DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Medlem
- Indlæg: 524
- Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 110 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
jeg fik min Passat 1,5 opdateret i sidste uge ved VW - det har virkelig afhjulpet problemet med micro slip - helt væk er det ikke men dog en mørkbar forbedring
- These users thanked the author kuno for the post:
- Shadonis67
ID.5 PRO Performance 2022
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er det godt nok på en bil til 400.000?
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Medlem
- Indlæg: 524
- Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 110 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
nej det er ikke godt nok og det har de fået at vide - lige p.t. kan det ikke blive bedre - men de forventer at opdateringen forbedres over tid
En mulig løsning som evt. kan forbedre problemet - skulle være at tanke f.eks OK 100 oktan - det vil jeg prøve
ID.5 PRO Performance 2022
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 453
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 192 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Muligvis et dumt spørgsmål, men hvad skulle oktan-tallet have af indflydelse på en gearkasses skiftemønster?
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
-
- Medlem
- Indlæg: 524
- Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 110 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Problemet med den nye 1,5 og dens software - er at nå den er kold - får den ligesom for lidt brændstof - det reagere gearkassen på ved at slippe - det kaldes Microslip - Når den så for højere Oktan - så har motoren flere kræfter og derfor skulle den efter sigende ikke forsage disse Microslip i så stor stil - jeg har set test på op til 10 hk mere ved Oktan 100
Gearkassen skulle efter sigende ikke fejle ved den nye 1,5 DSG - men reagere pga. manglende brændstof når motoren er kold.
ID.5 PRO Performance 2022
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 453
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 192 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ah okay, tak for tilbagemeldingen. Jeg har godt læst tråden med de folk der oplever "hakken" på 1.5-motorerne, men vidste ikke at dette kunne kædes direkte sammen med DSG-gearkassens adfærd.
Blev du indkaldt af VW eller spurgte du selv efter en opdatering? Jeg synes ikke vi oplever problemer med vores indtil videre, men derfor er det stadig rart at vide hvad man skal holde øje med.
Blev du indkaldt af VW eller spurgte du selv efter en opdatering? Jeg synes ikke vi oplever problemer med vores indtil videre, men derfor er det stadig rart at vide hvad man skal holde øje med.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10877
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 664 times
- Been thanked: 1905 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Min svigermors T-Roc 1.5 TSI hopper og hakker også. Og den er manuel.
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2423
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 851 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Og det er ikke svigermors koblingsfod den er gal med...?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 616 times
- Been thanked: 350 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er et kendt problem på 1.5 TSI, specielt med manuel gear. Motoren cutter simpelthen ud når man kobler til.TorbenRasmussen skrev:Og det er ikke svigermors koblingsfod den er gal med...?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det lyder som en røverhistoriekuno skrev: ↑19. jun 2019, 10:10Problemet med den nye 1,5 og dens software - er at nå den er kold - får den ligesom for lidt brændstof - det reagere gearkassen på ved at slippe - det kaldes Microslip - Når den så for højere Oktan - så har motoren flere kræfter og derfor skulle den efter sigende ikke forsage disse Microslip i så stor stil - jeg har set test på op til 10 hk mere ved Oktan 100
Gearkassen skulle efter sigende ikke fejle ved den nye 1,5 DSG - men reagere pga. manglende brændstof når motoren er kold.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10877
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 664 times
- Been thanked: 1905 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Dog ikke. Vw har anderkendt det, men hun skal vente på... Tadaaaaa, en softwareopdatering.TorbenRasmussen skrev: ↑19. jun 2019, 16:13Og det er ikke svigermors koblingsfod den er gal med...?
-
- Medlem
- Indlæg: 778
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Søborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 26 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så venter vi også på softwareopdatering til det, har de overhovedet prøvekørt lortet inden de sendte det på markedet.....
Vi laver en motor der kører af h-til med mindre den kører på nitroglycerin og smider en gearkasse på som vi ved ikke har fungeret i 10 år så bliver det pisse godt..... - og - gir jo +........ vi venter stadig spændt på resultatet... altså at det gir +
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vi laver en motor der kører af h-til med mindre den kører på nitroglycerin og smider en gearkasse på som vi ved ikke har fungeret i 10 år så bliver det pisse godt..... - og - gir jo +........ vi venter stadig spændt på resultatet... altså at det gir +
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er det ikke sært at FDM bliver ved med at skamrose både 1,5 tsi og dens kombination med Dsg, og beskriver det som noget af det allerbedste som findes på markedet?
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 16. mar 2011, 07:51
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Som jeg har skrevet i andet opslag, så er den nye motorstyrings software frigivet som skulle "løse" de "bugs" med hakken/nøkken det første 5 km kørsel specielt når det er fugtigt i vejret, på model 1.5 tsi DSG7 sikkert ved ikke hvilken modeller den ellers understøtter, men sikkert alle 1.5 tsi motorer
2019 VW Passat 1.5 tsi ACT EVO DSG7 Comfortline Premium sedan
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Man kan jo bare læse FDM bladene, så ser man alle VW annoncer/reklamer.. så giver det vel lidt mening i forhold til ikke at gå kritisk til værks, samt at deres testkører prøver helt nye biler eller driftvarme, så er problemet jo ikke altid til stede
VW praler af at være et kvalitetsprodukt, det gælder så nok kun så længe bilen blot holder stille lader det til blandt “promillerne”.
Det hænger så bare ikke helt sammen, hvis VW siger de konstant venter på nye SW opdateringer på flere motortyper med DQ200... altså må det være ALLE, der har en fejl, og ikke kun få...det er jo pr design et problem med den 1,5...
Held og lykke med jeres kvalitetsbiler!
VW praler af at være et kvalitetsprodukt, det gælder så nok kun så længe bilen blot holder stille lader det til blandt “promillerne”.
Det hænger så bare ikke helt sammen, hvis VW siger de konstant venter på nye SW opdateringer på flere motortyper med DQ200... altså må det være ALLE, der har en fejl, og ikke kun få...det er jo pr design et problem med den 1,5...
Held og lykke med jeres kvalitetsbiler!
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5598
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 328 times
- Been thanked: 376 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det har måske prøvet den samme Golf jeg prøvede, for den hakkede ikke i motoren og gled ikke i gearkassen. Den trækker sgu godt allerede fra 15-1600 omdrejninger den 1,5 TSI...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Havde en Audi Q2 30 TDI S-Tronic (1,6 116hk) idag som lånebil, mens konens bil var til service.
Km-tæller stod på lidt over 2.700km.
Jeg bemærkede at den virkede til at file voldsomt på koblingerne ved let accelleration i kold tilstand. Jeg fik det ikke optaget på video, men jeg kunne tydeligt mærke det i bilen og se på omdr.-tælleren, at omdr. steg mellem 200-300 mellem gearskift.
Denne meget mærkbare skiftestil forsvandt da motoren blev varm.
Der var ikke antydninger af rusken eller huggen i hverken kold eller varm tilstand, dog.
Den skiftede på intet tidspunkt, i hverken kold eller varm tilstand, på samme “nøjagtige” måde som andre DSG gearkasser jeg har kørt med.
Gearkassen virker meget “gumpetung” og alt for aggressiv i forhold til op-gearing i forhold til DQ400e gearkassen i min Golf GTE, som er i en heeelt anden liga.
Mine forældre har en Arona 1,0 TSI 115hk DSG, og den er endnu mere aggressiv ift. op-gearing synes jeg. Det klær ikke hverken motor eller bil på nogen måde.
Km-tæller stod på lidt over 2.700km.
Jeg bemærkede at den virkede til at file voldsomt på koblingerne ved let accelleration i kold tilstand. Jeg fik det ikke optaget på video, men jeg kunne tydeligt mærke det i bilen og se på omdr.-tælleren, at omdr. steg mellem 200-300 mellem gearskift.
Denne meget mærkbare skiftestil forsvandt da motoren blev varm.
Der var ikke antydninger af rusken eller huggen i hverken kold eller varm tilstand, dog.
Den skiftede på intet tidspunkt, i hverken kold eller varm tilstand, på samme “nøjagtige” måde som andre DSG gearkasser jeg har kørt med.
Gearkassen virker meget “gumpetung” og alt for aggressiv i forhold til op-gearing i forhold til DQ400e gearkassen i min Golf GTE, som er i en heeelt anden liga.
Mine forældre har en Arona 1,0 TSI 115hk DSG, og den er endnu mere aggressiv ift. op-gearing synes jeg. Det klær ikke hverken motor eller bil på nogen måde.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Medlem
- Indlæg: 778
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Søborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 26 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Shadonis67 skrev:Som jeg har skrevet i andet opslag, så er den nye motorstyrings software frigivet som skulle "løse" de "bugs" med hakken/nøkken det første 5 km kørsel specielt når det er fugtigt i vejret, på model 1.5 tsi DSG7 sikkert ved ikke hvilken modeller den ellers understøtter, men sikkert alle 1.5 tsi motorer
Jeg ser frem til at høre om denne opdatering ændre noget, skal have bilen på værksted for at få skiftet ac-pumpe d. 1/7 så kunne det være man skulle bede dem om en opdatering samtidig...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg kan kun bekræfte det du siger der, Dog synes jeg det er så slemt at denne 1.0 TSI med dsg ej kan køres i D da den bogstaveligt talt er ved at kvæle sig selv ihjel med andre ord den skal køres i S for ikke at skade kobling og gearkasse.
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 801
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 121 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det der opleves må jeg mene er meget individuelt for bil og måske også fører.
Ingen lignende oplevelse i min i D - hvert fald omkring det med at kvæle sig selv.
Den der med agressivitet, forstår jeg ikke hvad der menes med. En uddybning for en ignorant plz.
Ingen lignende oplevelse i min i D - hvert fald omkring det med at kvæle sig selv.
Den der med agressivitet, forstår jeg ikke hvad der menes med. En uddybning for en ignorant plz.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Enig.WintherT skrev:
Jeg kan kun bekræfte det du siger der, Dog synes jeg det er så slemt at denne 1.0 TSI med dsg ej kan køres i D da den bogstaveligt talt er ved at kvæle sig selv ihjel med andre ord den skal køres i S for ikke at skade kobling og gearkasse.
Jeg ville også køre den motor/gear kombination i S altid.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så er min landet ved Seat. Mekanikeren som var med ude at vende en tur i bilen, kunne godt se at den gled en “ smule “ i koblingen, som han sagde, men forsøger så at forklare at bilen/gearkassen er konstrueret til i en vis grad at gøre dette, fortæller endvidere at der måske findes en opdatering som kan minimere det, men at der ellers ikke er nogen at gøre ved det.
Han mener ikke det umidelbart løser problemet at skifte koblingerne. De vil undersøge den nærmere, men tænker da garanteret jeg får en melding om at bilen kører som den skal.
Synes sku det er frustrerende at de ikke tager ansvaret på sig og erkender at DQ200 er en Lorte konstruktion.
https://youtu.be/1kQSg1-1kdE
Han mener ikke det umidelbart løser problemet at skifte koblingerne. De vil undersøge den nærmere, men tænker da garanteret jeg får en melding om at bilen kører som den skal.
Synes sku det er frustrerende at de ikke tager ansvaret på sig og erkender at DQ200 er en Lorte konstruktion.
https://youtu.be/1kQSg1-1kdE
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvorfor er det du mener det skader at køre i D? Jeg er helt med på DQ200 er noget gøgl og det er jævnt kedeligt at køre med 12-1400 rpm. Men skadeligt? Blot nysgerrig.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13306
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3238 times
- Been thanked: 4586 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg gætter på, at det Jannik mener er, at den skifter for hurtigt op i gear.. dvs han mener at den burde køre længere ud i gearene, fremfor at skifte op ved lave omdrejninger.
Jeg er helt enig, og af samme grund kører jeg altid vores Octavia i manuel, så jeg kan skifte når jeg synes det er "sundt" og rigtigt at skifte.
Men i princippet mener jeg ikke at dette forhold har noget med maxi-slip problematikken at gøre, som denne tråd primært handler om.
Hvornår DSG gearkassen skifter op/ned styres af nogle maps i softwaren, og er noget der er fastlagt fra VAG's side, baseret på en hel masse input parametre.
I min bog har det ikke noget at gøre med denne tråds hovedformål, men det er selvf en frustration man kan nævne i sammenhængen.. når man nu er i gang med at snakke DQ200
Kan blot supplere med, at jeg mht shift maps har samme opfattelse af DQ250 i min Passat. Den skifter også op ved lavere omdrejninger end jeg bryder mig om, hvis man kører blød speederfod. Så den kører jeg også i manuel.
Det er jo meget et spørgsmål om personlig præference. Min kone kører altid i D ... kunne aldrig drømme om at bemærke noget i den retning.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 28 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det kan jeg bekræfte. Vores kører ringere efter skiftede koblinger. Så det vil være et sats.
Efter 3. gang, hvor der var blevet sendt data til Tyskland, så skulle bilen lige pludselig glide i koblingen. Så kan man jo sige, det er uheldigt, de har forsøgt at udbedre noget, der er tiltænkt de to andre gange
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6266
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2091 times
- Been thanked: 682 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
HansH skrev:Jeg gætter på, at det Jannik mener er, at den skifter for hurtigt op i gear.. dvs han mener at den burde køre længere ud i gearene, fremfor at skifte op ved lave omdrejninger.
Jeg er helt enig, og af samme grund kører jeg altid vores Octavia i manuel, så jeg kan skifte når jeg synes det er "sundt" og rigtigt at skifte.
Men i princippet mener jeg ikke at dette forhold har noget med maxi-slip problematikken at gøre, som denne tråd primært handler om.
Hvornår DSG gearkassen skifter op/ned styres af nogle maps i softwaren, og er noget der er fastlagt fra VAG's side, baseret på en hel masse input parametre.
I min bog har det ikke noget at gøre med denne tråds hovedformål, men det er selvf en frustration man kan nævne i sammenhængen.. når man nu er i gang med at snakke DQ200
Kan blot supplere med, at jeg mht shift maps har samme opfattelse af DQ250 i min Passat. Den skifter også op ved lavere omdrejninger end jeg bryder mig om, hvis man kører blød speederfod. Så den kører jeg også i manuel.
Det er jo meget et spørgsmål om personlig præference. Min kone kører altid i D ... kunne aldrig drømme om at bemærke noget i den retning.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kan se at tråden, desværre, lever med nye som oplever “slip” i q200.
Min anbefaling er at kontakte Per hos Dansk Bilservice.
De fiksede min bil.
Mvh Trådstarter
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min anbefaling er at kontakte Per hos Dansk Bilservice.
De fiksede min bil.
Mvh Trådstarter
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1796
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 287 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det bryder garantien. Og hvor langt holder det mon? De presser gearkassen hårdere end VW. Dvs nok øget slid.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg skulle faktisk lige til at spørge om folk kunne anbefale Dansk Bilservice eller BOS til at løse den slags problemer. Hvis det løses uoriginalt, er det jo ikke sikkert holdbarheden er fantastisk.