DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Sakset fra bilpriser:
Er køber og sælger uenige om, hvorvidt der er tale om en mangel ved bilen, vil køber skulle bevise manglen ved et syn og skøn foretaget af en af parterne uafhængig sagkyndig tredjemand. Syn og skøn skal udmeldes af domstolene og dette vil man som udgangspunkt være afskåret fra, hvis den mangel skønsmanden skal undersøge er udbedret.
Derudover vil man have afskåret sælger fra at afhjælpe manglen, men da dette har relation til spørgsmålet om, hvilke mangelbeføjelser, køber har i forbindelse med konstaterede mangler, kan du læse nærmere herom i artiklen ”Når bilen lider af en mangel”.
Der er omkostninger forbundet med et syn og skøn, og man bør derfor af omkostningsmæssige hensyn, hvis man er forbruger i stedet overveje muligheden for at klage til Forbrugerklagenævnet. Forbrugerklagenævnet kan behandle klager over biler indtil en værdi af 100.000 kr.
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=236
Er køber og sælger uenige om, hvorvidt der er tale om en mangel ved bilen, vil køber skulle bevise manglen ved et syn og skøn foretaget af en af parterne uafhængig sagkyndig tredjemand. Syn og skøn skal udmeldes af domstolene og dette vil man som udgangspunkt være afskåret fra, hvis den mangel skønsmanden skal undersøge er udbedret.
Derudover vil man have afskåret sælger fra at afhjælpe manglen, men da dette har relation til spørgsmålet om, hvilke mangelbeføjelser, køber har i forbindelse med konstaterede mangler, kan du læse nærmere herom i artiklen ”Når bilen lider af en mangel”.
Der er omkostninger forbundet med et syn og skøn, og man bør derfor af omkostningsmæssige hensyn, hvis man er forbruger i stedet overveje muligheden for at klage til Forbrugerklagenævnet. Forbrugerklagenævnet kan behandle klager over biler indtil en værdi af 100.000 kr.
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=236
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg er nu berettiget til at lade handelen gå tilbage, med et forholdsvist stort værditab til følge, eller bestille en bil identisk med den jeg har, altså med samme skod gearkasse/koblinger. Der kommer så lige det men, at værkstedet skal erkende at min kobling igen glider uretmæssigt, og hvis de mener alt er godt, vil FDM gerne se hvad de mener, om det er OK eller ej...
Jeg tror bare jeg kører ud til den der byder højest, og tager skraldet med det samme, for FDM er pludselig ikke så vilde med at hjælpe, som for et halvt år siden, hvor jeg ville give VAG en chance, da jeg er sindssygt glad for min skønne Octavia, når den er rask...
Jeg tror bare jeg kører ud til den der byder højest, og tager skraldet med det samme, for FDM er pludselig ikke så vilde med at hjælpe, som for et halvt år siden, hvor jeg ville give VAG en chance, da jeg er sindssygt glad for min skønne Octavia, når den er rask...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Lytter med. Jeg er i hvert fald ikke medlem af FDM efter den her saga. Det er netop i sådanne sager, man har brug for dem, og så er de bange for at hjælpe. Til grin.Jakob J skrev:Findes der en uvildig instans (forbrugerombudsmand, etc.) som kan drages ind i sagen?
VW taler jo deres sag og for FDM's vedkommende er der gået politik i det. Formålet skulle være at få et uvildigt syn/skøn på problematikken, som efterfølgende kan anvendes ved eksempelvis et tilbagekøb.
Edit: Så er medlemsskabet opsagt.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
På forbrugerklagenævnet henvises til bilklage.dk. Så vidt jeg har forstået, så er en forhandler ikke forpligtet til at følge afgørelser truffet i denne sammenhæng. Der må være et eller andet sted man kan henvende sig.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nej, men en forhandler der ikke følger afgørelserne vil stå usandsynlig dårlig i en retsag - som forhandleren også vil ende med at skulle betale sagsomkostninger til.Jakob J skrev:På forbrugerklagenævnet henvises til bilklage.dk. Så vidt jeg har forstået, så er en forhandler ikke forpligtet til at følge afgørelser truffet i denne sammenhæng. Der må være et eller andet sted man kan henvende sig.
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har endelig fået en faktura på min, og jeg har fået "0AM 198 142 G" (den sidste jeg havde sluttede på S så vidt jeg husker).Kristian_H skrev:Ah ja, det må undersøges - hvem var det der havde fået den anden i?
Sendt fra min Nexus 5 med Tapatalk
Den har nu kørt 2500 uden problemer.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja, og min var 142 F, så der må jo være lavet en ny revision igen, siden jeg sidst fik skiftet 23/3-17...Sace skrev:Jeg har endelig fået en faktura på min, og jeg har fået "0AM 198 142 G" (den sidste jeg havde sluttede på S så vidt jeg husker).Kristian_H skrev:Ah ja, det må undersøges - hvem var det der havde fået den anden i?
Sendt fra min Nexus 5 med Tapatalk
Den har nu kørt 2500 uden problemer.
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg fik en 142F monteret i september sidste år, og det virker 99%.Kristian_H skrev:Ja, og min var 142 F, så der må jo være lavet en ny revision igen, siden jeg sidst fik skiftet 23/3-17...Sace skrev:Jeg har endelig fået en faktura på min, og jeg har fået "0AM 198 142 G" (den sidste jeg havde sluttede på S så vidt jeg husker).Kristian_H skrev:Ah ja, det må undersøges - hvem var det der havde fået den anden i?
Sendt fra min Nexus 5 med Tapatalk
Den har nu kørt 2500 uden problemer.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Forskel på kørestil og temperament...GaSelle skrev:Jeg fik en 142F monteret i september sidste år, og det virker 99%.Kristian_H skrev:Ja, og min var 142 F, så der må jo være lavet en ny revision igen, siden jeg sidst fik skiftet 23/3-17...Sace skrev: Jeg har endelig fået en faktura på min, og jeg har fået "0AM 198 142 G" (den sidste jeg havde sluttede på S så vidt jeg husker).
Den har nu kørt 2500 uden problemer.
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ikke på temperament, tror jeg. Jeg har 0-tollerance over for ting, der ikke fungerer
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Samme her, og jeg poster gerne før/efter glidninger, for det er dælansmaskemig belastende!GaSelle skrev:Ikke på temperament, tror jeg. Jeg har 0-tollerance over for ting, der ikke fungerer
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Njae, eller også er det fordi min er en VW. Det er ikke altid de samme numre de sætter i de forskellige mærker. Mekanikkeren nævnte at det afhang af frabrikkens foreskrifter, og de er ikke altid i sync imellem mærkerne.Kristian_H skrev:Ja, og min var 142 F, så der må jo være lavet en ny revision igen, siden jeg sidst fik skiftet 23/3-17...Sace skrev:Jeg har endelig fået en faktura på min, og jeg har fået "0AM 198 142 G" (den sidste jeg havde sluttede på S så vidt jeg husker).Kristian_H skrev:Ah ja, det må undersøges - hvem var det der havde fået den anden i?
Sendt fra min Nexus 5 med Tapatalk
Den har nu kørt 2500 uden problemer.
Min blev i øvrigt skiftet d. 30/3
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nemlig, bilklage.dk er vejen at gå, hvis forhandleren er "medlem", det kan ses på bilklage.dk's hjemmeside. Hvis et væksted ikke vil efterleve afgørelsen så bliver det listet på hjemmesiden, og hvilken stor forhandler har lyst til det?? Ellers er det jo bare at gå videre til ekstra bladet eller lignende.i-s skrev:Nej, men en forhandler der ikke følger afgørelserne vil stå usandsynlig dårlig i en retsag - som forhandleren også vil ende med at skulle betale sagsomkostninger til.Jakob J skrev:På forbrugerklagenævnet henvises til bilklage.dk. Så vidt jeg har forstået, så er en forhandler ikke forpligtet til at følge afgørelser truffet i denne sammenhæng. Der må være et eller andet sted man kan henvende sig.
Det er vigtigt af fremsende sin klage som noget helt lavpraktisk som ankenævnet kan forholde sig til ala:
<Jeg har købt en bil med DSG gearkassen som ikke længere virker som man kan forvente. Den indbyggede kobling glider til tider så bilen ikke trækker når man træder på speeder. Forhandleren siger det er helt normalt, men det har jeg aldrig hørt om før på biler, og det er også kun en såkaldt Q200 DSG der har problemet.
Jeg ønsker købet ophævet eller fejlen udbedret, da det ikke er særligt forsvarligt at køre rundt i en bil, hvor man ikke længere kan regne med at bilen flytter sig når man træder på speederen. Hvis VW ved at denne Q200 får problemer med tiden, så burde det have været oplyst ved købet, hvilket selvfølgelig havde gjort at jeg havde valgt en anden bil.>
For langt ude at FDM melder pas, det er da ellers lige en sag for dem. Håber ikke at min får problemet, men hvis det sker så går jeg hele vejen.....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg er nu i kontakt med SMC omkring sagen.
Deres tekniker siger at de ikke kan gøre noget ved mikroslip (10 RPM), især ved kold og fugtig tilstande, da det er en del af den adaptive styring der bruger de 10 RPM som et kalibrerings kriterie for koblingstryk, stryingen, osv. Han stiller sig dog lidt uforstående over min udmelding om at min DSG glider i varm tilstand - eks. i fastlåst gear efter 20 min motorvejskørsel uanset vejr og forhold.
De vil gerne have mig ind til kontrol kørsel med deres DSG gearkasse eksperter, hvor at se om der er tale om 2 separate "opførelser/fejl".
Mikroslip kan de ikke gøre noget ved, men det andet er måske en decideret "fejl".
Tror desværre bare det ender ud i et koblingskifte til de nyere modeller? om det så virker har jeg ikke helt kunne fornemme gennem dette forum?!.
Deres tekniker siger at de ikke kan gøre noget ved mikroslip (10 RPM), især ved kold og fugtig tilstande, da det er en del af den adaptive styring der bruger de 10 RPM som et kalibrerings kriterie for koblingstryk, stryingen, osv. Han stiller sig dog lidt uforstående over min udmelding om at min DSG glider i varm tilstand - eks. i fastlåst gear efter 20 min motorvejskørsel uanset vejr og forhold.
De vil gerne have mig ind til kontrol kørsel med deres DSG gearkasse eksperter, hvor at se om der er tale om 2 separate "opførelser/fejl".
Mikroslip kan de ikke gøre noget ved, men det andet er måske en decideret "fejl".
Tror desværre bare det ender ud i et koblingskifte til de nyere modeller? om det så virker har jeg ikke helt kunne fornemme gennem dette forum?!.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er da et skridt i den rigtige retning, at de tager din henvendelse seriøst. Krydser fingre...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er samme tur jeg har været igennem, og ventet på siden september, som endte ud med en 'ny-udviklet' kobling, med samme reservedelsnummer, som en anden her inde, fik monteret i oktober/november...
Held og lykke...
Held og lykke...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Men det er jo ikke de 10rpm der er problemet.... det er de 100-300 som den hopper medZwonkie skrev:Jeg er nu i kontakt med SMC omkring sagen.
Deres tekniker siger at de ikke kan gøre noget ved mikroslip (10 RPM), især ved kold og fugtig tilstande, da det er en del af den adaptive styring der bruger de 10 RPM som et kalibrerings kriterie for koblingstryk, stryingen, osv. Han stiller sig dog lidt uforstående over min udmelding om at min DSG glider i varm tilstand - eks. i fastlåst gear efter 20 min motorvejskørsel uanset vejr og forhold.
De vil gerne have mig ind til kontrol kørsel med deres DSG gearkasse eksperter, hvor at se om der er tale om 2 separate "opførelser/fejl".
Mikroslip kan de ikke gøre noget ved, men det andet er måske en decideret "fejl".
Tror desværre bare det ender ud i et koblingskifte til de nyere modeller? om det så virker har jeg ikke helt kunne fornemme gennem dette forum?!.
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det var også det som teknikeren mente var unormalt og måske en "fejl".
Jeg mener han kort var inde på at 100-200 RPM kunne være tilladelig under re-kalibreringen, som især skete efter koldstart.
Så spørgsmålet er også, er de 100-200 RPM jeg oplever, det samme som deres "10 RPM", eller sker det under hvad de mener er en re-kalibrering, så det dermed er acceptabelt?
jeg ved andre har været samme tur igennem hos SMC, men jeg er meget nysgerrig på hvad de vil sige - rent teknisk, til at min glider mens den er varm og låst i et gear.
Jeg mener han kort var inde på at 100-200 RPM kunne være tilladelig under re-kalibreringen, som især skete efter koldstart.
Så spørgsmålet er også, er de 100-200 RPM jeg oplever, det samme som deres "10 RPM", eller sker det under hvad de mener er en re-kalibrering, så det dermed er acceptabelt?
jeg ved andre har været samme tur igennem hos SMC, men jeg er meget nysgerrig på hvad de vil sige - rent teknisk, til at min glider mens den er varm og låst i et gear.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Glæder mig til at høre svaretZwonkie skrev:Det var også det som teknikeren mente var unormalt og måske en "fejl".
Jeg mener han kort var inde på at 100-200 RPM kunne være tilladelig under re-kalibreringen, som især skete efter koldstart.
Så spørgsmålet er også, er de 100-200 RPM jeg oplever, det samme som deres "10 RPM", eller sker det under hvad de mener er en re-kalibrering, så det dermed er acceptabelt?
jeg ved andre har været samme tur igennem hos SMC, men jeg er meget nysgerrig på hvad de vil sige - rent teknisk, til at min glider mens den er varm og låst i et gear.
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har lige erhvervet en 1.2 tsi DSG 90 HK 2017 reg.. bilen kørt knap 6000km, og glider i gearskiftet jævnligt.. sker oftest i bytrafik og når den er godt varm! Nu er den for 2.gang sat til chek hos VW..de sagde første gang, at jeg skulle give den 14 dage mere, ellers ville de grundindstille dsg.
Der kommer høj metallisk lyd jævnligt og føles som en motornedbremsning og hårdt gearskifte ved normal nedbremsning til kryds eller andet.
Den kører som en drøm når den er kold, men føles som om gearskiftet er ændret fra super til forvirret høne på de få tusinde km...er trættende med en ny bil, hvor dag7 allerede driller.
Der kommer høj metallisk lyd jævnligt og føles som en motornedbremsning og hårdt gearskifte ved normal nedbremsning til kryds eller andet.
Den kører som en drøm når den er kold, men føles som om gearskiftet er ændret fra super til forvirret høne på de få tusinde km...er trættende med en ny bil, hvor dag7 allerede driller.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Melder mig lige ind i klubben med hakkende / glidende DSG7 koblinger.
Bilen har kørt 5500 km og står pt. hos VW.
De ringede i dag og kom med en lang forklaring på hvor normalt det er. Jeg foreslog dem, at vi kunne sætte os ned og ringe til de andre bilmærker og høre om deres også gør det. For hvis de andre mærker også siger det er normalt, så ok med mig. Men hvis ikke, så er det ikke normalt. Alternativt vil jeg godt have det på skrift og så kunne de få nøgle nr 2 og jeg kunne få mine penge igen.
Så ville de godt lige have bilen en dag mere ... Men hvis fabrikken ikke har en løsning, så er det vel dead-end.
Bilen har kørt 5500 km og står pt. hos VW.
De ringede i dag og kom med en lang forklaring på hvor normalt det er. Jeg foreslog dem, at vi kunne sætte os ned og ringe til de andre bilmærker og høre om deres også gør det. For hvis de andre mærker også siger det er normalt, så ok med mig. Men hvis ikke, så er det ikke normalt. Alternativt vil jeg godt have det på skrift og så kunne de få nøgle nr 2 og jeg kunne få mine penge igen.
Så ville de godt lige have bilen en dag mere ... Men hvis fabrikken ikke har en løsning, så er det vel dead-end.
/Søren.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kom endelig med en opfølgning på sagen!i-s skrev:Melder mig lige ind i klubben med hakkende / glidende DSG7 koblinger.
Bilen har kørt 5500 km og står pt. hos VW.
De ringede i dag og kom med en lang forklaring på hvor normalt det er. Jeg foreslog dem, at vi kunne sætte os ned og ringe til de andre bilmærker og høre om deres også gør det. For hvis de andre mærker også siger det er normalt, så ok med mig. Men hvis ikke, så er det ikke normalt. Alternativt vil jeg godt have det på skrift og så kunne de få nøgle nr 2 og jeg kunne få mine penge igen.
Så ville de godt lige have bilen en dag mere ... Men hvis fabrikken ikke har en løsning, så er det vel dead-end.
Min sag ligger pt på et skrivebord hos FDM, og da den jurist som har været på sagen siden september sidste år er stoppet, kan jeg åbenbart starte forfra, for man skal i hvert fald IKKE sætte sig ind i sagen, selv om man er fodret med sagsoplysninger og andet relevant info!!!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er fandme kanon at du slår i bordet på den måde!i-s skrev:Melder mig lige ind i klubben med hakkende / glidende DSG7 koblinger.
Bilen har kørt 5500 km og står pt. hos VW.
De ringede i dag og kom med en lang forklaring på hvor normalt det er. Jeg foreslog dem, at vi kunne sætte os ned og ringe til de andre bilmærker og høre om deres også gør det. For hvis de andre mærker også siger det er normalt, så ok med mig. Men hvis ikke, så er det ikke normalt. Alternativt vil jeg godt have det på skrift og så kunne de få nøgle nr 2 og jeg kunne få mine penge igen.
Så ville de godt lige have bilen en dag mere ... Men hvis fabrikken ikke har en løsning, så er det vel dead-end.
Du kan jo prøve at spørge dem om min Polo så er unormal, da den ikke glider i koblingen (efter 28.000 km).
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Du må køre tilpas råddent til at det ikke opstårGranTurismo skrev:
Du kan jo prøve at spørge dem om min Polo så er unormal, da den ikke glider i koblingen (efter 28.000 km).
For det eneste sted jeg ikke har oplevet problemet på, er demobiler der jo er kendt for at blive tæsket godt
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
+1Peder skrev:Du må køre tilpas råddent til at det ikke opstårGranTurismo skrev:
Du kan jo prøve at spørge dem om min Polo så er unormal, da den ikke glider i koblingen (efter 28.000 km).
For det eneste sted jeg ikke har oplevet problemet på, er demobiler der jo er kendt for at blive tæsket godt
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
99% af tiden kører jeg som en morfar og har fokus på brændstoføkonomien. Forleden lykkedes det mig at køre 20,3 km/l ved 35 km bykørsel.Peder skrev:Du må køre tilpas råddent til at det ikke opstårGranTurismo skrev:
Du kan jo prøve at spørge dem om min Polo så er unormal, da den ikke glider i koblingen (efter 28.000 km).
For det eneste sted jeg ikke har oplevet problemet på, er demobiler der jo er kendt for at blive tæsket godt
Den sidste procent kører jeg som en teenager. Jeg har da haft min på striben nogle gange...
Så mere tæv skal der altså ikke til for at holde DSG'en "i form"
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Tror du skal køre på værksted, for den DQ200, den er dælme syg! [WINKING FACE][FACE WITH TEARS OF JOY]GranTurismo skrev:99% af tiden kører jeg som en morfar og har fokus på brændstoføkonomien. Forleden lykkedes det mig at køre 20,3 km/l ved 35 km bykørsel.Peder skrev:Du må køre tilpas råddent til at det ikke opstårGranTurismo skrev:
Du kan jo prøve at spørge dem om min Polo så er unormal, da den ikke glider i koblingen (efter 28.000 km).
For det eneste sted jeg ikke har oplevet problemet på, er demobiler der jo er kendt for at blive tæsket godt
Den sidste procent kører jeg som en teenager. Jeg har da haft min på striben nogle gange...
Så mere tæv skal der altså ikke til for at holde DSG'en "i form"
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg er så ikke sikker på at jeg har lyst til den kur de kan tilbyde...Kristian_H skrev: Tror du skal køre på værksted, for den DQ200, den er dælme syg! [WINKING FACE][FACE WITH TEARS OF JOY]
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Køre også økonomisk med min. Heller ingen problemer so far. 27.000 km.
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny