DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er det ikke relevant at VW selv har indført det også for at redde deres gearkasse. Er det acceptabelt?
- Schmidt
- Nyt medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus C.
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 73 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Indtil videre lyder det fantastisk. Jeg synes det er MEGET spændende læsning, og glæder mig til at høre yderligere erfaringer fra dig/jer når det "gyldne kabel" kommer hjem.Janke skrev:Nå, så er jeg hjemme og min bil er hentet.
Spændte er i?....
På trods af jeg ikke har en bil der er omfattet af problemet, synes jeg det er interessant læsning, da lige netop dette problem har afholdt mig fra at købe en bil med denne gearkasse.
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006
Suzuki Jimny 2006
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er meget godt alt sammen, men er der lavet dokumentation og beskrivelse af levetiden for gearkassen efter den nye software er lagt i?
Det er fint nok at man får en gearkasse der kører som man vil, men hvad nytte har du af det, hvis den smadrer koblinger etc. efter x antal km, og du så står med en uautoriseret opdateret gearkasse og VW ryster på hovedet når du nævner garanti...
Hvis de netop ændrer på de faktorer som VW har indført for at redde gearkassen fra at æde koblinger, er vi så ikke bare tilbage ved udgangspunktet og de problemer der var tidligere ?
Det er fint nok at man får en gearkasse der kører som man vil, men hvad nytte har du af det, hvis den smadrer koblinger etc. efter x antal km, og du så står med en uautoriseret opdateret gearkasse og VW ryster på hovedet når du nævner garanti...
Hvis de netop ændrer på de faktorer som VW har indført for at redde gearkassen fra at æde koblinger, er vi så ikke bare tilbage ved udgangspunktet og de problemer der var tidligere ?
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg fik min DSG grundjusteret i forgårs. Dog ikke fordi den gled i koblingen, men den var begyndt på at stige lidt i omdrejninger inden den skifter, ved manuel skift på padlerne. Det er kun skiftet fra 6. til 7. gear som var et problem. Stigningen i omdrejninger forekom først efter trykket på padlen. Den steg ca. 3-500 omdrejninger...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvor har du fra at det er indført for at rede gearkassen?farouche skrev:Det er meget godt alt sammen, men er der lavet dokumentation og beskrivelse af levetiden for gearkassen efter den nye software er lagt i?
Det er fint nok at man får en gearkasse der kører som man vil, men hvad nytte har du af det, hvis den smadrer koblinger etc. efter x antal km, og du så står med en uautoriseret opdateret gearkasse og VW ryster på hovedet når du nævner garanti...
Hvis de netop ændrer på de faktorer som VW har indført for at redde gearkassen fra at æde koblinger, er vi så ikke bare tilbage ved udgangspunktet og de problemer der var tidligere ?
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har været nævnt masser af gange at micro slip er lavet for at mindske belastning på koblinger. Hvilket også i en eller anden form giver mening.madsobh skrev: Hvor har du fra at det er indført for at rede gearkassen?
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
I den tidligere generation (den jeg havde æren af i min G7) var der intet af det vi oplever nu, men der var problemer med koblingsslid,hvor de startede med det med den syntetiske olie, og så åbenbart udvidede det med micro slip.
Min pointe er bare, at hvis hollænderne fjerner de tiltag VW har lavet, hvor tåbelige de end må være, så er der jo en risiko for at vi bare ryger tilbage til de gamle problemer. Selvfølgelig med mindre de også kan løse dem med software.
Det er blot det jeg ville forvente en form for dokumentation for inden jeg havde lyst til at begive mig ud i det.
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
De første udgaver af dq200 har også microslip 10omdr/min..... som man bare ikke mærker og det er bla. en komfort ting.... mindre vibrationer fra motor til bil via drivlinienfarouche skrev:Har været nævnt masser af gange at micro slip er lavet for at mindske belastning på koblinger. Hvilket også i en eller anden form giver mening.madsobh skrev: Hvor har du fra at det er indført for at rede gearkassen?
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
I den tidligere generation (den jeg havde æren af i min G7) var der intet af det vi oplever nu, men der var problemer med koblingsslid,hvor de startede med det med den syntetiske olie, og så åbenbart udvidede det med micro slip.
Min pointe er bare, at hvis hollænderne fjerner de tiltag VW har lavet, hvor tåbelige de end må være, så er der jo en risiko for at vi bare ryger tilbage til de gamle problemer. Selvfølgelig med mindre de også kan løse dem med software.
Det er blot det jeg ville forvente en form for dokumentation for inden jeg havde lyst til at begive mig ud i det.
Hvem siger det er lavet for holdbarheden? Er det her på siden ?
Jeg har lagt et link til et dokument her et sted tråden som beskriver helt klart hvorfor de har indført microslip (10omdr/min)
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
De første udgaver af dq200 har også microslip 10omdr/min..... som man bare ikke mærker og det er bla. en komfort ting.... mindre vibrationer fra motor til bil via drivlinienfarouche skrev:Har været nævnt masser af gange at micro slip er lavet for at mindske belastning på koblinger. Hvilket også i en eller anden form giver mening.madsobh skrev: Hvor har du fra at det er indført for at rede gearkassen?
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
I den tidligere generation (den jeg havde æren af i min G7) var der intet af det vi oplever nu, men der var problemer med koblingsslid,hvor de startede med det med den syntetiske olie, og så åbenbart udvidede det med micro slip.
Min pointe er bare, at hvis hollænderne fjerner de tiltag VW har lavet, hvor tåbelige de end må være, så er der jo en risiko for at vi bare ryger tilbage til de gamle problemer. Selvfølgelig med mindre de også kan løse dem med software.
Det er blot det jeg ville forvente en form for dokumentation for inden jeg havde lyst til at begive mig ud i det.
Hvem siger det er lavet for holdbarheden? Er det her på siden ?
Jeg har lagt et link til et dokument her et sted tråden som beskriver helt klart hvorfor de har indført microslip (10omdr/min)
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Her var der link til hvorfor at vw har programmeret microslip 10omdr/minmadsobh skrev:Her står der hvorfor vw har lavet microslip (= 10 omdr)
https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... aKSyPnQXcw
Tapatalk
Et billede fra dokumentet
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tror at dem der tvivler på om TVS er reelle skal tjekke deres facebook/hjemmeside, Tror de har fint styr på tingene.
Hvis man har en bil der kører af helved til ... What to loose. Prøv deres software, De laver/renoverer over 2000 dsg gearkasser om året. Og de laver ikke andet end software og DSG gearkasser.
Hvorfor skulle de lave noget der ødelægger gearkassen??? Det klarer den fint selv, hvis ikke der bliver gjort noget.
Skulle have haft den nyeste software på i dag men de mangler stadig det nye system fra Holland. Forventer at få det laver i næste uge.
Iøvrigt kan VW IKKE se deres software
Hvis man har en bil der kører af helved til ... What to loose. Prøv deres software, De laver/renoverer over 2000 dsg gearkasser om året. Og de laver ikke andet end software og DSG gearkasser.
Hvorfor skulle de lave noget der ødelægger gearkassen??? Det klarer den fint selv, hvis ikke der bliver gjort noget.
Skulle have haft den nyeste software på i dag men de mangler stadig det nye system fra Holland. Forventer at få det laver i næste uge.
Iøvrigt kan VW IKKE se deres software
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er i min optik et dårligt råd da man bør skelne mellem dem der stadig har garanti - og dem uden (og de kan jo gøre hvad de vil).aknedude skrev:Tror at dem der tvivler på om TVS er reelle skal tjekke deres facebook/hjemmeside, Tror de har fint styr på tingene.
Hvis man har en bil der kører af helved til ... What to loose. Prøv deres software, De laver/renoverer over 2000 dsg gearkasser om året. Og de laver ikke andet end software og DSG gearkasser.
Hvorfor skulle de lave noget der ødelægger gearkassen??? Det klarer den fint selv, hvis ikke der bliver gjort noget.
Skulle have haft den nyeste software på i dag men de mangler stadig det nye system fra Holland. Forventer at få det laver i næste uge.
Iøvrigt kan VW IKKE se deres software
Dem der stadig har garanti befinder sig i en gråzone i forhold til garantien hvis de får indlæst software fra 3. part. Uanset om VW opdager det eller ej.
For dem med garanti er der for mig kun 3 optioner:
1. Lev med lortet
2. Afvent at VW officielt godkender løsningen fra TVS
3. Køb en anden bil.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mads. Det var da det mest svage svar Lone Otto har fundet frem der. Det lyder mest som om hun har kopieret direkte hvad vw har svaret. Det er tyndt og meget uprofessionelt af en forening som skulle være medlemmernes organisation.
Håber de tager dit svar seriøst og kommer med noget dokumentation for maxislip er en serie standard.
Jeg bliver skuffet på jeres vegne og glad for jeg kom af med poloen og samtidig sagde farvel til FDM.
Håber de tager dit svar seriøst og kommer med noget dokumentation for maxislip er en serie standard.
Jeg bliver skuffet på jeres vegne og glad for jeg kom af med poloen og samtidig sagde farvel til FDM.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Valget er frit. Men for 2500 ved jeg godt hvad jeg ville vælge. Folk chiptuner til højre og venstre. Uanset garanti. Men når det kommer til en gearkasse vw ikke kan fixe. Så stejler folk. Really......ITemplate skrev:Det er i min optik et dårligt råd da man bør skelne mellem dem der stadig har garanti - og dem uden (og de kan jo gøre hvad de vil).aknedude skrev:Tror at dem der tvivler på om TVS er reelle skal tjekke deres facebook/hjemmeside, Tror de har fint styr på tingene.
Hvis man har en bil der kører af helved til ... What to loose. Prøv deres software, De laver/renoverer over 2000 dsg gearkasser om året. Og de laver ikke andet end software og DSG gearkasser.
Hvorfor skulle de lave noget der ødelægger gearkassen??? Det klarer den fint selv, hvis ikke der bliver gjort noget.
Skulle have haft den nyeste software på i dag men de mangler stadig det nye system fra Holland. Forventer at få det laver i næste uge.
Iøvrigt kan VW IKKE se deres software
Dem der stadig har garanti befinder sig i en gråzone i forhold til garantien hvis de får indlæst software fra 3. part. Uanset om VW opdager det eller ej.
For dem med garanti er der for mig kun 3 optioner:
1. Lev med lortet
2. Afvent at VW officielt godkender løsningen fra TVS
3. Køb en anden bil.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Fuldstændig ...temsen skrev:Mads. Det var da det mest svage svar Lone Otto har fundet frem der. Det lyder mest som om hun har kopieret direkte hvad vw har svaret. Det er tyndt og meget uprofessionelt af en forening som skulle være medlemmernes organisation.
Håber de tager dit svar seriøst og kommer med noget dokumentation for maxislip er en serie standard.
Jeg bliver skuffet på jeres vegne og glad for jeg kom af med poloen og samtidig sagde farvel til FDM.
Hvad hvis det var kølesystemet der var konstrueret forkert og motoren var 80 km om at opnå 90 gr ? Ville det også bare være seriestandard og man måtte vænne sig til der ikke var varme i kabinen de første 45 min efter hver start om vinteren.
Jeg synes ikke de tager kunderne seriøst ...
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Madsobh: jeg har påstået det mange gange her i tråden at alt det lort dq200 døjer med nu, er for at redde gearkassen. Men for at gentage mig selv: den åd koblinger/ ruskeri, frem til omkring 2013. Så kom der nye koblinger og software der introducerede maxi slip og dårlige skift, men koblinger bliver ikke længere slidte så ofte og døjer med ruskeri. Hvorfor mon? Jeg vil mene det er åbenlyst men selvfølgelig uden teknisk dokumentation. De har lettet trykket eller hvad man nu gør og lavet nye koblinger og software. Derfor maxislip men ikke længere koblinger der skal skiftes i stor stil.
Maxislip er nærmest ikke eksisterende fra før 2013.
DQ200 var en langt bedre gearkasse i G6 end G7 fx. Prøv selv efter.
Derfor også min påstand at det er noget svineri at VW kan slippe med det er"fugt" når de selv introducerer det.
Maxislip er nærmest ikke eksisterende fra før 2013.
DQ200 var en langt bedre gearkasse i G6 end G7 fx. Prøv selv efter.
Derfor også min påstand at det er noget svineri at VW kan slippe med det er"fugt" når de selv introducerer det.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 27. sep 2017, 21:02
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vil lige vise fdm's svar 27-9-2017 på koblings problemetikken / "microslip" er.
Som aftalt i telefonen, vil jeg de næste par dage bede dig starte i "manuel" drive og foretage nogle hurtige og hårde accelerationer, i forhold til at vi kan få afprøvet om det hjælper at få varmet koblingen op, så bilen ikke rusker og har et forholdsmæssigt stort mikroslip.
Det er for os vigtigt i forhold til hvordan vi kan hjælpe dig videre i sagen , af få afdækket om der er tale om en teknisk defekt eller om vi taler om kørselsbetinget forhold.
Passat variant 1,4 tsi act dsg7 årg 4/2017.
Som aftalt i telefonen, vil jeg de næste par dage bede dig starte i "manuel" drive og foretage nogle hurtige og hårde accelerationer, i forhold til at vi kan få afprøvet om det hjælper at få varmet koblingen op, så bilen ikke rusker og har et forholdsmæssigt stort mikroslip.
Det er for os vigtigt i forhold til hvordan vi kan hjælpe dig videre i sagen , af få afdækket om der er tale om en teknisk defekt eller om vi taler om kørselsbetinget forhold.
Passat variant 1,4 tsi act dsg7 årg 4/2017.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hold. Da. Op... FDM leder tydeligvis med lys og lygte efter en udvej fra denne sag.
Deres holdning er tydeligvis at det er acceptabelt at gearkassen opfører sig anderledes indtil den er varm.
Det bliver virkelig op ad bakke for jer at få 100% opbakning fra dem, desværre
Deres holdning er tydeligvis at det er acceptabelt at gearkassen opfører sig anderledes indtil den er varm.
Det bliver virkelig op ad bakke for jer at få 100% opbakning fra dem, desværre
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er det samme som VW Lemvig bad mig om. Så det der har FDM fra VW importøren.Sep4 skrev:Vil lige vise fdm's svar 27-9-2017 på koblings problemetikken / "microslip" er.
Som aftalt i telefonen, vil jeg de næste par dage bede dig starte i "manuel" drive og foretage nogle hurtige og hårde accelerationer, i forhold til at vi kan få afprøvet om det hjælper at få varmet koblingen op, så bilen ikke rusker og har et forholdsmæssigt stort mikroslip.
Det er for os vigtigt i forhold til hvordan vi kan hjælpe dig videre i sagen , af få afdækket om der er tale om en teknisk defekt eller om vi taler om kørselsbetinget forhold.
Passat variant 1,4 tsi act dsg7 årg 4/2017.
Men hvorfor mener VW så ikke det er normalt for deres biler med manuelt gear, som også har tørkobling ?
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
FDM anbefaler det velfungerende DSG gear i seneste nummer - i forhold til Polo 1,0 95 HK....spar pengene på 115 HK og vælg DSG...det skriver de nærmest...
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tyske forums melder om samme problemer og udskiftninger af koblinger allerede før 50.000km, akkurat som i resten af verden.. nogen advarer direkte om køb..der er også læsning til en hel ferie!!! FDM kan og vil ikke gøre mere, de vil sælge annoncer og beskrive baggagerum, som kan rumme bestemte typer barnevogne!
https://www.motor-talk.de/forum/gibt-es ... 43007.html
https://www.motor-talk.de/forum/gibt-es ... 43007.html
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Købelovens bestemmelser siger at en væsentlig ændring af en vare efter køb, og som ikke er oplyst ved købet (seriestandard-fugt) så kan og skal handlen gå tilbage, hvis forhandleren ikke kan udbedre den ændring i forhold til da varen blev købt, så er varen ikke som beskrevet og da det er eksperter på deres varer (VW) så skal de oplyse det ved handel. CraZyHorSe har selv fået sin handel annulleret på disse vilkår.
- Jbt
- Nyt medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 25. nov 2015, 21:19
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nu har jeg fulgt med i denne tråd og hver gang jeg er ude at køre i bilen følger jeg der er noget galt med gearkassen.
Med jeg har prøvet de ting som i beskriver uden den fejler.
Har endda haft en til at prøve min bil, som havde selv har problemer med gearkassen, som heller ikke mente min fejlede.
Nu da FDM ikke vil hjælp syntes jeg, at jer der har problemer med gearkassen, skal finde sammen og finde en advokat og stævne leverandøren for fejlen, når først en domstol har afsagt en dom, er de nød til at gøre noget.
God weekend.
Med jeg har prøvet de ting som i beskriver uden den fejler.
Har endda haft en til at prøve min bil, som havde selv har problemer med gearkassen, som heller ikke mente min fejlede.
Nu da FDM ikke vil hjælp syntes jeg, at jer der har problemer med gearkassen, skal finde sammen og finde en advokat og stævne leverandøren for fejlen, når først en domstol har afsagt en dom, er de nød til at gøre noget.
God weekend.
2007 Skoda Octavia 1,9 TDI Elegance (solgt)
2010 Skoda Superb 1,8 TSI Combi Elegance (solgt)
2016 Skoda Superb 1,4 TSI DSG Style http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122229 (solgt)
2020 Volvo V60 R-Design D4 190 Hk (solgt)
2022 Volvo C40 P8 AWD ReCharge Ultimate
2010 Skoda Superb 1,8 TSI Combi Elegance (solgt)
2016 Skoda Superb 1,4 TSI DSG Style http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122229 (solgt)
2020 Volvo V60 R-Design D4 190 Hk (solgt)
2022 Volvo C40 P8 AWD ReCharge Ultimate
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vw er glatte som ål, tror i ikke at hvis det var så simpelt at vinde en sag vedr. Dette, at nogen havde gjort det for længe siden.
Når nu FDM har kastet håndklædet (som jeg forudså i et tidligere indlæg) bliver det op ad bakke.
Tror at man skal prøve de alternative muligheder der er, så man har bare en lille chance for blive glad for den investering man har gjort, og bilerne bliver jo bare billigere så os der har købt inden afgift omlægningen, kommer nok til at køre et stykke tid i vores Dyrt indkøbte. Vw har jo meldt ud at det er fugt, de har endda lavet et stykke papir hvor det står på. Grunden til problemerne er benzinbesparelse/langt på ltr. Og det vil vw ikke lave om på. Km på ltr. Betyder alt for vw. I kampen om kunderne. At der så ryger et par mio. Gearkasser i svinget, ja så pyt.
JANKE herinde fra kører nu med en anden type software (han leger testpilot) og hvis han har noget positivt at melde ud, så har vi det at støtte os til.
Når nu FDM har kastet håndklædet (som jeg forudså i et tidligere indlæg) bliver det op ad bakke.
Tror at man skal prøve de alternative muligheder der er, så man har bare en lille chance for blive glad for den investering man har gjort, og bilerne bliver jo bare billigere så os der har købt inden afgift omlægningen, kommer nok til at køre et stykke tid i vores Dyrt indkøbte. Vw har jo meldt ud at det er fugt, de har endda lavet et stykke papir hvor det står på. Grunden til problemerne er benzinbesparelse/langt på ltr. Og det vil vw ikke lave om på. Km på ltr. Betyder alt for vw. I kampen om kunderne. At der så ryger et par mio. Gearkasser i svinget, ja så pyt.
JANKE herinde fra kører nu med en anden type software (han leger testpilot) og hvis han har noget positivt at melde ud, så har vi det at støtte os til.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvordan kan problemer med fugt have noget med benzinøkonomi at gøre og ikke det jeg har skrevet mange gange nemlig at redde gearkassen?
At de får lidt højere tryk på kobling ændrer vel ikke benzinøkonomi negativt?
At de får lidt højere tryk på kobling ændrer vel ikke benzinøkonomi negativt?
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvis det ikke handlede om økonomi, både for dem og den teoretiske brændstof-økonomi, havde de jo skrotte den gearkasse for længe siden og holdt sig til dem med oliebadede koblinger som de jo kan få til at virke. Der er kun en grund til at DQ200 er der, og det er fordi den sandsynligvis er billigere at producere og fordi den er en fordel for at optimere den teoretiske brændstof-økonomi og co2 udledning.claussor skrev:Hvordan kan problemer med fugt have noget med benzinøkonomi at gøre og ikke det jeg har skrevet mange gange nemlig at redde gearkassen?
At de får lidt højere tryk på kobling ændrer vel ikke benzinøkonomi negativt?
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er jeg enig i farouche pointen er mere det med fugten, dvs. de problemer der er aktuelt. De kan jo ikke have noget med benzinøkonomi at gøre. DQ200 døjede jo ikke med fugt de første 4-5 år af dens levetid. Så min pointe er at benzinøkonomi kan jo umuligt være årsag til at de ikke fikser det. Det er vel et spørgsmål om holdbarhed af gearkasse.
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
+1claussor skrev:Det er jeg enig i farouche pointen er mere det med fugten, dvs. de problemer der er aktuelt. De kan jo ikke have noget med benzinøkonomi at gøre. DQ200 døjede jo ikke med fugt de første 4-5 år af dens levetid. Så min pointe er at benzinøkonomi kan jo umuligt være årsag til at de ikke fikser det. Det er vel et spørgsmål om holdbarhed af gearkasse.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nej ikke direkte. Men det er ret sikkert opstået fordi de efter fadæsen med slidte koblinger og deres panikløsning med syntetisk olie, er begyndt at bruge en ny type kobling, som så viser sig at have problemer med fugt.claussor skrev:Det er jeg enig i farouche pointen er mere det med fugten, dvs. de problemer der er aktuelt. De kan jo ikke have noget med benzinøkonomi at gøre. DQ200 døjede jo ikke med fugt de første 4-5 år af dens levetid. Så min pointe er at benzinøkonomi kan jo umuligt være årsag til at de ikke fikser det. Det er vel et spørgsmål om holdbarhed af gearkasse.
Det jeg mener er blot at de bliver ved med at forsøge at fikse denne klart disfunktionelle gearkasse fordi de ikke har noget alternativ der opfylder de mange krav til emmision og brændstof økonomi.
Og vi som kører med dem, er jo ikke andet end uvidende betatestere af deres ufærdige produkter.
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Igen enig:) jeg synes bare debatten skal væk fra spørgsmål om økonomi mht. Km/l da det er ret åbenlyst det ikke er derfor vi har problemerne. Men det virker bare sådan at det er OK det er seriestandard MV. Selvom VW aktivt har fremmet fugt problemet. Nu var jeg så heldig at jeg var blandt de første der åbenbart gik til importør inden de kom på udtrykket seriestandard. Så jeg fik heldigvis sympati fra deres side. Men lad os antage en G6 ejer får skiftet gearkassen. Hvor efter den har fugt problemet. Så kan de jo ikke sige det er seriestandard, da den gamle gearkasse ikke havde det som seriestandard. Det stinker. Og det bør pointeres overfor VW og FDM at der intet seriestandard er over det
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det handler rigtig meget om økonomi. Gearkassen er sat til at skifte alt for hurtigt op Og det giver vibrationer I gearkassen, og smadrer den langsomt. Så det er ikke noget man kan se bort fra.
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk