DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 20. jan 2016, 13:44

OVerdrivelse fremmer forståelsen :-) Eller jeg udtrykker mig dårligt nok nærmere. Det er fejlkonstruktion. Den har været på markedet i så mange år nu, og de helt nye fejler også. Så kan det ikke længere være tilfældigheder. Og der hvor det går helt galt - er jo at de ikke kan fikse det.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 20. jan 2016, 13:53

Det kan jo ikke være en fejlkonstruktion; så ville de alle være defekte.

Du må jo parkere bilen hos dem, til de har en løsning. De har erkendt, at der er et problem med din bil, og så er det jo op til dem, at hitte på noget.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 20. jan 2016, 14:08

Den er skam parkeret hos dem - det har været i 10 måneder on and off. Nogle gange over en måned. Fabrikken i Tyskland er også inde over og har indtil videre ingen løsning.

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 20. jan 2016, 16:39

Var på værksted i dag, hos Gladsaxe Skoda.
De hentede data ud af bilen. Det tog ca. 1 time. Fint nok.

Men men men. Tør næsten ikke tro på det. Har været ude at køre en del i dag, og den opfører sig bedre end nogensinde før. Skifter super og ingen ryk i omdrejningerne ved acceleration.

Hvad fanden sker der. Er det fordi de har tømt hukommelsen, eller hvad. Vender problemet tilbage?

Kan jeg foreløbigt konkludere ud fra tråden, at der ikke er nogen som har løst den gordiske knude?

NB. Tak for jeres indlæg.
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GranTurismo » 20. jan 2016, 16:52

Janke skrev:Var på værksted i dag, hos Gladsaxe Skoda.
De hentede data ud af bilen. Det tog ca. 1 time. Fint nok.

Men men men. Tør næsten ikke tro på det. Har været ude at køre en del i dag, og den opfører sig bedre end nogensinde før. Skifter super og ingen ryk i omdrejningerne ved acceleration.

Hvad fanden sker der. Er det fordi de har tømt hukommelsen, eller hvad. Vender problemet tilbage?

Kan jeg foreløbigt konkludere ud fra tråden, at der ikke er nogen som har løst den gordiske knude?

NB. Tak for jeres indlæg.
De har vel ikke tømt hukommelsen men bare taget en kopi...

De snakkede ikke om at de havde opdateret softwaren eller noget?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 20. jan 2016, 17:19

GranTurismo skrev:
Janke skrev:Var på værksted i dag, hos Gladsaxe Skoda.
De hentede data ud af bilen. Det tog ca. 1 time. Fint nok.

Men men men. Tør næsten ikke tro på det. Har været ude at køre en del i dag, og den opfører sig bedre end nogensinde før. Skifter super og ingen ryk i omdrejningerne ved acceleration.

Hvad fanden sker der. Er det fordi de har tømt hukommelsen, eller hvad. Vender problemet tilbage?

Kan jeg foreløbigt konkludere ud fra tråden, at der ikke er nogen som har løst den gordiske knude?

NB. Tak for jeres indlæg.
De har vel ikke tømt hukommelsen men bare taget en kopi...

De snakkede ikke om at de havde opdateret softwaren eller noget?
De omtalte ikke ny software eller noget andet. Kun udlæsning af data.
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 20. jan 2016, 23:39

Min G6 og Sportsvan til låns gør det som før nævnt hovedsageligt de første 20 KM. Jeg kan fordi jeg er meget OBS på det stadig engang imellem se/mærke det selvom de er driftsvarme.

Hver gang min fik skiftet kobling, Mechatronic, gearkasse mv. og generelt grundjusteret, der kørte den perfekt de første par dage - og så var det tilbage til det gamle. Så måske de har nulstillet den - eller grundjusteret.

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 21. jan 2016, 00:09

Øv - kedelig læsning her.

Efter at have undersøgt, udset, ledt og prøvekørt utallige biler gennem et par måneder faldt mit valg på en fantastisk spritny polo bluegt dsg. Demo bilen var en super oplevelse. Den første uge med den nye bil var med det brede smil. Størrelse, gear, udstyr, performance helt perfekt.

Nu er bilen så 1½ uge og ja nu oplever jeg det samme som tråden her beskriver. Lægger man det sammen med til tider træls gearskifte er det hele vendt på hovedet. Jeg har spinket og sparet op til denne bil - og så ødelægges det hele føler jeg. For udsigterne som jeg tolker det er at acceptere det...

Beklager aldeles ukonstruktivt indlæg men det er bare øv. Der burde være 14 dage returret på en bil til over 250k.

/werner

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 21. jan 2016, 00:21

ITemplate skrev:Øv - kedelig læsning her.

Efter at have undersøgt, udset, ledt og prøvekørt utallige biler gennem et par måneder faldt mit valg på en fantastisk spritny polo bluegt dsg. Demo bilen var en super oplevelse. Den første uge med den nye bil var med det brede smil. Størrelse, gear, udstyr, performance helt perfekt.

Nu er bilen så 1½ uge og ja nu oplever jeg det samme som tråden her beskriver. Lægger man det sammen med til tider træls gearskifte er det hele vendt på hovedet. Jeg har spinket og sparet op til denne bil - og så ødelægges det hele føler jeg. For udsigterne som jeg tolker det er at acceptere det...

Beklager aldeles ukonstruktivt indlæg men det er bare øv. Der burde være 14 dage returret på en bil til over 250k.

/werner
Føler med dig. Jeg har selv købt min G6 3 år gammel 50.000 KM. Smidt ekstraudstyr i den og følt det er drømmebilen for mig. Og har nok mindst tabt 50.000,-på den nu - en bil jeg har kørt minimalt i og ikke har lyst til at køre i heller. Jeg håber ikke du accepterer det. De skal have den tilbage i synet og forstå det ikke er ok.

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 21. jan 2016, 00:32

claussor skrev: føler med dig. Jeg har selv købt min g6 3 år gammel 50.000 km. Smidt ekstraudstyr i den og følt det er drømmebilen for mig. Og har nok mindst tabt 50.000,-på den nu - en bil jeg har kørt minimalt i og ikke har lyst til at køre i heller. Jeg håber ikke du accepterer det. De skal have den tilbage i synet og forstå det ikke er ok.
nej jeg accepterer det vel ikke. Lige nu er jeg bare sådan lidt i "chok" tilstand at jeg kan være så uheldig efter at have forberedt bilkøbet efter bedste evne. Problemet her er jo at de nok ikke kan lave det. De vil nok ikke lade handlen gå tilbage...alternativet er så at få en bytter men til hvad? Jeg ville jo så pokkers gerne have en med automatgear...og alt vw automatik er jo dsg. Så det er lidt pest eller kolera - eller opgive at få en fed bil med et fedt automatgear :(

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 21. jan 2016, 05:58

Hvis først vi får vag på et højere plan til at anerkende fejlen... så er jeg ret sikker på det kan klares med et lidt højere tryk koblingen.... altså en software opdatering med fokus på netop dette problem..... men så længe de siger det ikke findes kommer der nok ikke nogen ny opdatering til at afhjælpe specifikt dette problem
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 21. jan 2016, 07:35

madsobh skrev:Hvis først vi får vag på et højere plan til at anerkende fejlen... så er jeg ret sikker på det kan klares med et lidt højere tryk koblingen.... altså en software opdatering med fokus på netop dette problem..... men så længe de siger det ikke findes kommer der nok ikke nogen ny opdatering til at afhjælpe specifikt dette problem
Derfor vil jeg hvis jeg var jer, sikker mig at have ved hånden software/hardware version.
Kan ikke huske om jeg fik mine ved en vcds udlæsning eller om VW gav mig det.

Og så kan i se om andre rapportere samme fejl med den software eller nyere endda.
Hvis i kan søge og finde andre med samme software og samme problem, så har i et ekstra kort i kan spille med, når der skal bevises om fejl.

Så længe i brokker jeg uden at have versionerne kan i ikke krave noget. For så kan wv bide jer ind i alt muligt. Men hvis i ved at der findes en nyere software/hardware kan i kræve at udskifte til den nyeste.

Lav jeres posts et offentlig sted hvor andre kan søge på det og blive klogere af jeres fund. Jeg har dokumenterer min sag ret godt og lagt det online så alle kan læse om det.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 21. jan 2016, 07:49

Vagcars.dk er jo et offentligt forum
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 21. jan 2016, 09:08

Ja, men set kan også drukne i en masse tale der ikke har rigtigt noget med det at gøre eller blot er tom snak.

Der er to sider her, ingen har konkret kommet med noget brugbart ud over at konkludere der hakker.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 21. jan 2016, 18:45

ITemplate skrev:Øv - kedelig læsning her.

Efter at have undersøgt, udset, ledt og prøvekørt utallige biler gennem et par måneder faldt mit valg på en fantastisk spritny polo bluegt dsg. Demo bilen var en super oplevelse. Den første uge med den nye bil var med det brede smil. Størrelse, gear, udstyr, performance helt perfekt.

Nu er bilen så 1½ uge og ja nu oplever jeg det samme som tråden her beskriver. Lægger man det sammen med til tider træls gearskifte er det hele vendt på hovedet. Jeg har spinket og sparet op til denne bil - og så ødelægges det hele føler jeg. For udsigterne som jeg tolker det er at acceptere det...

Beklager aldeles ukonstruktivt indlæg men det er bare øv. Der burde være 14 dage returret på en bil til over 250k.

/werner
Jeg ved hvordan du har det. Min er kun 1 måned gammel og det skete, ligesom din, ret tidligt i forløbet.
Det er min første nye bil... kedelig start..

Det jeg kan være mest irriteret over, er at de hele tiden benægter eller taler uden om.
Før mit køb havde jeg læst meget omkring DSG problemerne, men læste mest om før 2013 (opdateringen) problematikken. Jeg spurgte sælgeren mange gange hvordan det så ud med DSG og der var ingen fejl osv osv. Vi kiggede så på en tilfældig bil (2010) der var kommet til service og kiggede dens historik - bang! udskiftning af DSG: 40k kulance - sælgeren blev helt rød i hovedet - men det var første gang han havde set det, sagde han. Teknikeren der var ude at køre min bil, sagde at de kun havde haft en gearkasse udskiftning på 1 år (passer nok bedre med I ÅR)
Anyways, de skal jo stadig sælger bilen, så kan godt forstå det lidt, men kæft jeg ville have dårlig smag i munden.

Jeg kommer heller ikke til at give op.
Hvis de ikke kan/vil lave det, skal de som minimum kompensere for salgs tabet det vil medføre hvis jeg skulle sælge bilen med "ødelagt" gearkasse.

Brugeravatar
Mr Galli
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Mr Galli » 21. jan 2016, 21:57

Er det samme DSG kasse der sidder på polo 6c 1.2 tsi også?
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 22. jan 2016, 13:35

Medmindre der er små variationer af den så er det samme gearkasse i din Polo som i diverse Golf, Octiavia mv. der kører med 1,4. Dvs. DQ200.

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 23. jan 2016, 00:26

Lykken varede kort.
Dagen efter de hentede data fra bilen, så hakkede den igen.
Værksted igen på torsdag, en hel dag.

Hvis den fedter i koblingen, er det måske forklaringen på hvorfor den allerede skulle skiftes ved 45000km.

Lurede på om der er noget software som aflæser om den er på "værksted", og som så får den til at opføre sig som den skal. Det er jo sket før :o
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 23. jan 2016, 00:41

Rigtig mange af bilerne har problemer, ejerne opdager det bare ikke eller har en kørestil der ikke fremhæver det særligt.

Jeg har kørt flere nye som har haft det, og tilmed også et par brugte som jeg skulle bruge som reference til min egen tidligere, da ejerne havde oplyst mig de ikke gjorde det - som så viste sig at med en bestemt kørestil alligevel hakkede ved skift fra 1-2. gear.
- det er nærmere konstruktionsbetegnet, og bliver tydeligere når den har gået 5000-10000 km.

Når det er sagt er det stadig en dejlig gearkasse - jeg ville eje en igen, så længe den er inden for garanti i hele ejerperioden 8-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Søren K » 23. jan 2016, 01:54

Hvordan er man stillet rent kulancemæssigt ved køb af en brugt bil, fx en årgang 09, der går hen og får problemer senere hen, såfremt den er serviceret hos VW eller VW partner?
Vh Søren K


Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 23. jan 2016, 06:14

Søren K skrev:Hvordan er man stillet rent kulancemæssigt ved køb af en brugt bil, fx en årgang 09, der går hen og får problemer senere hen, såfremt den er serviceret hos VW eller VW partner?
Den siger,
6 år eller 160.000km. Hvad der kommer først.
Få man 100% på reservedele. Og op til 60% på timeløn.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Søren K » 23. jan 2016, 08:01

Ok, så er man jo snart rigtig dårligt stillet med den årgang. Hvad hvis megatronic allerede er skiftet?
Vh Søren K


Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 23. jan 2016, 08:13

Omkring de koblingerne der glider, er det (i min optik) primært et spørgsmål om at påføre koblingerne nok tryk.
Nu kender jeg ikke så meget til de tidlige problemer med DSG7, men har de i 2013 rettelserne valgt at sænke trykket for at løse nogle andre problemer - evt. konstruktion/dimensionerings fejl?

* Og kan man via software opdateringer ændre det hydraulisk koblings tryk?

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 23. jan 2016, 08:35

Er der nogen der har erfaringer med problemet, ved kørsel i S mode?

Må lige prøve selv med S mode, de nærmeste dage.

Er der nogen som kender til om problemet bliver løst, ved modificeret software?
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af 9had » 23. jan 2016, 09:25

Søren K skrev:Ok, så er man jo snart rigtig dårligt stillet med den årgang. Hvad hvis megatronic allerede er skiftet?
der vil stadig være 2 års garanti på udskiftede dele.
Janke skrev:Er der nogen der har erfaringer med problemet, ved kørsel i S mode?
mine problemer blev ikke provokeret i S-mode. men hvem gider køre i S-mode hele tiden... (ja, jeg ved det. det er der sikkert nogle der gør det)
Zwonkie skrev:Omkring de koblingerne der glider, er det (i min optik) primært et spørgsmål om at påføre koblingerne nok tryk.
Nu kender jeg ikke så meget til de tidlige problemer med DSG7, men har de i 2013 rettelserne valgt at sænke trykket for at løse nogle andre problemer - evt. konstruktion/dimensionerings fejl?

* Og kan man via software opdateringer ændre det hydraulisk koblings tryk?
ved ikke hvad du mener med mindre tryk på koblinger og i hvilken udgave det skulle være på... men det jeg fandt ud af, var at 03/2013 version af software var at den koblede hurtigere fra den ene til den anden gear. dvs. at den fedtede mindre på koblinger. om det så har rettet på det igen, ved jeg ikke.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 24. jan 2016, 08:24

Lidt om hvordan koblings trykket bliver styret

Billede
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 24. jan 2016, 08:27

Hvilke sensor man skal logge med vcds for at kunne lave en kurve der sort på hvidt viser at koblingen glider....

Jeg har ikke få testet det endnu
Men G182 vs G632 ulig gear
Og G182 vs G612 lige gear

Billede
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 24. jan 2016, 08:34

Det er i denne pdf jeg har fundet info

https://yadi.sk/d/Bo8myMWb62CPI
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 24. jan 2016, 12:39

Her et billede af logning fremvist med kurver.... problemet er næsten ikke mærkbart i dag

Billede
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 24. jan 2016, 13:04

Lige billede mere fra regneark.... nu med forskellen på omdr regnet ud og som kurve
Billede
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Besvar

Tilbage til "Transmission"