DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 773
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 149 times
- Been thanked: 118 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Og så blev jeg lynhurtigt klogere ...Tak kGlerup
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvis nogen gerne vil have en dejlig hakkende oplevelse og opleve DQ200 når det er værst, så prøv denne:
http://www.vw-aalborg.dk/Brugte-biler/V ... -291704819
Sagt på en anden måde - DO NOT BUY !
Ellers en flot bil der kører dejligt. Jeg prøvede den da vi kigger efter ny nummer 2 bil.
Har prøvet 2 stk. A3 i dag med 1,4 TSI. Begge kørte perfekt - men de har tydeligvis også en anden måde at skifte på. Audi's DQ200 programmering er tydeligvis anderledes.
http://www.vw-aalborg.dk/Brugte-biler/V ... -291704819
Sagt på en anden måde - DO NOT BUY !
Ellers en flot bil der kører dejligt. Jeg prøvede den da vi kigger efter ny nummer 2 bil.
Har prøvet 2 stk. A3 i dag med 1,4 TSI. Begge kørte perfekt - men de har tydeligvis også en anden måde at skifte på. Audi's DQ200 programmering er tydeligvis anderledes.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Sidst jeg var i dialog med VW Ålborg, der havde de aldrig hørt noget om glidende koblinger i DSG..
Tænker du fik nogenlunde samme svar, eller skyndte I jer ud af butikken
Tænker du fik nogenlunde samme svar, eller skyndte I jer ud af butikken
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg sagde tak for turen og da han spurgte hvad jeg synes, forsøgte jeg at koge dq200 polemikken ned til et 30 sekunders foredrag. Han havde ikke hørt om det naturligvis.
Ren fornøjelse at køre Audi A3 S-Tronic til gengæld.
Ren fornøjelse at køre Audi A3 S-Tronic til gengæld.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ja den kiggede vi også på, men den blev for lille efter vores behov. Så vi endte i en V60 i stedet 2.0 ligeledes med tørkobling. Det kører helt sublimt. Men her tegnede vi så service/garanti med til bilens 5 leveår..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvilken model og hvad pris? Er nysgerrig om den er til at betale.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
De kører kampagne på de sidste, der kommer en ny V60. Men vi købte en næsten ny.. den var med buisness pakke, fuld læderstue momentum pakken.. plus vinteralu. Fik den for 353 efter en del tovtrækkeri. Men de kan levere en til CVR for 398, men ganske få farver tilbage. De havde dog nogle helt spækket med alt udstyr, men de kostede 70 mere.. men de er virkelig velkørende, enormt støjsvage. Holder dog kun 16.9 pr liter Benz. Men vi valgte komforten fremfor km pr liter
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 180
- Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har også problemer med min dq200, (glider mellem gearskift)
Jeg fik også afvide af værkstedet, for ca 2 måneder siden at der ville komme en ny kobling her i starten af april som skulle hjælpe på de glidende koblinger, og først der måtte de skifte den på garanti, havde vw i tyskland sagt, så jeg glæder mig, og jeg er ikke den eneste der har fået det afvide kan jeg så læse mig til
En kort fortælling fra værkstedet ang problemet kommer her:
Koblingerne i dq200 er der tilsat noget organisk materiale, for at de kan holde til det micrslip, de efterfølgende type koblinger de lavede fik mere organisk materiale tilsat for at kunne holde til microslip, Men organisk materiale suger fugt, så derfor glider koblinger pga de bliver fugtige, lyder enlig logisk nok, så måske er den forklaring med at de suger fugt, enlig god nok ???? :/
Jeg fik også afvide af værkstedet, for ca 2 måneder siden at der ville komme en ny kobling her i starten af april som skulle hjælpe på de glidende koblinger, og først der måtte de skifte den på garanti, havde vw i tyskland sagt, så jeg glæder mig, og jeg er ikke den eneste der har fået det afvide kan jeg så læse mig til
En kort fortælling fra værkstedet ang problemet kommer her:
Koblingerne i dq200 er der tilsat noget organisk materiale, for at de kan holde til det micrslip, de efterfølgende type koblinger de lavede fik mere organisk materiale tilsat for at kunne holde til microslip, Men organisk materiale suger fugt, så derfor glider koblinger pga de bliver fugtige, lyder enlig logisk nok, så måske er den forklaring med at de suger fugt, enlig god nok ???? :/
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic
Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic
Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 266
- Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 30 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det bullshit har vi hørt mange gange før.AndersRH skrev: ↑12. mar 2018, 20:47Koblingerne i dq200 er der tilsat noget organisk materiale, for at de kan holde til det micrslip, de efterfølgende type koblinger de lavede fik mere organisk materiale tilsat for at kunne holde til microslip, Men organisk materiale suger fugt, så derfor glider koblinger pga de bliver fugtige, lyder enlig logisk nok, så måske er den forklaring med at de suger fugt, enlig god nok ???? :/
Problemet løses med TVS eller Landberg SW.
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det er jo fantastisk..AndersRH skrev:
Koblingerne i dq200 er der tilsat noget organisk materiale, for at de kan holde til det micrslip, de efterfølgende type koblinger de lavede fik mere organisk materiale tilsat for at kunne holde til microslip, Men organisk materiale suger fugt, så derfor glider koblinger pga de bliver fugtige, lyder enlig logisk nok, så måske er den forklaring med at de suger fugt, enlig god nok ???? :/
De havde store problemer med DQ200 hvor koblingerne ikke kunne holde. De laver nogle tricks med materiale i kobling og piller måske ved nogle karateristika omkring microslip så den kan holde til det uden at gå i stykker. Men hovsa det de gjorde gav et andet problem, og hvad gør man så. Ja man ruller bare tilbage til det gamle problem, for man vil jo ikke indse at løsningen ligger i at ændre på gearkassens virkemåde evt. via softwareændringer.
Fordomme kan forekomme
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Men det er naturligvis mere rentabelt for dem at sælge en gearkasse der går i stykker efter 10.000 km istedet for 1.500 km
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3522
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg kan ikke helt få dit regnestykke til at passe
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er der andre end mig med Skoda dgs7 der har hørt fra FDM
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvad har du hørt fra dem
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
At der skulle været frigivet en ny kobling.... til Skodas dsg7....
Formentligt ca det samme som står i TPI 2050318/2
Skoda Octavia 1.4tsi dsg7
Beach buggy 1600cc VEMS, turbo
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 05:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 53 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har lige fået nye/tørre koblinger i i dag, ved 59000km. Reservedels nummer 0AM198142F. Mekanikeren hos Skoda Randers var ikke bekendt med om der skulle være en ny på vej.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Prøv at spørg ind til den TPI jeg nævnerallannissen skrev:Jeg har lige fået nye/tørre koblinger i i dag, ved 59000km. Reservedels nummer 0AM198142F. Mekanikeren hos Skoda Randers var ikke bekendt med om der skulle være en ny på vej.
Skoda Octavia 1.4tsi dsg7
Beach buggy 1600cc VEMS, turbo
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 198
- Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Nu inden roserne vokser ind i himlen jeg prøvede tvs software den kørte meget bedre da den kørte længere ud i gearene men det kunne ikke løse mit problem med at den fedtede i koblingen når den skiftede gear så i med original softwaren, til vw som først mente det var noget der skulle ses på for så efterfølgende at konstatere at alt var iorden jeg orkede ikke en bil der kørte af lort til så den blev solgt ( havde kørt 5000 km)pomfrit skrev: ↑13. mar 2018, 05:10Det bullshit har vi hørt mange gange før.AndersRH skrev: ↑12. mar 2018, 20:47Koblingerne i dq200 er der tilsat noget organisk materiale, for at de kan holde til det micrslip, de efterfølgende type koblinger de lavede fik mere organisk materiale tilsat for at kunne holde til microslip, Men organisk materiale suger fugt, så derfor glider koblinger pga de bliver fugtige, lyder enlig logisk nok, så måske er den forklaring med at de suger fugt, enlig god nok ???? :/
Problemet løses med TVS eller Landberg SW.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Er der nogle der kort kan forklare hvad dette problem går ud på. Evt er der noget YouTube video.
Venter levering af seat Ateca dsg her I April.
Venter levering af seat Ateca dsg her I April.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det burde jo være temmelig detaljeret beskrevet i denne tråd.MBM1000 skrev:Er der nogle der kort kan forklare hvad dette problem går ud på. Evt er der noget YouTube video.
Venter levering af seat Ateca dsg her I April.
Men ellers: https://youtu.be/lnshnK678pU
Bemærk hvordan omdrejningstælleren bevæger sig ujævnt når han accelererer i 3. gear. Det er fordi den kortvarigt glider i koblingen.
Nogle folk bemærker det ikke. Jeg synes det er helt vildt pi... irriterende!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det ser ud til den ikke skifter gear. Forbliver i 3. Gear.. ellers svært at se, man skal nok opleve det.
Mister man trækkraften i et brøkdel sek. Eller hvordan føles det?
Mister man trækkraften i et brøkdel sek. Eller hvordan føles det?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Han kører den manuelt, derfor bliver den i tredje.MBM1000 skrev:Det ser ud til den ikke skifter gear. Forbliver i 3. Gear.. ellers svært at se, man skal nok opleve det.
Mister man trækkraften i et brøkdel sek. Eller hvordan føles det?
Det er meget let at både se og høre at den glider flere gange når han accelererer.
Men søg på "dq200 slip" på Youtube, der er masser af eksempler.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Det føles som udsættere under acceleration.MBM1000 skrev:Det ser ud til den ikke skifter gear. Forbliver i 3. Gear.. ellers svært at se, man skal nok opleve det.
Mister man trækkraften i et brøkdel sek. Eller hvordan føles det?
https://youtu.be/J0fqSRKgEk8
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1778
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 281 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Sælger ringede i dag hvad jeg synes om den, for at følge op et muligt salg. Han havde glemt vores snak. Jeg minder ham om det med gearkassen og jeg spørger om han har prøvet den. Det havde han rigtig nok og han kunne godt mærke der var noget om det. Så nu er der en sælger i Ålborg der i hvert fald kender til detKing_Neumann skrev: ↑12. mar 2018, 18:46Sidst jeg var i dialog med VW Ålborg, der havde de aldrig hørt noget om glidende koblinger i DSG..
Tænker du fik nogenlunde samme svar, eller skyndte I jer ud af butikken
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Sælger ringede i dag hvad jeg synes om den, for at følge op et muligt salg. Han havde glemt vores snak. Jeg minder ham om det med gearkassen og jeg spørger om han har prøvet den. Det havde han rigtig nok og han kunne godt mærke der var noget om det. Så nu er der en sælger i Ålborg der i hvert fald kender til detclaussor skrev: ↑15. mar 2018, 23:20[quote=King_Neumann post_id=<a href="tel:1456359">1456359</a> time=<a href="tel:1520876777">1520876777</a> user_id=34838]
Sidst jeg var i dialog med VW Ålborg, der havde de aldrig hørt noget om glidende koblinger i DSG..
Tænker du fik nogenlunde samme svar, eller skyndte I jer ud af butikken
Det var altid noget:-) men lader til at de i det Sønderjyske og Esbjerg forhandlere godt vil fortælle at der er “fugt” problemer. Syntes snart det er en smule bekymrende med alle de meldinger om ændringer af koblinger mv. Det begynder at virke en smule fordækt. Med den ene hånd får folk at vide, at der er problemer og andre får en sang fra de varme lande. Jeg påstår stadigvæk at folk skal have en reel forklaring inden køb af ny bil.. ellers er købelovens bestemmelser jo overtrådt i mange tilfælde..
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Og en forhandler i Aalborg der snart søger en ny sælger
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Når nu nogen har problemet og andre åbenbart ikke, så må det vel i teorien være nemt for VW at forklare deres kunder. Alle bilerne burde jo suge “fugt”, det har selv FDM jo udtalt er problemet.
Desto mere er spørgsmålet hvorfor nogen øjensynligt ikke lader til at have problemet. DK er jo lige fugtigt over det hele.
Det kan vel kun skyldes at der køres med forskellige koblinger.. softwaren er jo ens fra model til model.
Så nogen får en svampekobling og andre en “tørkobling” det er godt nok pudsigt:-?
Desto mere er spørgsmålet hvorfor nogen øjensynligt ikke lader til at have problemet. DK er jo lige fugtigt over det hele.
Det kan vel kun skyldes at der køres med forskellige koblinger.. softwaren er jo ens fra model til model.
Så nogen får en svampekobling og andre en “tørkobling” det er godt nok pudsigt:-?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Mon ikke det er fordi de fleste slet ikke bemærker det?King_Neumann skrev: ↑16. mar 2018, 11:23Når nu nogen har problemet og andre åbenbart ikke, så må det vel i teorien være nemt for VW at forklare deres kunder. Alle bilerne burde jo suge “fugt”, det har selv FDM jo udtalt er problemet.
Desto mere er spørgsmålet hvorfor nogen øjensynligt ikke lader til at have problemet. DK er jo lige fugtigt over det hele.
Det kan vel kun skyldes at der køres med forskellige koblinger.. softwaren er jo ens fra model til model.
Så nogen får en svampekobling og andre en “tørkobling” det er godt nok pudsigt:-?
Nu ved jeg ikke hvor voldsomt det er, og afventer som sagt min nye Seat Ateca med DSG, så egentlig er jeg lidt ked af at have læste denne tråd, da jeg nu vil være obs på problematikken
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
-
- Medlem
- Indlæg: 831
- Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 43 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Vi havde en Octavia fra 2014. Den er netop nu afleveret og byttet til en fabriksny Passat. I Octaviaen rullede vi i 4 år, ingen problemer med DSG.MBM1000 skrev: ↑16. mar 2018, 11:30Mon ikke det er fordi de fleste slet ikke bemærker det?King_Neumann skrev: ↑16. mar 2018, 11:23Når nu nogen har problemet og andre åbenbart ikke, så må det vel i teorien være nemt for VW at forklare deres kunder. Alle bilerne burde jo suge “fugt”, det har selv FDM jo udtalt er problemet.
Desto mere er spørgsmålet hvorfor nogen øjensynligt ikke lader til at have problemet. DK er jo lige fugtigt over det hele.
Det kan vel kun skyldes at der køres med forskellige koblinger.. softwaren er jo ens fra model til model.
Så nogen får en svampekobling og andre en “tørkobling” det er godt nok pudsigt:-?
Nu ved jeg ikke hvor voldsomt det er, og afventer som sagt min nye Seat Ateca med DSG, så egentlig er jeg lidt ked af at have læste denne tråd, da jeg nu vil være obs på problematikken
Den nye har ikke kørt så meget endnu, af gode grunde, men hidtil ingen DSG problemer. Bilen blev bygget 20.2.2018..så hvilke koblinger den har aner jeg ikke?
Kan man se det via OBD11/VCDS?