DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 4. dec 2018, 09:17

Michaelds skrev:
4. dec 2018, 08:49
Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.

Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Hvis Benzin passer dig bedre, så kunne du også kikke efter en 2.0 TSI. Den har også den "gode" DSG.
/Søren.

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 22 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Swan » 4. dec 2018, 12:40

Sådan en 272hk til 560k?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 4. dec 2018, 13:26

Swan skrev:
4. dec 2018, 12:40
Sådan en 272hk til 560k?
De findes måske også som brugt, ligesom han snakker om brugt diesel.
/Søren.

kristianl
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kristianl » 4. dec 2018, 13:59

Michaelds skrev:Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.

Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.

Min Passat 1.4tsi fra 2016 glider også i konlingerne, dog ikke så slemt som nogen i denne tråd beskriver med meget rumlen og rusken. Dog glider den til tider meget, men jeg lever nu fint med det. Synes stadig det er en dejlig bil at køre i. Det skal så også siges at min nr.2 bil har almindelig automatgear, ikke dsg, så om det er derfor jeg ikke er vildt generet kan jeg ikke sige. Min Passat er iøvrigt leaset, om jeg ville se anderledes på sagen hvis jeg havde købt den? Måske. Det jeg vil sige er sådan set bare, at nogen kan leve med detBillede


Sendt fra en IPhone. Og iøvrigt med en ustyrlig trang til træstammer.Billede

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af tvartou » 4. dec 2018, 14:07

Michaelds skrev:Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.

Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Jeg har lige afleveret min O3 fra ultimo 2014. Kørt 110.000 og ingen problemer, andet end en defekt mechatronic enhed for 1,5 år siden.
Har istedet fået en ny O3 med 1,5 tsi og dsg 7 igen, uden at ryste i bukserne.
Jeg kører så også friskt til - om det har noget at sige, ved jeg ikke..

Det skal nok gå - og ellers er det jo bare oenge....

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af jencka » 4. dec 2018, 18:05

Michaelds skrev:
4. dec 2018, 08:49
Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.

Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Jow jow - her da med 25k og halvandet år på speedometeret. Og intet at (be)mærke.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 4. dec 2018, 18:53

Michaelds skrev:
4. dec 2018, 08:49
Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.

Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Jeg kørte 2 1/2 år og 107.000km i min Golf. Selvom den også havde symptomerne var det slet ikke generende nok til at jeg ville overveje at udskifte bilen. Det meste af tiden kørte den helt perfekt og var generelt en rigtig lækker bil at køre i.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 4. dec 2018, 19:43

Ja på motorvejen med 130kmt.... Der kører dq200 bare fint....

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

These users thanked the author madsobh for the post (total 3):
HalvlegpomfritKristian_H
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Michaelds
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Michaelds » 5. dec 2018, 08:33

madsobh skrev:
4. dec 2018, 19:43
Ja på motorvejen med 130kmt.... Der kører dq200 bare fint....

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Og det er præcis hvad jeg skal bruge bilen til, kører 150km hver dag på motorvej med 130-150km/t..
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + VW Polo Highline 1.0 TSi '20
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af BrianB » 5. dec 2018, 08:43

Michaelds skrev:
4. dec 2018, 08:49
Er der ingen glade DSG7'ejere? Skal hente en ny Passat Variant 1.5 TSI på torsdag, men det bliver dælme med blandede følelser. Har på forhånd gjort op med mig selv, hvis jeg begynder at mærke "symptomer" på DQ200 balladen, så bliver den solgt med det samme - og det bliver der købt en brugt diesel istedet.
Økonomien var desværre ikke til at købe en ny diesel, og jeg vil i øvrigt helst køre benzin fremfor diesel. Kunne desværre ikke finde en brugt diesel med samme udstyr som jeg har bestilt ab fabrik.

Så ligesom så mange andre i tråden, så krydser jeg fingre for at den kører nogenlunde, bare de næste 3-4-5 år.
Masser. Jeg kender til flere DSG-biler med 100k+ kilometer uden at de har haft problemer.

Men set over hele billedet, så er der helt sikkert flere problemer end der bør være med DQ200. Jeg havde bare stadig svært ved at se et bedre alternativ da vi skulle handle ny bil, der er fordele/ulemper ved alle biler.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 5. dec 2018, 09:05

Michaelds skrev:
madsobh skrev:
4. dec 2018, 19:43
Ja på motorvejen med 130kmt.... Der kører dq200 bare fint....

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Og det er præcis hvad jeg skal bruge bilen til, kører 150km hver dag på motorvej med 130-150km/t..
Det jeg mener.... hvis den ikke skal skifte gear.... så virker den....

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

These users thanked the author madsobh for the post:
Kristian_H
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 9. dec 2018, 19:33

Ah, 40.000 km med glidende koblinger... Afleverer lortet i næste uge, og får en leasingbil.. Dog også med DSG7 (ingen problemer ved prøvekørsel), men så kan jeg komme ud af kontrakten efter 11 måneder uden stort værditab. Har denne også problemer, så bliver det farvel og tak til tørkoblinger for evigt.

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PMM » 10. dec 2018, 16:56

Så rundede vi godt 6000 og så er herlighederne begyndt. Latterlige lortebil.

Først spring på ca 200 rpm, nu 1000-1500 når det er værst. Føles som en kombination af at køre på brosten og bilen laver hjulspænd.

Se i øvrigt denne skønne beskrivelse af DSG. Gid det var sådan hver gang.
Screenshot_20181206-052937.jpg
Screenshot_20181206-052937.jpg (81.94 KiB) Vist 2149 gange

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 10. dec 2018, 18:53

PMM skrev:
10. dec 2018, 16:56
Så rundede vi godt 6000 og så er herlighederne begyndt. Latterlige lortebil.

Først spring på ca 200 rpm, nu 1000-1500 når det er værst. Føles som en kombination af at køre på brosten og bilen laver hjulspænd.

Se i øvrigt denne skønne beskrivelse af DSG. Gid det var sådan hver gang.

Screenshot_20181206-052937.jpg
Virkelig træls. Min mor får sin nye Polo om to dage. Hun går ikke op i biler så hun vil ikke bemærke det. Jeg personligt kunne aldrig drømme om at købe en fabriksny DQ200. Kun brugt hvor den kan testes godt.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Chr-Hj » 10. dec 2018, 20:06

Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7

Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,

næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år :idea: biler, har de fået styr på de ældre DSG7 :?: for de er jo nok ikke skrottet endnu.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 10. dec 2018, 21:18

Chr-Hj skrev:
10. dec 2018, 20:06
Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7

Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,

næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år :idea: biler, har de fået styr på de ældre DSG7 :?: for de er jo nok ikke skrottet endnu.
De problemer denne tråd omhandler eksisterer ikke i samme omfang på før 2013 modeller. Der kom nye koblinger og software omkring 2013 der indførte problemerne. Før 2013 havde DQ200 så for vane at æde koblinger for et godt ord. Det viste sig typisk ved at koblingen ruskede ved igangsætning. VW blev nok trætte af se mange kulance reparationer så valgte at ændre på fejlkonstruktionen ved at sige hellere glide mv. End ruske.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 10. dec 2018, 23:34

Velkommen i procentklubben :shock:
Andre bilmærke forhandlere ved godt VW stadig har problemer med sin dsg gearkasser DQ200, det er kun VW som lader som noget andet. Havde vi her i huset hørt efter Honda så havde vi aldrig købt.. VW

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af PMM » 13. dec 2018, 19:52

Ikke overraskende blev det en grundindstilling. Jeg må køre med krydsede lemmer fremover...

Én ting, jeg er kommet i tanker om: Da vi kørte ud over kantstenen, den dag vi hentede bilen, bemærkede vi sådan en metallisk raslen - sådan ganske svag. Specielt ved lave omdrejninger og let sejtrækkeri. Det blev sidenhen slået hen med seriestandard fordi en anden Touran ganske rigtigt sagde på samme måde. Det forsvandt, i bagklogskabens klare lys, efter den begyndte sig at skabe sig med det andet. Nu er det så kommet igen efter grundindstilling.

Kan de to ting have noget med hinanden at gøre - og det ene afløse det andet?

Tommelomme
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. apr 2018, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Tommelomme » 13. dec 2018, 19:59

Jeg har desværre ikke svaret, men jeg oplever noget af det samme (tror jeg). I min bil er det når bilen er under let pres, at der kommer en lyd der minder om klapren fra ventilerne. Det er imidlertid væk lige når den er grundjusteret :cry:

hrjonas
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af hrjonas » 19. dec 2018, 21:22

Chr-Hj skrev:
10. dec 2018, 20:06
Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7

Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,

næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år :idea: biler, har de fået styr på de ældre DSG7 :?: for de er jo nok ikke skrottet endnu.
Aldrig, aldrig køb en bil med DSG7 (dq200), hvis du allerede nu er opmærksom på problemet. Du vil ærgre dig så meget.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Chr-Hj » 19. dec 2018, 21:41

hrjonas skrev:
19. dec 2018, 21:22
Chr-Hj skrev:
10. dec 2018, 20:06
Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7

Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,

næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år :idea: biler, har de fået styr på de ældre DSG7 :?: for de er jo nok ikke skrottet endnu.
Aldrig, aldrig køb en bil med DSG7 (dq200), hvis du allerede nu er opmærksom på problemet. Du vil ærgre dig så meget.
Vi har også udsat købet, Fruen er godt nok ikke tilfreds :( , hun ville så gerne ha købt den, men acceptere også at det kunne blive en rigtig dyr "oplevelse" med de komponenter der er i fare for kunne stå af i en DSG 7, samt hun ikke rigtig kunne svare på, hvor pengene skulle komme fra til måske flere dyre reparationer.

Samt hendes Datter skal konfirmeres næste år, så det er vist bedre at passe lidt på pengene, det er heller ikke billigt tror jeg :lol:

Men hun vil sgu ha en med Automatgear, næste gang siger hun :lol: var ellers ved at lokke med en, med Manuel :lol:
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 19. dec 2018, 22:02

Chr-Hj skrev:
19. dec 2018, 21:41
hrjonas skrev:
19. dec 2018, 21:22
Chr-Hj skrev:
10. dec 2018, 20:06
Har læst ca 20 sider tilbage, det lyder da godt nok ikke godt, nu er jeg satme i tvivl om jeg tør købe en med DSG7

Vi står og overvejer at skifte nr2 bil ud til en Vw Polo 6c 1,0TSI DGS7 ca.40,000km bilen er allerede i familien og de gange, jeg har kørt i den har jeg ikke oplevet noget unormalt.
Den har lige fået Landberg Dsg Software pga. ejeren synes det var irriterende, at den skifte gear i lave omdrejninger med brummen/resonans til følge.
Men nu er jeg fame i tvivl, om jeg tør købe en med DSG 7 og regne med, vi skal have den, de næste 6-8år, for det vil være privat handel uden garanti,

næste spørgsmål, jeg synes problemerne på de sidste 20 Sider kun omhandler Nyere 0-3år :idea: biler, har de fået styr på de ældre DSG7 :?: for de er jo nok ikke skrottet endnu.
Aldrig, aldrig køb en bil med DSG7 (dq200), hvis du allerede nu er opmærksom på problemet. Du vil ærgre dig så meget.
Vi har også udsat købet, Fruen er godt nok ikke tilfreds :( , hun ville så gerne ha købt den, men acceptere også at det kunne blive en rigtig dyr "oplevelse" med de komponenter der er i fare for kunne stå af i en DSG 7, samt hun ikke rigtig kunne svare på, hvor pengene skulle komme fra til måske flere dyre reparationer.

Samt hendes Datter skal konfirmeres næste år, så det er vist bedre at passe lidt på pengene, det er heller ikke billigt tror jeg :lol:

Men hun vil sgu ha en med Automatgear, næste gang siger hun :lol: var ellers ved at lokke med en, med Manuel :lol:
Altså det er jo ikke fordi ting går i stykker i dsg7 så meget mere. Det er måden den fungerer på der generer mange. Så hvis du kan leve med problemerne så tænker jeg fint du kan købe en. Det hjælper jo ikke noget at skifte koblingerne osv. De fungerer jo fint nok

Siger ikke du skal købe en. Blot at du skal træffe din beslutning på det rette grundlag.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Chr-Hj » 19. dec 2018, 22:09

Synes ellers jeg kan læse om koblinger til 15-18,000kr der bliver skiftet flere gange, Mechatronic Control til 10-12,000kr hele gearkasser til 45,000kr

De sidste 2 ting dog ikke så ofte.

Men synes det er en stor risiko at tage, den bil vi snakkede om var privat handel uden Garanti.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

CJ2110
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af CJ2110 » 19. dec 2018, 23:25

Min A3 er på operationsbordet lige nu, til koblingsskift (garantisag)
Det kniber dog lidt med at grave et nyt koblingskit frem - der skulle være på lager i DK, men de kan ikke finde det.
I mellemtiden er jeg blevet udstyret med en A4 Avant Sport 2.0 TDI 190 med DSG og virtuel cockpit, så de behøver ikke skynde sig :-)
......dog uden ACC

Jeg har et, måske naivt, håb om at min egen kommer til at skifte på samme måde som A4eren, med den nye kobling, for DQ381 er godt nok en sprød indretning !
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 20. dec 2018, 01:11

Chr-Hj skrev:
19. dec 2018, 22:09
Synes ellers jeg kan læse om koblinger til 15-18,000kr der bliver skiftet flere gange, Mechatronic Control til 10-12,000kr hele gearkasser til 45,000kr

De sidste 2 ting dog ikke så ofte.

Men synes det er en stor risiko at tage, den bil vi snakkede om var privat handel uden Garanti.
Det er korrekt men de kommer ikke en at virke af den grund. Når der er kørt lidt km kommer problemerne igen. Så det er nyttesløst. Også derfor jeg tidligere har skrevet garanti ikke er meget værd, når der ikke er et fix.

Dq200 kommer aldrig til at skifte som en 250 eller 381. Måske der er optimale tidspunkter hvor 200 skifter bedre. Men som udgangspunkt nej, langt fra.

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 20. dec 2018, 06:07

claussor skrev:
20. dec 2018, 01:11

Det er korrekt men de kommer ikke en at virke af den grund. Når der er kørt lidt km kommer problemerne igen. Så det er nyttesløst. Også derfor jeg tidligere har skrevet garanti ikke er meget værd, når der ikke er et fix.
Helt enig. Jeg synes jeg har en del i min omgangskreds der kører med DSG7, og ingen af dem er "stået af". En enkelt har fået skiftet kobling men som skrevet gør det ikke rigtigt nogen forskel.

Mht. hvordan de skifter så har jeg altid bedre kunnet lide de mere kontante skift DSG7'eren laver end fx. DQ250. Men det er nok en smagssag :)
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Hselven
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:10
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Hselven » 21. dec 2018, 14:53

Jeg var lige ude og prøve en ny Skoda Octavia med 1.5 TSI og DSG.

Jeg blev noget forundret over at den kørte endnu værre end den 16' jeg har allerede med en 1.4 TSI og DSG.
Oven i så går 1.5 motoren langt fra så godt. Den snakker rigtig meget med i kabinen og cylinder frakoblingen var også yderst mærkbar.

Kombinationen med glidende DSG gearkasse, 1.5 TSI motor der rumler og med cylinderfrakobling der vibrere, så er det gået helt galt for Skoda.

Jeg havde ikke forventet så stort et tilbageskridt. Og hvordan kan det gå så galt for dem?
Skoda Octavia 10/2016 1.4TSI DSG med glidende og ruskende kobling!

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af tvartou » 21. dec 2018, 19:33

Jeg ved godt jeg er en halvgammel fed stodder, der både er halvblind og halvdøv og jeg aner heldigvis ikke, hvad det er jeg skal sidde og fluekneppe mærke/føle/høre, når jeg kører i min nye O3 1,5 ACT DSG - eller også ved jeg bare ikke hvordan en *rigtig* bil skal føles/lyde - men jeg sad faktisk idag og tænkte over "gad vide hvornår det der ACT bliver aktiveret? Jeg synes ikke jeg har bemærket det endnu.

Motor brummer? Hmmm, ja - den lyder lidt anderledes end den 1,4 jeg kommer fra - men hva faen... Det er jo også en anden motor..

Glædelig jul

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 21. dec 2018, 19:53

tvartou skrev:
21. dec 2018, 19:33
Jeg ved godt jeg er en halvgammel fed stodder, der både er halvblind og halvdøv og jeg aner heldigvis ikke, hvad det er jeg skal sidde og fluekneppe mærke/føle/høre, når jeg kører i min nye O3 1,5 ACT DSG - eller også ved jeg bare ikke hvordan en *rigtig* bil skal føles/lyde - men jeg sad faktisk idag og tænkte over "gad vide hvornår det der ACT bliver aktiveret? Jeg synes ikke jeg har bemærket det endnu.

Motor brummer? Hmmm, ja - den lyder lidt anderledes end den 1,4 jeg kommer fra - men hva faen... Det er jo også en anden motor..

Glædelig jul
I de biler, hvor det er galt nok, behøver du ikke fluekneppe noget - der giver det helt sig selv.

bno
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 1. aug 2012, 20:09
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 7 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af bno » 25. dec 2018, 17:40

bno skrev:
12. nov 2018, 18:38
Er selv igennem forløbet med en Golf 1.5 Tsi Evo Dsg7 fra 2018.
Oplever også, at den glider/hakker ved sejtræk og lave omdrejninger

Har fået software opdatering - løste ikke problemet.
Har fået, at vide der ikke findes en anden kobling til den model.
Har fået at vide, at løsningen er, en rensning af koblings-pladerne, hvilket jeg afventer.

Bekymrer mig, at ingen der har problemet, har fået det løst :-(
Så er det ved det, at være en måned siden at jeg fik en rensning af koblings-pladerene, men som flere også har skrevet,
vender problemet tilbage igen. Selvom problemet nu kun er i kortere intervaller, inden der skiftes gear, er det der stadigvæk og føles som ryk om manglende træk.
Inderst inde er, jeg ikke tilfreds og overvejer nu, hvad jeg skal gøre, da jeg har fået at vide af værkstedet, at der ikke er nogen anden kendt løsning.

Besvar

Tilbage til "Transmission"