DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mine gjorde det, om jeg kørte pænt eller hårdt. Værst ved lidt ekstra ‘gas’.
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tænker nu mere generelt.
Hvis den først gør det, så gør den det, men det jeg tænker er om en "standard kørsel" der er økonomi er årsagen til den gør det?
Så mit spørgsmål gik måske mere på hvordan folk der har problemet kører til hverdag, kører i øko ture eller frisk
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kører generelt pænt, fartgrænserne +10, ca. og friske accelerationer. Så ikke dedikeret øko.martinta skrev: ↑5. okt 2019, 20:53Tænker nu mere generelt.
Hvis den først gør det, så gør den det, men det jeg tænker er om en "standard kørsel" der er økonomi er årsagen til den gør det?
Så mit spørgsmål gik måske mere på hvordan folk der har problemet kører til hverdag, kører i øko ture eller frisk
-
- Medlem
- Indlæg: 630
- Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 68 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
https://ekstrabladet.dk/biler/bilen-ude ... 19/7815716
VW Golf er Danmarks bedste brugtbil. Der står friskt og frejdigt at problemer med benzinturbo motor og gearkasser forlængst er fikset og er nu et 'fremragende' brugtbilskøb.
I min optik en kæmpe omgang gratis reklame, helt ukritisk, for er forum som dette burde slet ikke eksistere?
Jeg tænker at hvis Toyota Auris Hybrid fik bøvl med 100 gearkasser i hele Europa, så var der overskrifter alle steder.
VW Golf er Danmarks bedste brugtbil. Der står friskt og frejdigt at problemer med benzinturbo motor og gearkasser forlængst er fikset og er nu et 'fremragende' brugtbilskøb.
I min optik en kæmpe omgang gratis reklame, helt ukritisk, for er forum som dette burde slet ikke eksistere?
Jeg tænker at hvis Toyota Auris Hybrid fik bøvl med 100 gearkasser i hele Europa, så var der overskrifter alle steder.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det tror jeg ikke. Toyota og f.eks Honda er sindsyge gode til at håndtere kvalitets problemer og få dem fikset. Mange af dem der har sådan en bil, der ordner de det hvis den alligevel er inde til service. Så mange Toyota ejere finder aldrig ud af der har været et problem. Det ligger dybt forankret i den LEAN kvalitets strategi de kører.
Modsat holdning finder vi så i VAG koncernen, hvor man i stedet prøver at forklare kunden, det er ham der er noget galt med og man bare skal lære at leve med det. Det er selvfølgelig også det billigste ... ihvertfald på kort sigt.
Bare en skam Toyota laver sådan nogle kedelige biler.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 23:14
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Der skulle være en artikel i FDM bladet vedr. dsg gear. Er der ikke en af jer som kan oploade artiklen. Evt. I privat besked.
Går og overvejer at købe vag igen.
Går og overvejer at købe vag igen.
Mazda 3 skyactiv 2.0 120hk. Man. Gear model år 2017
Vw Polo 6R 1.2 Tsi 105hk Dsg Highline. Årg. 2012. solgt.
Vw Polo 6R 1.2 Tsi 105hk Dsg Highline. Årg. 2012. solgt.
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mig bekendt må man ikke kopiere en artikel, når det så er sagt, så er den spalte der står deri ret ubrugelig, så du går ikke glip af det store.
der står at problemet er løst og kun opstår ved økonomi kørsel.
That being said, vores har ikke nogen problemer, og vi mangler stadig at finde ud af hvor mange der reelt har problemer.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1788
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 285 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
FDM er lige til at lukke op at skide i og er VWs talerør.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Enig med martinta - der er virkelig ikke meget kød på den artikel..
@dumpo: Har sendt den til dig på din mail
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 23:14
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nej. Det er ikke meget info. Syntes det er utroligt at der stadig er problemer efter så mange år.
Måske jeg skal fortsætte med mazda. Eller så må det blive en vag med 2.0 benzin/diesel hvis det ska være auto gear.
Måske jeg skal fortsætte med mazda. Eller så må det blive en vag med 2.0 benzin/diesel hvis det ska være auto gear.
Mazda 3 skyactiv 2.0 120hk. Man. Gear model år 2017
Vw Polo 6R 1.2 Tsi 105hk Dsg Highline. Årg. 2012. solgt.
Vw Polo 6R 1.2 Tsi 105hk Dsg Highline. Årg. 2012. solgt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 13 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
er det ved et typisk antal km, at bilerne oplever disse problemer?
jeg er stadig ret tændt på at købe en vw passat 1,4 tsi 2018, men bliver naturligvis lidt ekstra opmærksom på baggrund af denne tråd
Forslag til den bedste måde at tjekke dette efter?
jeg er stadig ret tændt på at købe en vw passat 1,4 tsi 2018, men bliver naturligvis lidt ekstra opmærksom på baggrund af denne tråd
Forslag til den bedste måde at tjekke dette efter?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det kan man vist roligt sige nej til.
Nogen får skiftet koblinger og alt muligt efter 4000km, andre ved 70.000 osv osv. Intet mønster, som jeg ser det.
Er beskrevet XX antal gange i tråden her. Here goes: viewtopic.php?p=1593035#p1593035Forslag til den bedste måde at tjekke dette efter?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 17. sep 2019, 09:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 13 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mange tak! og beklager.. på trods af at have læst 56 af siderne indtil videre, så blev det hele en anelse uoverskueligt. Så tænkte det var rart at få noget input fra nogle der måske havde læst det hele igennemHansH skrev: ↑8. okt 2019, 10:37Det kan man vist roligt sige nej til.
Nogen får skiftet koblinger og alt muligt efter 4000km, andre ved 70.000 osv osv. Intet mønster, som jeg ser det.
Er beskrevet XX antal gange i tråden her. Here goes: viewtopic.php?p=1593035#p1593035Forslag til den bedste måde at tjekke dette efter?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Selvfølgelig. Og det kan jeg godt forstå (mængden/uoverskueligheden). No worries
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Min første startede ved 5000 km, næste ved 7500 km. To forskellige biler, men samme problem: gliden og rusken. Begge Superb 1.4 TSI.
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Du skal i hvert fald være opmærksom på at du køber et lod i et interessant lotteri, hvor nitten er en DQ200 der kører skod, og gevinsten er en DQ200 der kører som den skal.mking skrev:
jeg er stadig ret tændt på at købe en vw passat 1,4 tsi 2018, men bliver naturligvis lidt ekstra opmærksom på baggrund af denne tråd
Min Touran med DQ200 er netop blevet et år gammel, og jeg fik de første symptomer ved 6.000 km.
Den blev kontrolleret, og fundet ok. "Ok" i denne sammenhæng er en gearkasse som ikke opfører sig "unormalt". Så nu kan jeg så forsøge at forklare VW hvad jeg mener der er unormalt efter 1 år/30.000 km, og de kan så forklare mig hvorfor det ikke er unormalt.
Jeg havde fået historien så mange gange, at jeg var begyndt at tvivle på om den kørte meget anderledes fra ny.
Men så var det at jeg fik en Golf Sportsvan med DSG/DQ200 som lånebil, og kun 2.000 km på tælleren Den kørte super godt!
Det var sjovt nok også sådan jeg huskede min Touran kørte fra ny.
Da jeg gik værkstedet på klingen, så kunne jeg godt fornemme, at servicerådgiveren var træt af os utilfredse kunder, som de reelt set ikke kan hjælpe.
Jeg har valgt at lease, så tab ved aflevering før tid er trods alt meget begrænset.
Min største gene har ikke været rusken (i 3. gear), selvom det bestemt er til stede. Igangsætning og skift fra 1. til 2. gear er til gengæld virkelig træls. Markante ryk, og følelsen af at bilen "stall'er" når koblingen ikke får fat. Pænt irriterende når 90% af ens kørsel foregår som start/stop bytrafik...
Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk
- These users thanked the author pwh for the post (total 2):
- Sunny • T-roc-golf
-
- Medlem
- Indlæg: 778
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Søborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 26 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Så har min Octavia været på værksted for 4. Eller 5. Gang uden at de mener der er noget galt de grundjusterede den 2. Gang sidste gang havde mekanikeren sagt at der var lidt....
Mit problem er så at der er 3000 km tilbage af garantien eller til den 4.juni kilometerne udløber om et par måneder.
What to do...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mit problem er så at der er 3000 km tilbage af garantien eller til den 4.juni kilometerne udløber om et par måneder.
What to do...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Sørg i det mindste for at reklamere skriftligt med en beskrivelse af problemet. Så har du da noget at komme med bagefter.larsfv skrev:Så har min Octavia været på værksted for 4. Eller 5. Gang uden at de mener der er noget galt de grundjusterede den 2. Gang sidste gang havde mekanikeren sagt at der var lidt....
Mit problem er så at der er 3000 km tilbage af garantien eller til den 4.juni kilometerne udløber om et par måneder.
What to do...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 20. jul 2009, 20:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 5580
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vi har lige fået skiftet koblinger på brugtvogns garantien efter et længere forløb, med div forsøg på afhjælp (ikke autoriseret værksted) den køre da markant bedre, men syntes stadig ikke det er perfekt, hvordan er det mht. 3 parts software, er chiptuning.nu’s software fin? Eller er det tvs, bilen er en 122 HK 1.4 tsi så gad godt den samtidig fik en lille tuning med lidt flere heste.
2007 Seat Altea Van, 2.0 Tfsi Dsg.
2016 skoda superb combi 2.0 tdi 150 style.
2016 skoda superb combi 2.0 tdi 150 style.
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 792
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 120 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har du set i denne tråd om der er nogle svar du kan bruge?gubbala skrev: ↑9. okt 2019, 17:47Vi har lige fået skiftet koblinger på brugtvogns garantien efter et længere forløb, med div forsøg på afhjælp (ikke autoriseret værksted) den køre da markant bedre, men syntes stadig ikke det er perfekt, hvordan er det mht. 3 parts software, er chiptuning.nu’s software fin? Eller er det tvs, bilen er en 122 HK 1.4 tsi så gad godt den samtidig fik en lille tuning med lidt flere heste.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 5&start=90
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hey alle...
Jeg var med på de første 20 sider (har kørt sag mod VW siden da, derfor jeg ikke har skrevet).
Har i prøvet at slå ESC fra midltertigt?
Den køre mærkbart bedre efter den er deaktiveret.
Lad mig høre jeres erfaringer...
Jeg var med på de første 20 sider (har kørt sag mod VW siden da, derfor jeg ikke har skrevet).
Har i prøvet at slå ESC fra midltertigt?
Den køre mærkbart bedre efter den er deaktiveret.
Lad mig høre jeres erfaringer...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 51 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Få lagt TVS software i kassen. Så kører den som den burde gøre ab fabrik.
DSG7/DQ200 er en fin nok kasse, hvis bare de ikke havde lagt den øko software i den, som slider koblingerne ned på kortere tid og endda også slider selve kassen ihjel.
Min fik en Stage1+ fra TVS da den var 5 måneder gammel og kører helt som den skal.
Nu bliver den 3 år til sommer.
Har senere i forløbet opgraderet den med Stage2+ (større koblingstryk m.m.)
VW “Upgrade” software ville jeg ikke bruge 5 sek på.
VW folk er jo nærmest blevet skolet i sætningerne “ det har vi ikke oplevet før” eller “ sådan skal den køre, så ingen fejl fundet”
Når det er sagt, så er jeg ovenud tilfreds med min lille “Mini GTI”
DSG7/DQ200 er en fin nok kasse, hvis bare de ikke havde lagt den øko software i den, som slider koblingerne ned på kortere tid og endda også slider selve kassen ihjel.
Min fik en Stage1+ fra TVS da den var 5 måneder gammel og kører helt som den skal.
Nu bliver den 3 år til sommer.
Har senere i forløbet opgraderet den med Stage2+ (større koblingstryk m.m.)
VW “Upgrade” software ville jeg ikke bruge 5 sek på.
VW folk er jo nærmest blevet skolet i sætningerne “ det har vi ikke oplevet før” eller “ sådan skal den køre, så ingen fejl fundet”
Når det er sagt, så er jeg ovenud tilfreds med min lille “Mini GTI”
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mange år og km har du kørt TVS opdateringen? Alle 3 år?Peter N skrev: ↑16. nov 2019, 09:42Få lagt TVS software i kassen. Så kører den som den burde gøre ab fabrik.
DSG7/DQ200 er en fin nok kasse, hvis bare de ikke havde lagt den øko software i den, som slider koblingerne ned på kortere tid og endda også slider selve kassen ihjel.
Min fik en Stage1+ fra TVS da den var 5 måneder gammel og kører helt som den skal.
Nu bliver den 3 år til sommer.
Har senere i forløbet opgraderet den med Stage2+ (større koblingstryk m.m.)
VW “Upgrade” software ville jeg ikke bruge 5 sek på.
VW folk er jo nærmest blevet skolet i sætningerne “ det har vi ikke oplevet før” eller “ sådan skal den køre, så ingen fejl fundet”
Når det er sagt, så er jeg ovenud tilfreds med min lille “Mini GTI”
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 10. jun 2017, 07:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 51 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Siden jeg fik lavet det har jeg kørt små 20000 km. Og det er ved at være 2-2.5 år siden.
Upgrade til DSG stage 2+ var dog forrige år (grundet lidt flere kræfter i motoren, samt lidt flere features med den nye software: ingen tvungen downshift i Manual mode osv osv )
Men har flere i min omgangskreds, der har kørt over 100000 km med softwaren og ingen problemer.
Langt de fleste vil være tilfredse med deres drivability/life extender software, som giver et lidt højere tryk på koblingerne, samt at 1’gearet rent faktisk er brugbart igen (skifter ved ca 15 km/t. Medmindre man selvfølgelig laver kickdown, hvor den sejler helt ud)
Man skal huske på, at Vw har designet softwaren således, at den kører så “grønt” som der er muligt. Dvs at den skifter op i højere gear, meget hurtigt (læs: sejtrækker)
Mindede faktisk lidt som om at man startede i 2 gear hver gang. Og det er jo som bekendt ikke specielt sundt i længden for koblinger (eller drivlinien generelt)
Der er en del der laver DSG software efterhånden. Jeg sætter dog min lid til TVS Engineering (det gamle DSG doktor)
Men nu skal det ikke lyde som en salgstale for dem
Er blot godt tilfreds med hvordan den kører nu og i forhold til hvordan en DQ200 ellers kører.
(Ingen tvivl om, at jeg hellere havde set, at de havde givet Blue GT’eren en DQ250 DSG6 istedet for)
Men jeg er ikke DSG ekspert. Blot egne erfaringer og søvnløse nætter, med læsning omkring denne skrammelkasse (ej den kører nu fint nok..NU)
Upgrade til DSG stage 2+ var dog forrige år (grundet lidt flere kræfter i motoren, samt lidt flere features med den nye software: ingen tvungen downshift i Manual mode osv osv )
Men har flere i min omgangskreds, der har kørt over 100000 km med softwaren og ingen problemer.
Langt de fleste vil være tilfredse med deres drivability/life extender software, som giver et lidt højere tryk på koblingerne, samt at 1’gearet rent faktisk er brugbart igen (skifter ved ca 15 km/t. Medmindre man selvfølgelig laver kickdown, hvor den sejler helt ud)
Man skal huske på, at Vw har designet softwaren således, at den kører så “grønt” som der er muligt. Dvs at den skifter op i højere gear, meget hurtigt (læs: sejtrækker)
Mindede faktisk lidt som om at man startede i 2 gear hver gang. Og det er jo som bekendt ikke specielt sundt i længden for koblinger (eller drivlinien generelt)
Der er en del der laver DSG software efterhånden. Jeg sætter dog min lid til TVS Engineering (det gamle DSG doktor)
Men nu skal det ikke lyde som en salgstale for dem
Er blot godt tilfreds med hvordan den kører nu og i forhold til hvordan en DQ200 ellers kører.
(Ingen tvivl om, at jeg hellere havde set, at de havde givet Blue GT’eren en DQ250 DSG6 istedet for)
Men jeg er ikke DSG ekspert. Blot egne erfaringer og søvnløse nætter, med læsning omkring denne skrammelkasse (ej den kører nu fint nok..NU)
- Vedhæftede filer
-
- 3200146B-C624-4B6B-AAAD-9A8D17A9630B.jpeg (166.13 KiB) Vist 1030 gange
Vh Peter
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
Volkswagen Golf GTI TCR 2019
(solgt)VW Polo BlueGT 1,4 TSI DSG7 2017
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 19. feb 2014, 15:57
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 8 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Seat Toledo, 1.4, DSG7, 2015, 53.000 km
Jeg har netop fået skiftet min kobling, fordi den gled. Jeg havde lige to måneder tilbage på garantien. Desværre synes jeg ikke, det har hjulpet. Det føles, som om den skifter mere hårdt nu, og den glider stadig i nogle gear. Det er KLART værst, når det er koldt. Så spørgsmålet er, hvad jeg skal gøre nu?
Kan det være gearkassen, som også bør skiftes?
Jeg har netop fået skiftet min kobling, fordi den gled. Jeg havde lige to måneder tilbage på garantien. Desværre synes jeg ikke, det har hjulpet. Det føles, som om den skifter mere hårdt nu, og den glider stadig i nogle gear. Det er KLART værst, når det er koldt. Så spørgsmålet er, hvad jeg skal gøre nu?
Kan det være gearkassen, som også bør skiftes?
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Du skal i hvert fald reklamere over reparationen.
Og det skal være over mail.
Og det skal være over mail.
- KBAndersen
- Nyt medlem
- Indlæg: 292
- Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Taastrup
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 12 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nu syntes jeg ikke jeg oplever problemer med min gearkasse. Endnu.
Hvordan sikre man sig den køre optimalt? Skal TVS ind over og hvad koster sådan en omgang?
Hvordan sikre man sig den køre optimalt? Skal TVS ind over og hvad koster sådan en omgang?
Mvh
KBAndersen
Cupra Formentor 310 - Årgang 2022
KBAndersen
Cupra Formentor 310 - Årgang 2022
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Se evt denne: viewtopic.php?f=73&t=147637KBAndersen skrev: ↑19. nov 2019, 10:41Nu syntes jeg ikke jeg oplever problemer med min gearkasse. Endnu.
Hvordan sikre man sig den køre optimalt? Skal TVS ind over og hvad koster sådan en omgang?
- These users thanked the author HansH for the post:
- KBAndersen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Her er nogen, der har forstået problemet med DQ200...
https://www.biltorvet.dk/artikler/guide ... k1mI3Eyxkg
https://www.biltorvet.dk/artikler/guide ... k1mI3Eyxkg
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 28 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja, det er da bedre end at læse FDMs anmeldelser af VAG biler... Meldte mig ud af FDM i går af samme årsag.hrjonas skrev: ↑19. nov 2019, 22:08Her er nogen, der har forstået problemet med DQ200...
https://www.biltorvet.dk/artikler/guide ... k1mI3Eyxkg
Begrænset hjælp, når de er problemer og næsten konsekvent positiv omtale af DSG. Det stemmer ikke med min virkelighed.