DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 25. jun 2019, 14:24

Dakota skrev:
25. jun 2019, 14:14
Jeg skulle faktisk lige til at spørge om folk kunne anbefale Dansk Bilservice eller BOS til at løse den slags problemer. Hvis det løses uoriginalt, er det jo ikke sikkert holdbarheden er fantastisk.
Der er et par stykker i Polo gruppen på facebook som har kørt med TVS i 3-4 år uden problemer.

Men der er jo også forskel på de forskellige versioner af software. Drivability er ikke opgivet til mere end standardsoftwaren, hvorimod Stage 2* som jeg kører med er opgivet til 350 Nm. Stage 3 og 4 er opgivet til hhv. 400 og 500 Nm og har Launch Control.

http://www.tvsengineering.nl/en/gearbox/dsg/dq200.html

Jo højere stage, jo hårdere tror jeg også resten af drivlinjen bliver belastet.

Efter at have fået opgraderet softwaren i DSG'en oplever jeg iøvrigt at bilen kører op mod 2 km/l længere på literen ved bykørsel.
These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
DakotaSunny
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dakota » 25. jun 2019, 14:32

GranTurismo skrev:
25. jun 2019, 14:24
Dakota skrev:
25. jun 2019, 14:14
Jeg skulle faktisk lige til at spørge om folk kunne anbefale Dansk Bilservice eller BOS til at løse den slags problemer. Hvis det løses uoriginalt, er det jo ikke sikkert holdbarheden er fantastisk.
Der er et par stykker i Polo gruppen på facebook som har kørt med TVS i 3-4 år uden problemer.

Men der er jo også forskel på de forskellige versioner af software. Drivability er ikke opgivet til mere end standardsoftwaren, hvorimod Stage 2* som jeg kører med er opgivet til 350 Nm. Stage 3 og 4 er opgivet til hhv. 400 og 500 Nm og har Launch Control.

http://www.tvsengineering.nl/en/gearbox/dsg/dq200.html

Jo højere stage, jo hårdere tror jeg også resten af drivlinjen bliver belastet.

Efter at have fået opgraderet softwaren i DSG'en oplever jeg iøvrigt at bilen kører op mod 2 km/l længere på literen ved bykørsel.
Meget spændende. Er det noget man skal til Holland for at få lavet eller har de forhandlere i DK?

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 25. jun 2019, 15:36

claussor skrev:
24. jun 2019, 08:18
WintherT skrev:
23. jun 2019, 18:20
Jannik skrev:
20. jun 2019, 17:31
Mine forældre har en Arona 1,0 TSI 115hk DSG, og den er endnu mere aggressiv ift. op-gearing synes jeg. Det klær ikke hverken motor eller bil på nogen måde.
Jeg kan kun bekræfte det du siger der, Dog synes jeg det er så slemt at denne 1.0 TSI med dsg ej kan køres i D da den bogstaveligt talt er ved at kvæle sig selv ihjel med andre ord den skal køres i S for ikke at skade kobling og gearkasse.
Hvorfor er det du mener det skader at køre i D? Jeg er helt med på DQ200 er noget gøgl og det er jævnt kedeligt at køre med 12-1400 rpm. Men skadeligt? Blot nysgerrig.
Jeg når jo ikke at rette bilen helt op på vej ud af en rundkørsel før den er oppe i sit femte gear og med så få rpm tilføle at mønter og andre løse ting ligger og rasler i bilen, Motor og ikke minst gearkasse skriger jo på en nedgearing.

Så det kan efter "min" mening ikke være sundt for motor og gearkasse at den skal ligge og sejtrække sådan.

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af larsfv » 25. jun 2019, 16:02

Har lige talt med det lokale Skoda værksted han kunne ikke se at der lå opdateringer til en Octavia 1,5 dsg han sagde at man ville få en skrivelse når der kom opdatering......BS......er der nogen der nogensinde har fået sådan et brev som ikke omhandlede dieselgate....


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 25. jun 2019, 17:14

Dakota skrev:
25. jun 2019, 14:32
Meget spændende. Er det noget man skal til Holland for at få lavet eller har de forhandlere i DK?
Dansk Bilservice i Farum forhandler TVS software. Per kører over det meste af landet og installerer, så jeg måtte heldigvis ikke køre helt til Sjælland (eller for den sags skyld Holland) efter det.
These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
DakotaSunny
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 26. jun 2019, 10:45

WintherT skrev:
25. jun 2019, 15:36
claussor skrev:
24. jun 2019, 08:18
WintherT skrev:
23. jun 2019, 18:20


Jeg kan kun bekræfte det du siger der, Dog synes jeg det er så slemt at denne 1.0 TSI med dsg ej kan køres i D da den bogstaveligt talt er ved at kvæle sig selv ihjel med andre ord den skal køres i S for ikke at skade kobling og gearkasse.
Hvorfor er det du mener det skader at køre i D? Jeg er helt med på DQ200 er noget gøgl og det er jævnt kedeligt at køre med 12-1400 rpm. Men skadeligt? Blot nysgerrig.
Jeg når jo ikke at rette bilen helt op på vej ud af en rundkørsel før den er oppe i sit femte gear og med så få rpm tilføle at mønter og andre løse ting ligger og rasler i bilen, Motor og ikke minst gearkasse skriger jo på en nedgearing.

Så det kan efter "min" mening ikke være sundt for motor og gearkasse at den skal ligge og sejtrække sådan.

Var netop det sejtræk som kostede vores gearkasse livet på en 1,2tsi.. inden km.5000
Det er slet ikke egnet til bytrafik med den øko indstilling, som VW i deres iver kører på markedet! Det lyder og ser godt ud med de lave forbrugstal på papiret, men kæft et latterligt design, som kunden ender med at betale endnu mere for bilen i sidste ende

michael4715
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 18. okt 2012, 17:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af michael4715 » 28. jun 2019, 08:27

så fik jeg min tilbage med nye koblinger og styring... har ikke fået detaljerne endnu... Men umiddelbart bedre speeder respons, ikke så meget sejtræk og kan nu køre 70 km/t i 6 gear...

Kan mærke der er forskel i gearingen, som man lige skal vende sig til... så nu er det spændende at se hvor lang tid de holder, om 1 uge er den på vej igennem europa med 1700 kg på slæb og 4 mennesker i bilen
Vw Sportsvan 1.4TSI R-line 2017
Extrabil, Skoda Fabia 2007, 1.4 mpi dog med AC og fartpilot :D

TheNewGuy
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 6. jun 2019, 20:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af TheNewGuy » 28. jun 2019, 21:39

Jeg købte en VW Passat fra 2016 1,4 DSG her for et par uger siden. Uanset hvilke scenarie jeg stiller op for den kan jeg ikke mærke de diverse "slides" som nævnes her. Måske er jeg heldig? Måske er det min kørestil, det ved jeg ikke.

Det eneste negative jeg kan komme i tanke om er at den ikke er ret god til at styre 1 og 2 gear, og især på brosten veje.

Næste gang jeg skal til service med den, vil jeg høre om de automatisk opdaterer software/firma i bilen, eller om det er noget man skal bede om og faktureres på også? Er det to forskellige opdateringer der tales om her, som i en til DSG gearkassen og en til bilen?

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 28. jun 2019, 22:03

TheNewGuy skrev:
28. jun 2019, 21:39
Jeg købte en VW Passat fra 2016 1,4 DSG her for et par uger siden. Uanset hvilke scenarie jeg stiller op for den kan jeg ikke mærke de diverse "slides" som nævnes her. Måske er jeg heldig? Måske er det min kørestil, det ved jeg ikke.

Det eneste negative jeg kan komme i tanke om er at den ikke er ret god til at styre 1 og 2 gear, og især på brosten veje.

Næste gang jeg skal til service med den, vil jeg høre om de automatisk opdaterer software/firma i bilen, eller om det er noget man skal bede om og faktureres på også? Er det to forskellige opdateringer der tales om her, som i en til DSG gearkassen og en til bilen?
Du tænker ikke at den forrige ejer måske har fået ny kobling i den et par gang før du købt den, Det kan jo være derfor den køre ok ;)

Jeg håber naturligvis at du bliver glad for din bil det er helt sikkert, Dog er den kobling lavet af marcipan og ikke bygget til at køre mange kilometer "efter min mening" Så pas på den.

Selv fik jeg skiftet min kobling sidst år ved lige godt 30.000 kørte kilometer tænker heller ikke det bliver den sidst kobling jeg får skiftet :roll: .

TheNewGuy
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 6. jun 2019, 20:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af TheNewGuy » 28. jun 2019, 22:13

Hvad koster sådan et koblings udskift udenfor garanti :D

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 28. jun 2019, 23:36

TheNewGuy skrev:
28. jun 2019, 22:13
Hvad koster sådan et koblings udskift udenfor garanti :D
Lige godt 12.000kr der omkring hvis man selv skal betale mener jeg :)

Nu fik jeg skiftet min på garantien..
These users thanked the author WintherT for the post:
Sunny

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 29. jun 2019, 10:28

TheNewGuy skrev:
28. jun 2019, 21:39


Det eneste negative jeg kan komme i tanke om er at den ikke er ret god til at styre 1 og 2 gear, og især på brosten veje.

Næste gang jeg skal til service med den, vil jeg høre om de automatisk opdaterer software/firma i bilen, eller om det er noget man skal bede om og faktureres på også? Er det to forskellige opdateringer der tales om her, som i en til DSG gearkassen og en til bilen?
Biler med dsg gearer ned, når de kører på brosten og andre hoppende overflader.

Hvis du har en reklamation, vil en opdatering ikke koste noget.
Er garantien udløbet kan det koste penge.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

dynis0406
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. jul 2019, 23:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af dynis0406 » 16. jul 2019, 23:25

Hej alle.
Jeg har lige anskaffet mig en seat ateca 1,5 tsi dsg fra Jan 2019.
Må sige jeg bliver lidt mundlam over alle de problemer med koblingen, kan
læse at det er den model gearkasse som hedder DQ200 der har problemer og DQ250 er der ikke problemer
med eller er der?
Hvor kan jeg se hvilken gearkasse jeg har om det er DQ200 eller 250.
These users thanked the author dynis0406 for the post:
Abel

dynis0406
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. jul 2019, 23:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af dynis0406 » 17. jul 2019, 03:30

dynis0406 skrev:
16. jul 2019, 23:25
Hej alle.
Jeg har lige anskaffet mig en seat ateca 1,5 tsi dsg fra Jan 2019.
Må sige jeg bliver lidt mundlam over alle de problemer med koblingen, kan
læse at det er den model gearkasse som hedder DQ200 der har problemer og DQ250 er der ikke problemer
med eller er der?
Hvor kan jeg se hvilken gearkasse jeg har om det er DQ200 eller 250.
Efter jeg har fundet dette forum har jeg kørt en tur i bilen, og grunden til jeg søgte efter det på Google var, at når jeg bakker så hakker den en smugle, troede det var mig der var paronid 😂 kan se det er jeg ikke.
Jeg har nu kørt den lidt ud i gearene og ved gear skift hæver den omdrejningerne lidt, men det er vel ikke det der betrægtes som glidne kobling, mere at den kobler ud inden gearskift. Håber i kan give lidt svar i min roman 😂😂

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 189 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af BrianB » 17. jul 2019, 05:20

dynis0406 skrev:
16. jul 2019, 23:25
Hej alle.
Jeg har lige anskaffet mig en seat ateca 1,5 tsi dsg fra Jan 2019.
Må sige jeg bliver lidt mundlam over alle de problemer med koblingen, kan
læse at det er den model gearkasse som hedder DQ200 der har problemer og DQ250 er der ikke problemer
med eller er der?
Hvor kan jeg se hvilken gearkasse jeg har om det er DQ200 eller 250.
Først og fremmest, lad være med at se spøgelser bare fordi du har læst tråden her. Der er nu mange som er fint tilfredse med deres DQ200-biler. Hvis du synes din kørte fint inden du læste et forumdebat, så kører den nok stadig fint. :)

Men jo, din bil er med DQ200. Jeg har dog ikke lige hørt om nogle der har problemer med bakgearet, og om ikke andet er det muligvis andet end problem end gearkasse/kobling. Der har været en del snak om en software-opdatering til 1.5 motorerne, fordi de går ujævnt i starten når motoren fortsat er kold.

Det er nok mere sandsynligt at det er den du skal have undersøgt lidt om.

Men om ikke andet, hvis din bil er et halvt år gammelt, så er det da bare at få den til forhandleren hvis du er utilfreds eller føler der er noget i vejen. Det er jo heldigvis et privilegium der følger med, når man spenderer for en ny bil.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

dynis0406
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. jul 2019, 23:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af dynis0406 » 17. jul 2019, 09:15

Tak for svar.
Fedt du nævner det med at se spøgelser, nøjagtigt samme ord har jeg hele tiden brugt efter jeg læste i dette forum.
Men jeg vil køre og nyde bilen, men vil dog være OBS omkring de ting jeg har læst her inde, og nok tag en snak med forhandleren, for det er som du selv skriver, når bilen er kold den hakker i bakgear, og er lidt urolig. 😉😉

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af martinta » 17. jul 2019, 11:51

dynis0406 skrev:
17. jul 2019, 09:15
Tak for svar.
Fedt du nævner det med at se spøgelser, nøjagtigt samme ord har jeg hele tiden brugt efter jeg læste i dette forum.
Men jeg vil køre og nyde bilen, men vil dog være OBS omkring de ting jeg har læst her inde, og nok tag en snak med forhandleren, for det er som du selv skriver, når bilen er kold den hakker i bakgear, og er lidt urolig. 😉😉
Præcis min strategi.

Og oplever du noget, som du føler er forkert, så er det jo at tage det med en forhandler, og så tage den derfra.

gubbala
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 20. jul 2009, 20:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5580
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gubbala » 18. jul 2019, 08:33

er der meget forskel på hvor meget jer med problemers biler glider osv? jeg har en golf 7 variant 1,4 122 hk med dq200 som også glider / og nærmest banker / dunker i det, op gennem omdrejninger især når den er kold, og så stiger den lige en 100-200 omdrejninger lige op til gearskift (glider) jeg er også overbevist om det er koblinger, det mærkelige er bare at her til morgen er der nærmest ikke noget, men igår formiddags kørte jeg med min kammerat og der var den rigtig slem, den arter sig underligt, jeg har nemlig stadig brugtvogns garanti og har tidl været ved forhandleren med det af 2 omgange hvor der dog også var andre problemer han skulle fikse, men han mener ikke den gør noget.

bilen er fra 11/2013, og har kørt små 115000, han har tidl skiftet bcm da kessy ikke fungerede.
2007 Seat Altea Van, 2.0 Tfsi Dsg.
2016 skoda superb combi 2.0 tdi 150 style.

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PMM » 18. jul 2019, 19:06

gubbala skrev:
18. jul 2019, 08:33
er der meget forskel på hvor meget jer med problemers biler glider osv? jeg har en golf 7 variant 1,4 122 hk med dq200 som også glider / og nærmest banker / dunker i det, op gennem omdrejninger især når den er kold, og så stiger den lige en 100-200 omdrejninger lige op til gearskift (glider) jeg er også overbevist om det er koblinger, det mærkelige er bare at her til morgen er der nærmest ikke noget, men igår formiddags kørte jeg med min kammerat og der var den rigtig slem, den arter sig underligt, jeg har nemlig stadig brugtvogns garanti og har tidl været ved forhandleren med det af 2 omgange hvor der dog også var andre problemer han skulle fikse, men han mener ikke den gør noget.

bilen er fra 11/2013, og har kørt små 115000, han har tidl skiftet bcm da kessy ikke fungerede.
Der er forskel på hvor meget den glider ja, altså i "antal rpm per glidning" om du vil. Og også lidt forskel i symptomer. Synes ikke der er noget specielt system i det. Måske en tendens til, det er endnu værre, når vejret er koldt.

Jeg har VWs ord for, at den SKAL gøre det. Så er du sikker på, du vil have det lavet? :lol: :twisted:

gubbala
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 20. jul 2009, 20:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5580
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af gubbala » 18. jul 2019, 22:32

det kunne jeg godt tænke mig det blev :D, jeg tænker bare mere på det at det sommetider ikke er til stede, men jeg vil nu stadig forsøge at få ham til at fikse det, syntes bestemt ikke det er tilfredstillende, jeg har da kørt nogle andre som har kørt markant bedre hvilket vores da også burde kunne :)
2007 Seat Altea Van, 2.0 Tfsi Dsg.
2016 skoda superb combi 2.0 tdi 150 style.

WintherT
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 6. sep 2018, 18:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af WintherT » 21. jul 2019, 17:12

Jeg har lige fået løst alle mine problemer med min DSG gearkasse permanent...

Slut med at hakke glide / sjove lyde fra kassen når den ellers bare skal glide gennem trafikken eller sættes i P efter endt køre tur alt dette er løst ved simpelhen at sælge bilen.

Jeg gad ikke mere, SMC mener den køre som den skal, Okay så siger vi det :roll: Men så er det ikke noget for mig slut ny bil næste uge Here I come...

Jeg vil naturligvis ønske alle jer andre held og lykke med jeres DSG dq 200 gearkasser/koblinger tænker i får brug for det ;) .
These users thanked the author WintherT for the post (total 2):
pomfriti-s

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10859
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 21. jul 2019, 18:55

WintherT skrev:
21. jul 2019, 17:12
Jeg har lige fået løst alle mine problemer med min DSG gearkasse permanent...

Slut med at hakke glide / sjove lyde fra kassen når den ellers bare skal glide gennem trafikken eller sættes i P efter endt køre tur alt dette er løst ved simpelhen at sælge bilen.

Jeg gad ikke mere, SMC mener den køre som den skal, Okay så siger vi det :roll: Men så er det ikke noget for mig slut ny bil næste uge Here I come...

Jeg vil naturligvis ønske alle jer andre held og lykke med jeres DSG dq 200 gearkasser/koblinger tænker i får brug for det ;) .
Samme løsning her - og det går så fint :D

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 21. jul 2019, 19:56

WintherT skrev:
21. jul 2019, 17:12
Jeg har lige fået løst alle mine problemer med min DSG gearkasse permanent...

Slut med at hakke glide / sjove lyde fra kassen når den ellers bare skal glide gennem trafikken eller sættes i P efter endt køre tur alt dette er løst ved simpelhen at sælge bilen.

Jeg gad ikke mere, SMC mener den køre som den skal, Okay så siger vi det :roll: Men så er det ikke noget for mig slut ny bil næste uge Here I come...

Jeg vil naturligvis ønske alle jer andre held og lykke med jeres DSG dq 200 gearkasser/koblinger tænker i får brug for det ;) .
Eneste rigtige løsning. Hvad skal du så have?

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 22. jul 2019, 06:52

Samme løsning blev det også her, da jeg blev træt af at have passagerer med det blev køresyge.
VW's svar var gearkassen var konstrueret til microslip (det vi andre kalder maxislip) selv efter det havde skiftet 2 x koblinger og svinghjul. Så fra problem man forsøgte at løse til sådan skulle den gøre på knap 2 år.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 22. jul 2019, 12:40

WintherT skrev:
21. jul 2019, 17:12
Jeg har lige fået løst alle mine problemer med min DSG gearkasse permanent...

Slut med at hakke glide / sjove lyde fra kassen når den ellers bare skal glide gennem trafikken eller sættes i P efter endt køre tur alt dette er løst ved simpelhen at sælge bilen.

Jeg gad ikke mere, SMC mener den køre som den skal, Okay så siger vi det :roll: Men så er det ikke noget for mig slut ny bil næste uge Here I come...

Jeg vil naturligvis ønske alle jer andre held og lykke med jeres DSG dq 200 gearkasser/koblinger tænker i får brug for det ;) .
Valgte samme løsning. Jeg køber hellere Kia næste gang end en VAG med DQ200.
These users thanked the author i-s for the post:
WintherT
/Søren.

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KVL » 22. jul 2019, 12:58

i-s skrev:
22. jul 2019, 12:40
Valgte samme løsning. Jeg køber hellere Kia næste gang end en VAG med DQ200.
KIA, som i dem med det frygtelige urolige styretøj, og mænger af billig hård plastik? ;)

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af larsfv » 22. jul 2019, 13:17

Har lige kørt i en Ford Galaxy fra start 2019 med automatgear så tror jeg bare vi skal holde op med at brokke os over dq200 for hold da op med ringe skift og fedten i koblinger......skal man lede længe efter.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af onslow » 22. jul 2019, 13:22

Hvilken motor var den Ford med


Sent from my iPhone using Tapatalk

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af SkodiaqDK » 22. jul 2019, 14:18

larsfv skrev:
22. jul 2019, 13:17
Har lige kørt i en Ford Galaxy fra start 2019 med automatgear så tror jeg bare vi skal holde op med at brokke os over dq200 for hold da op med ringe skift og fedten i koblinger......skal man lede længe efter.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
6 eller 8 gear?

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af larsfv » 22. jul 2019, 14:31

2,0 190 HK diesel 8 gears


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Besvar

Tilbage til "Transmission"