplever din video, synes jeg ikke det ligner DQ200 maxislip.
Vores Octavia har også en, hvad skal man kalde det .... "tøvende"? ... måde at slippe koblingen på ved igangsætning.
Man træder på speederen og den begynder at bevæge sig fremad, men når man efter få øjeblikke normalt ville have sluppet koblingen helt i en bil med manuel kasse, så er det som om DSG stadig ikke har lagt koblingen helt. Først når der kommer lidt mere fremdrift i bilen, er det som om den bider 100%.
Ved næsten ikke hvordan jeg kan beskrive det bedre.
Oplever det samme i både D og S og sådan har den altid været.
Samme i min Passat med DSG6.

Jeg har altid sagt at DSG er helt fint, men igangsætning - det kan jeg gøre bedre selv med en manuel kasse.

Hvis du læser tråden her (ved godt der er mange sider), så vil du finde flere beskrivelser af hvordan DQ200 maxislip fremprovokeres og opleves.

Den knirken der ..... er til gengæld tydelig på videoen. Den ville jeg da gå totalt i spåner over på under 60 sekunder :(
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 4. maj 2018, 07:42

Så er Golf 7½'eren også begyndt på en masse ruskeri der forplanter sig i hele bilen, især ved tilkobling 2-3.
Bilder mig ind det er blevet værre efter jeg fik tunge 17" sommerhjul på, men det kan være tilfældigt det er opstået der.

Den har gået 14500 km, så min tidligere udtalelse med at dq200 kræver to service mellem hvert longlife olieskift passer nok stadig her 7 år efter min Golf 6 havde sine problemer.
15.000 km = nye koblinger
30.000 km = ny gearkasse komplet
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 9. jun 2018, 15:48

Lidt nørderi med koblingen.
Er der nogen som 100% ved noget om processen for skift af koblinger?
Altså om der bruges VW special værktøj eller ej? Bliver koblingerne shimset op på ny, eller ej?
LUK som laver koblingerne, har eget udviklet special værktøj. Bliver det brugt på Original værkstederne eller ej?

Grunden til spørgsmålet er, fik skilt koblingen ad i torsdags( Yep, den sidst nye som skulle fikse slippet). Der kunne værkstedet konstatere at der var for meget slup i koblingerne, særligt i den ulige kobling. Faktisk var det tæt på at være 1 mm som skulle shimses op.
Værkstedet brugte LUK værktøj, og ikke VW værktøj.

Nå, men min erfaring var at, slippet forsvandt og skifetene var som en ny bil. Har ikke kørt så langt endnu, men det føles rigtigt.

Måske der er håb for de vedholdne :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Janke for the post (total 2):
ZtrejferSunny
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 10. jun 2018, 10:31

Janke skrev:Lidt nørderi med koblingen.
Er der nogen som 100% ved noget om processen for skift af koblinger?
Altså om der bruges VW special værktøj eller ej? Bliver koblingerne shimset op på ny, eller ej?
LUK som laver koblingerne, har eget udviklet special værktøj. Bliver det brugt på Original værkstederne eller ej?

Grunden til spørgsmålet er, fik skilt koblingen ad i torsdags( Yep, den sidst nye som skulle fikse slippet). Der kunne værkstedet konstatere at der var for meget slup i koblingerne, særligt i den ulige kobling. Faktisk var det tæt på at være 1 mm som skulle shimses op.
Værkstedet brugte LUK værktøj, og ikke VW værktøj.

Nå, men min erfaring var at, slippet forsvandt og skifetene var som en ny bil. Har ikke kørt så langt endnu, men det føles rigtigt.

Måske der er håb for de vedholdne :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sidst min var afsted for koblingsskifte (skal den igen på onsdag!), måtte jeg vente en dag ekstra, da de ikke havde de rigtige shims på lager, så vil tro at der bliver kontrolleret og målt tolerance på den nye kobling, og justeret efter målene på den nye.

Fedt at der var mærkbart resultat lige efter, og håber da vitterligt, at det holder ved :-)
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 120 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jencka » 10. jun 2018, 12:00

Kan nogle hjælpe en ignorant med at forstå?
Shimse (udsagnsord)- shims (navneord) .....osv.

Hvad er det?
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kGlerup » 10. jun 2018, 13:50

jencka skrev:Kan nogle hjælpe en ignorant med at forstå?
Shimse (udsagnsord)- shims (navneord) .....osv.

Hvad er det?
Shim = skive ala en spændskive. Bruges til at justere en afstand/tolerance på plads
Shimme = Kombinere shims af forskellig tykkelse og dermed justere en tolerance.
These users thanked the author kGlerup for the post:
jencka

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 120 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jencka » 10. jun 2018, 14:17

Så blev jeg det klogere...og forstår mere det der var skrevet om.

TAK kGlerup ;)
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 11. jun 2018, 07:11

Kristian_H skrev:
Janke skrev:Lidt nørderi med koblingen.
Er der nogen som 100% ved noget om processen for skift af koblinger?
Altså om der bruges VW special værktøj eller ej? Bliver koblingerne shimset op på ny, eller ej?
LUK som laver koblingerne, har eget udviklet special værktøj. Bliver det brugt på Original værkstederne eller ej?

Grunden til spørgsmålet er, fik skilt koblingen ad i torsdags( Yep, den sidst nye som skulle fikse slippet). Der kunne værkstedet konstatere at der var for meget slup i koblingerne, særligt i den ulige kobling. Faktisk var det tæt på at være 1 mm som skulle shimses op.
Værkstedet brugte LUK værktøj, og ikke VW værktøj.

Nå, men min erfaring var at, slippet forsvandt og skifetene var som en ny bil. Har ikke kørt så langt endnu, men det føles rigtigt.

Måske der er håb for de vedholdne :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sidst min var afsted for koblingsskifte (skal den igen på onsdag!), måtte jeg vente en dag ekstra, da de ikke havde de rigtige shims på lager, så vil tro at der bliver kontrolleret og målt tolerance på den nye kobling, og justeret efter målene på den nye.

Fedt at der var mærkbart resultat lige efter, og håber da vitterligt, at det holder ved :-)
Grunden til jeg spørg, er at VW værktøjet er anderledes end LUK værktøjet. Og det værksted jeg bruger, får forskellige målinger hver gang de bruger VW værktøjet. VW er ikke nøjagtigt nok, jf. deres erfaringer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

emilwkj
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af emilwkj » 12. jun 2018, 08:30

Mojn allesammen! :)
Så er det min tur. Nu skal i bare høre.
Jeg er ejer af en Seat Toledo 1.4 TSI DSG fra start 2015.
Jeg er egentlig godt tilfreds med bilen og DSG'en har selvfølgelig det berømte maxi-slip, men så længe
det ikke går ud over mine koblinger kan jeg egentlig godt leve med det...
Dog hakker den nogle gange.
Bilen er købt brugt men der er ikke gået 6 måneder endnu fra jeg har købt den på værkstedet.
Mekanikeren har prøvet en tur i den og siger den kører helt fint, men har dog aftalt med ham at jeg skal med næste gang,
han lød meget oprigtig og det lød som om han gerne ville fixe problemet hvis det var der.
Mit spørgsmål til jer herinde er, hvordan får i overbevist jeres mekanikere om at der er et problem, så de ikke bare fortæller jer "det er normalt". Jeg har bare ikke lyst til at stå om 3 måneder og skulle give 50.000 for en ny gearkasse....

Besvar

Tilbage til "Transmission"