DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 6. nov 2017, 22:14

Hvis det er tyskere der fortæller om problemer, så må de bo meget nord i tyskland. Ellers kan vw jo Ikke bruge fugt kortet.
Men så trækker de bare serie standart.
Jeg er meget spændt på hvornår der er nogle der får sat en kap i hjulet så vw må erkende der er problemer. Jeg skal så grine så det gør ondt når Lone Otto ved FDM må tage sine ord i sig igen.

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 6. nov 2017, 22:41

Ullerdk skrev:
King_Neumann skrev: Klag til Bilklage.dk, der er en anden herinde med samme motor blot i en Touran med samme problem.. I er ikke de eneste med den motor, som har problemer. Købeloven er ret klar på området, hvis de ikke kan frembringe bilens køreegenskaber som ved købet, så er det en væsentlig ændring af det købte. Så er reklamationsretten trådt i kraft. Ret beset sælger VW koncernen biler i DK, som slet ikke burde sælges her, hvis argumentet er at klimaet kan vælte en bils kvaliteter. Det er for sindssygt at de slipper igennem med det, så klag endelig. Jo flere jo bedre.
Det overvejer jeg også stærkt at gøre, men da jeg ikke har fået noget som helst på skrift fra værksted/forhandler om forklaring/afslag på udbedring, og bilklage.dk kræver dette, er jeg nødt til først at føre en skriftlig dialog med værkstedet.
Jeg har nu fået skriftligt svar fra Skoda værkstedet i dag, efter at jeg har klaget skriftligt til dem.
De har haft fat i Skoda Danmark, og modtaget dette svar tilbage (fra Skoda Danmark):

"Jeg vil anbefale at I får bilen ind i et par dage hvor i har mulighed for at fejlsøge på bilen.
Det er vigtigt, at I har bilen helt kold (hold natten over). Om morgen dagen efter prøvekører i bilen og tager en optagelse af bilens omdrejningstæller når symptomet er tilstede. Derefter udlæser i alle måleværdier fra gearkasse styreenheden og sender os en tekniske forespørgsel via DISS.
Ud fra det vil vi tage stilling til hvilke muligheder vi har for at afhjælpe kundens anke."


I citatet er Jeg = Skoda Danmark og I = Skoda værkstedet.

Så værkstedet har nu bedt om, at få bilen ind igen i et par dage. Jeg må jo så insistere på, at bilen holder natten over inde på værkstedet, så den ikke får fugt :-) Den holder i integreret og isoleret garage hjemme hos mig selv.

King_Neumann
Nyt medlem
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af King_Neumann » 7. nov 2017, 15:42

Ullerdk skrev:
Ullerdk skrev:
King_Neumann skrev: Klag til Bilklage.dk, der er en anden herinde med samme motor blot i en Touran med samme problem.. I er ikke de eneste med den motor, som har problemer. Købeloven er ret klar på området, hvis de ikke kan frembringe bilens køreegenskaber som ved købet, så er det en væsentlig ændring af det købte. Så er reklamationsretten trådt i kraft. Ret beset sælger VW koncernen biler i DK, som slet ikke burde sælges her, hvis argumentet er at klimaet kan vælte en bils kvaliteter. Det er for sindssygt at de slipper igennem med det, så klag endelig. Jo flere jo bedre.
Det overvejer jeg også stærkt at gøre, men da jeg ikke har fået noget som helst på skrift fra værksted/forhandler om forklaring/afslag på udbedring, og bilklage.dk kræver dette, er jeg nødt til først at føre en skriftlig dialog med værkstedet.
Jeg har nu fået skriftligt svar fra Skoda værkstedet i dag, efter at jeg har klaget skriftligt til dem.
De har haft fat i Skoda Danmark, og modtaget dette svar tilbage (fra Skoda Danmark):

"Jeg vil anbefale at I får bilen ind i et par dage hvor i har mulighed for at fejlsøge på bilen.
Det er vigtigt, at I har bilen helt kold (hold natten over). Om morgen dagen efter prøvekører i bilen og tager en optagelse af bilens omdrejningstæller når symptomet er tilstede. Derefter udlæser i alle måleværdier fra gearkasse styreenheden og sender os en tekniske forespørgsel via DISS.
Ud fra det vil vi tage stilling til hvilke muligheder vi har for at afhjælpe kundens anke."


I citatet er Jeg = Skoda Danmark og I = Skoda værkstedet.

Så værkstedet har nu bedt om, at få bilen ind igen i et par dage. Jeg må jo så insistere på, at bilen holder natten over inde på værkstedet, så den ikke får fugt :-) Den holder i integreret og isoleret garage hjemme hos mig selv.
Så længe påstanden om fugt/rust er så gennemtrængende forklaring på problemet, så bør der faktisk skilles en DSG som viser at det forholder sig sådan, så man fysisk kan se problemet. Det kommer ikke til at ske! Med mindre der kommer et seriøst medie eller teknologisk institut ind over problematikken. Alle kan jo gå på nettet og læse at problemet ikke kun findes i fugtige egne. Det her bliver never ending story er jeg bange for :-? FDM har opgivet, VW/Skoda/Seat er “uvidende” Semler sender aben videre, imens pengekassen bugner, og fortællingen om seriestandard fortsætter i en uendelighed. Men det vi kan konstatere er at ændret software til custom åbenbart fjerner “fugt” øjeblikkelig.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 7. nov 2017, 22:01

King_Neumann skrev:
Ullerdk skrev:
Ullerdk skrev: Det overvejer jeg også stærkt at gøre, men da jeg ikke har fået noget som helst på skrift fra værksted/forhandler om forklaring/afslag på udbedring, og bilklage.dk kræver dette, er jeg nødt til først at føre en skriftlig dialog med værkstedet.
Jeg har nu fået skriftligt svar fra Skoda værkstedet i dag, efter at jeg har klaget skriftligt til dem.
De har haft fat i Skoda Danmark, og modtaget dette svar tilbage (fra Skoda Danmark):

"Jeg vil anbefale at I får bilen ind i et par dage hvor i har mulighed for at fejlsøge på bilen.
Det er vigtigt, at I har bilen helt kold (hold natten over). Om morgen dagen efter prøvekører i bilen og tager en optagelse af bilens omdrejningstæller når symptomet er tilstede. Derefter udlæser i alle måleværdier fra gearkasse styreenheden og sender os en tekniske forespørgsel via DISS.
Ud fra det vil vi tage stilling til hvilke muligheder vi har for at afhjælpe kundens anke."


I citatet er Jeg = Skoda Danmark og I = Skoda værkstedet.

Så værkstedet har nu bedt om, at få bilen ind igen i et par dage. Jeg må jo så insistere på, at bilen holder natten over inde på værkstedet, så den ikke får fugt :-) Den holder i integreret og isoleret garage hjemme hos mig selv.
Så længe påstanden om fugt/rust er så gennemtrængende forklaring på problemet, så bør der faktisk skilles en DSG som viser at det forholder sig sådan, så man fysisk kan se problemet. Det kommer ikke til at ske! Med mindre der kommer et seriøst medie eller teknologisk institut ind over problematikken. Alle kan jo gå på nettet og læse at problemet ikke kun findes i fugtige egne. Det her bliver never ending story er jeg bange for :-? FDM har opgivet, VW/Skoda/Seat er “uvidende” Semler sender aben videre, imens pengekassen bugner, og fortællingen om seriestandard fortsætter i en uendelighed. Men det vi kan konstatere er at ændret software til custom åbenbart fjerner “fugt” øjeblikkelig.
Ja det er helt fantastisk, fugtfortrængene software. :lol: :lol: :lol: men det virker, stadig ingen issue. Bilen kører helt perfekt stadigvæk. Så det er nok ikke fugt........ Men det er der jo heller ingen der tror på... vel :roll:

temsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 3. maj 2011, 19:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af temsen » 8. nov 2017, 13:14

Tror de har snydt jeg som har været i Farum og fået læst anden sw i fra TVS. De har da bare monteret et varmelegeme på koblingerne.
Lidt ironi kan forekomme.

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ac242 » 10. nov 2017, 17:15

var i dag ude og prøvekøre en Fabia 1,2 tsi dsg. med lidt over 4000km på tælleren

ingen problemer under opvarmning og rolig kørsel i D.
efter den var varm så lidt acceleration i 3 gear. hakkende omdrejningstæller og tøvende acceleration.
over i D igen og der var lige et skift fra 4 til 5 gear hvor den filede lidt for meget og steg omkring 4-500 omd. før den fik fat.

den fik så lidt frisk kørsel og fileriet blev mindre og mindre indtil det holdt op, og så kørte den faktisk udmærket. dog lidt tøvende(langsomme) gearskift i forhold til min DSG6.

ydermere kunne jeg sidst på turen mærke vibrationer i gearstangen som føltes som om de fulgte omdrejningerne på motoren... (tænker måske lejer pga. for lidt olie ? )

må nok meddele konen at hvis hun skal have en Vag bliver det uden automatgear :?
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Dsj
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dsj » 10. nov 2017, 17:42

Bilen skal bare holde i plus 20 grader om natten... så kører dsg7 altså perfekt.... men husk ikke under 20 grader så er den gal med hensyn til microslip....

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 10. nov 2017, 17:44

Dsj skrev:Bilen skal bare holde i plus 20 grader om natten... så kører dsg7 altså perfekt.... men husk ikke under 20 grader så er den gal med hensyn til microslip....
Haha, det står der vist ikke noget om i salgsbrochuren Billede
Ironi kan forekomme.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bjerregaard
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Bjerregaard » 11. nov 2017, 07:42

Dsj skrev:Bilen skal bare holde i plus 20 grader om natten... så kører dsg7 altså perfekt.... men husk ikke under 20 grader så er den gal med hensyn til microslip....

Jojo, det er fint nok med at den skal holde i plus 20 grader, det gør min. Dog må den heller ikke blive for varm. Så begynder den hyle fra koblingen.
Så det er fedt nok at have en bil der hverken må være kold eller for varm. :)

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sace » 11. nov 2017, 08:18

ac242 skrev:
ydermere kunne jeg sidst på turen mærke vibrationer i gearstangen som føltes som om de fulgte omdrejningerne på motoren... (tænker måske lejer pga. for lidt olie ? )
Arrrh hold nu lige. Selvom den her tråd maler fanden på væggen så er defekte lejer altså ikke noget alle DSG7 biler oplever efter meget få km. Vibrationer i gearstangen kan være mange ting.

Men det er sjovt med de tøvende gearskift, for det oplever jeg også på min mors Fabia. Den skifter også meget tidligere end min golf, så der er helt klart forskel på hvordan softwaren skifter imellem de forskellige modeller.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 48 times
Been thanked: 198 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jannik » 11. nov 2017, 11:58

Nu er der primært dårlige erfaringer i denne tråd, men mon ikke folk kan være nuancerede nok til at kunne give mig et råd til et spørgsmål ang. DQ200 gearkassen?

Mine forældre overvejer at købe en Arona når den lanceres, og de vil frygteligt gerne have automatgear.
Eneste mulighed for dette er DQ200 kassen, som vil blive valgt sammen med en 115hk 1,0 TSI.

Der vil uanset gearkassen blive tilvalgt 2 års ekstra garanti, men de beholder som regel deres biler i mere end 4 år. Det er ikke til at sige endnu, om de vil beholde en Arona udover garantien.

Er det uklogt at købe en bil med DQ200 gearkassen, eller kan man forvente at VAG koncernen har løst de problemer, der har været?
Der må trods alt blive solgt mange biler med den gearkasse, da det er eneste mulighed for mindre motorer ved Seat, VW, Skoda og Audi.

Hvad siger panelet?
Jeg kan godt forstå, hvis man ikke kan råde andre til at købe en ny bil med den gearkasse i tilfælde af at man selv har haft mange problemer med den.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 11. nov 2017, 12:13

Jannik skrev:Nu er der primært dårlige erfaringer i denne tråd, men mon ikke folk kan være nuancerede nok til at kunne give mig et råd til et spørgsmål ang. DQ200 gearkassen?

Mine forældre overvejer at købe en Arona når den lanceres, og de vil frygteligt gerne have automatgear.
Eneste mulighed for dette er DQ200 kassen, som vil blive valgt sammen med en 115hk 1,0 TSI.

Der vil uanset gearkassen blive tilvalgt 2 års ekstra garanti, men de beholder som regel deres biler i mere end 4 år. Det er ikke til at sige endnu, om de vil beholde en Arona udover garantien.

Er det uklogt at købe en bil med DQ200 gearkassen, eller kan man forvente at VAG koncernen har løst de problemer, der har været?
Der må trods alt blive solgt mange biler med den gearkasse, da det er eneste mulighed for mindre motorer ved Seat, VW, Skoda og Audi.

Hvad siger panelet?
Jeg kan godt forstå, hvis man ikke kan råde andre til at købe en ny bil med den gearkasse i tilfælde af at man selv har haft mange problemer med den.
Jeg vil sige det sådan, at hvis du bor i Sønderjylland, så skal du være velkommen forbi og prøve en tur i min Octavia3 med DQ200, når den er kold, og kan du selv vurdere om du vil risikere at anbefale køb af bil med den model gearkasse til din forældre.
Problemet har åbenbart eksisteret i biler med DQ200 siden 2014, så hvis det var "bare lige" at fikse for VAG, så tror jeg allerede de havde gjort det.
Det er selvfølgelig ikke problem de laver med vilje, men deres vilje til at gøre noget ved det, er åbenbart ikke eksisterende...
Min bil kan først komme på værksted igen den 27/11, hvor de skal have bilen nogle dage til undersøgelse jf. anbefaling fra Skoda Danmark.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af aknedude » 11. nov 2017, 12:16

Jannik skrev:Nu er der primært dårlige erfaringer i denne tråd, men mon ikke folk kan være nuancerede nok til at kunne give mig et råd til et spørgsmål ang. DQ200 gearkassen?

Mine forældre overvejer at købe en Arona når den lanceres, og de vil frygteligt gerne have automatgear.
Eneste mulighed for dette er DQ200 kassen, som vil blive valgt sammen med en 115hk 1,0 TSI.

Der vil uanset gearkassen blive tilvalgt 2 års ekstra garanti, men de beholder som regel deres biler i mere end 4 år. Det er ikke til at sige endnu, om de vil beholde en Arona udover garantien.

Er det uklogt at købe en bil med DQ200 gearkassen, eller kan man forvente at VAG koncernen har løst de problemer, der har været?
Der må trods alt blive solgt mange biler med den gearkasse, da det er eneste mulighed for mindre motorer ved Seat, VW, Skoda og Audi.

Hvad siger panelet?
Jeg kan godt forstå, hvis man ikke kan råde andre til at købe en ny bil med den gearkasse i tilfælde af at man selv har haft mange problemer med den.

Nu er det jo ikke alle der har udfordringer, og 100,000 vis af ejere opdager/har ingen problemer. Så selv om jeg har fået Custom software på min ville jeg købe DQ200 igen, men ville få den software inst. Dag 1, bare for at vide at jeg har gjort alt for at bilen kører så godt som muligt.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af farouche » 11. nov 2017, 14:46

VW vil jo ikke sige at der er et problem, og af samme årsag siger de jo heller ikke hvis og når det er løst, for så indrømmer de jo at der har været et problem.

Håber da på at der arbejdes på det, men vi finder nok aldrig ud af det.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ac242 » 11. nov 2017, 17:26

farouche skrev:VW vil jo ikke sige at der er et problem, og af samme årsag siger de jo heller ikke hvis og når det er løst, for så indrømmer de jo at der har været et problem.

Håber da på at der arbejdes på det, men vi finder nok aldrig ud af det.
hehe sælger sagde til mig at han ville være mere bekymret over min dsg6 end dsg7 :o
ydermere så ville audi/seat/skoda/vw jo ikke sende en gearkasse på markedet der var dårlig´, for det ville jo være rigtig dårlig omtale hvis det var rigtigt....
der blev jeg lidt paf og fik ikke sagt: hvad med de der dieselbiler...
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 12. nov 2017, 19:31

Altså - det er vel netop med vilje at DQ200 opfører sig som den gør? Ellers havde VW jo ikke ændret den. Pre 2013-14 ish modeller glider jo ikke i koblingen, så det er helt klart by design at DQ200 glider og har andre problemer (som er skrevet mange gange tidligere i tråden). Til gengæld æder den ikke så mange koblinger mere. Pest eller kolera fakta er at det er en lortegearkasse kvalitetsmæssigt. Den kører pisselækkert når den virker.

Det er klart at VW har en lav fejlrate på dem, når de jo nægter at anerkende der overhovedet er fejl på dem (seriestandard). Så de 3% eller hvad de end opererer med af officiel fejlrate er jo kun dem de har anerkendt, og ikke alle de kunder de har afvist med begrundelsen seriestandard. Min egen oplevelse er at 7 ud 11 DQ200 jeg har prøvet glider i koblingen (test hos bilforhandlere, ikke biler jeg på forhånd vidste var ramt af "seriestandard"). Siger jeg dermed at 60-70% af bilerne er defekte? Nææ det har jeg ikke prøvet nok biler til, men det er tankevækkende ikke desto mindre. Det er en fejlrate jeg ikke turde satse på skulle jeg ud og købe bil.

henningdalgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27. nov 2015, 09:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af henningdalgaard » 29. nov 2017, 14:06

Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.

Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 29. nov 2017, 16:24

henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.

Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Nej for de kører rigtigt lækkert, når det ikke er en mandagsgearkasse.

Jeg har prøvet 8 biler med DQ200 og jeg har ikke kunnet tvinge nogen af dem til at glide i koblingen.

Men med baggrund i folks problemer i denne tråd, vil jeg bestemt tilråde at tilkøbe en forlængelse af garantien.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 29. nov 2017, 17:57

Garanti er ret ligegyldigt da VW netop ikke anerkender at der er en fejl på gearkassen. Man kan have 10 års garanti og de vil ikke rette det da det er "seriestandard".

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 29. nov 2017, 18:08

henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.

Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?

Inden accept af køb så kør en lang prøvetur, og hold øje med de fejlsymptomer der er beskrevet i denne tråd.

Hvis gearkassen bryder sammen, gælder garantien.

Efter 115.000km virker min DSG7 fortsat upåklageligt.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 29. nov 2017, 18:11

claussor skrev:Garanti er ret ligegyldigt da VW netop ikke anerkender at der er en fejl på gearkassen. Man kan have 10 års garanti og de vil ikke rette det da det er "seriestandard".
Jeg må give ret her.... hvis du får en bil som kører dårligt..... så er garanti ligegyldig for i vw's / FDM's øjne så fejler den intet

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 29. nov 2017, 19:10

henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.

Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Hvis du gider, kunne du jo lave et regneark og skrive ind hvor mange det egentlig er som har problemer, hvis du gennemgår alle 77 sider, vil du opdage at nogen personer har skrevet om det samme problem 50x :-) ( har ikke lige talt ) der er endda een der har spurgt ind til hvad det er han skal klage over hos VW.
Jeg tror ikke problemet er så stort endda som man umiddelbart skulle tro, men prøv og tæl op :-)
Jeg påstår ikke at der ikke kan forekomme fejl på DSG gearkassen, der sker jo også fejl på de manuelle og på alle andre biler, hvis ikke mekanisk, så elektrisk eller noget andet.
Min bil med DSG er over 4 år nu, og den har ingen fejl efter min mening, men det er da muligt den har fejl hvis der kommer tester på, eller som een skrev, så skulle man bare starte i 5 gear for at finde ud af om koblingen gled ..
Hvis jeg ikke kan mærke nogen fejl ved normal kørsel, så mener jeg ikke den fejler noget.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe den Touran som du ønsker dig og så tilkøbe den ekstra garanti som er muligt, skulle gearkassen nu gå hen og falde ud af bilen :-) i garanti perioden, er du sikret, jeg købte 2 år ekstra til min Golf for knap 3500,- men det var spild af penge og fred være med det, det giver om ikke andet, en ekstra betryggelse efter min mening.
Den næste bil jeg skal have, får helt sikkert også DSG
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 29. nov 2017, 19:22

Kinojserguru skrev:
henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.

Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Hvis du gider, kunne du jo lave et regneark og skrive ind hvor mange det egentlig er som har problemer, hvis du gennemgår alle 77 sider, vil du opdage at nogen personer har skrevet om det samme problem 50x :-) ( har ikke lige talt ) der er endda een der har spurgt ind til hvad det er han skal klage over hos VW.
Jeg tror ikke problemet er så stort endda som man umiddelbart skulle tro, men prøv og tæl op :-)
Jeg påstår ikke at der ikke kan forekomme fejl på DSG gearkassen, der sker jo også fejl på de manuelle og på alle andre biler, hvis ikke mekanisk, så elektrisk eller noget andet.
Min bil med DSG er over 4 år nu, og den har ingen fejl efter min mening, men det er da muligt den har fejl hvis der kommer tester på, eller som een skrev, så skulle man bare starte i 5 gear for at finde ud af om koblingen gled ..
Hvis jeg ikke kan mærke nogen fejl ved normal kørsel, så mener jeg ikke den fejler noget.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe den Touran som du ønsker dig og så tilkøbe den ekstra garanti som er muligt, skulle gearkassen nu gå hen og falde ud af bilen :-) i garanti perioden, er du sikret, jeg købte 2 år ekstra til min Golf for knap 3500,- men det var spild af penge og fred være med det, det giver om ikke andet, en ekstra betryggelse efter min mening.
Den næste bil jeg skal have, får helt sikkert også DSG
Ved at lave et regneark vil du få et total ubrugeligt svar..... men bare køb.... men sig ikke at du ikke blev advaret.....

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Ullerdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Ullerdk » 29. nov 2017, 19:24

Jeg er en af de ramte med en 2017 Octavia 1.6 TDI DSG. Bilen har lige været på værksted for at blive målt og få udlæst data til Skoda Danmark og data er nu sendt til fabrikken. Værkstedet og jeg afventer nu deres svar, forventer at få det fredag eller mandag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kinojserguru » 29. nov 2017, 19:38

madsobh skrev:
Kinojserguru skrev:
henningdalgaard skrev:Overvejer en ny touran 2018 model - med DSG7.
Men nu kommer jeg da godt nok i tvivl. Total øv at se alle de dårlige erfaringer - hvis bare så VW kunne anerkende det.

Vil I fraråde at købe en DSG7 lige nu?
Hvis du gider, kunne du jo lave et regneark og skrive ind hvor mange det egentlig er som har problemer, hvis du gennemgår alle 77 sider, vil du opdage at nogen personer har skrevet om det samme problem 50x :-) ( har ikke lige talt ) der er endda een der har spurgt ind til hvad det er han skal klage over hos VW.
Jeg tror ikke problemet er så stort endda som man umiddelbart skulle tro, men prøv og tæl op :-)
Jeg påstår ikke at der ikke kan forekomme fejl på DSG gearkassen, der sker jo også fejl på de manuelle og på alle andre biler, hvis ikke mekanisk, så elektrisk eller noget andet.
Min bil med DSG er over 4 år nu, og den har ingen fejl efter min mening, men det er da muligt den har fejl hvis der kommer tester på, eller som een skrev, så skulle man bare starte i 5 gear for at finde ud af om koblingen gled ..
Hvis jeg ikke kan mærke nogen fejl ved normal kørsel, så mener jeg ikke den fejler noget.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe den Touran som du ønsker dig og så tilkøbe den ekstra garanti som er muligt, skulle gearkassen nu gå hen og falde ud af bilen :-) i garanti perioden, er du sikret, jeg købte 2 år ekstra til min Golf for knap 3500,- men det var spild af penge og fred være med det, det giver om ikke andet, en ekstra betryggelse efter min mening.
Den næste bil jeg skal have, får helt sikkert også DSG
Ved at lave et regneark vil du få et total ubrugeligt svar..... men bare køb.... men sig ikke at du ikke blev advaret.....

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Han får da et indblik i hvor mange der har problemer ud af de 25790 tilmeldte brugere der er på sitet her.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 29. nov 2017, 19:42

Kinojserguru skrev:
madsobh skrev:
Kinojserguru skrev: Hvis du gider, kunne du jo lave et regneark og skrive ind hvor mange det egentlig er som har problemer, hvis du gennemgår alle 77 sider, vil du opdage at nogen personer har skrevet om det samme problem 50x :-) ( har ikke lige talt ) der er endda een der har spurgt ind til hvad det er han skal klage over hos VW.
Jeg tror ikke problemet er så stort endda som man umiddelbart skulle tro, men prøv og tæl op :-)
Jeg påstår ikke at der ikke kan forekomme fejl på DSG gearkassen, der sker jo også fejl på de manuelle og på alle andre biler, hvis ikke mekanisk, så elektrisk eller noget andet.
Min bil med DSG er over 4 år nu, og den har ingen fejl efter min mening, men det er da muligt den har fejl hvis der kommer tester på, eller som een skrev, så skulle man bare starte i 5 gear for at finde ud af om koblingen gled ..
Hvis jeg ikke kan mærke nogen fejl ved normal kørsel, så mener jeg ikke den fejler noget.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe den Touran som du ønsker dig og så tilkøbe den ekstra garanti som er muligt, skulle gearkassen nu gå hen og falde ud af bilen :-) i garanti perioden, er du sikret, jeg købte 2 år ekstra til min Golf for knap 3500,- men det var spild af penge og fred være med det, det giver om ikke andet, en ekstra betryggelse efter min mening.
Den næste bil jeg skal have, får helt sikkert også DSG
Ved at lave et regneark vil du få et total ubrugeligt svar..... men bare køb.... men sig ikke at du ikke blev advaret.....

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Han får da et indblik i hvor mange der har problemer ud af de 25790 tilmeldte brugere der er på sitet her.
Hvor mange er aktive burgere?.... men i er jo ihverfald to som gerne står på mål for vw..... hvis han med sandsynlighed skulle få et problem fixer i det så også når vw siger det er helt normalt ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Dsj
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Dsj » 29. nov 2017, 19:50

Jeg ville køben Touran’en, men vil dog anbefale DSG 6, jeg har selv en 2016 Touran 1,6 tdi DSG 7, som ryster en del i de ulige gear. Fik ny kobling efter 3 måneder og den holdte kun 4 måneder....

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Snazzy » 30. nov 2017, 00:28

Har en polo bluegt der i morgen rammer 40.000. Har ikke rigtig oplevet nogen former for fejl. Bør jeg være bange for det sker senere?
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. nov 2017, 01:26

Helt ærligt er de et ikke nok at der er 20-40 brugere ud af 1000-2000 aktive der skriver om det? Det er bare vanvittigt mange personer der rent faktisk har teknisk snilde til at opdage det og derefter gide søge efter dette forum, oprette en bruger og finde tråden. Hvor mange andre VAG problematikker har haft så mange tilkendegivelser i EN tråd her på vagcars? Jeg synes det er vildt så mange der er kommet på banen gennem de par år tråden har eksisteret.

Jeg er enig i der er for mange indlæg fra de samme brugere omkring brok mig selv inkluderet, men skal jeg finde en undskyldning er det den afmagt man føler over at blive afvist af VW samt nye læsere der spørger om det stadig er et problem, og så kommer vi gamle rotter jo på banen (igen).

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. nov 2017, 01:32

Snazzy skrev:Har en polo bluegt der i morgen rammer 40.000. Har ikke rigtig oplevet nogen former for fejl. Bør jeg være bange for det sker senere?
Uden at have noget specifikt viden så er min tanke at du ikke skal frygte det. Det virker lidt som om det er noget der kommer indenfor de første 10-15000 km.

Besvar

Tilbage til "Transmission"