DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 19. okt 2017, 18:55

Bjerregaard skrev:Efter 7000km er det igen tid til ny koblingsskift :evil:

https://youtu.be/V75iY7KlLdQ


Dette bliver min 3. I rækken. Får at vide af forhandler den “nye” kobling har samme reservedelsnummer, som den der sidder i bilen nu.
Dette synes jeg ikke er gode tegn, og så er der ca. 1 måneds ventetid, hvilket de mener er pga. Den helt sikkert er blevet forbedret på visse punkter.

Håber de en dag finder en holdbar løsning. 4 forskellige koblinger på 30.000km, det flot klaret!

https://m.youtube.com/watch?v=V75iY7KlLdQ

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 19. okt 2017, 20:21

Jeg citerer lige en kunde som har skrevet til mig over FDM tråden.. hans oplevelser her med VW og FDM. Han ejer en 12 måneder gammel Touran 1.6 TDI. Han skriver følgende:

Så har jeg hørt fra Fdm igen efter at min bil blev afvist på vw i sidste uge... nu vil vw ikke lave den mere (den er 12 måneder gammel) de må ikke skifte flere koblinger siger de(det har de sagt i tyskland) nu vil fdm så heller ikke mere, de er hoppet på den med at det svare til seriestandard’en, og det er en tilpasning som den SKAL lave.... fandme dårligt... hele min bil ryster når den trækker i 3 gear, så meget at folk man har med, siger hvad fanden er det..... kan du få tilbage køb???

Fulgt op med dette citat fra FDM:

Fdm sagde et eller andet med at det er dem(fdm) der skal bevise at der er en fejl, og det kan de ikke.. jeg tænker, er det ikke en fejl når den IKKE gør det de første 2000 km...

CJ2110
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af CJ2110 » 20. okt 2017, 06:57

CJ2110 skrev:
CJ2110 skrev:Nå.....nu har jeg kontaktet det lokale Audi værksted og bedt dem komme med på en prøvetur, så de kan opleve at den glider i koblingerne når den er kold.
De har dog aldrig hørt om det problem på en Audi før.........

Jeg har en kollega med en Golf 7 med samme gearkasse , og han havde problemer med at den huggede ved gearskift. VW (samme værksted som mit) havde den inde og "opdaterede" gearkassen (jeg tænker nu at de blot lavede en grundjustering) - problemet er nu væk på kollegaens.

Jeg afventer i spænding......
Jeg har været på køretur i dag med værkstedet.........vi kunne begge høre mislyd lige inden skift, hvilket mekanikeren ville checke op på. Han synes dog ikke at den glider, og jeg bliver egentlig også mere og mere i tvivl om det er mig der ser (hører) spøgelser.
Han checker om der er opdateringer til den samt om der er erfaringer med plastik der rasler når den er kold, eller andre kendte problemer.........måske er det bare noget plastikafdækning der skal efterspændes.....
Nå.....nu er min begyndt at ruske kortvarigt i koblingen i 3. gear, ved acceleration fra lave omdrejninger. Det er mest udtalt når den er kold, og lidt mindre efter en halv times kørsel (så er det jo næppe fugt) :-/
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. okt 2017, 10:15

CJ2110 skrev:
CJ2110 skrev:
CJ2110 skrev:Nå.....nu har jeg kontaktet det lokale Audi værksted og bedt dem komme med på en prøvetur, så de kan opleve at den glider i koblingerne når den er kold.
De har dog aldrig hørt om det problem på en Audi før.........

Jeg har en kollega med en Golf 7 med samme gearkasse , og han havde problemer med at den huggede ved gearskift. VW (samme værksted som mit) havde den inde og "opdaterede" gearkassen (jeg tænker nu at de blot lavede en grundjustering) - problemet er nu væk på kollegaens.

Jeg afventer i spænding......
Jeg har været på køretur i dag med værkstedet.........vi kunne begge høre mislyd lige inden skift, hvilket mekanikeren ville checke op på. Han synes dog ikke at den glider, og jeg bliver egentlig også mere og mere i tvivl om det er mig der ser (hører) spøgelser.
Han checker om der er opdateringer til den samt om der er erfaringer med plastik der rasler når den er kold, eller andre kendte problemer.........måske er det bare noget plastikafdækning der skal efterspændes.....
Nå.....nu er min begyndt at ruske kortvarigt i koblingen i 3. gear, ved acceleration fra lave omdrejninger. Det er mest udtalt når den er kold, og lidt mindre efter en halv times kørsel (så er det jo næppe fugt) :-/
Ja, det er noget sjov fugt. Min har lige stået ude det sidste døgn i regnvejr og blæst. Den har så kørt perfekt her i formiddags. Så måske de mener der ikke er fugt nok .... :D
/Søren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. okt 2017, 10:35

Det mest vanvittige er jo at FDM har lagt sig helt fladt ned oven på den historie omkring fugt!! Man burde få en teknisk erklæring på sin bil på Teknologisk institut i Tåstrup.. det må med 99,9% sandsynlighed være softwaren der er problemet.

lionking
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 31. jul 2015, 18:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 23 times
Been thanked: 15 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lionking » 20. okt 2017, 10:47

Problemet er jo at FDM ikke kan modbevise VW...?
Og derved risikerer at få en injuriesag på halsen.

Men borset fra det er fugtforklaringen jo helt i skoven.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. okt 2017, 10:53

:-?
Senest rettet af King_Neumann 9. nov 2017, 16:27, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. okt 2017, 11:26

King_Neumann skrev:Det mest vanvittige er jo at FDM har lagt sig helt fladt ned oven på den historie omkring fugt!! Man burde få en teknisk erklæring på sin bil på Teknologisk institut i Tåstrup.. det må med 99,9% sandsynlighed være softwaren der er problemet.
Jeg mener ikke det er softwaren, som er problemet. At man kan symtombehandle problemet med en anden software, ændrer ikke på at årsagen er koblingsbelægninger der ændrer karakteristik efter sol/vind/måne/fugt/temperatur sat sammen med svage aktuatorer. Softwaren er indrettet, så den skåner aktuatorene mest mulig, da de ellers med stor sandsynlig får kortere levetid.
Vi skal også lige være enige om, at TVS ikke laver en ny software. De ændrer på mappingen, dvs. de parametre som softwaren regulerer ud fra. I mappen kan forskellige ting ændres (der findes lister på nettet). Nogle af dem er skiftepunkt og en del af mappen er aktuatorkraft (også kaldet clamping force) vs motor moment. TVS skruer op for clamping force (måske til max ?) og det vil helt sikkert give en bedre oplevelse. Problemet er bare nu, at du har koblingsaktuatorer i din gearkasse der altid kører MAX. Jeg har tidligere talt for, at hvis TVS var seriøs, så ville de havde lavet test, som viser hvor meget af levetiden de reducerer gearkassen med. Men synes bare jeg har talt for døve ører indtil videre. For der er ingen tvivl om, at forøge clamping force reducerer levetiden. Spørgsmålet er bare hvor meget ... Hvis det reducerer mechatronic'ens levetid fra 300kkm til 275kkm, så er jeg med på idéen. Men hvad hvis nu det er fra 300kkm til 80kkm ? -
så er jeg ihvertfald ikke med på den. Det kan man ikke svare på uden en række seriøse tests med f.eks 50-100 gearkasser.
Som jeg læser det TVS og andre skriver, så ændrer de i mappen for at få bedre "driveability". De kikker altså ikke på levetidsparametre, for deres kunder er hovedsageligt folk der tuner deres biler og der er ikke ret meget fokus på levetid.

Det var lige mine fredagsord i denne efterhånden lange tråd, der er begyndt at tage en religiøs drejning.
/Søren.

lionking
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 31. jul 2015, 18:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 23 times
Been thanked: 15 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lionking » 20. okt 2017, 11:47

Mener at forstå det sådan at TVS netop sænker koblingstrykket? (Står to sider tilbage i tråden).
Måske har jeg misforstået?
Senest rettet af lionking 20. okt 2017, 12:57, rettet i alt 1 gang.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. okt 2017, 12:35

i-s skrev:
King_Neumann skrev:Det mest vanvittige er jo at FDM har lagt sig helt fladt ned oven på den historie omkring fugt!! Man burde få en teknisk erklæring på sin bil på Teknologisk institut i Tåstrup.. det må med 99,9% sandsynlighed være softwaren der er problemet.
Jeg mener ikke det er softwaren, som er problemet. At man kan symtombehandle problemet med en anden software, ændrer ikke på at årsagen er koblingsbelægninger der ændrer karakteristik efter sol/vind/måne/fugt/temperatur sat sammen med svage aktuatorer. Softwaren er indrettet, så den skåner aktuatorene mest mulig, da de ellers med stor sandsynlig får kortere levetid.
Vi skal også lige være enige om, at TVS ikke laver en ny software. De ændrer på mappingen, dvs. de parametre som softwaren regulerer ud fra. I mappen kan forskellige ting ændres (der findes lister på nettet). Nogle af dem er skiftepunkt og en del af mappen er aktuatorkraft (også kaldet clamping force) vs motor moment. TVS skruer op for clamping force (måske til max ?) og det vil helt sikkert give en bedre oplevelse. Problemet er bare nu, at du har koblingsaktuatorer i din gearkasse der altid kører MAX. Jeg har tidligere talt for, at hvis TVS var seriøs, så ville de havde lavet test, som viser hvor meget af levetiden de reducerer gearkassen med. Men synes bare jeg har talt for døve ører indtil videre. For der er ingen tvivl om, at forøge clamping force reducerer levetiden. Spørgsmålet er bare hvor meget ... Hvis det reducerer mechatronic'ens levetid fra 300kkm til 275kkm, så er jeg med på idéen. Men hvad hvis nu det er fra 300kkm til 80kkm ? -
så er jeg ihvertfald ikke med på den. Det kan man ikke svare på uden en række seriøse tests med f.eks 50-100 gearkasser.
Som jeg læser det TVS og andre skriver, så ændrer de i mappen for at få bedre "driveability". De kikker altså ikke på levetidsparametre, for deres kunder er hovedsageligt folk der tuner deres biler og der er ikke ret meget fokus på levetid.

Det var lige mine fredagsord i denne efterhånden lange tråd, der er begyndt at tage en religiøs drejning.

Du har ligeså god pointe, og personligt er jeg også i afdelingen af skepsis over for TVS softwaren uden at det er gennemtestet langsigtet. Det er så hele problematikken når du så køber en bil, som kører fremragende de første 5-8000 km, og så ændrer gearkassen sig radikalt. Du får intet af vide hos VW, de hjælper dig kun til et vist punkt og herefter hedder det seriestandard og fugt. Ret beset så kører der mange audier rundt med DQ200 men har ikke samme problemer, som Seat, Skodaer, og så VW biler som FDM også er opmærksom på. Vi skal være enige om at vi er mange som bliver holdt hen, og at den så er tørret helt af på kunderne. Jeg går så langt at kalde det bedrag især med tanke på at Du ikke gøres opmærksom på at bilerne kan ændre adfærd. Min pointe er at så skal FDM ikke erklære det for en “seriestandard” eller fugt og det ikke er en fejl. Det er jo netop en fejl/svaghed som du beskriver. FDM bør gå helt ind i sagen og få belyst de forskelle der giver maxislip, rystelser, brummeri, og metallisk lejestøj hos nogen og ikke andre. Dermed skal VW påtage sig ansvaret i stedet for nu, hvor der vaskes hænder ved samtlige håndvaske. Kan en bil ændre så meget adfærd, så skal problemet løses, ikke ties ihjel.
Men kunne i det hele taget bare være rart at få sandheden fuldstændig belyst, din terori kontra TVS mv. Det handler i bund og grund om at vi bare vil køre i vores næsten nye biler uden at skulle gisne om den holder de næste 1000km konstant :-?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. okt 2017, 12:35

lionking skrev:Mener at forstå det sådan at TVS netop sænker koblingstrykket? (Står to sider tilbagevtråden).
Måske har jeg misforstået?
Nej, det der står 2 sider tilbage er, at den org. VW-Map (som nogen kalder software) kører med lavt tryk.
/Søren.

Dsj
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dsj » 20. okt 2017, 12:40

Vw har skrevet til mig, at de giver mig ret i kunde anken om hakken i 3 gear efter der er skiftet 1 kobling ved 15.000 km og nu er det startet igen. Meeen de skriver ordret at (kunde anken kan bekræfes, men anken svare til bilens seriestandard) de ringede til mig og sagde at de ikke kunne hjælpe mig mere, da de ikke havde opbakning fra tyskland, da det kun er i danmark og holland der er problemer noget med her er mere fugtighed.... Er bare så skuffet over at give 500.000kr for en bil der kun hakker den første halve time man kører. Men den laver jo bare en tilpasning af ens kørestil som de siger til mig.... :-(

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. okt 2017, 12:51

King_Neumann skrev:
Du har ligeså god pointe, og personligt er jeg også i afdelingen af skepsis over for TVS softwaren uden at det er gennemtestet langsigtet. Det er så hele problematikken når du så køber en bil, som kører fremragende de første 5-8000 km, og så ændrer gearkassen sig radikalt. Du får intet af vide hos VW, de hjælper dig kun til et vist punkt og herefter hedder det seriestandard og fugt. Ret beset så kører der mange audier rundt med DQ200 men har ikke samme problemer, som Seat, Skodaer, og så VW biler som FDM også er opmærksom på. Vi skal være enige om at vi er mange som bliver holdt hen, og at den så er tørret helt af på kunderne. Jeg går så langt at kalde det bedrag især med tanke på at Du ikke gøres opmærksom på at bilerne kan ændre adfærd. Min pointe er at så skal FDM ikke erklære det for en “seriestandard” eller fugt og det ikke er en fejl. Det er jo netop en fejl/svaghed som du beskriver. FDM bør gå helt ind i sagen og få belyst de forskelle der giver maxislip, rystelser, brummeri, og metallisk lejestøj hos nogen og ikke andre. Dermed skal VW påtage sig ansvaret i stedet for nu, hvor der vaskes hænder ved samtlige håndvaske. Kan en bil ændre så meget adfærd, så skal problemet løses, ikke ties ihjel.
Men kunne i det hele taget bare være rart at få sandheden fuldstændig belyst, din terori kontra TVS mv. Det handler i bund og grund om at vi bare vil køre i vores næsten nye biler uden at skulle gisne om den holder de næste 1000km konstant :-?
Jeg er enig med dig. Og jeg synes det er under VW standard at sende sådan et produkt på gaden. Jeg er også træt af produktet og VAG der bare tørrer den af på kunderne. Det er bare ikke god stil.

Jeg mener jeg er enig med TVS i hvad problemet er.
Hvis jeg tyder deres DQ200 folder rigtigt http://www.tvsengineering.nl/nl/gearbox ... tml?id=232, så skriver de, at det de gør er:
1. De ændrer skiftepunkterne i D-mode.
2. De ændrer skiftepunkterne i S-mode.
3. De ændrer, så den bliver længere i 1 gear.
4. De ØGER KOBLINGSTRYKKET.
5. De gør skiftet mellem 1 og 2 gear blødere.
6. Eliminer ustabil omdrejningstæller.

Jeg gætter på (6) er reguleringen de fjerner, så den altid kører med høj tryk på koblingen.

Så ovenstående er helt i tråd med mit tidligere indlæg fra i dag.
/Søren.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. okt 2017, 12:58

Dsj skrev:Vw har skrevet til mig, at de giver mig ret i kunde anken om hakken i 3 gear efter der er skiftet 1 kobling ved 15.000 km og nu er det startet igen. Meeen de skriver ordret at (kunde anken kan bekræfes, men anken svare til bilens seriestandard) de ringede til mig og sagde at de ikke kunne hjælpe mig mere, da de ikke havde opbakning fra tyskland, da det kun er i danmark og holland der er problemer noget med her er mere fugtighed.... Er bare så skuffet over at give 500.000kr for en bil der kun hakker den første halve time man kører. Men den laver jo bare en tilpasning af ens kørestil som de siger til mig.... :-(
Ja, fik samme besked. Grundlæggende burde gearkassen have været lavet med en kobling der er dimensioneret til bedre greb og måske højere tryk + der burde sidde aktuatorer i mechatronic'en der er dimensioneret til højere tryk. Så havde problemet været løst. Slut prut ... men det vil være en skandale der er større end dieselsagen at sluge for dem og udsigten til at gøre noget er minimal, for der er ingen pres på fra myndighedernes side, da de ikke overtræder nogen myndighedsregler. Der er sådan set kun den alm. lov om forbrugerkøb mellem os og VW.
Så det er fuld forståeligt, at nogen går til TVS og andre der kan tweake gearkassen. Desperationen er jo til at få øje på.
/Søren.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. okt 2017, 13:02

Dsj skrev:Vw har skrevet til mig, at de giver mig ret i kunde anken om hakken i 3 gear efter der er skiftet 1 kobling ved 15.000 km og nu er det startet igen. Meeen de skriver ordret at (kunde anken kan bekræfes, men anken svare til bilens seriestandard) de ringede til mig og sagde at de ikke kunne hjælpe mig mere, da de ikke havde opbakning fra tyskland, da det kun er i danmark og holland der er problemer noget med her er mere fugtighed.... Er bare så skuffet over at give 500.000kr for en bil der kun hakker den første halve time man kører. Men den laver jo bare en tilpasning af ens kørestil som de siger til mig.... :-(
Ret interessant svar du der har fået, for netop fugt er samme problem i de varme lande også.. så det er ret tæt på at være en bekræftelse på at vi taler om en katastrofal gearkasse så. I Tyskland kører der mega lang tråd som her omkring DQ200, så selv i moderlandet kører det heller ikke..
Købelovens bestemmelser bliver så ikke iagttaget her i DK, når nu klimaet får skylden for ændring, så skal VW slet ikke sælge nogen biler med DSG før de kan garantere at lortet virker..
Der er guf nok til en advokat, hvis du har fået den besked der og forhåbentligt på skrift??

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 20. okt 2017, 13:33

Det sidste indlæg i den lige så lange tyske søstertråd refererer til afsnit 3.2 i et LUK dokument om koblingen.

Der står sort på hvidt, at hvis motoromdrejningerne kan variere 200 omdr. mellem 1000 og 1500 omdr i 6 eller 7 gear, så er skidtet defekt. Men det er da også en del ....

http://www.schmettau-fuchs.de/uploads/s ... lungen.pdf
/Søren.

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 20. okt 2017, 14:27

Sådan her opførte min sig med nr. 2 kobling jeg havde i.
Det er mikroslip der vil noget.

Omdrejningstælleren ved ikke helt hvordan den skal opføre dig :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=fWDDaj9y3rQ&sns=em

FR dude
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. apr 2017, 10:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af FR dude » 20. okt 2017, 14:41

Har selv problemer med min dsg kasse. :twisted: :o Har så ikke taget kontakt til forhandler da jeg satser på at “skyde” skrammelkassen af hurtigst muligt - med kæmpe underskud til følge. :( :(

Jeg magter bare ikke at ha fået en sprit ny bil (6/2017) som starter med dsg problemer efter 2.000 km og man så dermed skal kæmpe en kamp fordi Vag siger det er en seriestandard/ en feature/ et fugtspøgelse etc etc.

Jeg fik intet at vide om denne “seriestandard” inden jeg skrev under. Men mon forhandleren vil købe min bil tilbage..!!??
Selfølgelig fratrukket de få km jeg nu har kørt- jeg kan kun gisne men tror ikke de vil.

Så jeg er færdig med Vag biler og hopper tilbage til MB eller Volvo.
Af skade blir man klog- sjældent rig...

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. okt 2017, 15:04

Velkommen i klubben :-?

Købelovens bestemmelser siger jo noget andet.. VW kommer jo ikke med nogen forklaringer om netop disse ændringer.. de nærmest lovpriser DQ200 og siger alle børnesygdomme er væk fra 4/2016

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 20. okt 2017, 16:50

Tror vi alle er enige om DQ200 er noget lort.
Jeg gad godt vide hvor mange der køre rundt og ikke bemærker nogle af de syge symptomer DQ200 laver, og hvor mange der har været ved vw og fået beskeden om serien standard eller det har vi aldrig oplevet før.
Og ikke mindst hvor mange der har givet op og valgt / vælger at skaffe sig af med deres bil med stort tab til følge.
Jeg begriber ikke vag har udviklet en ny gearkasse nu der er kommet ny golf 7.5 og snart polo. Det var da en rig mulighed for at de havde fået skilt sig af med DQ200 i stedet for at blive ved med at anvende den.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. okt 2017, 16:55

temsen skrev:Tror vi alle er enige om DQ200 er noget lort.
Jeg gad godt vide hvor mange der køre rundt og ikke bemærker nogle af de syge symptomer DQ200 laver, og hvor mange der har været ved vw og fået beskeden om serien standard eller det har vi aldrig oplevet før.
Og ikke mindst hvor mange der har givet op og valgt / vælger at skaffe sig af med deres bil med stort tab til følge.
Jeg begriber ikke vag har udviklet en ny gearkasse nu der er kommet ny golf 7.5 og snart polo. Det var da en rig mulighed for at de havde fået skilt sig af med DQ200 i stedet for at blive ved med at anvende den.

Mange!!!

Kjeld Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 30. maj 2013, 09:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kjeld Hansen » 20. okt 2017, 16:58

Bjerregaard skrev:Sådan her opførte min sig med nr. 2 kobling jeg havde i.
Det er mikroslip der vil noget.

Omdrejningstælleren ved ikke helt hvordan den skal opføre dig :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=fWDDaj9y3rQ&sns=em
Bliver lige nødt til spørge:

Hvad er det lige man skal lægge mærke til i videoen som skulle indikere fejl på DSG ?
Bilen accelererer hvorved omdr. Stiger indtil der skiftes gear hvorved omdr falder for så at stige til næste gearskift under fortsat acceleration. For mig ser det normalt ud. Eller også har misforstået / overset noget

lionking
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 31. jul 2015, 18:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 23 times
Been thanked: 15 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lionking » 20. okt 2017, 17:02

Har lige været en uge på ferie og lejet en Audi Q2 1.4TSI DSG og den kørte fuldstændig perfekt i motor og gearkassen.
Nyere bil med 12000km på klokken.

VW producerer ca. 1500 7trins DSG gearkasser om dagen. Man må da håbe at de fleste virker uden problemer.

I øvrigt er der vist en ny DSG 10-trins på vej...

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 20. okt 2017, 17:06

Lig mærke til hastighed stiger jævnt. Og se så på omdrejningstal. Det springer. Microslip. :lol:

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 20. okt 2017, 17:37

lionking skrev:Har lige været en uge på ferie og lejet en Audi Q2 1.4TSI DSG og den kørte fuldstændig perfekt i motor og gearkassen.
Nyere bil med 12000km på klokken.

VW producerer ca. 1500 7trins DSG gearkasser om dagen. Man må da håbe at de fleste virker uden problemer.

I øvrigt er der vist en ny DSG 10-trins på vej...

Som FDM også konstaterer, så er Audier ikke så ramt som Seat, Skoda og VW er :?

lionking
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 31. jul 2015, 18:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 23 times
Been thanked: 15 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af lionking » 20. okt 2017, 17:49

King_Neumann skrev:
lionking skrev:Har lige været en uge på ferie og lejet en Audi Q2 1.4TSI DSG og den kørte fuldstændig perfekt i motor og gearkassen.
Nyere bil med 12000km på klokken.

VW producerer ca. 1500 7trins DSG gearkasser om dagen. Man må da håbe at de fleste virker uden problemer.

I øvrigt er der vist en ny DSG 10-trins på vej...

Som FDM også konstaterer, så er Audier ikke så ramt som Seat, Skoda og VW er :?
Sært ikke...?

Samme motor og gearkasse.

Men måske anden software...
Speederrespons er vist kodet anderledes på Audier har jeg da læst herinde et sted.

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 20. okt 2017, 17:51

Kjeld Hansen skrev:
Bjerregaard skrev:Sådan her opførte min sig med nr. 2 kobling jeg havde i.
Det er mikroslip der vil noget.

Omdrejningstælleren ved ikke helt hvordan den skal opføre dig :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=fWDDaj9y3rQ&sns=em
Bliver lige nødt til spørge:

Hvad er det lige man skal lægge mærke til i videoen som skulle indikere fejl på DSG ?
Bilen accelererer hvorved omdr. Stiger indtil der skiftes gear hvorved omdr falder for så at stige til næste gearskift under fortsat acceleration. For mig ser det normalt ud. Eller også har misforstået / overset noget

Se hvordan omdrejninger springer, den burde jo gerne stige jævnt som kilometertæller og ikke i hak.

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 20. okt 2017, 17:59

TVS opdateret i dag.
Har ikke registreret “mikro slip” endnu. (Forbehold for flere kørte kilometer)
Måske de har hængt en affugter op under bilen. LMAO
Og ellers kører bilen som en drøm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 20. okt 2017, 19:42

Har været igennem regnvejret her til aften og presset den lidt i manuel. Ingen slip. 7-9-13
Nå nej 3-5-7
Konen sagde fra passagersædet “ den er hurtigere og skifter som aldrig før”
Jeg kræver sku et diplom for at holde lortet ud siden 2014.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

kosmic
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af kosmic » 20. okt 2017, 22:35

Hvor har du fået den opdateret, og hvad koster tvs?
2018 Passat B8 variant highline 1.4 TSI DSG7

Besvar

Tilbage til "Transmission"